Використання хмарних технологій для дистанційного та перевернутого навчання

Про матеріал
Сучасні Інтернет технології входять в усі сфери життєдіяльності людини, і в освіту зокрема. Сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації Одним із таких підходів є використання хмарних технологій під час навчального процесу.
Перегляд файлу

Використання хмарних технологій для дистанційного та перевернутого навчання. Хмарні сервіси Google

Сучасні Інтернет технології входять в усі сфери життєдіяльності людини, і в освіту зокрема.  Сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації

 Одним із таких підходів є використання хмарних технологій під час навчального процесу.

Їх впровадження  у викладання навчальних предметів дозволяє інтенсифікувати освітній процес, прискорити передачу знань і досвіду, а також підвищити якість навчання й освіти.

Хмара -  це сервер, де зберігаються дані та програми, що з'єднуються з користувачами через Інтернет.

Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми без установки  доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ до Інтернету.

Хмарні технології для вчителя-предметника:

  • Вчитель має доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли.
  • Можливість використання відео і аудіофайлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп'ютер.
  • Нові можливості передачі знань
  • Дистанційне навчання учнів
  • дистанційна самоосвіта вчителів

(Вчителі дистанційно навчаються приймаючи участь у вебінарах, майстер-класах, відвідуючи сайти МОН, блоги інших вчителів).

  • Перевернуте навчання

це зворотній метод навчання, коли лекції та вивчення предмета відбувається онлайн, а домашнє завдання або закріплення матеріалу виконується в реальному класі.

Вчителі можуть викладати навчальний матеріал, відео, фотоматеріали у себе на блозі, на сайті навчального закладу, запропонувати учням ознайомитися з темою, а вже на уроці проводити обговорення, закріплення або опитування.

  • Ведення блогу.

 

Хмарні освітні технології є потужним засобом підвищення ефективності навчання шляхом вирішення ряду завдань, серед яких:

- підвищення мотивації учнів до навчання і зацікавленості предметом;

- формування навичок самостійної роботи;

- ефективність підготовки домашніх завдань;

- створюють можливість для безперервного навчання;

 

  1. Презентації.

Сучасний урок вже важко уявити без презентації.  

Презентацію можна використовувати при будь-яких типах уроків і на будь-якому етапі уроку.

Можливості Prezi дозволяють створити презентацію нового виду з нелінійною структурою.

Всю презентацію можна згорнути в одну картинку і навпаки, кожен елемент презентації може бути збільшеним для більш детального вивчення і акцентування уваги.

Вчителю презентації дають можливість швидко і глибоко показати великий обсяг інформації, Учням -  краще зрозуміти і запам'ятати досліджуваний матеріал, а також розширити кругозір.

Підвищується інтерес до вивчення предмета.

2. Спільні документи

Зокрема документи Google

Документи  зі спільним доступом можна використовувати для:

1) створення презентацій  до уроків;  таблиць, спільної роботи над проектами, виконання домашнього  завдання;

Можна використовувати на етапі узагальнення знань, рефлексії, при підготовці домашнього завдання. Дозволяють економити час на уроці, удосконалюють навички роботі в групах, допомагають систематизувати навчальний матеріал.

 

3. Plickers - Сервіс для миттєвого зв’язку.

Він дає змогу перевірити, як учні засвоїли новий матеріал і при потребі звернути ще раз увагу, на питання, при вивченні яких виникли труднощі.

За допомогою карток, на яких закодовано 4 варіанти відповіді, учні вибирають одну, на їхню думку - правильну відповідь, а вчитель за допомогою камери смартфона або планшета моментально зчитує вибрані учнями відповіді. Plickers дозволяє аналізувати результати окремого учня або вивчати статистику усього класу.

Краще використовати при закріплення нового матеріалу, або ж на уроках узагальнення знань.

Такий вид роботи не варто оцінювати.

Дає змогу швидко опитати всіх учнів класу, зразу побачити прогалини в знаннях учнів і внести корекцію, підвищує зацікавленість учнів до предмету.

 

4. LearningApps

Тут можна створювати вправи 30 видів з різних предметів.

Заповнення пропусків, кросворди, вправа «Де це?» (на картинці потрібно розмістити маркери відповідно до поставленого питання). Вправи на відповідність, знайти пару, знайти на карті, класифікація. )

Можна використовувати на різних етапах уроку, такий вид роботи дозволяє дітям концентрувати увагу на вивченому матеріалі;  вдома, при підготовці домашніх завдань.

Граючи з компютером, діти намагаються будь-що виграти, тому залучаються до пошуку інформації по темі в підручнику або в додатковій літературі.

5. Тестування

Для контролю знань є багато сервісів, серед яких Online Test Pad і Google форми, тести «На урок»

Дані сервіси можна використовувати при перевірці домашнього завдання, закріпленні знань, для тестування вдома. Після опрацювання домашніх завдань дитина може перевірити свої знання і отримати за це оцінку.

          Зацікавленість учнів в такій інтерактивній діяльності досить висока: дитина при вивченні теми сама встановлює свій темп роботи, має можливість виконувати якесь завдання стільки разів, поки не досягне свого найвищого результату. Дитина не боїться відповідати, бо результат чи оцінку, яку вона отримає є лише проміжним результатом в досягненні мети.

 

6. Безперервне навчання

Сучасні учні все менше користуються бібліотеками, книжками, довідниками. Звичайно, на думку більшості вчителів, це не правильно. Але ми, вчителі, повинні розуміти, що ми працюємо з учнями нового покоління – покоління середовища Інтернету. Саме тому, потрібно створити в Інтернеті таке середовище, де б учні могли б  ціленаправлено  отримувати нові знання, перевіряти їх засвоєння, а ми в певній мірі могли б керувати цим процесом, навіть на відстані (дистанційно). Таким середовище для  учнів може бути вчительський сайт або блог.

Допомагає доповнювати вивчений на уроці матеріал цікавими фактами

Блог дає змогу працювати з учнями дистанційно: під час карантину, складних погодних умов тощо.

Можна виставити матеріали, що використовувались на уроці: презентації, відео, тренувальні вправи.

Використання блогів  урізноманітнити навчальний процес, зробити його ефективнішим, більш сучасним, що позитивно вплине на мотивацію навчальної діяльності учнів

Переваги хмарних технологій:

раціональне використання часу на уроці;

- швидка перевірка засвоєння нового матеріалу учнями всього класу;

- моделювання процесів, що вивчаються;

- систематизація навчального матеріалу;

- підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності всіх учасників освітнього процесу;.

7. Доповнена реальність  – це доповнення фізичного світу за допомогою цифрових даних, яке забезпечується комп'ютерними пристроями (смартфонами, планшетами та окулярами AR) в режимі реального часу.

 

Говорячи простими словами, на відміну від VR (Virtual Reality), яка вимагає повного занурення у віртуальне середовище, AR використовує середовище навколо нас та просто накладає поверх нього певну частинку віртуальної інформації, наприклад графіку, звуки та реакцію на дотики.

Показати відео наочність або поглиблену теорію

(Учні читають статтю про якесь явище. Сканують картинку і дивляться відео, яке ілюструє це явище або подію.

Перейти від теорії до практики

Учні читають статтю, опрацьовують теорію, сканують картинку і переходять на веб-сервіс із інтерактивною вправою.

Організувати рухливий квест

Сховати підказки в різних сісцях на території класу, школи. Учні рухаються по локаціях і отримують нові підказки.

Створити віруального ексурсовода в шкільному музеї

Записати на аудіо розповідь про експонати. Учні сканують експонат і слухають інформацію про нього.

 

Вміння ефективно поєднувати традиційні методичні системи навчання із хмарними технологіями, розумно їх розподіляти по темам в системі уроків - це запорука ефективного навчання.

doc
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
3433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку