Переставний закон дії множення. Задачі, які містять знаходження невідомого зменшуваного.

Про матеріал

Мета : ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння

розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне

мислення, увагу; виховувати старанність.

Перегляд файлу

Тема.  Переставний закон  дії множення. Задачі, які містять знаходження невідомого зменшуваного.

Мета : ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння

розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне

мислення, увагу; виховувати старанність.

                                      Хід уроку

  1. Організаційний момент.                                                                   0.5х

Сідають ті, хто народився взимку!

Сідають ті, хто народився весною!

Сідають ті, хто народився в літню спеку!

Сідають ті,хто народився осінньою порю!

 

 

З давніх часів в Україні славилися вироби з глини. Майстер, який виробляє вироби з глини - називається гончар.

У мене на столі є виріб із глини- глечик. А у глечику завдання для вас.

1 завдання

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  • Хвилинка каліграфії.                                                                                                2х.           

Діти, ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі. Який внесок можете зробити ви?

Пропоную повторити правопис чисел  24та 14

Як пов'язані ці числа з нашою Україною? (24 серпня - День незалежності України,а 14 жовтня-День захисника Вітчизни)

  • Скільки десятків,одиниць в числі 24…..14?
  • З яких цифр складаються?

 

Людина - мисляча істота,думки словами виражає. Числові ребуси й шифровки - помислить й швидко розгадає.

2 завдання

  • Гра «Шифрувальники»                                                                      

42:7-5=   1       в                                    51- 56:7=43      а                     (15-8)*7=49       и       

29+7*7=78       н                                    72- 63:7= 63      и

7*(23-15)=56    л                                   59+3*7=80        х

 

80           1          49          56        63         78        43

Х         в        и         л         и         н        а

 

  • Що означає   це слово?  Одиниця вимірювання часу.
  • Де в житті ми можемо зустрітися з цим терміном, словом?
  • Скільки має хвилина секунд?

 

Дихальна гімнастика                                                                                   1 х

 

  1.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим законом дії множення, продовжимо роботу над задачами.

  1.  РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ                                                                      2х

 1. Підготовча робота

— Обчисліть рівність 7 + 43

— Як зручніше обчислити?    43 + 7

— Яким законом додавання користувалися? (Переставним законом додавання)

— Як звучить цей закон? (Від перестановки доданків сума не змінюється.)

— Для чого потрібно знати цей закон? (Щоб швидко і зручно обчислювати .)

2. Пояснення нового матеріалу

  Бесіда за завданням 331 (с. 46).                                                                                   3-4х

— Що купила мама?

— Скільки яєць купила мама?

— Поясніть розв’язання та зробіть висновки.

На дошці — вираз: 5 • 6 = 6 • 5 = ЗО

— Що спільного? (Спільні множники і відповідь.)

— Чим відрізняються? ( Перший і другий множники міняються місцями .)

2) О знайомлення з правилом (с. 47).

Переставний закон множення: від переставляння множників значення добутку не

змінюється 

Наприклад   Порахуйте зручним способом                    1х.

3*5*2 = 3*2*5

 

  1. Первинне закріплення

3 завдання

  • Конкурс «Бігунок»           (на дошці написані приклади)                                      

— Який ряд швидше добіжить до фінішу — обчислить усі рівності?

Обчисли, використовуючи за потреби переставний закон множення.


3 · 6 · 2         

3 · 8 · 3      

4 · 9 · 2

2 * 5 * 2

3 * 4 * 2

 

4 • 7 • 2

 2 • 4 • 9       

2 • 8 • 4                                    

 3 • 7 • 2                                                        

 2 • 6 • 4                                                                   

 

 4 • 9 • 2                               

 4 • 3 • 3

  4 • 2 • 3

   4 • 2 • 5

   3 • 7 • 2


 

  1ряд                                              2 ряд                                                3 ряд         

 

 

Фізкультхвилинка                                                                                                

 

 

  1. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

4 завдання                                                                                     10х

  • Робота над задачею (с. 47, завдання 334)
  • Нагадати складові задачі     (умова, запитання, розв’язання, відповідь)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови за допомогою вчителя

 

Було — ? м             ?сувой- по 9 м

Витратили — 45 м

Залишилось — 27 м

Розв ’язання

1) 45 + 27 = 72 (м ) — завезли тканини(було)

2) 72 : 9 м = 8 (с .)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

— Розв’яжіть задачу іншим способом.

2-й спосіб

1) 45 : 9 = 5 (с) — витратили

2) 27: 9 = 3 (с.) — залишилось

3) 5 + 3 = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв ткани

 

Пальчикова гімнастика « Черепаха»                                                           0.5х

  1. Робота над геометричним матеріалом                                   2х

5 завдання

— Накресліть відрізки: А В — 12 см, В С — у 4 рази коротший.

— Чому дорівнює довжина відрізка В С ?

— Як обчислили?

— Чому обрали дію ділення?

 

8 . ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія                                                                                        

Дерево успіху. Кожен листочок має свій певний колір: зелений — все зробив правильно, жовтий — зустрілися труднощі, червоний — багато помилок. Кожен учень наряджає своє дерево відповідними листочками. Подібним же чином можна прикрашати ялинку іграшками, прикрашати галявину квітами і т. д.

  1. Домашнє завдання                                                              1х

 

  • № 332 Усно

 

  • Гра «Найрозумніший»

Якщо о 12 годині ночі йде дощ, то чи може бути сонячна погода через 72 години?

Відповідь: ні, адже через 72 години знову буде ніч.

  • Жартівливі задачі

• 7 котів, між ними — цап.

Порахуй-но, скільки лап? (28, у цапа — ноги , а не лапи .)

• На березі три гілки, на кожній по три яблука. Скільки всього яблук на березі? (Жодного , на березах яблука не ростут ь .)

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 липня 2018
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку