Педагогічний професіоналізм учителя зарубіжної літератури та рос.мови в контексті акмеології

Про матеріал
Матеріал може зацікавити та допомогти вчителю зарубіжної літератури та російської мови удосконалити свій професіоналізм, розкрити свою обізнаність в понятті акмеології на уроках зарубіжної літератури та російської мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бердянський НВК “ЗНЗ-І-ІІІ ст.-ДНЗ” Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області

Номер слайду 2

Підготувала вчитель російської мови і зарубіжної літератури. Вагаршакян Яна Олександрівна. Педагогічний професіоналізм учителя зарубіжної літератури, російської мови в контексті акмеології

Номер слайду 3

В умовах цивілізаційно-історичних та освітніх викликів ХХІ століття сучасний педагог живе й працює в режимі акме, виступаючи активним суб’єктом власного професійно-особистісного самовдосконалення й самотрансценденції. Його професійний розвиток становить неперервний процес прогресивного й гуманістичного формування особистості, яка прагне підняти себе до рівня вершинних професійних еталонів. Акме (від др.-грець. ακμή, akme – розквіт, вершина, зрілість, вищий ступінь чогось).  Педагогічна акмеологія – новий науковий напрямок, предметом вивчення якого є професійне становлення педагога, досягнення ним вершин у професійній діяльності, шляхи й способи удосконалювання як професіонала. Одне з центральних понять педагогічної акмеології – поняття професіоналізму педагога. Професіоналізм педагога – це інтегральна характеристика педагога, яка передбачає володіння ним видами професійної діяльності та наявність у педагога професійно важливих якостей, які забезпечують ефективне вирішення професійних педагогічних завдань з навчання та виховання дітей і дорослих. Високий професіоналізм – це не просто знання, вміння та навички, але завжди пристрасть, життєвий порив особистості.

Номер слайду 4

Поняття професіоналізму охоплює три сторони праці: професійну діяльність, професійне спілкування, особистість професіонала. Професійна діяльність відображає результат та процес праці, значимість її продукту для соціуму, використання сучасних технологій. Професійне спілкування характеризує клімат, атмосферу праці, які багато в чому визначають її ефективність. Особистість професіонала визначає ціннісні орієнтації, внутрішній сенс, професійний менталітет людини праці. Педагогічна діяльність – включає в себе:- знання про сутність праці вчителя, про психологічні та вікові особливості учнів, про зміст шкільних програм тощо;- педагогічні вміння: вміння вивчати педагогічну ситуацію та ставити адекватні педагогічні завдання; вміння відбирати, групувати та оновлювати навчальний матеріал, вміння вивчати учнів (їхню пам'ять, мислення, увагу та ін.), стан навченості та вихованості учнів, прогнозувати їх зону ближнього розвитку; вміння відбирати та комбінувати методи, засоби та форми навчання та виховання;- професійні педагогічні позиції: предметник, методист, новатор;- професійна ерудиція та обізнаність;- педагогічне мислення (як здатність до аналізу педагогічних ситуацій та прийняття педагогом педагогічного рішення з урахуванням особливостей учнів);

Номер слайду 5

Педагогічне спілкування (комунікативна компетентність) – містить:- знання про завдання та засоби спілкування, про педагогічну етику;- педагогічні вміння: вміння ставити широкий спектр загальних завдань та гнучко їх перебудовувати в ході спілкування; використання демократичного стилю та відкритої позиції у спілкуванні; вміння вивчати та оцінювати досвід колег, брати участь у педагогічній співпраці; проектування нової професійної середи, створення нових форм ділового та творчого спілкування; забезпечення взаємопізнання, взаєморозуміння, взаємокорекції: безконфліктна співпраця з колегами; забезпечення позитивного психологічного клімату у професійній діяльності та ін.;- професійні педагогічні позиції: гуманіст, «психотерапевт», актор, учасник та суб’єкт педагогічної співпраці;- педагогічна емпатія, співпереживання;- педагогічний такт (як розумна міра у виборі впливу на учнів з урахуванням умов та можливостей учасників спілкування);- педагогічна чутливість;- емоційна саморегуляція;- дотримання професійної етики, норм та мови спілкування, прийнятих у даному професійному середовищі

Номер слайду 6

Особистість професіонала – складають:- професійні та педагогічні позиції: самодіагностика, усвідомлена індивідуальність;- проектування себе як професіонала, вміння побудувати оптимальний сценарій свого професійного розвитку та слідувати ним;- максимальне використання людиною своїх можливостей та їх компенсація;- вироблення індивідуального стилю професійної діяльності:- здатність максимально мобілізувати свої можливості, сконцентрувати зусилля;- адекватність та економічність поведінкових професійних дій;- вміння поєднувати високу мобілізованість та концентрацію зусиль;- здатність підтримувати задоволення працею, позитивне відношення до себе як професіоналу;-використання кожної нової можливості для професійного вдосконалення, ;- здатність до вироблення індивідуального професійного оптимуму;- обізнаність про світ професій та необхідних якостей особистості;- усвідомлення багатовершинності свого професійного розвитку,;- володіння прийомами побудування індивідуальної програми руху до вершин професіоналізму, складання акмеограми

Номер слайду 7

Кожна людина неповторно індивідуальна, у кожного з нас – своя вершина, свій Олімп. Ми всі «олімпійці» в прагненні до досягнення своєї вершини, своєї здійсненності. Бажаю всім нам успіхів!Будьмо всі здорові!.«rr

pptx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку