Розроблені завдання для перевірки мовних знань і вмінь спрямовані на закріплення знань учнів про прикметник як частину мови, уміння ставити прикметники у потрібному відмінку, уміння розрізняти пряме і переносне значення прикметників, уміння визначати відмінок та утворювати прикметники із суфіксами -ськ, -зьк, цьк.
Перевірка мовних знань і вмінь за темою «Прикметник»
Варіант 1
1.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
Прикметники змінюються .....
А) за числами і відмінками
Б) за числами, відмінками, родами (в однині )
В) тільки за родами
2. Познач рядок із правильним закінченням поданого речення
Рід, число, відмінок прикметника залежить від роду, числа,
відмінка ….
А) іменника, з яким він поєднується
Б) інших прикметників
В) числівника
3. Познач рядок прикметників – антонімів
А) широкий-вузький; рідний –чужий
Б) радісний, веселий, усміхнений
В) швидкий, прудкий, спритний
4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі давального відмінка однини.
А) зимової, ранкової, вечірньої
Б) зимовій, ранковій, вечірній
В) у зимовій, у ранковій, у вечірній
5. Подані словосполучення запиши в родовому відмінку однини.
Кольоровий папір, холодний ранок, джерельна вода, пшеничне колосся, літня ніч
6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки. Визнач рід та число іменника і зв’язаного з ним прикметника.
Червоний (яблуко, сукня, олівець, вишні).
7. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.
(Рання) росою вмиваються квітки. Земля раділа (теплий) дощику. На (лісова) галявині грались (маленька) зайченята. У (березовий) гаю кувала зозуля.
8. Від іменників , що в дужках, утвори прикметники із суфіксами
-ськ, -зьк, -цьк.
(Україна ) мова, (козак) слава, (Запоріжжя) Січ.
Перевірка мовних знань і вмінь за темою «Прикметник»
Варіант 2
1.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення
За числами, відмінками, родами ( в однині) змінюються …
А) іменники
Б) прикметники
В) займенники
2. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито в переносному значенні.
А) пшеничне поле
Б) пшеничний хліб
В) пшеничне волосся
3. Познач рядок прикметників – синонімів
А) потужний, сильний, міцний
Б) глибокий - мілкий ; довгий – короткий;
В) сильний, гарний, розумний
4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі давального відмінка однини.
А) холодної, хорошої, слухняної
Б) на холодному, на хорошій, у слухняній
В) холодному, хорошій, слухняній
5. Подані словосполучення запиши в родовому відмінку однини.
Високий явір, золота осінь, тихий вечір, соковите яблуко, українська пісня.
6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки. Визнач рід та число іменника і зв’язаного з ним прикметника.
Жовтий (папір, листя, диня, квіти).
7. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок
прикметників.
Від подиху (осінній) вітру шелестять листочки. У ( вишнева) саду щебетав соловейко. (Зелений ) листям вкрились дерева.
Біля ( калинова) куща тече джерело.
8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами
-ськ, -зьк, -цьк.
(Кавказ) гори, (море) берег, (чумак) пісня.