Стаття "Реалізація дистанційного навчання в інклюзивній освіті"

Про матеріал
У статті розкриваються питання про реалізацію дистанційного навчання в інклюзивній освіті, а саме: - визначення дистанційного навчання у контексті інклюзивної освіти; - мета дистанційного навчання; - організація дистанційного навчання в інклюзивній освіті; - роль асистента вчителя та корекційних педагогів; - позитивні сторони та труднощі використання дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Заступник директора з інклюзивної освіти

вчитель-логопед

Броварської ЗОШ І-ІІІ ст. № 9

Буток Юлія

 

Реалізація дистанційного навчання в інклюзивній освіті

Інклюзивне навчання, перш за все, — це забезпечення права кожної дитини на освіту.  що зазначено в усіх національних документах (Конституція України, Закон «Про освіту» і т.д.), а також в міжнародних документах, ратифікованих Україною (Конвенція ООН про права дитини (стаття 23), Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю (стаття 24).

Тому, незважаючи на ситуацію в усьому світі, діти з ООП повинні навчатися дистанційно, як їхні однолітки.

Дистанційне навчання — це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності дитини з ООП, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Мета дистанційного навчання — надати освітні та корекційно-розвиткові послуги, застосовуючи у навчанні сучасні інформаційно-комунікаційні технології.

Щоб вдало організувати дитстанційне навчання в інклюзивній освіті необхідно :

  1.              Кожному педагогу розробити графік та план роботи відповідно до педагогічного навантаження.
  2.              Продумати стратегію дистанційного навчання. Врахувавши, що діти з ООП потребують додаткових пояснень.
  3.              Обрати найзручніший інструмент взаємодії з учнями.
  4.              Розробити та пояснити правила учням та їх батькам. Діти з особливими потребами мають орієнтуватися у режимі дистанційного навчання.

Варто зазначити, що навчання відбувається наближено до розкладу навчальних занять.

  1.              Позитивне налаштування та мотивація усіх учасників освітнього процесу.

Оскільки у дітей є особливі освітні потреби їм необхідна додаткова підтримка з боку вчителя, асистента вчителя, корекційних педагогів та батьків. Тому потрібно налагодити ефективне спілкування між всіма учасниками навчальнго процесу.

Основною функцією асистента вчителя є співпраця з вчителем класу: допомогає вчителеві у підготовці дидактичного матеріалу  та проведенні відео-уроку (вмикає та вимикає мікрофони, аби ту людину, яка веде урок або відповідає на запитання, було чутно; показує презентації та відео; спостерігає, що роблять учні; спілкується паралельно в чаті з батьками; усуває технічні складнощі; може проаналізувати заняття та розповісти про це вчителеві, аби вдосконалити процес).

Окрім того, асистент вчителя допомагає учням з особливими освітніми потребами у виконанні навчальних завдань, залучає їх до різних видів навчальної діяльності, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності.

Завдання корекційних педагогів – надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами; надання рекомендацій батькам, вчителям, асистентам вчиелів, шляхом використання дистанційних технологій. Беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

Найпопулярніші види технологій, які використовуються для організації дистанційного навчання в інклюзивній освіті  є: заняття в режимі-онлайн; відео та аудіо записи; еклектронні та друковані посібники, книги, робочі зошити; платформа Google Classroom.

Позитивні сторони дистанційної освіти для дітей з ООП:

- доступ дітей до інформаційних освітніх ресурсів;

- врахування особливостей дітей та їхніх потреб;

- безперервне технологічне вдосконалення;

- створення творчого середовища для дітей.

Труднощі, які виникають:

- високі матеріальні витрати на технічну основу навчання;

- ступінь та рівнень готовності учнів до комунікації в мережі;

- методична та педагогічна готовність педагогів;

- забезпечення технічної підтримки та обслуговування каналів зв'язку.

Зрозуміло, при застосуванні технологій дистанційного навчання виникають  труднощі не лише у дітей, а й у педагогів. Вимога нинішнього часу - це активний розвиток педагогів, батьків та дітей у сфері дистанційного навчання.

Отже, дистанційне навчання в інклюзивній освіті організувати просто, головне бажання та професіоналізм педагогічних працівників.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку