Психологічний тренінг. Механізми розвитку творчого потенціалу педагогів до роботи з обдарованими дітьми.

Про матеріал
Мета заняття. Сприяти психічному й особистісному розвитку кожного учасника, розкриття творчого потенціалу вчителів, збільшення ступеня креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формування позитивного ставлення до власних здібностей та до роботи з обдарованими дітьми, розширити поінформованість педагогів щодо рис обдарованих учнів та вимог до роботи з ними; довести необхідність створення найсприятливіших умов для всебічного розвитку дітей.
Перегляд файлу

Тема. Механізми розвитку творчого потенціалу педагогів до роботи з обдарованими дітьми.

Мета. Сприяти психічному й особистісному розвитку кожного учасника, розкриття творчого потенціалу вчителів, збільшення ступеня креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формування позитивного ставлення до власних здібностей та до роботи з обдарованими дітьми, розширити поінформованість педагогів щодо рис обдарованих учнів  та вимог до роботи з ними; довести необхідність створення найсприятливіших умов для всебічного розвитку дітей.

Цільова група: педагогічні працівники.

Форма проведення: психологічний тренінг.

План заняття

 

 

Зміст заняття

 

 

Час

 

Необхідні  ресурси

1

Вступ.  Повідомлення теми та мети заняття .

5  хв

 

2

Гра на знайомство  «Кельтське колесо»

7-10 хв

Мультимедійна презентація

3

Вправа «Правила роботи в групі»

2 – 3 хв

Плакат правил

4

Вправа  очікування «Зоряне небо»

5-10 хв

Зображення зоряного неба, зорі різного кольору, сонечко, долоньки

5

Вправа «Кошик  творчих ідей»

5-7 хв

Аркуші паперу, ручки

6

Робота в групах «Креативність педагога як запорука творчості учня»

10  хв

Аркуші паперу

7

Інформаційне повідомлення «Розвиток творчого потенціалу педагога»

10 - 15 хв

Мультимедійна презентація

8

Вправа «Творчий портрет учителя». 

5 – 10 хв

Картки із завданнями, аркуші паперу

9

Вправа  «Розвінчання міфів»

5  хв

Картки із завданнями, папір

10

Вправа «Творча лабораторія»

10-15 хв

Картки із завданнями, папір

11

Вправа  «Кути»

5 - 10 хв

Аркуші паперу, картки із завданнями

12

Притча  «Два  зернятка»

5 - 10 хв

 

13

Вправа  прощання «Аплодисменти»

3-5 хв

Буклети

 

  1. Вступ.  Повідомлення теми та мети заняття .

Добрий день, дорогі колеги. Сучасний стан суспільного розвитку, динамічні зміни в усіх сферах людської діяльності зумовлюють зростаючу потребу суспільства у формуванні обдарованої творчої особистості з високим рівнем інтелектуального розвитку, креативних можливостей, здатної до створення та засвоєння інновацій у будь-якій галузі. Саме така обдарована особистість є найбільшою цінністю в суспільстві.

Обдарованою ми називаємо людину, яка має значні природні здібності, задатки, талант. Творчий потенціал, безперечно, має кожна особистість, необхідно лише створити належні умови для його розкриття та розвитку.

Раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей є одним із головних завдань системи освіти. Проте, недостатній рівень психолого-педагогічної компетентності педагогів призводить до помилкової оцінки особистісних якостей і діяльності дітей, які виявляють нестандартність у поведінці і мисленні. Нерідко творче мислення обдарованої дитини розглядається як відхилення від норми або негативізм. Я  пропоную  вам  взяти  участь  у  психологічному тренінгу «Механізми розвитку творчого потенціалу педагогів до роботи з обдарованими дітьми».

  1. Гра на знайомство. Вправа «Кельтське колесо»

Інструкція:  педагогічні працівники об’єднуються в групи за своїми схильностями по сторонах світу. Якщо людина вагається, йому пропонують вибрати сторону світу, до якої він відносить себе в даний момент.

Мета кожної сторони світу:

  • Уявити себе, зробити рекламу своїх якостей.
  • Відповісти на питання: навіщо їй потрібні інші сторони світу.
  • Запропонувати, як найкращим чином організувати поділ обов'язків по сторонах світу для вирішення загальних завдань.

Є люди справи, є любителі порядку, є люди творчості, а є ті, хто любить теплі відносини і комфорт. У формі нібито кельтської легенди учасникам пропонується віднести себе до того чи іншого типу, зробити рекламу своїх особливостей і задуматися про розвиток інших.  Отже, за легендою про стародавніх кельтів усі люди діляться по сторонах світу.

Люди з Півночі - це люди дії, які все і всіх обертають навколо себе.  Вони йдуть до мети будь-якими шляхами, не зважаючи на витрати..

Люди з Заходу - це люди розкладів, розрахунків, точності, дисципліни, порядку, чіткості та пунктуальності.

Люди зі Сходу - це люди творчості та ідей. Багато ідей, але при цьому вони не завжди займаються їх реалізацією.

Люди з Півдня - забезпечують теплі відносини і комфорт у групі. Атмосфера в групі важливіше поставленої мети, руху вперед.

Презентації груп.

Висновок. За легендою Стародавніх кельтів, для досягнення гармонії в кожній групі, а також у кожній людині повинні бути всі сторони світу, хоча якась і переважає. Це і представляє собою замкнуте кельтське колесо.

Якщо в групі не виявляється якоїсь сторони світу, то на виступах її роль бере на себе ведучий, а увагу групи звертається на те, що через відсутність цієї сторони в групі виникнуть певні проблеми.

  1. Вправа  «Правила роботи в групі»

Мета. Організація заняття.

Сьогодні, я пропоную вам правила роботи нашої групи, що забезпечать нам максимальний результат від заняття та раціональне використання часу.

Ведучий пропонує  прийняти правила роботи групи. Створити   комфортну робочу атмосферу, що дасть групі змогу працювати в єдиному ритмі.

Обладнання: плакат «Правила групової взаємодії».

1. Добровільність і активність.

2. Не перебивайте того, хто говорить, ні словом, ні жестом, ні мімікою — кожний хоче бути почутим.

3. Чесність і правдивість. Не існує правильних відповідей. Правильною є та відповідь, яка насправді відображає вашу думку, почуття.

4. Конфіденційність. За необхідності.

5. Анонімність. Під час розповіді не називайте конкретних людей, які знайомі іншим.

6. «Тут і зараз». Говорити тільки за темою, не відволікатися.

7. Будьте доброзичливими в ставленні до інших.

8. Не оцінюйте, не давайте порад.

Дотримання цих правил сприятиме досягненню мети тренінгу і створенню комфортної психологічної атмосфери.

  1. Вправа очікування  «Зоряне небо»

Мета. Виявлення  сподівань  учасників, актуалізація концепції тренінгу.

Щорічно 13 листопада, починаючи з 1998 року, у світі відзначається Всесвітній день доброти. У 2019 році воно припадає на середу і  відзначає                  20-річний ювілей.

Дата вибрана не випадково. Цього дня у 1998 році в Токіо відкрилася  1-ша конференція Всесвітнього руху доброти, в якій взяли участь представники багатьох країн.

За дослідженнями психологів, прояв доброти й турботливості до оточуючих людей – це не лише альтруїзм. Насправді, люди, які роблять добрі справи, почуваються краще, хворіють менше, а живуть довше, ніж ті, хто часто нервує і злиться.

А ще добрі люди набагато легше справляються зі стресами і негативом, рідше страждають від внутрішніх комплексів і заниженої самооцінки, простіше знаходять спільну мову з іншими людьми

 Пропоную вам на яскравих долоньках, написати свої ім’я та прикрасити наше сонечко.

Зараз я пропоную вам висловити свої очікування від нашого заняття. Перед вами плакат, на якому зображене зоряне небо, у кожного з вас є декілька зірочок різних кольорів, які характеризують ваш настрій: помаранчева – гарний настрій, жовта – добрий настрій, блакитна – поганий настрій. Візьміть ручку та напишіть свої очікування,бажання від заняття та розмістіть їх на небі. Наприкінці ми перевіримо, чи справдились вони!

 

  1. Вправа «Кошик  творчих ідей»

Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.

Інструкція: подумайте, обговоріть у групі і запишіть якомога більше способів використання звичайного предмета (наприклад, канцелярська скріпка) і його нових призначень.

Оцінюються: продуктивність використання завдання шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність – за частотою такої відповіді в однорідній групі.

Презентації груп. Висновок.

  1. Робота в групах «Креативність педагога як запорука творчості учня»

Професія педагога - професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Отже, чим вищою є креативність учителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. До речі, учитель сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх учнів.

Які ж риси мають бути  притаманні творчій особистості вчителя, керівника освітньої установи? Ми з вами і визначимо.

Педагогічні працівники об’єднуються у дві групи.

1. Які ж риси мають бути  притаманні творчій особистості вчителя.

2. Які ж риси мають бути  притаманні творчій особистості керівника освітньої установи.

Презентації груп.

Висновок. Ще В. Сухомлинський указував, що робота вчителя – це творчість, а не буденне заштовхування готових знань у дітей. Відтак, покликання педагога – у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості. Важливою умовою реалізації такого підходу є креативність самого педагога.

 

  1.  Інформаційне повідомлення «Розвиток творчого потенціалу педагога»

Творчість — це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий зв’язок між інтелектуальним життям особистості і прояви її сил в активній діяльності. В.О. Сухомлинський

Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися.   Г. С. Сковорода

Трактування  творчості в трьох площинах.  Творчість у філософії – це діяльність людей, яка перетворює природний і соціальний світ у відповідності з цілями і потребами людини на основі об’єктивних законів реальної дійсності. Під психологією творчості розуміють область знань, що вивчає створення людиною нового, оригінального, корисного в різних сферах діяльності. Педагогіка творчості – наука про педагогічну систему двох взаємопов’язаних видів людської діяльності: педагогіки виховання та самовиховання особистості в різних видах діяльності і спілкування.

Творчість – це поєднання процесу та результату діяльності в єдине ціле.

Що таке творчість та майстерність? Обговорення (Запис на ватмані)

Майстер – це працівник, який досконало володіє  своєю професією, а майстерність, як правило пов’язують з великим досвідом. Творчим може бути і молодий вчитель, який ще не є майстром.

Творчі педагоги – це вчителі, які володіють набором стандартних прийомів, здатні створювати нове в рамках нескладної діяльності; які прагнуть виробити нову систему методів в умовах більш складної діяльності; які створюють систему навчальних технологій.

Віктор Абрамович Кан-Каликта, Микола Дмитрович Нікандров  виокремлюють основні умови перетворення діяльності вчителя у творчу:

● усвідомлення себе як творця у педагогічному процесі;

● усвідомлення сутності, значення і завдань власної педагогічної діяльності, її мети;

● сприймання вихованця як особистості в педагогічному процесі (як об’єкт і суб’єкт виховання);

● усвідомлення власної творчої індивідуальності.

 ► У психологічному словнику  творчість подається як діяльність, результатом якої є створення нових матеріальних і духовних цінностей.

 Педагогічна енциклопедія визначає творчість як вищу форму активності та самостійної діяльності особистості.

«Педагогічна праця не творчою не буває, і бути не може, бо неповторні діти, обставини, особистість самого вчителя, і будь-яке педагогічне рішення має виходити з цих завжди нестандартних факторів. Якщо ж дії людини, що працює з дітьми, не враховують цих особливостей, то його праця лежить вже за межею того, що називається словом «педагогічний». (М.М. Поташник) 

Ознаки творчості за Марком Максимовичем  Поташніком: 

  • створення нового або суттєве вдосконалення відомого;
  • взаємозв’язок творчості і самотворчості, самотворення, тобто творча людина працює над собою, над створенням нового;
  • оригінальність, неповторність продукту діяльності, її результатів

Розвиток творчого потенціалу педагога є важливим чинником його професіоналізму і готовності до розвитку творчих здібностей вихованців, до роботи з обдарованими дітьми. Педагогічна діяльність – процес постійної творчості. Але на відміну від творчості в інших сферах (наука, техніка, мистецтво) творчість педагога не має на меті створення соціально цінного нового, оригінального, оскільки його продуктом завжди залишається розвиток особистості. Звичайно, творчо працюючий педагог, а тим більше педагог-новатор, створює свою педагогічну систему, але вона є лише засобом для отримання найкращого в даних умовах результату. Творчість формується на основі накопиченого соціального досвіду, психолого-педагогічних і предметних знань, нових ідей, умінь і навичок, що дозволяють знаходити і застосовувати оригінальні рішення, новаторські форми і методи і тим самим удосконалювати виконання своїх професійних функцій. З іншого боку, досвід переконує, що творчість приходить тільки тоді і тільки до тих, для кого характерне ціннісне ставлення до праці, хто прагне до підвищення професійної кваліфікації, поповнення знань і вивчення досвіду як окремих педагогів, так і цілих педагогічних колективів. Творчий потенціал «запускає» механізм саморозвитку творчої особистості.

Педагог завжди має бути твердим, непохитним, послідовним у своїх вимогах,водночас гнучким, здатним переглядати окремі свої рішення і вимоги, якщо це зумовлено конкретними обставинами та інтересами справи. Він є старшим другом, товаришем вихованців, але насамперед, їхнім наставником, керівником. Тому дружні взаємини педагога й дитини не повинні переходити у фамільярність та панібратство. Педагог, якому властиве відчуття міри, рішуче і неухильно вимагає від вихованців виконання своїх обов´язків, будучи при цьому розсудливим, спокійним. Він завжди доброзичливий, але не ліберальний, чемний і делікатний, але не улесливий; щедрий на похвалу, але не захвалює вихованців. Креативний підхід до навчання забезпечує також відхід від усталених штампів, стандартів у сприйнятті професійних норм, правил, інструкцій, керування процесом розвитку потреби в новизні й нестандартному розв’язанні професійних завдань. Він дозволяє: на виході мати практичний результат (бачення професійної перспективи, визначення стратегії розвитку, плану перетворення і реконструкції старого, віджилого); формувати ефективну стратегію керування, співробітництва та співтворчості в навчальній, а пізніше й у виробничій діяльності; опановувати технології розробки і реалізації оригінальних способів розв’язання професійних завдань; піддавати самооцінці власні навчальні й професійні досягнення.

Які на вашу думку  є пріоритетні якості творчої особистості педагога?  Учасникам пропонується назвати їх. Обговорення.

Серед важливих пріоритетних якостей творчої особистості педагога науковці виокремлюють:

Прагнення до самореалізації. Одна з вищих потреб особистості, яка виявляється у реалізації власних творчих сил і здібностей, у постійному зростанні та збагаченні власних внутрішніх можливостей, у підвищенні своєї професійної діяльності, в орієнтації на загальнолюдські цінності.

Захоплення справою як покликанням. Висока зацікавленість справою, якою займається людина, ототожнення себе зі своєю справою, глибока задоволеність нею і постійна готовність удосконалювати справу.

 Автентичність особистості. Щира та відверта позиція щодо ставлення до себе та інших, небажання ховатися за умовними масками, ховати свої спрямування, думки і переконання, власні індивідуальні особливості.

 Незалежність суджень. Здатність особистості до висловлювання власних суджень, не пристосовуючись до думки інших; повна самостійність в оцінках.

  •             Упевненість у власних силах. Оцінка своїх сил і можливостей адекватна досвіду: вибір цілей і завдань, які людина здатна вирішувати на високому рівні якості, відсутність невиправданої тривожності під час вибору та реалізації цілей.
  •             Індивідуальність і гнучкість. Здатність до самостійної постановки цілей, а також їх зміни залежно від умов діяльності, зокрема вести інших за собою, бути оригінальним і неупередженим під час вирішення проблем, які виникають.
  •             Критичність і високий ступінь рефлексії. Постійна увага до адекватності власних дій і вчинків, нетерпимість до недоліків і непродуманих рішень, уміння вчитися на помилках, постійний аналіз та осмислення власної діяльності.

Отже, творчий педагог — це особистість, яка характеризується високим рівнем педагогічної креативності (креативні риси особистості й додатково сформовані мотиви, особистісні якості, здібності, які сприяють успішній творчій педагогічній діяльності), відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями, уміннями та навичками, які, за сприятливих для педагогічної творчості педагога умов, забезпечують його ефективну педагогічну діяльність із розвитку потенційних творчих можливостей вихованців. Для підвищення педагогічної компетентності викладача важливе значення має не тільки державна система підвищення кваліфікації, але і його самоосвіта в системі науково-методичної діяльності.

Висновок. Творчий педагог – високий рівень моральної свідомості, постійний пошук оптимальних оригінальних рішень поставлених завдань, творчий стиль мислення, здатність бачити проблему, виявляти суперечності, творча фантазія, розвинена уява, прагнення досягти ефективного результату за конкретних умов праці, високий рівень загальної культури. Творча особистість педагога завжди характеризується високим рівнем креативності, яскраво вираженими особистісними якостями і здібностями, які сприяють успішній професійній діяльності.

8. Вправа «Творчий портрет учителя». 

Перш ніж стати професіоналом своєї  справи, вернімося до підніжжя, біля якого стояв кожен учитель, починаючи свій професійний шлях, і вершини, на якій вони стали професіоналами.

 

Етапи професійного розвитку

          (тернистий шлях удосконалення)  

 

                           ІV

 

                                                        ІІІ

 

 

                             ІІ

 

      І

 

 

Біля підніжжя – сума знань,  плюс неабиякий інтелект.

А  на підйомі  - активний шлях удосконалення.

Робота в групах. Групам пропонується визначити  педагогічні умови та фактори, які сприяють формуванню педагогічної творчості?

(Для формування педагогічної творчості необхідні певні педагогічні умови:

  • бажання самореалізації та самоствердження вчителя;
  • забезпечення індивідуального вибору;
  • творча атмосфера, здоровий морально – психологічний клімат;
  • демократичний стиль спілкування;
  • забезпечення вільного часу вчителя з метою створення умов для підвищення загальної культури;
  • забезпечення соціального захисту вчителя;
  • забезпечення естетичних умов праці;
  • вивчення досягнень психолого – педагогічної науки передового досвіду;
  • виступи вчителів на МО, конференціях, семінарах тощо;
  • відкриті уроки для обміну досвідом.)

Висновок.

9. Вправа  «Розвінчання міфів»

Учасники об’єднуються   в  4  групи. Кожна  отримує   завдання   підтвердити або  спростувати  такі  твердження.

- Якщо  учень  виявляє  свої здібності, то  це  буде характерним  для  нього  назавжди.

- Якщо  учень  погано  вчиться, то  він  не  обдарований.

- Якщо дитина здібна, то їй  потрібно більше   давати  навантаження навчального  матеріалу

- Існують оптимальні  періоди  для  розвитку  обдарованості.

Обговорення тверджень.

Ви  мали  можливість  висловити  свою  думку  щодо  феномену обдарованості. Справді,   сьогодні в школу приходять обдаровані діти. Більшість із них добре адаптуються до шкільного життя, їм цікаво вчитися, вони чудово оволодівають усіма розділами шкільної програми. У них висока емоційно-вольова готовність до школи, яка визначає вміння регулювати свою поведінку, пов’язану з напруженням, переживаннями. Психологічна й інтелектуальна готовність також висока. Маючи природні задатки, вони мають можливість розвивати їх, тому що нині створені школи нового типу, де вчать не тільки предметам згідно з програмою, а й дають дітям набагато більше, розвивають їхню творчість, здібності, естетичні смаки. Та чи легко обдарованій дитині сьогодні? Звичайно, ні. Обдаровані діти бувають дуже вразливими, до них потрібен особливий підхід, щоб дитина виростала, розвивалась, вчилась переборювати труднощі і долати певні бар’єри, ставала упевненою у своїх силах. Виникають певні труднощі і з однолітками, бо не все так просто. Бути першим, найкращим в усьому не завжди легко малій дитині, у якої ще не сформована психіка. Тому  в  умовах загальноосвітньої школи важливо правильно організувати роботу учителя з обдарованими дітьми, не тільки створюючи необхідні умови для їх розвитку, а й  готувати   їх до наполегливої праці, самовиховання.

 

10.  Вправа «Творча лабораторія»

Робота в групах. Кожна група отримує картку із завданнями.

1 група.

1.  Які умови потрібні для того, щоб учитель розвивався творчо?

(Морально-психологічний клімат колективу, стимулювання діяльності, прийняття нестандартних рішень, матеріальна база, свобода критики, наявність вільного часу, особистість керівника, профілактика емоційного вигорання…)

2. Чи є вони у наших школах? Якщо ні, то що для цього нам потрібно змінити? (Щоб колектив розвивався творчо, потрібні розвинені особистісні якості: точність, натхнення, уміння слухати, повага до колег, здатність до співпраці…. а також  працьовитий, дисциплінований колектив)

3.   Які методи, прийоми, педагогічні технології доцільно використовувати у роботі із обдарованими дітьми?

2 група

1. Які якості творчого педагога дозволяють виявити і розвинути творчий потенціал дитини? (педагогічний такт та етика, співчуття, співпереживання, артистизм, неординарність, створення проблемних ситуацій, заохочення…)

2. В чому полягає завдання педагога у роботі із обдарованими дітьми?

(Формування творчої особистості за  рахунок творчого розвитку, співпраці…)

3. Які методи, прийоми, педагогічні технології доцільно використовувати у роботі із обдарованими дітьми?

3 група.

1. Якими якостями має бути наділена обдарована дитина 11 класу ?

( це:•  сформована особистість із глибокими та міцними знаннями; • максимальний розвиток творчої та інтелекту­альної обдарованості; • майбутній учений, дослідник; • усебічний загальнокультурний розвиток; • гуманістичний світогляд; • активні життєві компетенції; • конкурентоздатність у європейському та світо­вому просторі; • вільне володіння комп'ютером; •  володіння  іноземною мо­вою; • уміння співпрацювати в колективі; • висока культура, гарні естетичні смаки; • прагнення до постійного вдосконалення здо­ров'я у всіх його проявах: духовному, соціально­му, психічному, фізичному.)

2.  Яка система пошуку творчо обдарованих дітей, на вашу думку, є ефективною?

(робота дитини на уроці, участь у конкурсах, олімпіадах, письмові роботи,  анкетування, діагностування,  виховна робота… )

3. Які методи, прийоми, педагогічні технології доцільно використовувати у роботі із обдарованими дітьми?

11. Вправа «Кути»

Мета: обговорення думок по колу, відпрацювання єдиної думки.

Кожна група отримує олівець одного кольору та аркуш паперу. Перед групами ставиться ряд запитань:

Перша група . Що заважає вчителю творити?

Друга група. Що спонукає вчителя творити?

Третя група. Приклади творчості на уроках.

Четверта група. Моя основна проблема, пов’язана з творчістю в роботі, це …

 Учителі роблять записи і передають свій варіант відповідей іншим групам, ті – доповнюють і також передають  наступним. Листи переходять усі кути.

Зразки думок:

1  група.– відсутність таланту;- небажання, байдужість;- низький професійний рівень;- нелюбов до своєї праці;- побутові  умови;- ставлення держави до вчителя.

2 група.– бажання вчителя зацікавити учнів своїм предметом і в результаті цього отримати від них бажання навчатися, співпрацювати з однокласниками, учителем у освітньому процесі, виявляти свій потенціал не тільки на уроках, а й під час проведення олімпіад, позакласних, позашкільних заходів; - бажання виростити й виховати творчу особистість, інтелектуально розвинену, яка була б здатна виявити себе, свої вміння на практиці, у різних життєвих ситуаціях; - бажання учнів збільшити багаж знань.

3 група.  – використання інноваційних технологій; - упровадження творчих завдань; - індивідуальні,  диференційовані завдання; - нетрадиційні уроки; - ігрові моменти, тематичні ігри; - проблемні ситуації на уроках; - застосування інформаційно – комп’ютерних технологій.

4 група.  – недостатня фахова та методична підготовка; - відсутність наочності, демонстраційних матеріалів; - недостатня підготовка до роботи з інформаційно – комп’ютерними засобами; - брак часу; - своєрідний контингент учнів та їх батьків.

Чи справдилися ваші очікування?

 

12. Притча  «Два  зернятка»

Два  зернятка  упали у весняний   ґрунт. Одне  зернятко  зраділо  і  промовило:

-  Я  хочу  рости, бо  там   поверх  ґрунту  надзвичайно  цікаво, пташки  співають, сонечко  світить, дощик  радісно  поливає  землю. Я  буду  рости і стану   гарною  квіткою  і  буду приносити  радість оточуючим, бо я  неповторна  та  одна  буду  у  всьому  світі.

Друге зернятко  сказало:

- Так, напевно, там  нагорі  цікаво.  Але  мені  й тут  добре. Бо  палюче  сонце  мене може  обпекти, дощ  може  зламати  моє тендітне стебло, а  люди  можуть  мене  просто  не  оцінити.

Перше  зернятко  виросло та тішило своєю  красою  навколишній  світ.  Курка, яка  блукала  у  пошуках  поживи, знайшла  друге  зернятко  та  з’їла.  Тому  кожен  з нас  не  має   боятися  перешкод  і разом  з  тим   допомагати  розвивати  творчий  потенціал  дитини.

13. Вправа  прощання «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. На завершення нашої роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

 

Вісім заповідей творчої особистості.

               1.Будь господарем своєї долі.
              2.Досягни  успіху в тому, що ти любиш.
              3.Зроби  свій внесок у конструктивну справу.
              4.Будуй  свої відносини з людьми на довірі.
              5.Развивай свої творчі здібності.
              6.Культивуй у собі сміливість.
              7.Піклуйся  про своє здоров'я.
              8.Не втрачай віру в себе.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Драновська Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
3342
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку