Педагогічна рада у новому форматі «Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїста»

Про матеріал
Дуже часто схильність до певних предметів у школі визначає майбутню професію дитини. Яким предметам віддається перевага та професія зацікавить учня у майбутньому. Можна вважати, що коло майбутніх професій наших випускників об’єктивно звужена до спортивного профілю. Однак, як показує життя, наші випускники стають успішними у різних сферах людської діяльності. Сьогодні ми спробуємо розв’язати дуже складну дилему: розкрити роль свого предмета та показати на практиці, що програми з предметів різних циклів не просто пов'язаними, а є залежними одна від одної. Педагогічна рада «Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїста» дала можливість презентувати роботи вчительського колективу у формуванні компетентностей та показати практичну направленість навчання, яка забезпечує позитивну мотивацію і пізнавальну активність учнів під час освітнього процесу в ліцеї.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів. ПЕДАГОГІЧНА РАДА

Номер слайду 2

ПРЕДМЕТНавчальний предмет - це  певне коло знань та умінь, що зазвичай змістовно включає базові відомості з якої-небудь науки, що викладається учням в рамках системи освіти Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів

Номер слайду 3

ШКІЛЬНІ ПРЕДМЕТИНавчальний предмет - це  певне коло знань та умінь, що зазвичай змістовно включає базові відомості з якої-небудь науки, що викладається учням в рамках системи освіти Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів

Номер слайду 4

НАЙВАЖЛИВІШІ ПРЕДМЕТИРоль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів

Номер слайду 5

ВІЛЬНИЙ ВИБІРРоль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів

Номер слайду 6

РОЗУМ, МИСЛЕННЯ, ЗДІБНОСТІРоль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів

Номер слайду 7

ФРЕЙМ-ПРОЄКТ

Номер слайду 8

ФРЕЙМ-ПРОЄКТАКТУАЛЬНА тематика. Хто такий – мій учень? Чому вчить мій предмет? Чому учням життєво необхідно його вивчати? Чому  Я хочу навчити своїх учнів? Що у першу чергу потрібно моїм учням: знання? вміння? навички? компетентності? Як у світлі сучасного ринку праці простежується мій предмет? Як викликати у учня інтерес до мого предмета і довести його важливість у майбутньому житті?

Номер слайду 9

Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїстів. ПЕДАГОГІЧНА РАДА

Перегляд файлу

«Роль мого предмета в майбутній професії та житті ліцеїста»

Педагогічна рада у новому форматі

Всім доброго дня, шановні колеги.

Напередодні новорічних свят ми традиційно зустрічаємося у дружньому колі педагогів, обговорити проблемні питання освітньої діяльності само нашого закладу.

Тема обрана, але потребує деяких пояснень.

Спочатку визначаємося с поняттям ПРЕДМЕТ. Це не просто річ, або частина деякого об’єкту, це не думка і не дія суб’єкту.

В освіті – це навчальний предмет, якій визначається певним колом знань та умінь, що зазвичай змістовно включає базові відомості з якої-небудь науки, що викладається учням в рамках системи освіти.

А скільки предметів вивчається ліцеїстами нашого закладу?

19-20 предметів з різних галузей науки, які визначені Міністерством освіти та науки основними, познають наші ліцеїсти протягом чотирьох років

Це багато, чи мало?

На думку провідних спеціалістів – це той арсенал знань, навичок, компетентностей, якій формує здатність особистості швидко реагувати на запити часу. Універсальна освіта ширше відкриває двері до кабінетів працедавців, оскільки працівник із широким світоглядом сьогодні користується більш широким попитом.

А які є найважливішими?

Для відповіді на це питання, спочатку треба відповісти на інше - кого або що ви намагаєтесь отримати після вручення атестату. Якщо бажано отримати активного члена суспільства, то зайвих предметів не існує. І тоді постає лише технічна проблема - кількість часу для кожного предмету. Але це не проблематика нашого засідання

Що ж повертаємося до наступного твердження. Дуже часто схильність до певних предметів у школі визначає майбутню професію дитини. Яким предметам віддається перевага та професія зацікавить учня у майбутньому.

Можна вважати, що коло майбутніх професій наших випускників об’єктивно звужена до спортивного профілю. Однак, як показує життя, наші випускники стають успішними у різних сферах людської діяльності.

Тому наше завдання, як спеціалістів навчальної частини, полягає у створенні умов для вільного вибору ліцеїстами свого майбутнього.

Отже роль кожного навчального предмета ми спробуємо визначити саме у реаліях сучасного життя  наших вихованців.

На думку багатьох із зараз присутніх, шкільні предмети викладаються занадто відокремлене і наші  учні не бачать зав’язків між науками.

Розум людини – річ універсальна, призначена для розв’язання найрізноманітніших завдань. Звичайно це твердження має свої межі: кожен в силу особливостей своїх вроджених і набутих властивостей мислення має певні схильності до освоєння різних наук.

До того ж спеціалізація найчастіше вимагає знання чогось одного: складно бути і відмінним математиком, хіміком, адвокатом, педагогом, спортсменом в одному.

Завжди доводиться з чогось вибирати. Але базовими навичками критичного мислення здатний опанувати кожен! Для одного це буде складніше, а для іншого – легше. Але це під силу всім. Це потрібно для збалансованого розвитку дитячого розуму.

Сьогодні ми спробуємо розв’язати дуже складну дилему: розкрити роль свого предмета та показати на практиці, що програми з предметів різних циклів не просто пов'язаними, а є залежними одна від одної.

Пропануємо вашої увазі ФРЕЙМ-ПРОЄКТ «Залізо», в рамках одного поняття. Ми продемонструємо цікаву навчальну подорож.

Увага! Всі матеріали фрейм-проєкту є авторськими розробками вчителів зі інших предметів, тому вони не додаються, а лише є посилання на їх презентацію під час засідання.

Всіх учасників проєкту ми поділили на чотири предметні складові. Та запропонували дати відповідь на поставлені запитання: хто такий – мій учень (ідеальне і реальне)? чому вчить мій предмет? чому учням життєве необхідно його вивчати? чому Я хочу навчити своїх учнів? що у першу чергу потрібно моїм учням: знання? вміння? навички? компетентності? як у світлі сучасного ринку праці простежується мій предмет? як викликати у мого учня інтерес до мого предмету і довести його важливість у майбутньому житті?( можна не читати)

Що з цього вийшло - УВАГА на екран.

 

ГРУПА 1. ПРИРОДНИЧИЙ ЦИКЛ

Хто такий мій учень?

Мій учень – це багатомірна особистість, яка постійно розвивається, з особливостями характеру, здібностями, схильностями і захопленнями. Мої учні – це творчий і інтелектуальний потенціал нашої країни. Це підлітки зі складнощами і дисгармонією структури особистості. Мій учень, з моєю допомогою і допомогою моїх колег, обов’язково стане кращим

Чому життєве необхідно вивчати мій предмет?

Людина проходить щаблі свого розвитку в суспільстві: особа – індивід-особистість. Особистість формується, коли людина здобуває соціально значимі риси, наповнює себе певними цінностями. Біологія допомагає грамотне вибудувати свої власні цінності: здоровий спосіб життя, дбайливе ставлення до природи створення міцної і здорової сім’ї.

Наше життя – все, що ми відчуваємо, бачимо навколо, та й самі складаємося з хімічних речовин, які постійно реагують між собою. По суті, увесь Всесвіт є дуже великим і дуже складним хімічним реактором.  Хімія – це найважливіша частина економіки. Немає такої промисловості, в якій не була б задіяна хімія і розвиток якої не залежав би від досягнень у цій галузі. 

Хіміки, по суті, азартні мисливці за незвичайними властивостями нових речовин. А “піймаючи” нову речовину, передають її будівельникам, фармацевтам, агрономам, зв’язківцям, енергетикам, художникам … У наші дні хімія стала могутньою зброєю цивілізації, сировинною базою практично всіх галузей промисловості і сільського господарства.

Презентація начального проєкту з хімії у рамках ФРЕЙМ-ПРОЄКТУ «Залізо»

ВИСНОВОК  Ми хочемо навчити своїх учнів правильно будувати свою діяльність, тобто бути компетентними, здатними, виживати в сучасному швидкоплинному у зв’язку з науковим прогресом світі. Знаходити відповіді на прості, але такі важливі запитання: які гриби їстівні, які ні? що робити при укусах змій? чому потрібно ретельно проварювати і провертати м’ясо, рибу? як не заразитися інфекційними захворюваннями? як впливають нікотин, тютюн на організм? як створити здорову сім’ю?…а це необхідно у майбутньому кожної дитини

 

 

ГРУПА 2.  ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИЙ ЦИКЛ

Хто такий мій учень?

Особистість! Діти з різним життєвим досвідом, які мають  можливість адаптуватися до нових умов, розвиватися та бачити свої перспективи. Вік нашого учня – 13-17 років

Чому вчить наш предмет?

Математика організовує, впорядковує і оптимізує наше мислення! Математика сама є втіленням природного порядку і немає нічого дивного в тому, що вона впорядковує наш розум. А без цієї горезвісної логіки в голові людина не здатна робити вірні логічні висновки. А це може спричинити явище «каші в голові», плутанини в думках і міркуваннях, невиразність аргументації. Таку людину легко вводити в оману. Знання математичних законів не дозволяє вас обдурити! І як говоріть Алла Анатоліївна В чому подвох?!

Фізику вивчати життєве необхідно для того, щоб забезпечити безпечне існування в цьому світі. Приклад: У грозу від блискавки сховатися краще, наприклад, в машині, ніж на відкритому просторі, так як металевий каркас забезпечує електростатичний захист – заряд накопичується на поверхні зовні, а всередині заряду немає хоча електричний заряд кардіостимулятора може врятувати життя – «завести» серце. Щоб не замерзнути, потрібно вдягнути не одну товсту теплу річ, а багатошаровий одяг, щоб зменшити його теплопровідність за рахунок розшарування повітря.

Добре, скажете ви, припустимо ця точна наука дійсно вкрай важлива для людства в цілому, але навіщо вона потрібна особисто мені? Що вона мені дасть? Математика стане в нагоді в бізнесі. Без підтримки у вигляді математичних методів прогнозування, моделювання та аналізу успіху в організації власної справи досягти складно. Винайти спритні способи взаємодії із законодавчою базою і придумати різні хитромудрі і нетривіальні рішення допомагає математика юристам

Презентація начального проєкту з фізики у рамках ФРЕЙМ-ПРОЄКТУ «Залізо»

ВИСНОВОК  Ці предмети вчать перш, ніж щось робити, подумати, до чого це може призвести, шукати сенс у своїх діях. Вчать аналізувати ситуацію, розуміння того, що все відбувається не просто так і що потрібно зробити, щоб чогось досягти. Формують світогляд.

 

 

ГРУПА 3.    ГУМАНІТАРНИЙ ЦИКЛ

Хто такий мій учень?

Озирнімося навколо … Ми вже встигли зробити крок у XXI століття, але серед нас так само живуть герої вже нашої сучасності, діти, які досягають вагомих успіхів у спорті.

Чого ми хочемо навчити своїх учнів?

Ми хочемо, щоб наші учні не були схожими один на одного, розуміли і адекватно оцінювали навколишній світ, вміли жити повноцінним життям в сучасних умовах.

Чому вчить мій предмет?

Мобільні телефони, автомашини, книги, мудрі вислови великих людей, моральні принципи, за якими живуть люди – це все наша історична спадщина. Історія, література, мова допомагають нам дізнатися, що все це не з’явилося нізвідки, вмить. Ми бачимо причини і наслідки подій і замислюємося над ними. Наприклад, те, що міжусобні війни призводять до розрухи в країні. Значить, краще в них не вплутуватися. Культ особистості призводить до жорстокої тиранії. Значить, краще такого не допускати. Історія дає нам уроки на майбутнє,  щоб ми враховували їх на практиці.

Цікаво знати, як колись зовсім по іншому жили люди. У них були інші погляди, звичаї, традиції. Хтось вірив у ідолів, хтось поважав святу інквізицію, хтось вважав, що митися достатньо раз на рік. У їх будинках все виглядало зовсім інакше, ніж звикли зараз ми. Цікаво знайомитися з думками людей, які донесли до нас книги. Література, мова, історія розширює кругозір людини. Ми це бачимо, коли в очах наших учнів спалахує вогнище.

Презентація начального проєкту з історії у рамках ФРЕЙМ-ПРОЄКТУ «Залізо»

ВИСНОВОК  Ми прагнемо сформувати людину, яка вміє думати, аналізувати і, відповідно, робити вибір. Багато в чому від нас залежить, чи відбудеться як особистість наш учень, чи зможе він реалізувати себе і, нарешті, як складеться його доля. Наші предмети і допомагають вирішити ці проблеми.

 

 

 

 

ГРУПА 4.  ТЕХНОЛОГІЇ- МИСТЕЦТВО-СПОРТ

Хто такий мій учень?

Сидіть на уроці і не засинає, сидить без болю в спині за комп’ютером, вміє працювати єдиною командою. Мій учень – це той хто ІТ технології опановує швидше ніж  сам вчитель.

Чому вчить мій предмет?

Оскільки нові знання не накладаються, а виростають із попередніх дозволяє наблизити учасників інформаційного простору до реальних життєвих ситуацій через моделювання їх під час проведення уроків з зазначених предметів.

Тому на всі запитання, я можу дати таку відповідь: У сучасному світі педагог більше не є носієм знань – усю інформацію можна легко знайти в інтернеті. Наша роль – це роль ментора, тьютора, людини, яка буде забезпечувати індивідуальний педагогічний супровід дитини. Ця роль набагато складніша. І універсальних методик, як бути таким учителем, не існує. Треба лише пам'ятати, що хороший вчитель ХХІ століття – це lifelong learner. 

Презентація начального проєкту з інформатики у рамках ФРЕЙМ-ПРОЄКТУ «Залізо»

ВИСНОВОК. Також одна із важливих порад для молоді – намагатись опанувати якомога більше навичок, які не оцінюються навчальною програмою, але є фундаментальними для кожної професії. Це переважно комунікативні та управлінські вміння: встановлення відносин, робота в команді, слухання і розуміння співрозмовника, проведення переговорів, навички переконання, ораторське мистецтво, проведення презентацій, ведення дискусій, вирішення проблем тощо. 

Підведемо підсумки.

Підійшов до завершення наш імпровізаційний урок «Залізо» Кожний вчитель запропонував свій шлях опрацювання цього поняття. Шлях, який на його думку розкрил і роль кожного предмета у майбутній професії та житті наших учнів

Колись у давнину Великий Вчитель вирішив випробувати своїх учнів, запропонувавши їм обрати для себе мечі. Один з них вибрав легкий меч, сподіваючись зберегти сили в трудному поході. Інший вибрав довгий меч, сподіваючись вразити їм більше противників з безпечної відстані. Але самим мудрим виявився третій учень, який обрав для себе найзручніший меч, який став продовженням його руки. Ми, як Великий Вчитель повинні як раз і дати в руки учневі той самий зручний меч Знань, що стане для нього необхідною частиною життя.

zip
Додано
19 липня 2023
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку