20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект уроку - подорожі за твором Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан

Про матеріал
Даний матеріал - розробка підсумкового уроку за твором Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітнан". Урок побудовано на основі компетентнісног о підходу, із використанням інтерактивних технологій. Цікава форма проведення уроку сприятиме мотивації учнів д онавчання.
Перегляд файлу

Тема. РОМАНТИКА ПОДОРОЖЕЙ У РОМАНІ Ж. ВЕРНА «П'ЯТНАДЦЯТИЛІТНІЙ КАПІТАН»

Мета: навчати орієнтуватися у тексті роману; допомогти учням усвідомити пізнавальне значення твору, визначити елементи географічного роману, показати романтику пригод, велич науки та знань у творі, поглибити знання з географії; удосконалювати навички текстуального аналізу, «словесного малювання»;

розвивати логічне мислення учнів, уміння узагальнювати, робити висновки, стисло переказувати текст;

виховувати повагу до наукових знань, сприяти вихованню сміливості, мужності, відваги, шляхетності, взаємоповаги.

Обладанання: текст роману «Пятнадцятирічний капітан», карта світу, картки із завданнями, кубик Блума, картинки по темі «Африка»

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань ,умінь та навичок учнів

Форма проведення: подорож

Хід уроку

І Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя

 Видатний  майстер пригодницьких романів Жуль Верн захопив нас розповіддю про подорож героїв його книги «П’ятнадцятирічний капітан». Разом з ними ми пережили бурі в океані. Зустріч з китами, загибель членів команди вітрильника «Пілігрим», мандри вглиб Африки.

Ми були супутниками чудових героїв: Діка Сенда, Геркулеса, місіс Уелдон, Джека, кузена Бенедикта та інших. У кожного з них нам було чому повчитися. У Діка Сенда і Геркулеса – любові, відданості, відповідальності, силиволі, винахідливості. У місіс Уелдон – стійкості, енергійності, мудрості, доброті. У Джека – його невичерпній допитливості й щирості. Та й див дивакуватий вчений-ентомолог Бенедикт не міг не захопити нас своєю фантастичною відданістю науці, своїй справі. А разом усі вони підтвердили одну істину: будь-які труднощі можна  подолати  тільки   спільними  зусиллями.

 

ІІ.Оголошення теми ,мети уроку

Учитель ставить на кожен із столів паперові кораблики ріхних кольорів.

Бесіда.

       Чи подобається вам подо­рожувати?

       Чим саме приваблюють вас подорожі?

       Які подорожі вам запам’яталися найбільше?

       Що людина зазвичай очікує від подорожі?

       Про що потрібно знати перед початком подорожі?

(Маршрут, тривалість, супутники...)

       Що є найважливішим для початку подорожі?

Отже,під час нашої подорожі ми повторимо про цей твір і його героїв, його жанр та важливі питання , які вирішував автор. Під час мандрівки вас чекатимуть випробування на звання ,вміння і творчу фантазію. А подорожуємо ми на кораблі, перевірте чи на те судно випотрапили. (Кожен учень має квиток – кольорову картку, за кольором визначають на якому кораблі мають подорожувати.)

  • Придумайте назви ваших кораблів. Під час подорожі вам потрібно буде скласти вираз, команда яка найшвидше це зробить, виконавши всі завдання і переборовши всі випробовування – переможець.

Отже, наші навчальні цілі на сьогодні…..

В кінці уроку ми будемо ….

ІІІ Узагальнення, систематизація знань ,умінь , навичок учнів.

Отже, ми вирушаємо із порту «Інформаційний», для вас невеличка вікторина.(питання за допомогою кубика Блума)

1)Назвіть пасажирів «Пілігрима»;

2) Назвіть представників- работоргівців у романі;

3)Назвіть основні географічні назви, що є в романі;

4)Чому капітан було обрано саме Діка Сенда?;

5)Чому Дінго з неприязню ставився до Негору;?

6)Поясни, через що «Пігігрим» збився з курсу?

7)Поясни, яким чином Діку Сенду вдалось врятуватись під час страти

8)Поясни, як Геркулесу вдалося уникнути ув’язнення?

9)Поділись враженнями від пригод команди Діка Сенда в Африці.

10) Поділись враженнями від моменту ….

11)Запропонуй план дій у надзвичайній ситуації.

12) Запропонуй свою версію розвитку роману, якби не загтнув капітан Халл та його команда.

13)Придумай продовження історії про Діка Сенда

14.Придумай іншу назву роману

Перше випробування ви пройли , ми рушаємось далі  і отримуємо перше слово із

афоризму (життя)

Теорія літератури. «Пятнадцятирічний капітан» - це пригодницький чи географічний роман. Попрацюйте з визначенням і за допомогою методу «Прес» зробіть висновок.

ПРИГОДНИЦЬКИЙ роман – один із різновидів роману, що наповнений великою кількістю пригод та незвичайних подій. Йому притаманні напружений сюжет, насиченість таємницями, загадками, незвичайними подіями

ГЕОГРАФІЧНИЙ РОМАН – науково обґрунтований роман, в основі сюжету якого покладено географічну помилку.

Метод «ПРЕС»

Я  вважаю, що …

Тому що …

Наприклад …

Отже, …

ВИСНОВОК. Ромаг Ж. Верна «Пятнадцятирічний капітан» – пригодницький географічний роман. Герої потрапляють в різні екстремальні ситуації, з яких виходять переможцями, хоча і втрачають дорогих людей.

  • Отримуйте, ще один фрагмент афоризму (це) і  вирушаємо далі до рифу «Помилковий». Треба бути дуже уважним, щоб шхуна не потрапила на риф, бо буде аварія і далі пливти не зможе.
  • Послухайте текст та виправте помилки.

«2 лютого 1873 року китобійна шхуна «Вальдек» вирушило у плавання. Всі члени команди були дуже дружні, тільки кузен Бенедикт тримався осторони і з неприязню зиркав на членів команди. Був на цьому кораблі і Дік Сенд, який був рідним сином місіс Уелдон. Що вже боягузливий був хлопчина. Одного дня команда «Пілігрима» врятувала напівзатоплене судно. На ньому було 5 негрів і собака Рекс. Цей собака відразу накинувся на капітана Халла. Проте з судном «Пілігрим» сталося нещастя. Загинув їхній капітан і капітаном «Пілігрима» одноголосно було обрано Геркуле»са.

  • Отримуйте ще один фрагмент афоризму (пригода)
  • Які герої зявляються на борту «Пілігрима»?. Кожен пасажир та член команди зараз розповість нам як він потрапив на корабель.(Учні показують персонажів на ілюстраціях та від першої особи розповідають про них).

-Опрацюйте картки та складіть із «клаптиків» інформацію про систему персонажів роману.(метод «Печворк»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Розташуйте події у їхній послідовності це буде своєрідний план ключових подій роману (записують в зошит). Отже,ви знайшли ще два слова (в якій). Вирушаймо далі до материка Героїв.Тут нашим завданням буде підібрати слова на кожну букву імені персонажа (робота на картках).

Д

 

Н

 

Г

 

І

 

Е

 

Е

 

К

 

Г

 

Р

 

С

 

О

 

К

 

Е

 

Р

 

У

 

Н

 

У

 

Л

 

В

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Отримуйте ще два слова нашого епіграфу (є місце). Ось уже ми наближаємось до берега НАУКИ , де нас чекає найскладніше, але водночас і найцікавіше завдання.

Вам потрібно за допомогою методи «Скрайпбук» представити місця, де подорожували наші героя ,а саме африканський материк ,який на той час був ще мало дослідженим.

(Представлення робіт учнів).Отже, ви отримуєте останнє слово (подвигу).

  • Прочитайте цей вислів та поміркуйте ,кого з героїв роману він стосується (Життя – це пригода ,в якій є місце подвигу).

ІV.Рефлексія.

Отож, ми прибули в кінцеву зупинку нашої подорожі і мусимо прощатись із героями Жуля Верна, проте пропоную кожному з них дати певні поради і самому авторові теж.                                                                                                                          

 

                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Валіза життєвої мудрості»

  • У «Смітник» - неправильні, на вашу думку ,вчинки героїв.
  • У «Валізу» - що візьмемо із собою у життя.

V.Оцінювання роботи учнів.

VІ.Підсумок уроку.

Домашнє завдання: підготуватись до контрольного твору.

 

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку