Діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими зна- йомляться з новими технологіями, такими як інтернет, випереджаючи в технічній освіченості батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня ерудиції, формування навичок спілкування з людьми. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн-загрозами: онлайн-насилля; шахрайство; порнографія; отримання особистої інформації з метою злочинного використання 76%батьків не знають, які сайти відвідують їхні діти а ви знаєте?
ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА: понад 28% опитаних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі. 17% без вагань повідомляють інформацію про себе і свою родину – адресу, професію, графік роботи батьків, на- явність цінних речей у домі… Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються. 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих. 28%дітей, побачивши в інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити, а 11%− спробували купувати наркотики. близько 14%опитаних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.
Спілкуються – знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах. Навчаються і розвиваються – продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості. Розважаються – грають, слухають музику, дивляться фільми і відеоролики. ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА: понад 28% опитаних дітей готові надіс...
Школярів цікавлять такі ресурси Мережі, як YouTube, Google и Facebook, Wikipedia, eBay и MySpace, а також фан-сайти. Хлопчики легше сприймають інформацію, що несуть зображення, а дівчата надають перевагу текстам. Для дівчаток найбільша складність – це навігація сайтів і особли- вості користування ресурсами інтернет. Хлопчики швидше орієн- туються в ресурсах сайтів і в навігації. Дівчата під час роботи з комп’ютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у про- блемі та знайти її розв’язання. Хлопчики віддають перевагу інтернет-магазинам, іграм і «дорос- лим» ресурсам, а дівчата – музичним сайтам, розважальним ресур- сам і сайтам, присвяченим відомим особистостям. До соціальних мереж хлопчики і дівчата виявляють однаковий ін- терес. Хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти і сайти з еротичним змістом За статистикою:
Підвищуйте власну комп’ютерну грамотність, щоб стати авторитетом для дитини і вміти надавати допомогу у вирішенні питань, пов’язаних з використанням комп’ютера. користуйтесь інтернетом разом з дітьми. Заохочуйте дітей ділитися з вами своїми успіхами і невдачами в освоєнні Мережі. не забувайте, що ваша дитина може користуватися інтернетом у школі, у знайомих або в інтернет-кафе, тому заборони можуть виявитися малоефективними. Приділяйте більше уваги вихованню дитини, навчайте її комп’ютерній грамотності й правилам безпеки в Мережі будьте другом і порадником, щоб дитина не соромилася і не приховувала від вас свої проблеми в опануванні інтернету. спілкуйтеся з дитиною, обговорюйте її досягнення, пропонуйте допомогу. Щоб у дітей не виникало бажання обходити програмні заборони, встановлені батьками, необхідно запропонувати дітям в якості альтернативи пізнавальні, цікаві і захоплюючі ресурси, де вони будуть захищені від ризиків віртуального світу. Що необхідно знати і вміти батькам в Інтернеті
Підвищуйте власну комп'ютерну та інтернет-обізнаність. Станьте для своєї дитини другом і порадником, опановуйте інтернет разом. Оберіть найбільш прийнятний спосіб технічного захисту: від регулярно поновлюваного антивірусу до спеціального програмного забезпечення, що забезпечує батьківський контроль на комп’ютері та мобільному телефоні дитини. Створіть територію безпечного інтернету Пам'ятка для батьків