Периметр прямокутника і квадрата

Про матеріал
Пояснення нової теми: "Периметр прямокутника і квадрата" та розвязування цікавих завдань.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 5-му класі

«Периметр прямокутника і квадрата»

Тема: «Периметр прямокутника і квадрата».

Мета: навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, отримані в початковій школі; розвивальна: розвинути навички обчислення периметра геометричних фігур і вміння їх будувати за допомогою лінійки; виховна: формувати активність, дисциплінованість та вміння слухати думки інших; розвивати зорову та слухову пам’ять, уважність і логічне мислення.

Обладнання: підручник з математики 5 клас (автора Істер) 2022 року, опорний конспект, лінійка, олівець.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

 Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами проведемо урок, присвячений геометричним фігурам – прямокутнику і квадрату. Сподіваюся, що ви готові до роботи і у вас гарний настрій! Для початку давайте перевіримо, чи всі готові до уроку. Я прошу всіх зосередитися, відкласти в сторону зайві речі і приготуватися до цікавої роботи!

 Хто з вас пам’ятає, які основні властивості має прямокутник і квадрат? Поділіться своїми думками! (інтерактивний метод – мікрофон, діти висловлюють усно, по-черзі свої думки).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 1. Які геометричні фігури (назва фігури) вам знайомі з початкових класів? Які фігури вам не знайомі? 

  1. Гра «Так чи Ні!».

(Якщо твердження правильне – плескаємо в долоні, якщо ні – мовчимо).

  •      Зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання? (Так).
  •      У чотирикутника три кути? (Ні).
  •      Якщо від суми відняти один із доданків, то отримаємо другий доданок? (Так).
  •      Доданок, доданок, сума – це компоненти дії додавання? (Так).
  •      Щоб знайти на скільки одне число менше або більше від іншого, треба від меншого числа відняти більше? (Ні).
  •      Щоб знайти периметр многокутника, потрібно додати усі його сторони? (Так).

Ви молодці! Усі правильно засвоїли вивчений матеріал.

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

 Сьогодні ми будемо вивчати, що таке периметр і як його обчислювати для прямокутника і квадрата.

  •         Що ж є спільного між прямокутником і квадратом? (У них чотири сторони, усі кути прямі).
  •         Чим вони відрізняються між собою? (У прямокутника рівні лише протилежні сторони, а у квадрата – всі сторони рівні).

Прямокутник і його периметр

 Чотирикутник, у якого всі кути прямі, називають прямокутником.

 Сторони прямокутника, які не є протилежними, називають довжиною і шириною або суміжними сторонами.

Протилежні сторони прямокутника між собою рівні.

На малюнку AB = DC і AD = BC.

 Р – периметр прямокутника.

 a і b – сторони прямокутника.

Задача.

Периметр прямокутника дорівнює 30 см, а одна з його сторін — 5 см. Знайди іншу сторону.

Розв’язання.

P = 30 см, a = 5 см. Оскільки P = 2(a + b), то маємо рівняння:

2(5 + b) = 30;

5 + b = 30 : 2;

5 + b = 15;

b = 15 – 5;

b = 10.

Отже, b = 10 см.

 Відповідь: 10 см.

Квадрат і його периметр

Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони між собою рівні.

 Р – периметр квадрата.

   а – сторона квадрата.

ІV. Закріплення знань. Формування вмінь

Виконаємо вправи з підручника (письмово в зошиті):

 №824. Знайди периметр квадрата, якщо довжина його сторони дорівнює 5 см; 27 мм; 3 м.

 №826. За допомогою лінійки накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 3 см. Знайди його периметр.

 №827. Одна зі сторін прямокутника завдовжки 16 см, а інша — на 8 см довша. Знайди периметр прямокутника.

 №830. Порівняй периметр прямокутника зі сторонами 12 см і 9 см з периметром квадрата зі стороною 1 дм.

 №831. Порівняй периметр квадрата зі стороною 5 см з периметром прямокутника зі сторонами 24 мм і 26 мм.

Практичне самостійне завдання (письмово в зошиті):

  1.      Побудуй довільний пʼятикутник.
  2.     Познач його вершини.
  3.      Виміряй сторони пʼятикутника.
  4.     Знайди його периметр.
  5.      Проведи діагоналі пʼятикутника.

Дайте відповідь на запитання (усно):

  1. Як називають многокутник у якого чотири кути? (чотирикутник)
  2. А якщо у нього всі кути прямі? (прямокутник)
  3. Як називають прямокутник у якого всі сторони між собою рівні? (квадрат)

Записати у зошити визначення:

 Прямокутник – це чотирикутник, у якого всі кути прямі.

 Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони між собою рівні.

V. Підсумок уроку

Чи зрозуміли ви матеріал уроку? Який настрій маєте на кінець уроку?

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку та виконати письмово в зошит №832, №834.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 жовтня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку