Збори для батьків майбутніх першокласників «Дитина на порозі шкільного життя: психологічна готовність до навчання в школі»

Про матеріал
Збори для батьків майбутніх першокласників «Дитина на порозі шкільного життя: психологічна готовність до навчання в школі». Для успішної адаптації дитини до школи вирішальне значення має «рівень шкільної зрілості» або «готовність до школи».
Перегляд файлу

Збори для батьків майбутніх першокласників

«Дитина на порозі шкільного життя: психологічна готовність до навчання в школі»

Підготувала: практичний психолог КЗ «Золочівський ліцей №3»

Федорова Д.М.

               Шановні батьки! Через якийсь період у ваших родинах відбудуться зміни. Ваші сини та доньки стануть ще дорослішими, підуть до 1 класу. Усі в родинах будуть звикати до нового режиму дня, нового статусу «учня», до нових умов навчання й виховання, шкільних обовязків та вимог. Цей процес триває від декількох тижнів до 2-3 місяців. Діти по-різному проходять цей період, але абсолютно всім їм потрібна ваша допомога, любов та підтримка.

               Для успішної адаптації дитини до школи вирішальне значення має «рівень шкільної зрілості» або «готовність до школи».

               Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи. Під педагогічною готовністю мається на увазі уміння читати, писати, рахувати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатися сумлінно.

                 Компоненти психологічної готовності:

  • Фізіологічна готовність;
  • Інтелектуальна (пізнавальна) готовність;
  • Мотиваційна готовність;
  • Емоційно-вольова готовність;
  • Соціальна готовність.

        1.Фізіологічна готовність. Сюди відноситься досягнення дитиною повних 6 років, рівень розвитку дрібної моторики руки, розвиток зорово-рухової координації рухів, загальний фізичний розвиток. Уміння виконувати пальчикові дії, нанизування намистинок буде запорукою того, що дитина легко оволодіє письмом.

     2.Інтелектуальна готовність. Має бути розвинене мовлення, певний словниковий запас слів, належний рівень розвитку пізнавальних процесів

        (мислення, памяті, уваги, уяви).

        3. Мотиваційна готовність. Дитина повинна вміти чітко формулювати позицію школяра, щоб була сформована не ігрова, а навчальна мотивація. Найголовніше, щоб дитина йшла до школи з бажанням, пізнавати нове. Бажання вчитися, виразність пізнавальних процесів, прийняття системи вимог, що пропонуються вчителем і школою; щоб мала бажання ходити до школи, виконувати роль школяра. Не налаштовуйте дитину негативно стосовно школи: ось підеш до школи – тобі там покажуть, налаштуйте дитину позитивно. У школі буде радісно, ти дізнаєшся багато цікавого і корисного.

       4.Соціальна готовність. Уміння жити й розвиватися в соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації. Соціальна компетентність ( виконання вимог та дотримання правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, толерантність, емпатія). Уміння у дитини будувати взаємини з однокласниками та дорослим (вчителем), спілкуватися, вміння слухати, не перебивати, вміння вибачати й вибачатися, співчувати.         5.Емоційно-вольова готовність. Здатність керувати своєю поведінкою, бути посидючим, зібраним; зосередженість на виконанні не дуже цікавого, але потрібного завдання; здатність слухати, зосереджуватися і виконувати вимоги вчителя. Чи не перебиває дитина під час розмови? Чи прибирає за собою іграшки? Чи застеляє свою постіль? Чи має терпіння? Давши відповіді на ці питання ви дізнаєтесь, чи сформована у вашого малюка емоційно-вольова готовність.

Якщо:

  •                          у Вашої дитини переважає " хочу" над " можна"
  •                          Ваша дитина не випускає з рук іграшки, багато кричить;
  •                          Ваша дитина небачає спілкуватися з незнайомими, або відразу входить в близькі «панібрацькі» відносини;
  •                          Ваша дитина не знаходить спільну мову з однолітками;
  •                          Ваша дитина швидко відволікається, не розуміє, з чого почати і що робити далі;
  •                          у Вашої дитини низький рівень знань про навколишній світ, вона не вміє зробити узагальнення, класифікувати, виділяти схожість і відмінність;
  •                          Ваша дитина не любить малювати, не уміє працювати з дрібними деталями;
  •                          Ваша дитина дуже повільно рухається, говорить, їсть;
  •                          у Вашої дитини проблеми з запам’ятовуванням або проблеми з мовленням.

Це портрет першокласника, не готового до шкільного навчання.

Дитина готова до школи, якщо:

  • Уміє або прагне планувати свої дії,
  • Уміє або прагне контролювати свої дії;
  • Орієнтується в просторі;
  • Уміє спілкуватися з однолітками, дорослими;
  • Уміє сама себе обслуговувати,
  • Уміє або прагне виконувати логічні операції у формі словесних понять.

Поради батькам майбутніх першокласників:

1.Зараз до школи читайте із дітьми, обговорюйте прочитане. Учіть спілкуватися із іншими дітьми, малюйте та займайтеся ліпленням, аплікаціями – це розвиває м’язи пальців, які допоможуть дитині легше оволодіти письмом.

2.Не потрібно ці місяці перетворювати підготовку до школи на посилену підготовку, бо хтось із дітей читає, розвязує приклади, а ваша дитина ні.

3.Формуйте пізнавальну мотивацію.

4.Не лякайте дитину школою.

5.Учіть правильно реагувати на невдачі.

6.Створюйте здоровий настрій перед школою.

7.Розвивайте впевненість у собі.

8.Розкажіть йому про ваше шкільне дитинство, згадайте декілька веселих історій.

9.Покажіть шкільні фото і розкажіть про ваше шкільне життя і однокласників.

10.Розповідайте якомога більше і конкретніше про шкільні звичаї і правила.

11.Пограйте в школу(ви - учитель, дитина і м'які іграшки - учні), а в грі задійте шкільну атрибутику: портфель, зошити, ручки.

12.Хваліть свою дитину.

13.Оцінюйте не дитину, а його дії. Якщо завдання виконане погано, скажіть: "На жаль, ти сьогодні не занадто старався. Бачиш, як неакуратно вийшло".

14.Організовуйте дитині свій особистий робочий куточок.

15.Подаруйте йому дві речі: будильник і календар, щоб він навчився правильнопланувати свій час.

16.Створіть умови для дотримання режиму дня.

17.Давайте більше самостійності(для профілактики невпевненості).

18.Просіть дитини переказати вам фільм, книгу, що цікавого було за день(для розвитку пам'яті, мови).

19.Нехай більше ліпить, грає в конструктор, мозаїку(для розвитку дрібної моторики).

20.Приділяйте час на розвиток пам'яті, уваги (Це основні процеси, на яких будується навчання).

21.Якщо дитина припустимо помилку, попросите його знайти її самому(це перша форма самоконтролю).

22.Відповідальність за те, яким буде шкільне майбутнє дитини в повній мірі лежить на батьках.

                 Ваша допомога  та підтримка, ваше позитивне ставлення до школи та вчителів, спокійне ставлення до шкільних турбот та шкільного життя дуже допоможуть вашим дітям пристосуватися до навчання.

                    Отже, бажаємо, щоб вашій дитині було комфортно та затишно у нашій школі. Безпосередньо з 1 вересня будьте поруч з нею, цікавтеся її успіхами, це надасть їй впевненості  в собі, успіху в навчанні.

 

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку