Перевірна/контрольна робота " Складнопідрядне речення"

Про матеріал
Тестова перевірна/контрольна робота "Складнопідрядне речення". Тести закритого типу, робота з текстом.
Перегляд файлу

 

             Підготовка до написання  контрольної  роботи                                     Складнопідрядне  речення

1. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.                                                 А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .                                                       Б   Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата  дзвонами привертали парубочі серця . В  Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.                                                          Г   Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .                                                                          2. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить ре­чення.                                                       А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню.                                                                             Б   Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися.               В  Отаман дав знак, щоб галера спинилася .                                                                                                                                                                 Г   Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води.                                          3.      Укажіть ССР.                                                                                                                                                                                А Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів. (Є. Гуцало)                                                                                                                                                                             Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами. (В. Дрозд)                                                                                                                                                                                               В Десь далеко щасливіший од Шептала кінь п'є соняч­ний ранок, і в прозорім кориті дня того ранку лишаєть­ся все менше, на самому денці. (В. Дрозд)                                                                                                                                              Г Сиджу і слухаю, як народжується вітер. (Гр. Тютюн­ник)

Прочитати текст і виконати завдання 4-9.                                                                                             1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на кри­латих словах летять думки з вуст мовця до слухача. 2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до по­коління, від одного народу до інших. 3. З плином часу вони набувають но­вого значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати ба­гатогранний людський досвід, відкривати розум і душу минулих поколінь. 4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразео­логічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати. 5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання — неодмінна риса культурної людини що, даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних виступах, у спіл­куванні з іншими. 6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження куль­турної, освіченої, компетентної людини.

4. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного ре­чення.                            А Першого.     Б  Другого.    В  Четвертого.   Г   Шостого.                                                                                                                5. Засіб зв'язку виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному ре­ченні.                                                                    А Другому.   Б  Четвертому.      В  П'ятому.   Г   Шостому.                                                                                                      6. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.                                                                            А Перше.   Б  Четверте.    В  П'яте.    Г   Шосте.                                                                                                                                                              7. До складнопідрядного з підрядним обставинним порівняльним належить речення.                                                           А Перше.  Б  Друге.   В  Третє.   Г   Четверте.                                                                                                                                 8. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.                                                                                                            А   Два.    Б  Три.    В  Чотири.     Г   П'ять.                                                                                                                                      9. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.                                                                             А Другому.  Б  Четвертому.     В  П'ятому.     Г   Шостому.

10. Установіть відповідність:

    1 означальне            А) Матінка не дурно казали, що світ не без добрих людей.

    2 з’ясувальне            Б) Було так тихо, що навіть шелест листя здавався великим шумом.

    3 наслідку                 В) Моря перелетиш і не впадеш, допоки буде в серці рідна мова.

    4 часу                        Г) На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

                                       Д) Англія – перша неслов’янська країна, де з’явилися переклади    

                                            українських дум.

 

11. Поставити розділові знаки, скласти схеми, визначити види підрядних речень:

1. На ніч щоб захиститися від вітру треба було забиратися в саму гущавину лісу.

2. Як захоче коза сіна то до воза прийде.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
2.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рипунь Валентина
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Задорожня українська
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
5762
Оцінка розробки
3.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку