Тема: Перенос слів з апострофом після префіксів
Мета: Ознайомити учнів з правилами переносу слів з апострофом після префікса. Узагальнити знання по темі „Префікс”. Виробляти мовленнєві навички. Виховувати любов до природи.
Обладнання: Таблиця “Префікс”, картки, картина “Літо”.
Схилились голівки до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно.
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
Подивіться на звукові схеми. Про що можна дізнатися за кількістю голосних звуків?
Коли ми використовуємо поділ слів на склади? Які правила переносу ми вже знаємо? Сьогодні вивчимо ще одне. Тема уроку' „Перенос слів з апострофом після префіксів”.
1 Звернемось до нашого джерела знань — підручника. Прочитаємо правило.
Пригадуєте: Апостроф на сторожі
Де префіксів сім ’я.
Отже він і залишається біля префікса, бо є його охоронцем.
2. Правила на усвідомлення знань.
Виконайте вправу 138. Будьте уважні, де слова не поділяються для переносу.
Перевірка виконання.
Підсумуємо, що ж ми знаємо.
Був ,,.Префікс" цікавий —
Та тема оця, засвоєна нами, Дійшла до кінця.
Розпізнаю я враз.
Де разом, де окремо, Засвоїв весь наш клас.
Випишіть слова з префіксами — 1 варіант, сполучення з прийменниками — 2 варіант.
(В) лісі, (в) лузі (на) горісі
І (під) кущиком, й (на) стрісі.
Але (в) тік, (в) піймав, (з) ловив
і (під) крався, і (на) крив.
Ніколи не зіб 'юсь,
Хоч буде і нечітко — Та я не помилюсь.
Коли писати ,,ес".
У нього теж до мови.
З ’явився інтерес.
Вставте префікси з-, с-.
.кинути, .сипати, .шити, .палахнути.
Де префіксів сім ’я.
До них він не пускає
Букв ю, є, ї та я.
Вправа 139. (Виписати слова з апострофом після префіксів). Скласти невеличку зв’язну розповідь з виділеними словами (про поїздку на екскурсію).
Можливий варіант.
У п’ятницю після уроків на подвір’ї школи з’юрмилися діти. О п’ятнадцятій годині прибуде автобус. Усі діти з’явились вчасно. Дружно сіли в автобус і від’їхали від школи.
Найактивніші нагороджуються п’ятіркою.'
Чи було цікаво?1
Чи було вам важко?1
Чи було вам лінь?
Хочеш буть розумним,
Заглядай частіше
В чарівну глибінь.
Вже ми іншу тему
Будемо вивчать.
Та знання про префікс
Треба пам ’ятать.
Повторити правила з теми „Префікс”. Вправа 140.