Педагогічні стратегії та інноваційні підходи в роботі асистента вчителя

Про матеріал
Педагогічні стратегії та інноваційні підходи в роботі асистента вчителя. Актуальність теми. Основні функції інноваційних технологій в інклюзивній освіті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педагогічні стратегії та інноваційні підходив роботі асистента вчителя

Номер слайду 2

«Одні з найпрекрасніших людей — це ті, хто не вміщається в коробки» Торі Амос

Номер слайду 3

Інклюзія — це процес реального включення дітей з особливостями психофізичного розвитку в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства.

Номер слайду 4

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ:використання нових знань, прийомів, методів, нетрадиційних підходів, форм роботи, технік в освітній діяльності для підвищення якості освітнього та корекційно-розвивального процесів крізь призму надання освітніх послуг;інноваційні способи та методи взаємодії педагогів та учнів забезпечують ефективне досягнення результату педагогічної діяльності;використання і розвиток інноваційних технологій, що охоплюють телекомунікаційні системи та комп’ютерну техніку, у процесі інклюзивної освіти пов’язані з динамічним, інтенсивним характером сучасного суспільства.

Номер слайду 5

ЗАВДАННЯ:сприяння швидшому зближенню дитини із соціумом, формування та розвиток певного рівня освіти, культури, світогляду, інтелектуальних здібностей дитини;розкриття можливостей розвитку комунікативних навичок дітей, підтримки й спілкування з учителями, іншими учнями, що сприяє інтеграції учнів з особливими освітніми потребами в суспільство;формування відкритої освіти.

Номер слайду 6

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу.

Номер слайду 7

Основні функції інноваційних технологій в інклюзивній освіті:

Номер слайду 8

Використання в межах інклюзивної освіти інноваційних технологій в роботі асистента вчителя дозволяє досягти таких результатів:

Номер слайду 9

Інноваційні технології в роботі асистента вчителя:особистісно-орієнтований підхіддіяльнісний підхідкомпетентнісний підхід

Номер слайду 10

Технології особистісно-орієнтованого підходу:

Номер слайду 11

Технології діяльнісного підходу:

Номер слайду 12

Технології компетентнісного підходу:

Номер слайду 13

МНЕМОТЕХНІКАМнемотаблиця -система позначок, малюнків.яка прискорює процес запам’ятовування. Тому дана техніка роботи створена для розвитку мислення, пам’яті . Візуалізований матеріал допоможе з легкістю пригадати та розповісти казки, запам’ятати та відтворити вірші.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ  Гра - провідний вид діяльності дитини. У сюжетно-рольових іграх відбиваються уявлення дітей про навколишній світ, взаємини і професійні обов'язки людей. Дитина приміряє цікаву роль, використовує образи пам'яті і фантазію для дії у вигаданій ситуації. Сюжетно-рольова гра не тільки розважає дитину, але й є елементом освітнього процесу. Сюжетно-дидактичні ігри будуються на основі ігор творчих, вже знайомих дітям: «Магазин», «Перерва у школі», «Банк», «Їдальня». Гра набуває додаткового змісту: пізнавального (розрізнення фруктів і овочів в грі «Їдальня» або «Город»), математичного (порахувати кількість предметів в ігровій ситуації) тощо.

Номер слайду 16

ТЕАТРАЛІЗАЦІЯ Театралізація на уроці — це синкретична діяльність учнів, яка дає змогу не просто почути, прочитати чи обговорити літературний твір, а «відчути» його «вживу» усіма органами чуття. Перевтілення дітей у казкових персонажів допомагає бути «без меж», вільними, створювати непізнане й досі недоступне для розуміння.

Номер слайду 17

ЛЯЛЬКОВИЙ ТЕАТР Ляльковий театр — це особливий вид мистецтва, бо його персонажами є ляльки. Їх діти люблять створювати самі. Найцікавіші персонажі можна створити з будь-якого предмета. Книга теж може бути персонажем вистави. Лялькові вистави навчають дітей комунікувати, розвивають мовлення, навчають співпрацювати та вирішувати суперечки, сприяють соціалізації дитини в суспільстві.

Номер слайду 18

КОНСТРУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬКонструювання – це процес виготовлення певного реального продукту з окремих частин та елементів. Діти зображають предмети та явища, отримують потрібні навички. Конструктивна діяльність носить характер рольової гри, присутня в навчальних та ігрових процесах. Позитивно впливає на психологічний та емоційний стан. Завдання: Розвиток дрібної моторики рук, зорово-рухової координації, творчих, технічних, винахідницьких вмінь. Формування сенсорних здібностей. Уміння аналізувати споруду, будівлю, виріб, розрізняти прості і складні форми. Удосконалення мови. Отримання позитивних емоцій. Виховання необхідних вольових якостей - сумлінність, наполегливість, уважність, спостережливість.

Номер слайду 19

ТИПИ КОНСТРУКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

Номер слайду 20

ПІСОЧНА ТЕРАПІЯПісочна терапія – це один з методів арт-терапії, який передбачає взаємодію з піском. Він є способом спілкування дитини або дорослого з навколишнім світом і самим собою, а також засобом зняття внутрішньої напруги. Пісочна терапія є засобом усунення невпевненості у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення. Пісочна терапія сприяє покращенню загального емоційного стану дитини, сприяє усуненню страху, негативних емоцій, переживань; розвиває уяву, творчий потенціал, мислення, мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику.

Номер слайду 21

НЕСТАНДАРТНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯДля роботи з дітьми з особливими потребами існують такі ізотерапевтичні техніки як малювання на склі, малювання пальчиками, малювання на мокрому папері. Малювання на креативній дошціМалювання на креативній дошці чудово допомагає подолати тривожність та переживання, пов'язані зі страхом помилитися. Адже, малюнок на склі можна у будь-який момент змінити, скорегувати або навіть витерти і створити новий. Таким чином дитина розуміє, що вона має право на помилки і виправлення. Чудовою альтернативою є малювання разом з дітками, адже це допомагає встановити контакт з дитиною, граючись. Командне малювання разом з іншими дітьми також допоможе навчитись висловлювати свою думку, уникати конфліктів, підтримувати контакт з іншими, разом йти до спільної мети.

Номер слайду 22

НЕСТАНДАРТНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯМалювання пальчиками. Такі заняття допомагають учням позбавитись страхів, стати більш впевненими у собі. Серед переваг цієї техніки виокремлюють свободу від соціального тиску, адже малювання пальцями можна прирівняти до гри з брудом, що завжди забороняється дітям. Це дозволяє вийти за рамки дозволеного, висловити свої бажання у соціально прийнятний спосіб. Ця методика є ефективною навіть для дітей з психофізичними вадами тому, що не вимагає високого розвитку дрібної моторики. Вона є дуже простою, не має встановлених правил. Малювання на мокрому паперіЗняти психоемоційне напруження та покращити самопочуття допоможе малювання на мокрому папері. Цей процес дарує щирі позитивні емоції, під час малювання діти з радістю спостерігають як розтікаються фарби по папері. З цією технікою дуже легко експериментувати з різними кольорами або ж спробувати намалювати з заплющеними очима, можна створити своєрідний колаж таких малюнків.

Номер слайду 23

ПЕРФОКАРТИОбрази допомагають дітям з різними діагнозами. Давно відомо, наскільки важливі наочно-зорові форми пізнання для дітей з вадами слуху. У випадку інтелектуальних порушень візуалізація допомагає генералізувати поняття у процесі конкретно-наочного мислення (наприклад, завдання співвідносити зображення та предмет). Візуалізація — це те, що нині «показано» майже всім.

Номер слайду 24

СКАФФОЛДИНГ –створення умов для підвищення успішності кожного учня. Кожна дитина має вчитися у «зоні найближчого розвитку», тобто робити те, що їй цікаво, але поки що неможливо опанувати без підтримки. Ніщо так не поліпшує мотивацію, як можливість впоратися із завданням і досягти успіху. Скаффолдинг — це процес, який дає можливість дитині розв’язати проблему, виконати завдання або досягти цілей, які знаходяться за межами її індивідуальних зусиль чи можливостей.

Номер слайду 25

ВИДИ ПІДТРИМКИ ДИТИНИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ:

Номер слайду 26

Спільне викладання – інноваційний підхід до організації уроку:забезпечує індивідуалізацію та диференціацію навчального процесу в освітньому просторі; підвищує рівень якості освітніх послуг.

Номер слайду 27

Моделі спільного викладання:

Номер слайду 28

«Від успіху до успіху – в цьому й полягає розумове виховання важкої дитини. Якщо їй щось не вдалося сьогодні, – не оглушуйте її «двійкою». Не поспішайте застосовувати до неї інструкцію про оцінку успішності з усією суворістю. Слабка, квола рослина потребує спеціального догляду» Василь Сухомлинський

Номер слайду 29

ВИСНОВОК Отже, можна стверджувати, що використання інноваційних технологій у процесі навчання осіб з особливими освітніми потребами відрізняється ефективністю, що виявляється в швидкій інтеграції людини в суспільство, розвитку її комунікативних навичок, освоєнні певного рівня освіти за рахунок варіативності використання досягнень науки і техніки в освітньому процесі.

Номер слайду 30

Список використаних джерел: Аушев С. П. Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі стала реальністю. [Електронний ресурс] / Сергій Павлович Аушев // Портал інклюзивної освіти "Джерело". – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://inklyziya.blogspot.com/p/blog-page_28.html. Картотека сюжетно-рольових ігор. - Режим доступу до ресурсу: https://iqgra.com.ua/news/kartoteka-syuzhetno-rolovih-igor/Методика роботи з дітьми з особливими потребами. – Режим доступу до ресурсу: https://lebedynircentr.com.ua/index.php/info/vchuteldefectolog/metodukarobotu Сім прийомів, які допоможуть вчителю інклюзивного класу. – Режим доступу до ресурсу: https://osvitoria.media/experience/sim-pryjomiv-yaki-dopomozhut-vchytelyu-inklyuzyvnogo-klasu/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яроцька Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
9 березня 2023
Переглядів
1352
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку