Педагогічні ситуації

Про матеріал
Розроблені педагогічні ситуації допоможуть студентам застосувати теоретичні знання на практиці.
Перегляд файлу

 

Педагогічна ситуація 1.

 

Побудована в новому мікрорайоні школа радувала і батьків і дітей. Перші дні вересня були наповнені радістю учнів, їхніми знайомствами з учителями, один з одним. Учителька 4 –го класу повела учнів на прогулянку до сусіднього  парку. Діти розглядали дерева, пожовклу траву. Учителька запропонувала дітям  погратися  у знайому гру. Та гри не вийшло. Так і повернулись діти у класну кімнату.

 

  Визначте, на якій стадії розвитку знаходиться колектив.

 Запропонуйте заходи, які повинен  провести  вчитель на цій стадії розвитку колективу.

 

Педагогічна ситуація 2.

 

Розпочався урок у 4-му класі. Через п'ять хвилин з гуркотом розкриваються двері і, нахабно вигукнувши «можна увійти», на порозі зупиняються троє «важких» учнів. Вчителька просить їх вийти і увійти до класу як слід. Учні виходять до коридору. Через хвилину двері відкриваються знову і школярі  вже заповзають до класу...

 

Сформулюйте виховну проблему.

Запропонуйте варіант її вирішення.

 

 

 

Педагогічна ситуація 3.

 

Вчителька повела другий клас на балет П.І. Чайковського «Лускунчик». Хлопці тихенько сміються, дратують дівчат, багато дітей шумлять, а деякі граються з телефонами.

 

Установіть причини такої поведінки школярів.

Визначте, яка підготовча робота має бути проведена вчителем перед відвідуванням культурних заходів.

 

 

Педагогічна  ситуація 4.

 

Йде урок у першому класі. Вчителька запитує: «Діти, перед вами два малюнки. На одному — легкова машина, на іншому — вантажна. Скажіть, як називаються марки цих машин?» Тут же злітають руки. Піднімається один хлопчик. «Марія Петрівна, а який двигун стоїть на цих машинах: карбюраторний чи дизельний?..» На вчительку було сумно дивитися. Обличчя вкрилося плямами. «Питання задаю я, а ти повинен відповідати на них. Якщо не знаєш, то не піднімай руку!»

 

Визначте помилки, яких припустилася вчителька в наведеній ситуації.

 

 

Педагогічна ситуація 5.

 

Шумною юрбою 1 «Б» клас заходить до автобуса. Сьогодні в них екскурсія. Молода вчителька закінчує перераховувати дітей і розпочинає знову – і так кілька разів, всю дорогу. Яскраві шапки і шарфи, інші пасажири - все зливається в одне. Вчителька нервує, а діти шумлять і поводяться неспокійно.

 

Визначте, в чому має полягати підготовча робота вчителя перед проведенням екскурсії та поїздкою в громадському транспорті.

 

 

Педагогічна ситуація 6.

 

Урок у 4 класі. Коля С. відповідає біля дошки. Тільки він, помилившись, зупиняється,  з’являється багато бажаючих відповісти. Спочатку вчителька зупиняла учнів, але потім дозволила виправляти й доповнювати товариша. Коля все більше і більше заплутувався, тягнув слова і згодом зовсім замовк. "Знову не довчив," - сказала вчителька і поставила "5" у журнал.

 

Охарактеризуйте негативні та позитивні сторони методу усного опитування.

Визначте, які ще методи перевірки знань можна використати в наведеній ситуації.

 

 

Педагогічна ситуація 7.

 

Вчитель (молодий фахівець) прийшов працювати до третього класу. До цього в класі працював інший учитель. Учні стали отримувати оцінки гірші, ніж попереднього навчального року. На перших батьківських зборах батьки учнів у брутальній формі стали висувати претензії до вчителя. Склалася конфліктна ситуація.

 

Визначте причини, що призвели до погіршення успішності учнів класу.

Перерахуйте варіанти попередження конфліктів між учителем і батьками учнів.

 

 

Педагогічна ситуація 8.

 

Класний керівник 4 класу, якого дуже поважали учні, за сімейними обставинами переїхав в інше місто. Клас вважався дружним, згуртованим. Керівництво школи призначило нового класного керівника, якому відразу важко було знайти спільну мову з учнями. І якось на виховній годині вчитель сказав учням, що вони не такі вже хороші, як про них думають.

 

Визначте заходи, які потрібно провести новому класному керівнику, враховуючи рекомендації педагогічної науки.

 

 

Педагогічна ситуація 9.

 

Хтось із учнів 6-А класу розбив вікно. Вчителі почали розшукувати винних. Класний керівник, як завжди, спокійно увійшов до класу. Зустріли його насторожено. Він подивився на учнів, потім – на розбите скло у вікні і спокійно сказав:

- Не розумію, діти, чому такий галас у школі. Адже не навмисне розбили скло. Я в цьому впевнений. Отже, треба зробити найпростіше – вставити його. Той, хто розбив, може сам вставити скло?

Раптом підвівся хлопець і сказав:

  • Можу.
  • От і добре. Бажаю вам успіхів, хлопці, - сказав учитель і так само спокійно пішов.

 

Визначте і охарактеризуйте педагогічні здібності вчителя.

 

 

Педагогічна ситуація 10.

 

Класний керівник хотів, щоб його учні дотримувались порядку в класі на уроках та на перервах. З цією метою він провів з учнями декілька бесід про правила поведінки. Вихованці уважно слухали свого наставника, ставили багато запитань. Проте з часом педагог зрозумів, що ніяких змін в поведінці школярів не відбулося.

 

Поясніть, в чому причина відсутності змін у поведінці учнів.

Перерахуйте форми виховної роботи, які можна використати в наведеній ситуації

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
8809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку