педагогічний досвід вчителя англійської мови

Про матеріал
Опис педагогічного досвіду вчителя англійської мови Волошин Маряни Миколаївни. Методична проблема "Розвиток комунікативних умінь та навичок на уроках іноземної мови"
Перегляд файлу

Опис досвіду вчителя іноземних мов

Волошин Мар’яни Миколаївни 

 

     Сьогодні наша держава  перебуває у стані війни, в очікуванні інтеграції з Європою, розширюються і укріплюються її зовнішньоекономічні зв’язки, ми все більше розуміємо і усвідомлюємо хто наш друг, а хто ворог, та який шлях нам обрати, як далі розвиватися. З кожним днем все більшу і більшу роль Україна відіграє для цілого світу.

    Якщо ще кілька років тому англійська мова сприймалася всіма як іноземна, то з плином часу вона перейшла у мову міжнародного формату. Опанування її для сучасної людини – це не лише мета у житті, це - «нитка Аріадни» у світле майбутнє. Іншомовна комунікація стає однією із ключових компетентностей сучасного українця. Сьогодні у нашій державі прийнято низку законів для її обов’язкового вивчення, тому у свої педагогічній діяльності я надаю велику увагу на розвиток мовленнєвих навичок.

Ці обставини обумовили актуальність моєї методичної проблеми:

«Розвиток комунікативних умінь та навичок на уроках іноземної мови. »

       Комунікація – є формою зв’язку, процесом повідомлення інформації за допомогою технічних засобів, актом спілкування між двома або більше індивідами, процесом передачі інформаційного, емоційного чи інтелектуального змісту.

Комунікативні здібності – це психологічне утворення особистості, яке допомагає вирішувати проблеми спілкування.

 Комунікативні здібності включають у себе ( перспективні вміння) та вирішують проблеми взаємодії у системі «учитель-учень», «учень-учень».

Комунікативні вміння -  комплекс дій, які базуються на теоретичній, практичній  підготовленості, що дає змогу творчого використовувати комунікативні знання та навички для відображення і перетворення дійсності.        

Найважливішою характеристикою комунікативного підходу є використання автентичних матеріалів, що дозволяють мені використовувати інноваційні технології та нетрадиційні форми організації уроку, які дають змогу не лише зацікавити учнів, але й підвищити ефективність засвоєння матеріалу, поліпшити контроль над виконанням завдань.

   Народна мудрість каже: «Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина.» Цей лозунг – це найкращий стимул у вивченні іноземних мов, адже кожен з нас прагне до вдосконалення та саморозвитку.

   Вивчення мови - це колосальна праця, але не й не менше зусиль потребують вміння її навчання.

  Одним із ключових понять успіху у навчанні комунікації є індивідуалізація у навчанні. Особливою умовою її ефективності є той факт, що вчитель повинен добре знати свої учнів.

Отже, щоб робота була ефективною, необхідно дотримуватися деяких рекомендацій щодо використання індивідуального підходу:

  1. Починаючи вивчення іноземної мови, складіть методичну характеристику класу, в якій представлений кожен учень зі своїми особливостями. Це набагато полегшить керівництво учбово-виховним процесом.
  2. При проведенні роботи з учнями уважно придивляйтесь до того, як відбувається опанування учбовим матеріалом різними учнями, надавайте допомогу тим, хто її потребує, використовуйте диференційовані завдання.
  3. Організуйте роботу в малих групах, використовуйте ваші знання про індивідуальні особливості кожного учня, щоб їх об’єднати так, як їм буде краще працювати разом, йти на контакт в ході виконання завдання.

 Комунікативна компетенція складається з:

- мовної (лінгвістичної) компетенції, яка забезпечує оволодіння учнями мовним матеріалом з метою використання його в усному і писемному мовленні;

- мовленнєвої компетенції, яка пов'язана з формуванням в учнів умінь і навичок спілкуватися в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні (монолог, діалог), читанні, письмі;

- соціокультурної компетенції, яка передбачає засвоєння учнями знань соціокультурних особливостей країни, мова якої вивчається, культурних цінностей та морально-етичних норм свого та інших народів, а також формування умінь їх використовувати у практичній діяльності;

- соціолінгвістичної компетенції, яка забезпечує формування умінь користуватися у процесі спілкування мовленнєвими реаліями (зразками), особливими правилами мовленнєвої поведінки, характерними для країни, мова якої вивчається;

- загальнонавчальних компетенцій, що сприяють оволодінню учнями стратегіями мовленнєвої діяльності, спрямованої на розв'язання навчальних завдань і життєвих проблем.

Спілкування людей в реальному житті відбувається завдяки виникненню потреби в реалізації певного комунікативного наміру, досягнення або недосягнення якого визначає результат мовленнєвого спілкування. У ході спілкування комунікати виступають як носії певних соціальних стосунків, що виникають в тій чи іншій сфері діяльності і реалізуються в конкретних мовленнєвих ситуаціях.

Важливе місце у навчанні комунікації займають вправи: тренувальні та творчі. Тренувальні вправи є «містком», який дозволяє нам перейти до більш складніших видів роботи. Творчі, у свою чергу, дозволяють учням проявти свою уяву та критичне мислення. До таких вправ відносимо непідготовленй діалог, інсценізацію прочитаного,рольова гра. У основі навчання діалогічного мовлення знаходиться мікродіалог.

Також ефективною є робота з розвитку навичок діалогічного мовлення з використанням аудіо або відеозапису ситуативної бесіди.

Щодо навчання монологічного мовлення, то улюбленими видами роботи є переказ прочитаного, доповнення речень, розповідь про себе, свої вподобання чи вподобання важливих людей.

Навчаючи аудіюванню та читанню, великого значення надають перед текстовим комунікативних  завданням, які передбачають не поверхове, а глибинне розуміння, аналіз прочитаного. Учням пропонують висловити своє ставлення до описаних в тексті фактів, подій, героїв, визначити ідею тексту, з’ясувати, як ставиться автор до проблеми, назвати позитивні та негативні риси героїв, причини їх дій, або ж просто опираючись на запитання чи картинки, здогадатися про що буде йти мова, тему тексту.

Щодо навчання писемного мовлення, тобто вміння висловлюватись за допомогою графічних знаків, можна запропонувати два типи вправ умовно – комунікативні та комунікативні. Умовно-комунікативні вправи використовуються для формування та вдосконалення лексично-граматичних навичок письма. Наприклад, написати листа другу, відписати e-mail, описати свій будинок і так далі.

Як же працює? Як змотивувати учня покоління Альфа до комунікації?

Ось що використовую я.

Для розвитку монологічного мовлення у 5 класі, урок «Країни. Національності» для введення учнів в іншомовне середовще, я пропоную доповнити наступні реченні речення про себе.

My name is…..

My surname is…

I am……years old.

I like….

I dislike……

На уроці ми вичаємо фрази I am from Ukraine. I am Ukrainian і доповнюємо. Дуже гарно тут проявляється індивідуалізація у навчанні, адже слабші учнів виконують завдання із опорою, а сильніші швиденько аквізовуть ввчений матеріал. На домашнє завдання учні отримують завдання розповісти про свого друга. 

У 9 класі учні розповідають про себе особисту інформацію як розмовне сторі із інстаграму (тема « About my self»),а на уроці про «Inventions» учням пропонується підготувати презентацію про «The most important inventions of the humanity». Такі завдання потребують підготовки, тому використовую їх як домашні завдання чи проектні підсумкові роботи.

Моїм улюбленим видом роботи для розвитку діалогічного мовлення, який немає вікових обмежень, на етапі «Введення учнів в іншомовне середовище», я використовую таку вправу. Учні, називаючи ім’я свого однокласника, кидають м’яч своїм однокласникам, запитують будь-що, а той кому було адресоване запитання відповідає

 Наприклад, Where do you live? – I live in Halushchyntsi.

 What’s your favorite colour? – Its Blue.

Ефективною вправою є також «Interview». У 9 класі це застосовується на етапі «Активізація лексичного матеріалу», тема уроку «Getting job. My CV».

Також варто акцентувати увагу на переказуванні такстів та інсценізації діалогів.

Наприклад, у 6 класі, опрацювавши уривок зі «Білого Ікла» Дж.Лондона, учні вчаься переказувати його, виділючи, спершу, основні частини.

У 8 класі на уроці позакласного читання для переказування тексту використовується «Maindmapping».

Одним з улюблених є «Інсценізація діалогів». У 7 класі – це тема «Shopping», у 8 класі «In the library».

І , звичайно, у всіх класах використовується схема діалогу Вчитель-Учень.

Щодо письмово висловлювання, то учні віписуть e-mail уявним англомовним друзям чи пишуть листа святому Миколаю.

     Отже, головною метою вивчення іноземних мов –це оволодіти іншомовним спілкуванням через формування і розвиток міжкультурної комунікативної компетенції. Наблизити навчальну ситуацію на уроці до реального спілкування – таке завдання кожного вчителя іноземної мови.

Наблизити навчальну ситуацію на уроці до реального спілкування – таке завдання кожного вчителя іноземної мови. Викликати мотивацію до спілкування можна тільки зацікавленим навчанням, де вчитель і учень є партнерами в спілкуванні.

Таке навчання вимагає колосальної співпраці та підготовки. Сьогодні, ми, вчителі повинні пам’ятати, що наша праця – неоціненна. Ми формуємо майбутнє нашої держави, покоління,яке буде знати ціну свободи і незалежності.

 

І хоча інколи руки опускаються, ми повинні пам’ятати слова І. Драча:

«Учитись важко,а учить ще важче

Але не мусиш зупинятись ти

Як учням віддаєш усе найкраще ти

Той сам досягнеш нової висоти »

 

Результатом моєї старанної праці є призове ІІ місце у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з англійської мови. Його отримала Колодій Вероніка учениця 8 класу.

Також учні є учасниками Всеукраїнського конкурсу з англійської мови «Грінвіч».

За 12 років педагогічної праці, я намагалася виявити обдарованих дітей. Тому моїм педагогічним кредом є вислів М.Л. Кінга : «У середині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Voloshyn Mariana
Додано
11 січня
Переглядів
355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку