Тема: Обмін інформацією

Про матеріал
Мета:  навчальна: сформувати розуміння значення інформації для життя людини, вміння спілкуватися, подаючи інформацію в усній і письмовій формі, добирати влучні слова для передання власних вражень, почуттів, спостережень, використовувати мережу для обміну інформацією;  розвивальна: розвивати уміння працювати в групі на результат, надавати допомогу; уміння спостерігати, аналізувати, збирати дані, проводити експерименти; вміння бачити проблему, здійснювати дослідницьку діяльність;  виховна: виховувати навички роботи з комп’ютером, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: плакат «Якою буває інформація?», сигнальні картки, смартфон.
Перегляд файлу

Урок 5

2 клас

Дата _______________

Тема: Обмін інформацією

Мета:

                      навчальна: сформувати розуміння значення інформації для життя людини, вміння спілкуватися, подаючи інформацію в усній і письмовій формі, добирати влучні слова для передання власних вражень, почуттів, спостережень, використовувати мережу для обміну інформацією;

                      розвивальна: розвивати уміння працювати в групі на результат, надавати допомогу; уміння спостерігати, аналізувати, збирати дані, проводити експерименти; вміння бачити проблему, здійснювати дослідницьку діяльність;

                      виховна: виховувати навички роботи з комп’ютером, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання:  плакат «Якою буває інформація?», сигнальні картки, смартфон.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

ІІ. Актуалізація знань учнів

  1.                   Вправа «Це ми знаємо»

   – Діти, ви знаєте, що з навколишнього світу люди постійно отримують інформацію.  Дайте, будь ласка, мені відповіді на такі запитання:

- Що таке інформація?  (Відомості про навколишній світ і явища, які відбуваються в ньому)

- За допомогою яких органів чуття ми сприймаємо інформацію? (Зір, слух, нюх, смак, дотик)

- Якою буває інформація? Вам допоможе відповісти плакат. (Текстова, графічна, звукова, комбінована).

- Як відрізнити правдиву інформацію від неправдивої? (Перевірити – прочитати, запитати, провести спостереження тощо)

  1.                   Гра «Правда – неправда»

   – Зараз ми пограємо в гру «Правда –неправда». Нам допоможуть сигнальні картки. Я повідомляю вам інформацію, якщо ви вважаєте її правдивою – піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.

- В нашому класі навчається 60 учнів.

- Сьогодні вівторок.

- Зараз у нас урок української мови.

- Інформація може бути зрозумілою і незрозумілою.

- Повідомлення у вигляді малюнків або фото називається звуковою.

- Текстову інформацію записують за допомогою літер, цифр або позначок.

- Інформація, яку ми сприймаємо на слух, називається звуковою.

- Неправдива інформація може зашкодити.

- Незнайомим людям можна все розповідати про себе і своїх рідних.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

   – Діти, сьогодні я пропоную вам зробити нове відкриття. Тема нашого уроку «Обмін інформацією?». Сьогодні ви дізнаєтесь, що відбувається під час спілкування, як використовувати мережу для обміну інформацією,  яку інформацію не можна повідомляти стороннім. Я ознайомлю вас із цікавим мобільним додатком для смартфона. З його допомогою ми проведемо цікаві дослідження.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.                   Робота з підручником (с. 21- 23)

Колективне опрацювання статі «Вивчаємо й розуміємо» (читання відомостей, розгляд малюнків, відповіді на запитання, висловлювання дітьми власних міркувань).

Отримувати інформацію можна не тільки з довкілля, а й від інших людей. Це відбувається під час спілкування.

Під час спілкування люди обмінюються інформацією.

-  Хто може брати участь у спілкуванні? Чи зникає інформація в того, хто її розповідає?

-  Чому під час спілкування потрібно бути уважним?

Під час спілкування інформацію подають в усній або письмовій формі: бесіда, надсилання листів, повідомлень, телефонна розмова, відеозв’язок тощо.

-  Якими способами подали інформацію на малюнках?

Під час спілкування не обов’язково перебувати поруч зі співрозмовником. Для цього можна використовувати мережі.

-  Які пристрої використовують ваші близькі для спілкування? А які ви?

Особливою мережею є мережа Інтернет. Доступ до неї можна отримати за допомогою смартфона чи іншого комп’ютерного пристрою. Тобі вже, напевно, доводилося використовувати смартфон або комп’ютер для перегляду зображень, відео, надсилати й отримувати повідомлення. Цей пристрій також можна використати для пошуку цікавої інформації. Для цього потрібно ввести потрібне слово або запитання.

Під час спілкування не можна повідомляти стороннім людям особисту інформацію: своє прізвище, адресу, вік, місце навчання, інформацію про батьків. Вона є секретною, тому її можуть знати лише близькі люди.

Інформація, яка є відкритою для всіх, — це публічна.

-  Укажіть, яка інформація на малюнку є публічною, а яка — особистою.

  1.                   Відомості про смартфон. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

 – У нашому житті телефон відіграє важливу  роль.  В наш час відбувається дуже стрімкий розвиток техніки. Не так давно люди мріяли мати кнопковий мобільний телефон. А зараз багато з нас мають сенсорні телефони та смартфони. Діти, ви знаєте, що таке смартфон? У кого із вас чи ваших батьків є смартфони? Чи можна сказати, що смартфон – це телефон?

   Я хочу показати вам свій смартфон.

   Смартфон – це один із видів телефонів, але він особливий. Якщо говорити просто, то смартфон –  це телефон, в який вбудований комп'ютер. Вони бувають різні за кольором, розміром, ціною, за своїми можливостями. Та на всіх смартфонах встановлена ​​мобільна операційна система. На моєму смартфоні встановлена  операційна система  Android , але є інші системи. Смартфон ми використовуємо як телефон, щоб спілкуватися із рідними, друзями, знайомими. А ще,  як мобільний комп’ютер. Встановивши різні додатки, ми можемо грати в комп’ютерні ігри, читати книги, розгадувати кросворди, знайти необхідну інформацію в Інтернеті та багато чого іншого. Сьогодні мій смартфон  допоможе  нам виконати дуже цікаве завдання уроку. Але це згодом.

V. Фізкультхвилинка

Відео: Руханка для дітей фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM

VI.  Узагальнення знань учнів

1. Бліц-опитування по темі уроку

Діти мають відповідати на запитання коротко і швидко.

- Чи можемо ми отримувати інформацію з довкілля?  (Так)

- Коли люди спілкуються, то вони обмінюються ….  (інформацією).

- Хто може брати участь у спілкуванні?

- Чи зникає інформація у того, хто її розповідає? (Ні)

- Чи обов’язково під час спілкування бути поруч зі співрозмовником? (Ні)

- Які пристрої можна використовувати для спілкування? (Телефон, ноутбук, планшет, рація і т.д)

- Як називається інформація, яку не можна повідомляти стороннім людям?  (Особиста)

- Як називається інформація, яка є відкритою для всіх? (Публічна)

Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але… пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!

  1.                   Повторення правил техніки безпеки

Зараз ми з вами повторимо ці правила:

  1.                   Пересідати за комп’ютери треба спокійно, не кваплячись, не штовхаючись.
  2.                   Не розміщувати на робочому місці сторонні речі.
  3.                   За комп’ютером потрібно сидіти рівно, так, щоб екран знаходився на відстані не менше 50 см від очей.
  4.                   Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя.
  5.                   Бережно ставитися до всіх пристроїв.
  6.                   Не можна торкатися пальцями екрану монітора.
  7.                   У випадку виникнення неполадок треба повідомити вчителя.

Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.

  1.                   Практична робота

Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером (Робота з Мишею, нагадати як правильно працювати Мишею).

На комп’ютерах відкриваємо програму «Сходинки до інформатики» вибираємо вправу «Мильні бульбашки».

  1.                   Вправи для очей

https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM

 

VІ. Підсумок уроку

– Діти, ви сьогодні дуже гарно працювали і дуже багато встигли зробити. Чи отримали ви задоволення від уроку? Помахайте рукою мені всі, кому урок сподобався.

Вправа «Незакінчене речення»

- На уроці мені сподобалося ….

- Після уроку я знаю, що ….

- Тепер я вмію ….

– Наш урок закінчився. Дякую вам за роботу.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку