Педагогічна майстерня «Сучасний педагогічний інструментарій»

Про матеріал

Пропонується технологічна карта засідання метотчного об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, на якому розглядається питання стосовно сучасного педагогічного інструментарію. Засідання проводиться у формі педагогічної майстерні.

Перегляд файлу

Педагогічна майстерня «Сучасний педагогічний інструментарій»

Методична карта майстерні

Мета: ознайомити з технологією «педагогічна майстерня», сприяти формуванню ключових компетентностей вчителя: готовності помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення, уміння аналізувати нові ситуації та застосовувати вже наявні знання для такого аналізу; виховувати соціальну активність.

Очікувані результати: опанувати основні етапи роботи у педагогічній майстерні, досягати бажаного результату; знаходити відповідь на поставлене проблемне питання; закріпити навички роботи в малих та великих групах, відчути радість відкриття; усвідомити власні знання та незнання.

Навчальні ресурси та обладнання: технологія «педагогічна майстерня», прийом «фішбоун», метод «сторітеллінг», презентація «Сучасний педагогічний інструментарій», буклет «Педагогічні майстерні як засіб розвитку особистості», валеохвилинка «220», напис на дверях кабінету «Ателье

Рефлексія: неможливість запланувати результат, відсутність відповіді, незавершеність майстерні – теж результат, усвідомлення межі власного знання і незнання.

Перебіг майстерні

Технологічні етапи

Дії майстра

Дії учня

1.Привітання

 

 

Слайд 2

Слово майстра створює емоційний настрій, включення почуттів учасників майстерні.

-Доберіть позитивні епітети до слова «зима»

З - загадкова

И - ікриста

М - мінлива

А – абстрактна, адекватна, авангардистська, ажурна,апельсинова

 

 

Добирають позитивні епітети до слова «зима».

2. Індукція

 

 

 

 

 

Слайд 3

-Що написано на дверях кабінету? Що означає слово «ательє» українською? Які дії виконують в ательє?

Пропонує записати власні асоціації до слова «інструмент»

  • Напишіть на аркуші слово «інструмент», ліворуч стрілками -  асоціації: що ви зараз подумали, уявили, пригадали.

 

                   Інструмент

 

 

Малюють пізнавальний об’єкт, креслять схему, створюють асоціативне гроно.

3.Самоконструкція

Слайд 4

 

 

Слайд 5

 

Слайд 6

Залучає учасників до створення гіпотези (рішення, тексту, малюнка).

-Яким може бути педагогічний інструмент? Який він на дотик, на смак, на запах?

Пропоную розглянути схему «педагогічний інструментарій» і обрати три найбільш важливі інструменти.

  • Особистість учителя
  • Слово учителя
  • Закони психіки
  • Художній твір (предмет вивчення)
  • Методи, прийоми
  • Педагогічні технології
  • Підручник
  • Спостереження за майстром
  • ІКТ
  • Помилка
  • Відеозапис власного уроку

 

Створюють власний текст, малюнок (продукт).

Записують все, що знають про тему розмови (праворуч від грона).

Обирають з представлених на слайді три педагогічних інструменти і записують на аркуші.

4. Соціоконструкція

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Висновок

Організує роботу в парах. Прийом «фішбоун»

 

 

-Обміняйтесь думками і створіть спільну схему, на якій буде відображено найбільш важливі інструменти вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

Причини                      Проблема

 

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/24019905_793180920864336_439929158_n.png?oh=4469965bcd8d603ef5b3c6421774b068&oe=5A222040

                  Аргументи

Валеохвилинка «220». Пояснює принцип проведення. Ця вправа знімає напруження, налаштовує на працю.

 

Обговорюють в парах і обирають три інструменти, які узагальнюють у вигляді діаграми Ісікави Каору («фішбоун»). Знаходять відповідь на запитання «чому?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рахують десятками до 220, поступово підвищуючи голос від шепоту до голосного вигуку. Після цього всі замовкають.

5. Соціалізація

Слайд 8

Організує роботу в групах. Метод «Сторітеллінг»

Пропонує скласти історію про обраний педагогічний інструмент і наголошує на основних принципах побудови сторітеллінгу

Об’єднуються в групи (за кольором буклета)

Створюють сторітеллінг і візуальне оформлення до нього

6.Афішування

Слайд 9

Організує обговорення отриманих у групах результатів, надає необхідні пояснення

 

 

Групи оголошують результати своєї роботи

7. Розрив

Слайд 10

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 12

 

Відео

Фіксує увагу учасників майстерні на пізнавальних протиріччях, що виникли (абсолютна розбіжність або, навпаки, співпадіння результатів). Організує роботу учасників із джерелами інформації, що дозволять розв’язати  протиріччя.

1)Ознайомлення з результатами анкетування педагогів  з різних країн. (15 опитаних з 14 країн: 3 – члени ЄС, 4 – з азійських країн, 12 – з колишнього  СРСР; за місцем роботи та посадою: учителі – 7, заступники директора – 3, директор -1, викладачі професійних шкіл -2, внз -2, інститут післядипломної освіти  - 1)

2) Перегляд уривків відеозапису уроку (початок – етап мотивації, кінець – підведення підсумків)

Відбувається внутрішнє усвідомлення учасником майстерні неповноти або невідповідності свого колишнього знання

 

Висловлюють свої думки щодо результатів опитування

 

 

 

 

 

 

Знаходить  помилки у діях або словах учителя

8. Рефлексія

 

Слайд 13

Ініціює й активізує рефлексію учасників майстерні з приводу індивідуальної та спільної діяльності.

Пропонує написати лист Святому Миколаю з проханням подарувати сусідові по парті щось вкрай необхідне для роботи у школі.

Просить написати свої враження і приготувати колективний «салат»,          при виході з кабінету покласти у салатник.

Здійснюють рефлексію.

  1. Пишуть лист до Святого Миколая (шаблон), передають сусідові по парті.
  2. На кольоровому папірці пишуть свої враження

(салат вражень)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
8 січня 2018
Переглядів
2929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку