Урок 4 |
2 клас |
Дата _______________ |
Тема: Перевірка правдивості інформації.
Мета:
навчальна: сформувати поняття про правдиву і неправдиву інформацію;
розвивальна: розвивати спілкування рідною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися;
виховна: виховувати любов до рідного краю.
Обладнання та наочність: проектор, комп’ютери.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
— Наведіть приклад коли людина отримує зорову інформацію.
— Що може бути джерелом інформації про погоду?
— Назвіть текстові джерела інформації.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Інформація можна передавати. При цьому завжди існує джерело її передавання та приймач.
Передана інформація може бути правдивою і неправдивою. Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося де можна отримати правдиву і неправдиву інформацію.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Інформація може бути: зрозумілою і незрозумілою. Наприклад, текст незнайомою іноземною мовою ти зрозуміти не зможеш.
Ну і звичайно інформація ділиться на два такі види як правдива і неправдива інформація.
Правдива інформація – це така інформація, за допомогою якої описують існуючі насправді події, предмети, явища.
Неправдива інформація – це інформація про щось або про когось, що не відповідає дійсності.
Правдивість інформації можна визначити різними способами:
— Прочитати відомості в енциклопедії;
— Запитати поради в рідних або вчителя;
— Провести спостереження або експеримент.
Неправдива інформація може зашкодити. Щоб цього не сталось, важливо особисто перевіряти її та не поширювати неправдиві відомості.
Яку шкоду тобі може заподіяти неправдива інформація про погоду й напрямок руху?
Неправдиву інформацію можуть передати ненавмисно, наприклад, висловити припущення, яке не підтверджене або його неможливо підтвердити.
У давні часи люди передавали інформацію мовою символів. Кожний з них мав своє значення:
— Цибулина – символ домашнього вогнища й тепла;
— Журавель – символ любові до рідного дому;
— Лілея – уособлення витонченої краси.
Такі символи використовували для оздоблення осель або предметів побуту, прикрашаючи їх сфантазованими квітами та тваринами.
Такі зображення використовують і дотепер, наприклад, у петриківському розписі.
V. Фізкультхвилинка
Раз, два — усі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили.
Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись.
VІ. Формування вмінь та навичок
Повторення правил роботи за комп’ютером
1. Правила поведінки за комп’ютером.
2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
Робота за комп’ютером
Програма «Сходинки до інформатики» тренажер «Лісова галявина».
Релаксація
З метою релаксації пропонуємо учням пригадати відому дитячу гру «Зіпсований телефон». Пограти в цю гру з товаришами на перерві.
— Як ви вважаєте, що ви робите з інформацією, коли граєте в цю гру?
VII. Підбиття підсумків уроку
Прошу підняти смайлики: засвоїв урок – зелений, не засвоїв – червоний.