Урок 5 |
2 клас |
Дата _______________ |
Тема: Обмін інформацією
Мета:
навчальна: сформувати розуміння значення інформації для життя людини, вміння спілкуватися, подаючи інформацію в усній і письмовій формі, добирати влучні слова для передання власних вражень, почуттів, спостережень, використовувати мережу для обміну інформацією;
розвивальна: розвивати уміння працювати в групі на результат, надавати допомогу; уміння спостерігати, аналізувати, збирати дані, проводити експерименти; вміння бачити проблему, здійснювати дослідницьку діяльність;
виховна: виховувати навички роботи з комп’ютером, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: плакат «Якою буває інформація?», сигнальні картки, смартфон.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Актуалізація знань учнів
– Діти, ви знаєте, що з навколишнього світу люди постійно отримують інформацію. Дайте, будь ласка, мені відповіді на такі запитання:
- Що таке інформація? (Відомості про навколишній світ і явища, які відбуваються в ньому)
- За допомогою яких органів чуття ми сприймаємо інформацію? (Зір, слух, нюх, смак, дотик)
- Якою буває інформація? Вам допоможе відповісти плакат. (Текстова, графічна, звукова, комбінована).
- Як відрізнити правдиву інформацію від неправдивої? (Перевірити – прочитати, запитати, провести спостереження тощо)
– Зараз ми пограємо в гру «Правда –неправда». Нам допоможуть сигнальні картки. Я повідомляю вам інформацію, якщо ви вважаєте її правдивою – піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.
- В нашому класі навчається 60 учнів.
- Сьогодні вівторок.
- Зараз у нас урок української мови.
- Інформація може бути зрозумілою і незрозумілою.
- Повідомлення у вигляді малюнків або фото називається звуковою.
- Текстову інформацію записують за допомогою літер, цифр або позначок.
- Інформація, яку ми сприймаємо на слух, називається звуковою.
- Неправдива інформація може зашкодити.
- Незнайомим людям можна все розповідати про себе і своїх рідних.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку
– Діти, сьогодні я пропоную вам зробити нове відкриття. Тема нашого уроку «Обмін інформацією?». Сьогодні ви дізнаєтесь, що відбувається під час спілкування, як використовувати мережу для обміну інформацією, яку інформацію не можна повідомляти стороннім. Я ознайомлю вас із цікавим мобільним додатком для смартфона. З його допомогою ми проведемо цікаві дослідження.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Колективне опрацювання статі «Вивчаємо й розуміємо» (читання відомостей, розгляд малюнків, відповіді на запитання, висловлювання дітьми власних міркувань).
Отримувати інформацію можна не тільки з довкілля, а й від інших людей. Це відбувається під час спілкування.
Під час спілкування люди обмінюються інформацією.
- Хто може брати участь у спілкуванні? Чи зникає інформація в того, хто її розповідає?
- Чому під час спілкування потрібно бути уважним?
Під час спілкування інформацію подають в усній або письмовій формі: бесіда, надсилання листів, повідомлень, телефонна розмова, відеозв’язок тощо.
- Якими способами подали інформацію на малюнках?
Під час спілкування не обов’язково перебувати поруч зі співрозмовником. Для цього можна використовувати мережі.
- Які пристрої використовують ваші близькі для спілкування? А які ви?
Особливою мережею є мережа Інтернет. Доступ до неї можна отримати за допомогою смартфона чи іншого комп’ютерного пристрою. Тобі вже, напевно, доводилося використовувати смартфон або комп’ютер для перегляду зображень, відео, надсилати й отримувати повідомлення. Цей пристрій також можна використати для пошуку цікавої інформації. Для цього потрібно ввести потрібне слово або запитання.
Під час спілкування не можна повідомляти стороннім людям особисту інформацію: своє прізвище, адресу, вік, місце навчання, інформацію про батьків. Вона є секретною, тому її можуть знати лише близькі люди.
Інформація, яка є відкритою для всіх, — це публічна.
- Укажіть, яка інформація на малюнку є публічною, а яка — особистою.
– У нашому житті телефон відіграє важливу роль. В наш час відбувається дуже стрімкий розвиток техніки. Не так давно люди мріяли мати кнопковий мобільний телефон. А зараз багато з нас мають сенсорні телефони та смартфони. Діти, ви знаєте, що таке смартфон? У кого із вас чи ваших батьків є смартфони? Чи можна сказати, що смартфон – це телефон?
Я хочу показати вам свій смартфон.
Смартфон – це один із видів телефонів, але він особливий. Якщо говорити просто, то смартфон – це телефон, в який вбудований комп'ютер. Вони бувають різні за кольором, розміром, ціною, за своїми можливостями. Та на всіх смартфонах встановлена мобільна операційна система. На моєму смартфоні встановлена операційна система Android , але є інші системи. Смартфон ми використовуємо як телефон, щоб спілкуватися із рідними, друзями, знайомими. А ще, як мобільний комп’ютер. Встановивши різні додатки, ми можемо грати в комп’ютерні ігри, читати книги, розгадувати кросворди, знайти необхідну інформацію в Інтернеті та багато чого іншого. Сьогодні мій смартфон допоможе нам виконати дуже цікаве завдання уроку. Але це згодом.
V. Фізкультхвилинка
Відео: Руханка для дітей фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM
VI. Узагальнення знань учнів
1. Бліц-опитування по темі уроку
Діти мають відповідати на запитання коротко і швидко.
- Чи можемо ми отримувати інформацію з довкілля? (Так)
- Коли люди спілкуються, то вони обмінюються …. (інформацією).
- Хто може брати участь у спілкуванні?
- Чи зникає інформація у того, хто її розповідає? (Ні)
- Чи обов’язково під час спілкування бути поруч зі співрозмовником? (Ні)
- Які пристрої можна використовувати для спілкування? (Телефон, ноутбук, планшет, рація і т.д)
- Як називається інформація, яку не можна повідомляти стороннім людям? (Особиста)
- Як називається інформація, яка є відкритою для всіх? (Публічна)
Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але… пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!
Зараз ми з вами повторимо ці правила:
Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.
Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером (Робота з Мишею, нагадати як правильно працювати Мишею).
На комп’ютерах відкриваємо програму «Сходинки до інформатики» вибираємо вправу «Мильні бульбашки».
https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM
VІ. Підсумок уроку
– Діти, ви сьогодні дуже гарно працювали і дуже багато встигли зробити. Чи отримали ви задоволення від уроку? Помахайте рукою мені всі, кому урок сподобався.
Вправа «Незакінчене речення»
- На уроці мені сподобалося ….
- Після уроку я знаю, що ….
- Тепер я вмію ….
– Наш урок закінчився. Дякую вам за роботу.