Пропонується технологічна карта засідання метотчного об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, на якому розглядається питання стосовно сучасного педагогічного інструментарію. Засідання проводиться у формі педагогічної майстерні.
Педагогічна майстерня «Сучасний педагогічний інструментарій»
Методична карта майстерні
Мета: ознайомити з технологією «педагогічна майстерня», сприяти формуванню ключових компетентностей вчителя: готовності помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення, уміння аналізувати нові ситуації та застосовувати вже наявні знання для такого аналізу; виховувати соціальну активність.
Очікувані результати: опанувати основні етапи роботи у педагогічній майстерні, досягати бажаного результату; знаходити відповідь на поставлене проблемне питання; закріпити навички роботи в малих та великих групах, відчути радість відкриття; усвідомити власні знання та незнання.
Навчальні ресурси та обладнання: технологія «педагогічна майстерня», прийом «фішбоун», метод «сторітеллінг», презентація «Сучасний педагогічний інструментарій», буклет «Педагогічні майстерні як засіб розвитку особистості», валеохвилинка «220», напис на дверях кабінету «Ателье
Рефлексія: неможливість запланувати результат, відсутність відповіді, незавершеність майстерні – теж результат, усвідомлення межі власного знання і незнання.
Перебіг майстерні
Технологічні етапи |
Дії майстра |
Дії учня |
1.Привітання
Слайд 2 |
Слово майстра створює емоційний настрій, включення почуттів учасників майстерні. -Доберіть позитивні епітети до слова «зима» З - загадкова И - ікриста М - мінлива А – абстрактна, адекватна, авангардистська, ажурна,апельсинова
|
Добирають позитивні епітети до слова «зима». |
2. Індукція
Слайд 3 |
-Що написано на дверях кабінету? Що означає слово «ательє» українською? Які дії виконують в ательє? Пропонує записати власні асоціації до слова «інструмент»
Інструмент
|
Малюють пізнавальний об’єкт, креслять схему, створюють асоціативне гроно. |
3.Самоконструкція Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6 |
Залучає учасників до створення гіпотези (рішення, тексту, малюнка). -Яким може бути педагогічний інструмент? Який він на дотик, на смак, на запах? Пропоную розглянути схему «педагогічний інструментарій» і обрати три найбільш важливі інструменти.
|
Створюють власний текст, малюнок (продукт). Записують все, що знають про тему розмови (праворуч від грона). Обирають з представлених на слайді три педагогічних інструменти і записують на аркуші. |
4. Соціоконструкція
Слайд 7
Висновок |
Організує роботу в парах. Прийом «фішбоун»
-Обміняйтесь думками і створіть спільну схему, на якій буде відображено найбільш важливі інструменти вчителя.
Причини Проблема
Аргументи Валеохвилинка «220». Пояснює принцип проведення. Ця вправа знімає напруження, налаштовує на працю.
|
Обговорюють в парах і обирають три інструменти, які узагальнюють у вигляді діаграми Ісікави Каору («фішбоун»). Знаходять відповідь на запитання «чому?»
Рахують десятками до 220, поступово підвищуючи голос від шепоту до голосного вигуку. Після цього всі замовкають. |
5. Соціалізація Слайд 8 |
Організує роботу в групах. Метод «Сторітеллінг» Пропонує скласти історію про обраний педагогічний інструмент і наголошує на основних принципах побудови сторітеллінгу |
Об’єднуються в групи (за кольором буклета) Створюють сторітеллінг і візуальне оформлення до нього |
6.Афішування Слайд 9 |
Організує обговорення отриманих у групах результатів, надає необхідні пояснення
|
Групи оголошують результати своєї роботи |
7. Розрив Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Відео |
Фіксує увагу учасників майстерні на пізнавальних протиріччях, що виникли (абсолютна розбіжність або, навпаки, співпадіння результатів). Організує роботу учасників із джерелами інформації, що дозволять розв’язати протиріччя. 1)Ознайомлення з результатами анкетування педагогів з різних країн. (15 опитаних з 14 країн: 3 – члени ЄС, 4 – з азійських країн, 12 – з колишнього СРСР; за місцем роботи та посадою: учителі – 7, заступники директора – 3, директор -1, викладачі професійних шкіл -2, внз -2, інститут післядипломної освіти - 1) 2) Перегляд уривків відеозапису уроку (початок – етап мотивації, кінець – підведення підсумків) |
Відбувається внутрішнє усвідомлення учасником майстерні неповноти або невідповідності свого колишнього знання
Висловлюють свої думки щодо результатів опитування
Знаходить помилки у діях або словах учителя |
8. Рефлексія
Слайд 13 |
Ініціює й активізує рефлексію учасників майстерні з приводу індивідуальної та спільної діяльності. Пропонує написати лист Святому Миколаю з проханням подарувати сусідові по парті щось вкрай необхідне для роботи у школі. Просить написати свої враження і приготувати колективний «салат», при виході з кабінету покласти у салатник. |
Здійснюють рефлексію.
(салат вражень)
|