Педрада - тренінг на тему: «Забезпечення мобільності вчителя і учня шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій»

Про матеріал
Педрада - тренінг на тему: «Забезпечення мобільності вчителя і учня шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій»
Перегляд файлу

 

 

Бобровицька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

 

 

Педрада - тренінг

на тему:

«Забезпечення мобільності вчителя і учня шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій»

 

 

Підготувала

заступник директора

  з навчальної роботи

Скакун Н.М.

 

2016

 

Тема:Забезпечення мобільності вчителя і учня шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій.

 

Мета:сприяти усвідомленню педпрацівниками необхідності самовдосконалення і прагнення до особистісного і професійного зростання як умови життєвого благополуччя; допомогти вчителям усвідомити наявність проблемних зон в професійній сфері, формувати навички групового співробітництва.

 

Епіграфи

 

Ми змінили своє оточення так радикально,   що тепер повинні змінювати себе,    щоб жити в цьому новому оточенні.

                                                                                               Норберт Вінер, американський вчений,

                                                                                                 математик і філософ.

 

Хто стоїть на місці, той відстає

А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не

зупинятися,досягнувши вершини, а підійматися вище.

У цьому полягає основна місія сучасного учителя.

Давня мудрість

 

Тренер :

Шановні колеги! Сьогодні ми поговоримо з Вами про те, як підвищувати інтерес і бажання займатися улюбленою справою в сучасних умовах, як підвищити професійну мобільність і ІКТ компетентність, необхідних для самореалізації і зростанні в професії ?!

Успіх кожної дії великою мірою залежить від того, наскільки людина володіє способом її виконання. Щоб оволодіти ним, навіть тоді, коли вже відомо, як її треба виконати, необхідна практика і перш за все вправність в ній, тобто цілеспрямоване, певним чином організоване, багаторазове виконання дії. В результаті майстерності виробляється навичка.

 

Вправа  «Привітання»

Мета вправи: визначити мету посмішки, як засобу передачі почуття.

Інструкція: сьогодні замість слова «добрий день» ми будемо вітати один одного посмішкою. Вам надається право вибрати різні варіанти посмішок: щиру, гордовиту, іронічну, нещиру (передати м'яч, назвати ім'я)

Обговорення:

1. Що ви відчули, коли одержали посмішку замість привітання?

2. Як часто і в яких ситуаціях ви зазвичай використовуєте посмішку для встановлення контакту?

 

 

Вправа - очікування «Кишені»

Учасники заповнюють три кишені, які мають назви: очікування від себе, очікування від групи, очікування від тренінгу.

         Учасники висловлюються про свої почуття, мотивацію, очікування від тренінгу.

Вправа :«Правила роботи в групі»

 (повторення правил ефективної взаємодії в групі).

 

Вправа "Знайомство . Я в образі"

Всім учасникам групи потрібно назвати своє ім’я, а на спеціальному аркуші паперу намалювати асоціативний малюнок, в якому буде розкрита особистість кожного учасника. Після завершення завдання кожен учасник по черзі розповідає про свій малюнок і пояснює чому намалював його саме таким.

(Наприклад: якщо людина любить музику, то вона може зобразити себе у вигляді ноти чи якогось улюбленого інструмента.)

 

  Тренер :  Сучасні діти занурені у віртуальний світ, в якому багато небажаної для них інформації. Для того, щоб не "відбирати" у них можливість бути там, але при цьому продуктивно працювати і навчатися, вчитель  повинен сам навчитися використовувати можливості віртуального світу в навчальних цілях і запропонувати альтернативу учням, тобто ввести їх в світ природних і людських зв'язків і відносин , передати їм кращі зразки, способів і норми поведінки в усіх сферах життєдіяльності.

 

Вправа . «Успішна професія –успішний вчитель»

Мета вправи: виявити ієрархію критеріїв для успішної роботи колективу в цілому.

Завдання: з певної кількості критеріїв вибрати найбільш важливий для Вас.

Інструкція: із 9 критеріїв виберіть  листочок з критерієм, найбільш важливим для Вас.

1.Взаємовиручка

2.Висока мотивація до успіху

3.Бажання вчитися новому

4.Креативність

5.Мобільність

6.Професіоналізм

7.Організованість

8.Самореалізація кожного

9.Почуття моральної відповідальності

Обговорення:

-         Які критерії Ви вважаєте найважливішими для себе?

-         Чому саме ці?

 

 

 

Вправа: Інформаційне повідомлення

 

Мобільність - це інтегративна якість особистості, що характеризує її здатність швидко змінювати свій статус або становище в соціальній, культурній або професійному середовищі.Вона включає в себе різні види. Але найбільш актуальними для становлення професіоналізму вчителя є: культурна, професійна, педагогічна.

Культурна мобільність педагога - це, перш за все, здатність самостійно і вільно мислити і оцінювати події, творчо сприймати навчальні програми і пропоновану інформацію, здатність до критичного мислення, вміння знаходити нестандартні рішення в нових ситуаціях, вміння передбачати характер і хід змін , як у предметній сфері, так і в суспільному розвитку.

 

Педагогічна мобільність - це здатність педагога організувати співпрацю з іншими суб'єктами освітнього процесу (учнями, їх батьки, колегами, адміністрацією) відповідно до цілей і завдань сучасної концепції освіти, цінностями світової, вітчизняної, регіональної і національної культури, реалізуючи свою соціокультурну та соціально-професійну компетентність, в тому числі в процесі осмислення і прогнозування результатів організованих ним суб'єкт-суб'єктних відносин. 

 

Професійна мобільність - можливість і здатність успішно переключатися на іншу діяльність або змінювати вид праці. Як частина соціальної мобільності може бути представлена вертикальними і горизонтальними сходами у становленні кар'єри. Вертикальна педагогічна мобільність неможлива без таких якостей педагога, як, гнучкість, здатність міркувати, рефлексувати, займати активну соціокультурну позицію.

Вертикальна мобільність - це рух по адміністративній драбині, сфері освіти. Наприклад: учитель, завуч. директор, голова департаменту освіти.

Горизонтальна - це рух по підвищенню професійної майстерності, визнана і оцінена соціумом. Наприклад, учитель 1 категорії, вищої категорії, вчитель-методист, переможець професійного конкурсу і т.д.

Сьогоднішня реальність показує, що без наявності добре розвиненої професійної мобільності педагог не має перспективи професійного зростання.

 

Метод «Асоціації»

Глибше  уявити суть поняття «мобільність» нам допоможе така вправа. По черзі запишіть, із чим ви асоціюєте дане слово:

Наприклад,

 

М - модернізація

О - оптимізм

Б - бадьорість

І - ініціатива

Л – любов до професії

Ь

Н – навченість

І - інновація

С - саморозвиток

Т - технологія

 

Вправа: Формування ІКТ-компетентності вчителя і учнів в процесі навчальної роботи. (Умови формування ІКТ-компетентності).

 

Трененр: - Які педагогічні умови підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності як частини професійної мобільності  педагога? (Робота в групах. Ранжування умов - озвучування на аудиторію).

1) чітка постановка цілей і завдань навчання, тобто викладач повинен бачити найближчу перспективу і конкретну цінність результатів освоєння нової області знань;

2) наявність педагогічно корисного і емпірітівно зрозумілого дидактичного забезпечення, розміщеного на різних носіях (можуть бути використані як автономні, так і мережеві ресурси);

3) особиста готовність і зацікавленість педагогів освоювати передовий досвід;

4) наявність первинних навичок роботи на комп'ютері, що в деяких випадках (при дистанційній формі організації навчання) може стати

непорушною умовою успішного підвищення даного виду компетентності;

5) мотиваційні установки педагогів на самостійну роботу.

6) матеріально-технічна оснащеність навчальних кабінетів в школі;

7) стимулювання роботи педагога щодо використання ІКТ у педагогічній діяльності, підвищення своєї кваліфікації з боку шкільної, районної адміністрації. (Слайд презентації)

Обговорення:

-    З якими труднощами ви зіткнулися при виконанні даної вправи?

-    Що було легко зробити?

-    З якими труднощами Ви можете зустрітися на шляху реалізації професійної мобільності?

Вправа  «Комплімент»

Мета вправи: створення позитивного емоційного настрою, оволодіння технікою компліменту.

Завдання: придумати комплімент, що відповідає особистісним якостям співрозмовника.

Інструкція: Виберіть собі партнера для виконання завдання. Обмін компліментами відбуватиметься у формі діалогу. Комплімент приймається в певній формі: Так, це так! А ще я ... (додається позитивна якість) і комплімент повертається до співрозмовника, наприклад:

 - Наталю, ти така чуйна людина!

 - Так це так! А ще, я добра!

 - А у тебе Олю, такі красиві очі!

           - Так це так!  А яка  я дотепна!

 

 

 

 

Обговорення:

         - Чи були приємні моменти у вправі, які?

   - Що нового ви почули про себе?

 

Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, кошик»

 

Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому тренінгу для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і - викинути в кошик, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.

 

Загальні висновки

 На завершення  слід відзначити, що чим вищий рівень розвитку соціально-професійної мобільності педагогів, тим більш інтенсивно вони залучені в інноваційний процес, оскільки новації і мобільність в сучасній школі – це два чинники, взаємопов’язаних і взаємовпливаючих один на одного. При цьому соціально-професійну мобільність можна розглядати як засіб, як спосіб і як результат освоєння новацій учителем, що свідомо включається в інноваційну педагогічну діяльність і фундаментально підготовлений до здійснення цього процесу.

Висновки : Таким чином, соціально-професійну мобільність педагога можна вважати тією рушійною силою, що сприяє переходу внутрішнього потенціалу майбутнього вчителя середнього закладу освіти у зовнішню активність, гнучкість, що засвідчують ефективність педагогічної діяльності.

Тренер:

-Коли я готувалася до тренінгу, то знайшла   притчу і хочу , щоб ви її почули:

Мандрівник побачив трьох робітників, які штовхали важко навантажені тачки, і запитав кожного, що він робить.

Перший відповів: "Штовхаю цю важку тачку, будь вона проклята".

Другий сказав: "Заробляю на хліб для своєї родини".

А третій гордо вимовив: "Я будую прекрасний храм".

Троє робітників робили одне і те ж, але відчували себе по-різному. Для першого робота була каторгою, і він був дуже нещасний. Другий відчував себе опорою і годувальником сім'ї. В його відповіді – спокійна гідність. Третій служив прекрасній мети. Він був гордий і щасливий.

Щастя і успішність вчителя багато в чому залежить від того, який сенс він вкладає у свою працю, як багато він працює над собою, своїм зростанням, своєю незамінністю.  Дякую вам за співпрацю!

 

Відеокліп «Робочі будні вчиетля очима дітей».

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
4191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку