Тема. Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків за довжиною. Розв’язання прикладів на додавання
Мета: ознайомити учнів з відрізком, вчити порівнювати відрізки; продовжити роботу над формуванням вміння складати, читати та розв’язувати приклади на додавання; розвивати логічне мислення, увагу.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба за табличкою
— Поставте дітей по порядку. Хто буде стояти першим? Хто другим? Хто буде стояти останнім?
2. Робота з геометричним матеріалом
Учитель пропонує викласти на парту дві групи різних геометричних фігур, кількість яких буде складом числа, яке він показує на картці.
3. Лічба предметів за малюнками
Гра «Хто уважний?»
Учитель показує табличку з певною кількістю предметів декілька секунд. Діти повинні уважно подивитись й назвати, скільки предметів було на картці.
4. Гра «Пасажири»
Перед дітьми — силуети тваринок, які мають картку з прикладом. На машинах— номер маршруту. Діти обчислюють приклади й говорять, за яким маршрутом поїде та чи інша тваринка.
— Чи опиниться хтось із звіряток в одній машині?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда про відрізок
— На дошці — дві точки. Давайте з’єднаємо ці точки. Вийшов відрізок. Відрізок — це частина прямої лінії. У відрізка обов’язково позначені початок і кінець.
2. Робота з підручником
Пересічні прямі. Відрізок. (С. 29, № 1, 2). Порівняння відрізків (№ 3).
3. Практична робота
У дітей — картка, на якій накреслено три відрізки: червоний, зелений, синій.
— Який відрізок найдовший? Який найкоротший? Яким стоїть найдовший відрізок? Яким за порядком стоїть найкоротший відрізок?
4. Креслення у зошиті (від точки, яку позначив учитель) відрізка довжиною 5 клітинок
5. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
6. Складання, читання й запис прикладів на додавання (№ 4)
7. Письмо вивчених цифр
Цифровий диктант. Письмо цифр (за вибором учителя).
8. Задача з логічним навантаженням
У слові «мир» три букви. Доберіть таке число, щоб у ньому було на 1 букву більше.
III. Підсумки уроку