СЛАЙД2
На уроці я використовувала освітню методику STEM уроку.
В Україні за останні роки STEM набув неабиякої популярності. Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простіше.
Ця методика частіше використовується на уроках математики та дисциплін природничого циклу, але я спробували використати цю методику на уроці російської мови.
СЛАЙД 3
На STEM-уроці кожна діяльність чітко зрозуміла учням, лабораторні прилади, об’єкти робототехніки безпосередньо залучені до структури заняття. Об’єкт робототехніки використала і я на уроці.
СЛАЙД4 Відомий мульт персонаж робот Валлі, котрий у далекому майбутньому на планеті Земля утилізував гори відходів, звернувся до учнів за допомогою. Таким чином на уроці формували екологічну компетентність і шукали шляхи недопущення забруднення планети та занепаду цивілізації. СЛАЙД5
СЛАЙД 6
Також робот допоміг учням зрозуміти, що вивчення мови є невід’ємною частиною розвитку цивілізації. Завдання відповідно до теми уроку для учнів були розміщені на геометричній фігурі ДОДЕКАЄДРІ, яка має 12 граней і розвиває просторове уявлення учнів та моторику рук.
СЛАЙД7 Використовувала прийом логічної головоломки « Кроссенс». Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Цей прийом забезпечує інтерес до навчальної теми, створює мікро і макродіалогів між різними учасниками навчального процесу – учителем, учнями.
СЛАЙД 8 На STEM- уроці повинні бути присутні лабораторні експерименти, але на уроці мови це зробити складно. Тому вивчаючи тему « Правопис не з іменниками», ми ототожнюємо мову з прекрасною квіткою, котра потребує догляду, як і наша усна і писемна мова. У кожного з дітей є квітка, за якою учень має доглядати, як і за мовою протягом теми. Кожного уроку за результатами учні поливають квітку в залежності від рівня успішності на уроці. В кінці теми , підводячи підсумки, можна прослідкувати чи не має бур'янів, котрі заважають проростати паросткам знань.
СЛАЙД 9 Проект «Сприяння освіті» в 2010 році, підписали Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та фондом the LEGO Foundation (королівство Данія). Україна стала п’ятою державою у світі, що приєдналися до Програми. Тому виконуючи на уроці розподільчий диктант, учні покроково створюють космічний корабель з LEGO КОНСТРУКТОРУ. Кожна правильна відповідь наближає учнів до мети- справжня модель космічного корабля. Підводячи підсумки вправи, учні дають відповіді на питання. « Що допомогло нам створити космічний корабель?» Учні стверджували, що саме знання мови допомагає нам у конструюванні.
СЛАЙД 10
На уроці зарубіжної літератури я використала один із новаторських типів уроку « щоденник душі письменника».СЛАЙД11 Мистецтво художнього слова має справу з різноманітними відтінками почуттів. Розвиток емоційної компетентності, емоційного інтелекту – головне завдання уроку « щоденник душі письменника» .
СЛАЙД12 У центрі уваги таких уроків – постать автора. На уроці присвяченому петербурзькому етапу творчості М.В.Гоголя був створений візуальний образ письменника,котрий пише особистий щоденник і ділиться емоціями і переживаннями з учнями на всіх етапах свого життя. Головні завдання новаторських уроків літератури- використання новітніх технологій у т.ч. ейдотехніки( образність мислення).
СЛАЙД 13 Учні міркували в контексті проблемного питання « Яким повинен бути справжній письменник?» за допомогою вправи « Ейдос- абстракшн». Аналізуючи образи,які я зазралегідь підібрала, за допомогою логічного прийому абстрагування за допомогою якого ми подумки виділяємо істотні властивості предметів, явищ і відокремлюємо їх від неістотних, другорядних, учні робили висновки щодо рис та чеснот, що притаманні письменникові.
Слайд 14. Світ емоцій пронизує всі аспекти педагогічного життя. Тому на уроці я ставила перед собою мету розглянути та проаналізувати творчість Миколи Гоголя через призму почуттів та емоцій учнів. За допомогою інсценізацій учні могли відчути співчуття до « маленької людини», СЛАЙД 15 засудити вади чиновницької служби у комедії « Ревізор». СЛАЙД 16 Захоплюються мужністю і терплячістю Вакули, котрий ладен на все заради коханої Оксани.
СЛАЙД 17
Дитина по своїй природі – дослідник, тому все, що треба це підштовхнути його до бажання проводити ці цікаві досліди у потрібному вам напрямку. Педагогічне новаторство – це постійний, неоднорідний за інтенсивністю і масштабами, не обов’язково логічно завершений процес пошуків, розробки, втілення, впровадження нового, здатного сприяти удосконаленню людської особистості шляхом освіти і виховання. Новаторські пошуки тривають в освіті постійно, вони пов’язані із природним прагненням до кращого, творчим неспокоєм педагогів, у яких загострене почуття відданості педагогічній справі.