Українська мова
11 клас
Рівень стандарту
70 год.
(2 год. на тиждень)
Програма. Українська мова : програма для ЗНЗ з укр. мовою навч. 10 − 11 класи. Рівень стандарту (затверджена наказом МОНУ № 1407 від 23.10.2017 р.) / укл.: Н. Б. Голуб та ін. К., 2017. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (див. навчальні програми 10 − 11 кл., чинні з 1 вересня 2018 р.; дата звернення: 11.08.2019)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 01.07.2019 р. № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році».
Підручник.
|
Усього годин |
Перевірка мовн. теми |
Дикт. |
Письм. переказ |
Письм. твір |
Есе |
Діалог |
Усн. переказ |
Усн. твір |
Зош. |
ТО |
Рік |
70 |
4 |
0 |
0 |
0 |
5 |
1 |
1 |
1 |
9 |
7 |
І сем. |
32 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
1 |
0 |
4 |
3 |
ІІ сем. |
38 |
2 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
1 |
5 |
4 |
Календарно-тематичне планування на 2019 − 2020 н. р.
І − ІІ семестри
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Рекомендовані види робіт (мовленнєва змістова лінія) |
Дата |
Примітки |
І семестр |
||||
Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості |
||||
1 |
Вступ. Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість. |
Дискусія на тему: «Чи потрібно бути мовно стійким?». |
|
|
Практична риторика |
||||
2 ПР |
Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. |
Розпізнавання тропів і риторичних фігур. |
|
|
3 ПР |
Практична риторика. Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні. |
Зміна висловлення за допомогою тропів. |
|
|
4 ПР |
Практична риторика. Риторичні фігури (антитеза, градація). |
Удосконалення тексту мовними засобами. |
|
|
5 ПР |
Практична риторика. Риторичні фігури (повторення, риторичне запитання). |
Збагачення тексту й речень тропами й фігурами. |
|
|
6 ПР |
Практична риторика. Риторичні фігури (звернення, порівняння). |
Написання висловлень із використанням тропів і фігур. |
|
|
7 |
Тренувальні вправи. |
|
|
|
8 КР1 |
Контрольна робота № 1 «Тропи й риторичні фігури»: тестування, виконання завдань. |
|
|
|
9 КЕ1 ТО1 (9 ф) |
Контрольне есе про заповітну мрію. |
|
|
|
Морфологічна норма |
||||
10 |
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. |
|
|
|
11 |
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. |
Складання діалогів у розмовному стилі із використанням прикметників, що містять суб’єктивну оцінку обговорюваних об’єктів. |
|
|
12 |
Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий). |
|
|
|
13 |
Прислівник. Ступені порівняння. |
|
|
|
14 |
Прикметники, що перейшли в іменники. |
Виписування з речень, тексту прикладів прикметників, що перейшли в іменники. |
|
|
15 |
Числівник. |
Складання й озвучення графіків чергувань, індивідуальних розкладів додаткових занять тощо із використанням числівників на позначення дат і часу. |
|
|
16 |
Складні випадки узгодження й відмінювання числівника. |
|
|
|
17 |
Дієслово, дієслівні форми. |
|
|
|
18 |
Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. |
|
|
|
19 |
Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть). |
|
|
|
20 |
Активні й пасивні дієприкметники. |
Редагування текстів з метою виправлення помилково вжитих активних дієприкметників (виступаючий – доповідач, промовець; виступаючий (живіт) – випнутий; вируючий – розбурханий, рухаючий – той, що рухає і под.). |
|
|
21 |
Тренувальні вправи. |
|
|
|
22 КР2 |
Контрольна робота № 2 «Морфологічна норма»: тестування, виконання завдань. |
|
|
|
23 КЕ2 ТО2 (14 ф) |
Контрольне есе про реальну чи віртуальну мандрівку до одного з семи чудес України. |
|
|
|
Синтаксична норма |
||||
24 |
Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. |
|
|
|
25 |
Складні випадки синтаксичного узгодження (УПА засвідчила; до міста Старий Самбір; у місті Чернівці). |
Складання речень з абревіатурами. |
|
|
26 |
Складні випадки і варіанти синтаксичного керування. Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками. Словосполучення з прийменником по. Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за. |
Колективне складання розповіді про уявну (віртуальну) мандрівку Україною. |
|
|
27 |
Вживання похідних сполучників. |
|
|
|
28 |
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка. |
|
|
|
29 |
Пасивні конструкції з дієсловами на –ся. |
|
|
|
30 ТО3 (7 ф) |
Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то. |
|
|
|
31 |
Порядок слів у реченні. Односкладні речення. |
|
|
|
32 |
Односкладні речення. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
33 |
Неповні речення. |
|
|
|
34 |
Прості ускладнені речення. |
Ускладнення простих речень порівняльними зворотами і звертаннями. |
|
|
35 |
Правила побудови складних речень. |
Написання запрошення другові-іноземцеві на спортивний матч в Україні. |
|
|
36 |
Логічні помилки в складних реченнях. |
Виконання проекту «Синтаксичні непорозуміння». |
|
|
37 |
Тренувальні вправи. |
|
|
|
38 КР3 |
Контрольна робота № 3 «Синтаксична норма»: тестування, виконання завдань. |
|
|
|
39 КЕ3 ТО4 (9 ф) |
Контрольне есе на теми: «Зірки українського спорту», «Міцні сімейні стосунки як родинна цінність», «Дружба справжня й несправжня». |
|
|
|
Пунктуаційна норма |
||||
40 |
Пунктуаційна помилка. Тире між підметом і присудком у простому реченні. |
Редагування тексту. |
|
|
41 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями. |
Використання речень зі звертаннями з різною комунікативною метою. |
|
|
42 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення. |
Конструювання речень. |
|
|
43 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями. |
Використання речень зі звертаннями з різною комунікативною метою. |
|
|
44 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками. |
Переписування речень і розставлення розділових знаків. |
|
|
45 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами. |
|
|
|
46 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. |
|
|
|
47 |
Кома в складному реченні. Крапка з комою у складному реченні. |
|
|
|
48 |
Двокрапка у складному реченні. |
|
|
|
49 |
Тире у складному реченні. |
|
|
|
50 |
Розділові знаки при прямій мові. |
|
|
|
51 |
Тренувальні вправи. |
Діалогування на тему «На добро відповідай добром, а на зло?», «Чому Ліна Костенко назвала страшними слова «дволикість», «дворушництво», «двозначність», «двомовність», «двоєдушність»?». |
|
|
52 КР4 |
Контрольна робота № 4 «Пунктуаційна норма»: тестування, виконання завдань. |
|
|
|
53 КЕ4 ТО5 (14 ф) |
Контрольне есе на теми: «Ця музика спонукає до думок», «Читання робить нас кращими». |
|
|
|
Стилістична норма |
||||
54 |
Стилістична норма. Стилістична помилка. |
Редагування текстів різних стилів. |
|
|
55 |
Стилістичне використання багатозначних слів і омонімів, синонімів, антонімів і паронімів. |
Уточнення значень слів і сфери вживання їх; розрізнення близьких за значенням слів. |
|
|
56 |
Стилістичні особливості слів іншомовного походження. |
|
|
|
57 |
Стилістичне забарвлення лексики. Книжна й розмовна лексика. Оцінна лексика. |
|
|
|
58 |
Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. |
|
|
|
59 |
Стилістичне забарвлення фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів. |
|
|
|
60 |
Стилістичні особливості засобів словотвору. |
Визначення стилістичного забарвлення словотворчих засобів. |
|
|
61 |
Стилістичні особливості частин мови. |
|
|
|
62 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. |
Заміна в тексті речень стилістично доречними. |
|
|
63 КЕ5 ТО6 (10 ф) |
Контрольне есе на теми: «Скарби, що визначають сенс життя», «Наслідування чи ігнорування традицій», «Як не відцуратися свого». |
|
|
|
Практична риторика[1] |
||||
64 ПР |
Практична риторика. Інформаційні жанри (представлення, пояснення). |
Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів. |
|
|
65 ПР |
Практична риторика. Інформаційні жанри (інструкція, повідомлення). |
|
|
|
66 ПР |
Практична риторика. Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова, листування). |
Написання текстів різних жанрів; удосконалення підготовлених текстів; виголошування підготовлених текстів. |
|
|
67 ПР |
Практична риторика. Оцінювальні жанри (похвала, осуд, рецензія). |
|
|
|
68 ПР |
Практична риторика. Оцінювальні жанри. Характеристика. |
|
|
|
69 ПР |
Практична риторика. Етикетні жанри (привітання, вибачення). |
|
|
|
70 ТО7 (7 ф) |
Підсумковий урок. |
Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної діяльності. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР С. КОЛЄСНІКОВА
Умовні позначки:
КТП − календарно-тематичне планування
ПР − урок практичної риторики
КР − контрольна робота
КЕ − контрольне есе
ТО − тематичне оцінювання
Кольори:
Жовтий − урок практичної риторики
Зелений − контрольні роботи
Рожевий − рекомендовані види робіт (мовленнєва змістова лінія)
[1] Поданий у програмі розподіл годин є орієнтовним. Згідно з принципом академічної свободи вчитель може на власний розсуд змінювати його з метою педагогічної доцільності. Саме тому вважаємо, що 7 годин достатньо для вивчення розділу «Практична риторика».