Педагогічний тренінг "Творча майстерність вчителя" (розробка)

Про матеріал
Педагогічний тренінг, який можна провести на семінарі або педраді, мета якого – сформувати в учителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися в колективі, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистісно зорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Перегляд файлу

Картинки по запросу тренінг

 

 

 

 

Підготувала

вчитель географії

Переїзнянської ЗОШ І-ІІ ст.

Сідова Надія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Переїзне – 2019

Слайд 2

Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,

найдорожчим, що є в житті, - з людиною.

Від нас, від нашого вміння, майстерності,

мистецтва, мудрості залежить її життя,

здоров’я, розум, характер, воля,

громадянське й інтелектуальне обличчя,

її місце і роль у житті, її щастя.

В.О.Сухомлинський

Слайд 3                                             

Мета: сформувати в учителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися в колективі, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного педагога; формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистісно зорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.

Завдання: допомогти педагогу знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини, забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик; допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти; сформувати вміння командної взаємодії.

Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.

 

Хід заняття

Вступ. Активізація уваги учасників

 

Один Мудрець сказав:

«Дитя, то книга чиста.

І як її, і хто писав,

Така вона і вийшла».

У деяких з учителів,

то книга жахів, страху та гріхів.

Її ховають, щоб ніхто не бачив

У темних закутках своїх.

Романи ж пишуть ті учителі,

У кого помисли ясні,

У серці щирість, доброта,

Душа і творча, і проста.  

 

  • Всі ми прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любов дітям, щоб написати наш з ними спільний роман.  

 

 

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК

Слайд 4

Усім відомо, що учительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Тому  сьогоднішня тема «Творча майстерність учителя» є однією із актуальних проблем в сучасній освіті. Адже тільки майстер може по-справжньому пізнати дитину, пізнати цей «ніжний паросток, який стане могутнім деревом», цей «цілий світ, неповторний і своєрідний». «Щоб мати доступ до цього казкового палацу, ім’я якого – Дитинство, ви повинні перевтілитися, стати деякою мірою дитиною – лиш за цієї умови вам доступна буде мудра влада над людиною-дитиною», - навчав великий педагог В.О.Сухомлинський.

Положенням  про  загальноосвітній  навчальний  заклад  чітко  визначені обов’язки педагогічних працівників, зокрема, необхідність постійно підвищувати свій  професійний  рівень,  педагогічну  майстерність,  загальну   культуру. А це можливо лише завдяки процесу самоосвіти, який є важливою формою підвищення кваліфікації вчителів і запорукою їхньої практичної діяльності.

Слайд 5

До особистості педагога ставиться багато вимог. Серед них можна виділити головні (без яких неможливо стати висококваліфікованим учителем) і другорядні (відповідність яким є не обов’язкова для педагога, але робить його особистістю, здатною найкращим чином навчати і виховувати іншу особистість).

До головних вимог належать такі: любов до дітей, до педагогічної діяльності; наявність спеціальних знань з тієї галузі, у якій він навчає дітей; широка ерудиція, педагогічна інтуїція.

Додатковими є комунікабельність, артистичність, веселий оптимістичний характер, гарний смак та інші.

Справжній учитель повинен пам’ятати, що основним і кінцевим результатом педагогічної діяльності є сам учень, розвиток його особистості.

Педагог, який вірить в успіх справи, як правило, його досягає.

Слайд 6

Як стати гарним учителем? Що для цього потрібно? Талант? Можливо, й талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також. Усе це правильно. Але й майстерність, і талант – це на 99% наслідки наполегливої праці.

Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що і загальнолюдські цінності, і педагогічна майстерність, і професійні переваги органічно притаманні природі педагогічної праці й потенційно присутні в кожному з нас. Слід лише своєю титанічною працею допомогти їм проявитися.

За допомогою цього тренінгу спробуємо створити умови, в яких кожен учитель максимально зможе наблизитися до педагогічної майстерності, спробуємо скласти модель творчого вчителя.

 

Вправа 1. Мозковий штурм «Правила роботи в групі»

Слайд 7

  • Щоб наша робота була ефективною і результативною, ми мусимо прийняти правила.
  • бути позитивними;
  • говорити по черзі;
  • бути активними;
  • слухати й чути кожного;
  • толерантно ставитись один до одного;
  • бути пунктуальними;
  • діяти за принципом «тут і зараз».

 

Вправа 2. «Дерево очікувань»

Слайд 8

  • А тепер кожен з вас поставить мету перед собою. Подумайте і запишіть на листочках свої очікування від заняття  таким чином, де б кожне очікування починалося  буквами  вашого імені.

Наприклад: «Від цього заняття я, Надія очікую...

Н – нових ідей

А – актуальності проблеми

Д – дієвої роботи

І – інтерактивних вправ, інтересу слухачів

Я – яскравих вражень

  • Підійдіть до плакату «Очікування», зачитайте свої записи на стікерах і прикріпіть їх на плакаті.

 

Вправа 3. «Моє бачення творчого вчителя»

Слайд 9

Робота в групах

  • Вправа називається «Моє бачення творчого вчителя». Ви повинні протягом двох хвилин до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, на вашу думку, характеризують творчого вчителя

(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «творчість»)

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…

В – винахідливий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…

О – оригінальний, оптимістичний …

Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний …

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний…

І – ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…

С – самостійний, самодостатній, сумлінний, сміливий…

Т – товариський, турботливий, тактовний…

Ь

 

Слайд 10

  • Творчий вчитель спонукає до творчості учнів. Творчий вчитель вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Це сприяє розкутості учнів, розкріпаченню їхньої творчої уяви, а це і є передумова формування творчих особистісних якостей. А головне сприяє кращому засвоєнню нового матеріалу.

 

Вправа 4. «Казковий вернісаж»

Слайд 11

  • А ще вчитель повинен вміти хоча б на декілька хвилин входити в роль учня. Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.
  • Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі витягує згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант відповіді. Наступне завдання самим представити казку на новий лад.

 

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?«Червона шапочка»

 

2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.«Рукавичка»

 

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.«Золота рибка»

 

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.«Коза-дереза»

 

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.«Колобок»

 

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.«Царівна жаба»

 

Вправа 5. «Портрет ідеального вчителя»

Слайд 12

1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

  • Які помилки не потрібно допускати, у своїй роботі, щоб не стати неуспішним вчителем?

2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.

  • Чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом?

3 групі потрібно від імені Міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.

Обговорення

  • Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той учитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, може прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

 

Вправа 6. «Серцеведення»

  • А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.
  • Як ви гадаєте, про що йтиме мова?

Слайд 13

  • «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».
  • Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де жити? І де поселиться терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!
  • Я впевнена, що всі ви прийшли в школу за покликанням душі. У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створити його.

(Учасники заповнюють «словник Серця». Обговорення.)

 

  • Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне,  віддане, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...)
  • Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...)
  • З якими іменниками асоціюється слово серце? (Любов, тривога, квіти, сонце, легкість, вага, сльози, посмішка…..)

 

  • У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...

Слайд 14

ПРИТЧА

(Музика С.Грищук «Сон»)

Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно – невгамовний пустун з непокірним характером...».

У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.

  • «Ханжа... Не від Серця вона...».

У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Сердце».

  • Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка!
  • «Неук... Не від Серця він...».

Заглянув янгол до наступного класу – там учитель проводив урок математики.

  • Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів.

Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:

  • 80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.

Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:

  • Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!
  • «Грубіян... Не від Серця він». Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...».

Засумували і вчителі.

  • Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони.

І знайшли Мудреця, який сидів у печері.

  • О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!

І сказав їм Мудрець:

  • Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш!

Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?

Тоді Мудрець сказав:

  • Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.
  • Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.
  • Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.
  • Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.
  • Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.
  • Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.
  • Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.
  • Якщо в когось є страх, дай мені страх.
  • Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.
  • Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.
  • А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця.
  • Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим. А вам відкриваю Мудрість: Шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя!
  • І нехай кожен педагог скаже: «Я — Вчитель від Бога. Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!».

 

  • Шановні колеги, я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 жовтня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку