Перетворення графіків функцій

Про матеріал
Розробка даного уроку допоможе вчителям математики заощадити час, використовуючи різні онлайнові середовища для побудови графіків функцій
Перегляд файлу

АЛГЕБРА. 9 КЛАС

Тема. Найпростіші перетворення графіків функцій

Мета:

                      навчальна: формувати поняття найпростіших перетворень графіків  функцій через виконання конкретних завдань, вчити формулювати  правила перетворення  графіків функції, формувати знання учнів про основні види геометричних перетворень графіків функцій та про рівняння функції, що задається цим перетворенням, формувати вміння і навички «читати» графіки функцій (тобто за готовими графіками задавати рівняння функцій), виконувати нескладні перетво­рення графіків функцій.

                      розвивальна: розвивати просторову уяву та спостережливість; формувати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; формувати навички роботи в різних онлайнових навчальних середовищах

                     виховна: виховувати інформаційну культуру, впевненість в собі, самостійність і зосередженість.

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок-практикум

Обладнання: шаблон інтелектуальної карти знань (додаток 1),      мультимедійний проектор, презентація (програма Power Point), персональні комп’ютери підключені до мережі Інтернет, програми для побудови графіків функцій

                  (урок проходить у комп’ютерному класі)

Епіграф: Скажи мені, і я забуду.
                            Покажи мені, і я запам’ятаю.
                            Дай мені діяти самому,
                            І я навчусь.
                                                             Конфуцій

ХІД  УРОКУ

І. ОГРАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, пригадування правил поведінки та техніки безпеки у комп’ютерному класі.

4-грудня-День інформатики,

тому ми будемо працювати  з онлайновим середовищем

під час перевірки д/з та вивчення нової теми

 

-Ви чудово знаєте правила роботи за комп’ютером та іншими пристроями , дотримуйтесь їх.

          -За допомогою телефона увійдіть  на платформу  Kahoot! 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Поки завантажується   Kahoot!:

- Яка тема вивчається?(«Функція»- основна тема курсу «Алгебра»,тому на ЗНО 10% завдань з даної теми)

 

-Пригадаємо основні поняття даної теми(залежна і незалежна змінна, область визначення  та область значень функції, проміжки зростання та спадання , проміжки знакосталості, парність функції,…..)- ХМАРКА СЛІВ

- Чим являються більшість з названих термінів для функції? (властивостями)

 

Вправа1: «Властивості функцій»- kahoot!

   (за допомогою вправи учні повторюють властивості функцій).

Оцінки після перегляду ваших відповідей!!!

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Перевіримо як ви пам’ятаєте основні функції та їх графіки.

-Працюємо разом зі мною  з онлайн-сервісом  LearningApps

Вправа2: «Графіки елементарних функцій»

-я демонструю на  інтерактивній дошці,

-ви-учні, результат пишете на  пластикових дощечках,

-а один учень- відповідність демонструє  на дошці,

аби ви весь урок мали змогу  звертатись до основних функцій

 

Виконання вправи (за допомогою вправи учні пригадають графіки основних функцій)

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Тема уроку:

«ПЕРЕТВОРЕННЯ ГРАФІКІВ ФУНКЦІЙ»

 

-На минулих уроках ми навчилися визначати властивості функції коли функція задана рівнянням або графіком.

-Як ви вже зрозуміли, коли побудований графік функції, нам легше та простіше визначити властивості даної функції.  

 

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

                    Скажи мені, і я забуду.
                            Покажи мені, і я запам’ятаю.
                            Дай мені діяти самому,
                            І я навчусь.
                                                             Конфуцій

-Учні класу самостійно досліджували окремі види перетворень графіків функцій і зараз продемонструють результати (Технологія перевернутий клас)

-В ході пояснення кожен учень має заповнити

інтелектуальну карту знань «Перетворення графіків функцій»

(Додаток 1). Шаблони карти знань учні отримують від вчителя.

 

 

 

Демонстрація результатів досліджень

 

  1. Перетворення    Формулювання правила (із записом у карту знань):

Обговорення результатів побудови:

-Чи змінилася форма графіка функції? ( Ні,  але графіки стають стислими або розлогими)

 Зверніть увагу: якщо графік віддаляється від осі абсцис, говорять, що він розтягується від осі абсцис; якщо графік наближається до осі абсцис, то говорять, що він стискається до осі абсцис.

  1. Перетворення

Формулювання правила (із записом у карту знань):

Обговорення результатів побудови:

-Чи змінилася форма графіка функції?

-Чи будуть графіки симетричними відносно осі абсцис?

  1. Перетворення )+в      

(Поки Данило готується- В зошиті побудуємо 3 системи координат)

Висновок

Обговорення результатів побудови. Учні роблять висновки даючи відповіді на запитання:

 

-Чи змінилася форма графіка функції?

- Куди змістився графік, коли до значення функції  додали додатне число і на скільки одиниць?

-Куди змістився графік, коли до значення функції додали від’ємне число і на скільки одиниць?

          4.Перетворення )

Обговорення результатів побудови та формулювання правила (із записом у карту знань):

  • Що змінилось при побудові графіків?
  • Чи змінилася форма графіка функції?
  • Куди змістився графік, коли до значення аргументу  додали додатне число і на скільки одиниць?
  • Куди змістився графік, коли до значення аргументу додали від’ємне число і на скільки одиниць?

VІ. УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Ключова задача!!!

-Яку функцію взято за основу?

-Які перетворення здійснено?

-Запишемо рівняння функції

 VII. ПІДСУМОК УРОКУ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Вправ3. «Геометричні перетворення графіків функцій».

Завдання вправи в GOOGLE Клас.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перетворення графіків функцій. Архіпова Т.І.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Правила поведінки за комп’ютером та з іншими приладами

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вправа 1 Властивості функцій

Номер слайду 6

ВЧОРАСЬОГОДНІЗАВЖДИВи навчилися будувати графіки елементарних функцій і досліджувати їх властивостіВи дізнаєтеся, як будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень. Ви зможете вносити корективи в траєкторії руху різних пристроїв (роботів, квадрокоптерів тощо), прокладати на карті туристичні маршрути

Номер слайду 7

Вправа 2 Графіки елементарних функцій

Номер слайду 8

Перетворення графіків функцій. Тема уроку

Номер слайду 9

Сьогодні ми: Дослідимо. Поміркуємо. Навчимося

Номер слайду 10

КЛЮЧОВА ЗАДАЧА:задати рівняння функціїза даним графіком

Номер слайду 11

Епіграф: Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому, І я навчусь. Конфуцій Дослідницька робота

Номер слайду 12

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+в , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі ___ на __ одиниць ___________ якщо _______, і на __ одиниць __________ якщо ______.y=f(x)+вy=f(x+а)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) ______________________________________ відносно осі ____Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі __ у k разів, якщо ___, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі __, якщо _____. Щоб побудувати графік функції y=f(x+а) , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі __ на __ одиниць ____________ якщо ______, і на __ одиниць ___________ якщо _____.y=-f(x)y=kf(x)Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 13

1. Побудова графіка функції y=kf(x), якщо відомо графік функції y=f(x)

Номер слайду 14

Побудова графіка функції у=kf(x), якщо відомо графік функції у=f(x)Сподін Данило

Номер слайду 15

Побудова графіків функцій:у=х2 у=2х2 у=3х2 у=𝟏𝟐х2 у=0,2х2 

Номер слайду 16

Таблиця значень функцій:

Номер слайду 17

formula𝑦=𝑥2 𝑦=0,5𝑥2 𝑦=0,2𝑥2 𝑦=2𝑥2 𝑦=3𝑥2 

Номер слайду 18

Побудова графіків функцій:у=х у=2х у=5х у=12х у=0,1х 

Номер слайду 19

y=kf(x)y=5𝑥 y=2𝑥 y=𝑥 y=0,5𝑥 y=0,1𝑥 

Номер слайду 20

Побудова графіків функцій:у=1𝑥 у=3𝑥 у=5𝑥 

Номер слайду 21

1𝑥 3𝑥 5𝑥 

Номер слайду 22

ВИСНОВОКЩоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 0

Номер слайду 23

1. Побудова графіка функції y=kf(x), якщо відомо графік функції y=f(x)Обговорення результатів побудови. Чи змінилася форма графіка функції? Зверніть увагу: якщо графік віддаляється від осі абсцис, говорять, що він розтягується від осі абсцис; якщо графік наближається до осі абсцис, то говорять, що він стискається до осі абсцис.

Номер слайду 24

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 0

Номер слайду 25

2. Побудова графіка функції y=-f(x), якщо відомо графік функції y=f(x)

Номер слайду 26

Побудова графіка функції у=-f(x), якщо відомо графік функції у=f(x)Сінчук Карина

Номер слайду 27

Графіки функцій у=х2 та у=-х2{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}х-2-1012х241014-х2-4-10-1-4

Номер слайду 28

Графіки функцій у=х2 та у=-х2

Номер слайду 29

Графіки функцій у=𝟐х та у=−𝟐х {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}х1491625𝟐х246810−𝟐х-2-4-6-8-16{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}х1491625246810-2-4-6-8-16

Номер слайду 30

Графіки функцій у=2х та у=−2х 

Номер слайду 31

ВИСНОВОКЩоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х

Номер слайду 32

у=3𝑥2 у=0,5𝑥2 у=𝑥2 у=0,1𝑥2 у=−2𝑥2 у=−0,5𝑥2 

Номер слайду 33

Властивості функції у=ах2

Номер слайду 34

2. Побудова графіка функції y=-f(x), якщо відомо графік функції y=f(x)Обговорення результатів побудови. Чи змінилася форма графіка функції? Чи будуть графіки симетричними відносно осі абсцис?

Номер слайду 35

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х. Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 0

Номер слайду 36

3. Побудова графіка функції y=f(x)+b, якщо відомо графік функції y=f(x)

Номер слайду 37

Побудова графіка функції у=f(x)+в, якщо відомо графік функції у=f(x)Топчу Данило

Номер слайду 38

Побудова графіків функцій:у=х2 у=х2+2у=х2+4у=х2 -1у=х2-3

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Побудова графіків функцій:у=ху=х+2у=х+5у=х-1у=х-4 

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

ВИСНОВОКЩоб побудувати графік функції y=f(x)+в , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на в одиниць угору якщо в>0, і на в одиниць униз якщо в<0.

Номер слайду 46

3. Побудова графіка функції y=f(x)+b, якщо відомо графік функції y=f(x)Обговорення результатів побудови. Чи змінилася форма графіка функції? Куди змістився графік, коли до значення функції додали додатне число і на скільки одиниць? Куди змістився графік, коли до значення функції додали від’ємне число і на скільки одиниць?

Номер слайду 47

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+в , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на в одиниць угору якщо в>0, і на в одиниць униз якщо в<0.y=f(x)+n. Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х. Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 0

Номер слайду 48

4. Побудова графіка функції y=f(x+a), якщо відомо графік функції y=f(x)

Номер слайду 49

Побудова графіка функції у=f(x+а), якщо відомо графік функції у=f(x)Дорошенко Вікторія

Номер слайду 50

Побудова графіків функцій:у=х2 у=(х+2)2у=(х+5)2у=(х-1)2 у=(х-8)2

Номер слайду 51

Програма GRAN-1

Номер слайду 52

Номер слайду 53

y=x2-3y=x2 y=x2+2

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Побудова графіків функцій:у=ху=х+3у=х+8у=х−2у=х−7 

Номер слайду 56

х+3 х+8 х−2 х−7 х 

Номер слайду 57

ВИСНОВОКЩоб побудувати графік функції y=f(x+а) , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі x на а одиниць вліво якщо а>0, і на а одиниць вправо якщо а<0.

Номер слайду 58

4. Побудова графіка функції y=f(x+a), якщо відомо графік функції y=f(x)Обговорення результатів побудови. Що змінилось при побудові графіків?Чи змінилася форма графіка функції? Куди змістився графік, коли до значення аргументу додали додатне число і на скільки одиниць? Куди змістився графік, коли до значення аргументу додали від’ємне число і на скільки одиниць?

Номер слайду 59

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+в , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на в одиниць угору якщо в>0, і на в одиниць униз якщо в<0.y=f(x)+ny=f(x+m)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х. Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 00, і на а одиниць вправо якщо а<0.y=-f(x)y=kf(x)y=−x2у=- х y=x2, y=2x2, y=0,5x2 y=x2−5 y=x2+4 у= х−5 у= 1х+6 𝑦=(𝑥−2)2, 𝑦=(𝑥+1)3,  Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 60

КЛЮЧОВА ЗАДАЧА:задати рівняння функціїза даним графіком

Номер слайду 61

Номер слайду 62

Виконання вправ№ 10.10

Номер слайду 63

y=-(x-5)2+2y=x2«прочитати» графік утвореної функції

Номер слайду 64

§9, §10 №9.14, №10.11, №9.18 Пройти тест на платформі https://classroom.google.com/ «Геометричні перетворення»Домашнє завдання

zip
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку