Я – Попфалуші Олеся Андріївна, вчитель початкових класів та практичний психолог. Педагогічний стаж -26 років; категорія – «вчитель вищої категорії», звання - старший вчитель.
Свою педагогічну діяльність розпочала в 1992 році після закінчення Мукачівського педагогічно училища. В 2002 році здобула вищу освіту в Прикарпатському національному університеті ім. В.Стефаника за спеціальністю вчитель початкових класів. в 2007 році закінчила Міжрегіональну академію управління персоналом за напрямком «Практична психологія». Маючи великий багаж знань і бажання працювати повністю віддалася творчій педагогічній діяльності . Творчій , бо кожен день роботи з юними вихованцями потребує відваги , креативності, новизни і нестандарту, тому й обрала тему для вивчення
«Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи шляхом поєднання традиційних форм навчання та інтерактивних технологій»
Моє педагогічне кредо «У кожній дитині – цілий світ».
У своїй роботі з дітьми керуюсь такими основними заповідями :
Ось уже третій рік у нашій школі відкрито інклюзивні класи. Вважаю це надзвичайною можливістю для особливих діток соціалізуватися , а всім іншим учням – вчитися жити поруч і не бути байдужими до чужої біди. Добре розумію, що Інклюзивний підхід означає надавати індивідуальну підтримку всім учням, там, де це потрібно і коли потрібно.
Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями. Проте ця думка є хибною. Адже, до категорії таких осіб можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, учні з особливими мовними освітніми потребами тощо.
Сьогодні кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.
Адже, кожна дитина заслуговує на можливість отримувати якісну освіту, можливість спілкуватися з однолітками та бути «звичайним учнем».
Світ глобалізується , а зміни проходять все швидше і швидше. Ці зміни впливають не тільки на нашу роботу, а і на юне покоління, яке сьогодні ми навчаємо і виховуємо. Сучасні діти виросли зі смартфоном в одній руці і планшетом в інший, тому розумію, що маю знаходити методи, які будуть дієвими саме сьогодні і саме в цей час.
Використання мультимедійних технологій є дієвим як для роботи з особливими дітьми, сприяє їх інтеграції до освітнього простору та й для роботи з усіма категорія учнів.
Враховуючи, що Інтернет для дітей виступає новим культурним знаряддям, яке впливає на формування психічних функцій, на своїх уроках обов’язково нові відомості пов’язую з тим , де це можна знайти в Інтернетмережі, як використати, з чим порівняти . Дієвими є застосування методів «складання та читання асоціативного куща», «Мікрофон», «Ажурна пилка» .
Для активізації уваги учнів, при вивченні нового матеріалу , дозую його, розбиваю на «порції», додаючи візуальні картинки , відео, презентації, застосовуючи метод «реклами».
Особливого значення надаю розвитку комунікативних навичок учнів, складанню діалогів, розповіді вигаданих та справжніх історій, цьому сприяє участь учнів у виставах, програвання різних сюжетів, де найкраще можуть проявитися особливі дітки. Тут я продумовую всі деталі щоб їм було комфортно і затишно.
Спостергіючи за учнями часто помічаю, що вони бувають самотніми та невпевненими. Тут на допомогу приходить застосування технік партнерської взаємодії.
Техніка «Я-висловлювання»
«Я хотіла б , щоб ви (навчили, опанували, запам’ятали)
Техніка надихання
« Я вірю , що ти знайдеш у собі сили і виконаєш ці завдання»
Техніка схвалення
«Я така задоволена, що всі ми працювали сьогодні дружно і злагоджено»
Техніка спонукання
А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і спробуйте вловити основну думку»
Техніка відновлення віри учня у власні сили.
- «Давай спробуємо ще раз. Попередню спробу сприйми як досвід , а не невдачу. Зосередься і повір у себе…»
Для створення продуктивного середовища в класі обов’язково встановлюємо разом правила, які діти добре розуміють і мають внутрішню потребу в цьому.
А для того , щоб мотивувати учнів
1. Завдання ставлю конкретно і детально.
3. Активно хвалю , «лайкаю»,
4. Роботу даю таку, яка їм цікава, і де вони можуть проявити креативність,
5. Залучаю до командної та групової роботи,участь у флешмобах до участі в соціальних проектах. Адже вони щиро хочуть врятувати світ. І рятують його!
Так, у своїй роботі я надаю перевагу ІКТ але поза тим не забуваю про традиційні методи навчання розповідь, бесіда, повідомлення, показ малюнків, схем, які в сукупності дають хороший результат .
Мої учні призери різних конкурсів
Районного рівня
« Знай і люби свій край» 2016 рік – Лях Василина.-І м, 2018 рік Вербіщук Ксеня – І м, Лецак Тетяна – ІІІ м
«Податки очима дітей» 2015 рік- Лях Всилина -ІІ м
«Захисники Батьківщини: історія і сьогодення» 2017 рік - Фанта Наталія – ІІІ м, 2018 рік _ Терембець Михайло –ІІ м
«Лелека» 2015 рік – Зейкан Єлізавета – I м
«Безпека у житті – життя в безпеці» 2016рік - Ісак Аліна – I м
«Малюнок, лист до мами» 2017 рік - Кинів Євгенія – ІІІ м 2018 рік – Терембець Михайло – ІІ м
Обласного рівня
«Національний банк майбутнього» - 2014 рік - Фанта Наталія – ІІ місце
«Годівничка» 2015 рік – Фанта Наталія – I місце
Всеукраїнського рівня
«ІІ міжнародний міждисциплінарний конкурс -2017 . Голодомор» 2017 – Вербич Олена – лауреат конкурсу
Працюю над вдосконаленням власного досвіду.
Недискримінаційний підхід у навчанні
Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами
Онлайн-курс для вчителів початкової школи
Охоче ділюся власним досвідом роботи. Мої розробки друкувалися в
Приймаю участь у педагогічних радах ,батьківських зборах, семінарах для вчителів, роводжу консультації для батьків.
Звичайно, використання інноваційних технологій в процесі навчання оптимізує процес викладання Проте, навіть найдосконаліша інноваційна навчальна програма не замінить УЧИТЕЛЯ. Тому насамперед намагаюся бути людяною та терплячою до моїх вихованців.
В своїй діяльності іду не торованим шляхом, а куди немає стежини, щоб залишити свій неповторний слід
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
- Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
- Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
- Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
- Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
- Діти вчаться співробітництву.
- Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
- Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
- Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
- Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.