Педагогічні науки
Василенко А.О.
студентка 2 курсу (магістр)
фізико-математичного факультету
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Науковий керівник:
Чібісов О.Д.
к. фіз.-мат. наук, доцент
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Переваги і недоліки використання ІКТ на уроках математики у базовій школі
Чинники активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, які можуть буди підсилені за рахунок застосування в навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ): розвиток мотивації, посилення інтересу до навчання, у тому числі до способів одержання знань; індивідуалізація та диференціація навчання; розвиток самостійності; підвищення наочності навчання; збільшення арсеналу засобів пізнавальної діяльності, опанування сучасних методів наукового пізнання, пов’язаних із застосуванням комп’ютерів; спрощення та збільшення швидкості доступу до навчальної та наукової інформації через мережу Internet [1].
Сучасна система засобів навчання дозволяє займатися процесом навчання індивідуально, у творчих групах, класах чи аудиторіях. Вона дозволяє як учню, так і викладачу займатися пошуком та збиранням нової інформації, розробляти та створювати сучасні засоби навчання. Але разом з перевагами є і недоліки.
Відсутність прямого очного спілкування між учнями та викладачем, відсутність емоційного забарвлення знань. Організація комп'ютерного навчання вимагає дотримання цілого ряду індивідуально-психологічних умов. Для такого навчання потрібно жорстка самодисципліна, а його результат часто безпосередньо залежить від самостійності та свідомості учня. Недостатня комп'ютерна грамотність учнів та вчителів, відсутність досвіду комп'ютерного навчання, багато педагогів ще не готові до такого методу викладання, віддаючи перевагу класичному. Недостатня інтерактивність сучасних курсів навчання. В даний час змістовну основу багатьох курсів складають лекції у вигляді текстових матеріалів та найпростіших графічних об'єктів (малюнки, фото), блоки контролю знань у вигляді тестових текстових завдань. Навчальні програми та курси можуть бути недостатньо добре розроблені, при цьому мати високу вартість створення [2].
Ефективність застосування ІКТ-засобів на уроках математики залежить від:
Вчителям необхідно бути підготовленими до того що, будуть впроваджуватись зміни в зміст їх професійної діяльності і бути активним учасником інформатизації освіти.
Ефективність навчання, буде підвищуватись лише через відмінну організацію пізнавальної діяльності учнів на уроках математики вчителем. Активізуючи діяльність школярів, необхідно звертати увагу на їх психологічно-вікові потреби.
У 5-6 класах для учнів робота на уроках математики повинна бути творча. Тобто, педагогу варто використовувати проблемне навчання, спонукати учнів до самостійної пошукової роботи. Складність завдань, які розроблені відповідно індивідуально-вікових особливостей учнів, повинні ускладнювати з часом, тоді це буде спонукати учнів до підвищення розумової діяльності. Завдання на активізацію пізнавального інтересу на уроках математики повинні сприяти і розвитку логічно та критично мислити. Застосовуючи різноманітні цікаві форми роботи, завдання і вправи направлені на навчання учнів узагальнювати, систематизувати, аналізувати виділяти головне з певного матеріалу, можливо досягти високої якості засвоєння знань [3].
Література: