Перевірка мовних знань і вмінь "Прикметник"

Про матеріал

Розроблені завдання для перевірки мовних знань і вмінь спрямовані на закріплення знань учнів про прикметник як частину мови, уміння ставити прикметники у потрібному відмінку, уміння розрізняти пряме і переносне значення прикметників, уміння визначати відмінок та утворювати прикметники із суфіксами -ськ, -зьк, цьк.

Перегляд файлу

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПеревірка  мовних   знань і вмінь  за темою  «Прикметник»

Варіант 1

1.Познач  рядок із правильним закінченням  поданого  речення.

Прикметники змінюються .....

А)   за числами і відмінками         

Б)  за числами, відмінками, родами  (в однині )

В) тільки за родами

2.  Познач рядок із правильним  закінченням  поданого речення

Рід, число, відмінок прикметника залежить від роду, числа,

 відмінка  ….

А) іменника, з яким він поєднується 

 Б) інших прикметників

В) числівника

3. Познач рядок прикметників – антонімів

 А) широкий-вузький;  рідний –чужий

Б)  радісний, веселий, усміхнений

В) швидкий, прудкий, спритний

4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі давального відмінка однини.

А) зимової, ранкової, вечірньої

Б) зимовій, ранковій, вечірній

В) у зимовій, у ранковій, у вечірній

5. Подані словосполучення  запиши  в родовому відмінку однини.

     Кольоровий папір, холодний ранок,  джерельна вода, пшеничне колосся, літня ніч

6. Склади  і запиши словосполучення, розкриваючи  дужки. Визнач рід та число іменника і зв’язаного  з ним  прикметника.

   Червоний (яблуко, сукня, олівець, вишні).

7. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.

   (Рання) росою  вмиваються  квітки. Земля раділа  (теплий) дощику. На (лісова) галявині грались (маленька) зайченята. У (березовий)  гаю  кувала зозуля. 

8. Від іменників , що в дужках, утвори прикметники із суфіксами 

-ськ, -зьк, -цьк.

  (Україна ) мова,  (козак)  слава,  (Запоріжжя)  Січ.

 

 

 

Перевірка  мовних   знань і вмінь  за темою  «Прикметник»

Варіант 2

1.Познач  рядок із правильним закінченням  поданого  речення

За числами, відмінками, родами ( в однині)  змінюються 

А)   іменники

Б)  прикметники

В) займенники

2.  Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито в переносному значенні.

А) пшеничне  поле

Б) пшеничний  хліб

В) пшеничне  волосся

3. Познач рядок прикметників – синонімів

А) потужний, сильний, міцний

Б)  глибокий - мілкий ;  довгий – короткий;

В)  сильний, гарний, розумний

4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі давального відмінка однини.

А) холодної, хорошої, слухняної

Б) на холодному, на хорошій, у  слухняній

В)  холодному, хорошій, слухняній

5. Подані словосполучення  запиши  в родовому відмінку однини.

  Високий   явір, золота осінь,  тихий вечір, соковите яблуко, українська  пісня.

6. Склади  і запиши словосполучення, розкриваючи  дужки. Визнач рід та число  іменника  і зв’язаного  з  ним  прикметника.

   Жовтий (папір, листя, диня, квіти).

7. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок

прикметників.

    Від подиху (осінній) вітру шелестять листочки. У ( вишнева)  саду  щебетав  соловейко. (Зелений ) листям вкрились дерева.

Біля ( калинова) куща тече джерело.

8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами

  -ськ, -зьк, -цьк.

(Кавказ) гори,  (море) берег,  (чумак) пісня.

 

 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку