Переваги та недоліки дистанційного навчання
Опис документу:
Громадянське суспільство опинилося в умовах пандемії коронавірусу COVID - 19. Сьогодні не можна назвати жодної сфери, яка б не зазнала впливу коронавірусної пандемії. Торкнулося вона і навчання. Вчителі, батьки та учні опановували навчання онлайн. В цій статті автор розглядає деякі аспекти переваг та недоліків дистанційного навчання у початковій школі.
Переваги дистанційного навчання:
1. Діти можуть отримувати знання в зручній та затишній обстановці (наприклад, можуть сидіти в улюбленому кріслі та читати, тримаючи кота на колінах), серед знайомих речей, іграшок та знаходитись у тиші. Їм не заважають інші звуки та рух.
2. Домашній одяг більш зручний, ніж офісний.
3. Діти навчаються у зручний час (можуть вибрати оптимальний час для навчання, коли б було найкраще, зробити завдання залежно від стану здоров’я). Під час слухання вчителя можуть попити води, походити. Почувають себе більш розкутими.
4. Не витрачають час на дорогу, не втомлюються від неї.
5. Безпосередньо можуть попросити допомоги у дорослих, або дочекатися її при поверненні батьків додому.
6. Контроль за всіма виконаними роботами та можливість виправити помилки та покращити результат.
7. Між учителем та учнями виникають більш довірливі стосунки, тому що діти розказують та показують вчителю та усім однокласникам свого домашнього улюбленця, свої заняття спортом, свою картинну галерею, виконують музичну композицію та інше в режимі реального часу.
Недоліки дистанційної форми навчання:
1. Діти знаходяться вдома самостійно, якщо батьки працюють, і не мають змогу вийти в мережу Інтернет, або довгий час просиджують перед екраном комп’ютера і не завжди займаються навчанням.
2. Дітей, особливо учнів початкової школи, ніхто не навчив користуватися платформами для навчання. Вони залежать від вільного часу батьків.
3. Електронна мережа не справляється з великою кількістю споживачів та надає погану якість Інтернету для проведення навчальних відеоконференцій; Будь-яке непрацююче програмне забезпечення або обладнання може привести в рух постійний клас і перервати процес навчання. Спостерігається великі шанси на відволікання.
4. Не всі учні самовмотивовані на отримання знань.
5. Спостерігається складність отриманні негайного зворотнього зв’язку. Якщо у дитини виникають труднощі під час уроку, вона може одразу запитати про це вчителя і проблема буде вирішена, через Інтернет негайної відповіді дитина не отримує.
6. Діти почувають себе ізольованими, немає змоги вести групову та парну роботу, колективні проекти.
Для вчителя:
1. Приховані витрати. Сплата рахунків за електроенергію. Придбання гаджетів для дистанційної роботи.
2. Відсутні курси підвищення кваліфікації вчителів, які б дали підґрунтя та методичні вказівки для організації дистанційної освіти учнів початкової школи;
3. Ненормований день учителя, який у будь який час доби, відповідає на усі запитання учнів та батьків, які виникають і під час виконання самостійних завдань, і при закріплення виконаних робіт на освітні платформи, і про організацію домашнього навчання, і т.п..
4. Мають непоодинокі випадки втручання батьків до уроку, некоректних висловлювань та порад «диванних експертів» на предмет ведення дистанційної освіти.
5. Батьки не розуміють, яку титанічну роботу виконують вчителі під час дистанційної освіти (це не їх звичайна діяльність), а держава неналежним чином оплачує їх понаднормову працю.