Переваги і недоліки використання ІКТ на уроках математики у базовій школі

Про матеріал
Педагогічні науки Василенко Анастасія Олександрівна студентка 2 курсу (магістр) фізико-математичного факультету Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Науковий керівник: Чібісов О.Д. к. фіз.-мат. наук, доцент Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Переваги і недоліки використання ІКТ на уроках математики у базовій школі Чинники активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, які можуть буди підсилені за рахунок застосування в навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ): розвиток мотивації, посилення інтересу до навчання, у тому числі до способів одержання знань; індивідуалізація та диференціація навчання; розвиток самостійності; підвищення наочності навчання; збільшення арсеналу засобів пізнавальної діяльності, опанування сучасних методів наукового пізнання, пов’язаних із застосуванням комп’ютерів; спрощення та збільшення швидкості доступу до навчальної та наукової інформації через мережу Internet [1]. Сучасна система засобів навчання дозволяє займатися процесом навчання індивідуально, у творчих групах, класах чи аудиторіях. Вона дозволяє як учню, так і викладачу займатися пошуком та збиранням нової інформації, розробляти та створювати сучасні засоби навчання. Але разом з перевагами є і недоліки. Відсутність прямого очного спілкування між учнями та викладачем, відсутність емоційного забарвлення знань. Організація комп'ютерного навчання вимагає дотримання цілого ряду індивідуально-психологічних умов. Для такого навчання потрібно жорстка самодисципліна, а його результат часто безпосередньо залежить від самостійності та свідомості учня. Недостатня комп'ютерна грамотність учнів та вчителів, відсутність досвіду комп'ютерного навчання, багато педагогів ще не готові до такого методу викладання, віддаючи перевагу класичному. Недостатня інтерактивність сучасних курсів навчання. В даний час змістовну основу багатьох курсів складають лекції у вигляді текстових матеріалів та найпростіших графічних об'єктів (малюнки, фото), блоки контролю знань у вигляді тестових текстових завдань. Навчальні програми та курси можуть бути недостатньо добре розроблені, при цьому мати високу вартість створення [2]. Ефективність застосування ІКТ-засобів на уроках математики залежить від: • різноманітність форм представлення інформації; • високий ступінь наочності; • можливість моделювання за допомогою комп'ютера різноманітних об’єктів і процесів; • звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту; • можливість організації колективної та індивідуальної дослідної роботи; • можливість диференціювати роботу учнів у залежності від підготовки, пізнавальних інтересів, використовуючи сучасні інформаційні технології; • можливість організувати комп'ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя; • можливості комп'ютера дозволяють учню активно приймати участь у процесі пізнання. Вчителям необхідно бути підготовленими до того що, будуть впроваджуватись зміни в зміст їх професійної діяльності і бути активним учасником інформатизації освіти. Ефективність навчання, буде підвищуватись лише через відмінну організацію пізнавальної діяльності учнів на уроках математики вчителем. Активізуючи діяльність школярів, необхідно звертати увагу на їх психологічно-вікові потреби. У 5-6 класах для учнів робота на уроках математики повинна бути творча. Тобто, педагогу варто використовувати проблемне навчання, спонукати учнів до самостійної пошукової роботи. Складність завдань, які розроблені відповідно індивідуально-вікових особливостей учнів, повинні ускладнювати з часом, тоді це буде спонукати учнів до підвищення розумової діяльності. Завдання на активізацію пізнавального інтересу на уроках математики повинні сприяти і розвитку логічно та критично мислити. Застосовуючи різноманітні цікаві форми роботи, завдання і вправи направлені на навчання учнів узагальнювати, систематизувати, аналізувати виділяти головне з певного матеріалу, можливо досягти високої якості засвоєння знань [3]. Література: 1. Бударіна А. Цікаво працювати й легко усвідомлювати : уроки математики з використанням комп'ютера // Сучасна школа України. 2009. Квітень (№ 4). С. 44-46. 2. Малінко В. Як зробити вивчення математики цікавим: активізація пізнавальних процесів учнів через використання комп’ютерних засобів на уроках математики // Інформатика. 2010. Червень (№ 23). С. 2-5. 3. Лев А. Електронні засоби навчання: [використання ІКТ на уроках математики] // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2012. № 7/8. С. 40–45.
Перегляд файлу

Педагогічні науки

Василенко А.О.

студентка 2 курсу (магістр)

фізико-математичного факультету

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

Науковий керівник:

Чібісов О.Д.

к. фіз.-мат. наук, доцент

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

Переваги і недоліки використання ІКТ на уроках математики у базовій школі

Чинники активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, які можуть буди підсилені за рахунок застосування в навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ): розвиток мотивації, посилення інтересу до навчання, у тому числі до способів одержання знань; індивідуалізація та диференціація навчання;  розвиток самостійності; підвищення наочності навчання; збільшення арсеналу засобів пізнавальної діяльності, опанування сучасних методів наукового пізнання, пов’язаних із застосуванням комп’ютерів; спрощення та збільшення швидкості доступу до навчальної та наукової інформації через мережу Internet [1].

Сучасна система засобів навчання дозволяє займатися процесом навчання індивідуально, у творчих групах, класах чи аудиторіях. Вона дозволяє як учню, так і викладачу займатися пошуком та збиранням нової інформації, розробляти та створювати сучасні засоби навчання. Але разом з перевагами є і недоліки.

Відсутність прямого очного спілкування між учнями та викладачем, відсутність емоційного забарвлення знань. Організація комп'ютерного навчання вимагає дотримання цілого ряду індивідуально-психологічних умов. Для такого навчання потрібно жорстка самодисципліна, а його результат часто безпосередньо залежить від самостійності та свідомості учня. Недостатня комп'ютерна грамотність учнів та вчителів, відсутність досвіду комп'ютерного навчання, багато педагогів ще не готові до такого  методу викладання, віддаючи перевагу класичному. Недостатня інтерактивність сучасних курсів навчання. В даний час змістовну основу багатьох курсів складають лекції у вигляді текстових матеріалів та найпростіших графічних об'єктів (малюнки, фото), блоки контролю знань у вигляді тестових текстових завдань. Навчальні програми та курси можуть бути недостатньо добре розроблені, при цьому мати високу вартість створення [2].

Ефективність застосування ІКТ-засобів на уроках математики залежить від:

  • різноманітність форм представлення інформації;
  • високий ступінь наочності;
  • можливість моделювання за допомогою комп'ютера різноманітних об’єктів і процесів;
  • звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння  основного змісту;
  • можливість організації колективної та індивідуальної дослідної роботи;
  • можливість диференціювати роботу учнів у залежності від підготовки, пізнавальних інтересів, використовуючи сучасні інформаційні технології;
  • можливість організувати комп'ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя;
  • можливості комп'ютера  дозволяють  учню  активно приймати участь у  процесі пізнання.

Вчителям необхідно бути підготовленими до того що, будуть впроваджуватись зміни в зміст їх професійної діяльності і бути активним учасником інформатизації освіти.

Ефективність навчання, буде підвищуватись лише через відмінну організацію пізнавальної діяльності учнів на уроках математики вчителем. Активізуючи діяльність школярів, необхідно звертати увагу на їх психологічно-вікові потреби.

У 5-6 класах для учнів робота на уроках математики повинна бути творча. Тобто, педагогу варто використовувати проблемне навчання, спонукати учнів до самостійної пошукової роботи. Складність завдань, які розроблені відповідно індивідуально-вікових особливостей учнів, повинні ускладнювати з часом, тоді це буде спонукати учнів до підвищення розумової діяльності. Завдання на активізацію пізнавального інтересу на уроках математики повинні сприяти і розвитку логічно та критично мислити. Застосовуючи різноманітні цікаві форми роботи, завдання і вправи направлені на навчання учнів  узагальнювати, систематизувати, аналізувати виділяти головне з певного матеріалу, можливо досягти високої якості засвоєння знань [3].

Література:

  1. Бударіна  А. Цікаво працювати й легко усвідомлювати : уроки математики з використанням комп'ютера  // Сучасна школа України.  2009.  Квітень (№ 4). С. 44-46.
  2. Малінко В. Як зробити вивчення математики цікавим: активізація пізнавальних процесів учнів через використання комп’ютерних засобів на уроках математики // Інформатика.  2010.  Червень (№ 23). С. 2-5.
  3. Лев А. Електронні засоби навчання: [використання ІКТ на уроках математики] // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2012. № 7/8.  С. 40–45.

 

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку