«Перпендикулярність прямих і площин у просторі»

Про матеріал
Дана презентація створена до уроку систематизації і узагальнення знань з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

10 клас. Систематизація і узагальнення знань з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі»

Номер слайду 2

Інтерактивна гра: «Закінчи речення»Довжина перпендикуляра, опущеного з даної точки на площину – це відстань…2. Фігура, утворена двома півплощинами із спільною прямою, що їх обмежує називається…3. Відстань від довільної точки однієї площини до другої площини - це відстань…4. Довжина перпендикуляра, опущеного з будь-якої точки прямої на площину – це відстань…від точки до площинидвогранним кутомміж паралельними площинамивід прямої до паралельної їй площини

Номер слайду 3

7. Кут, утворений двома півпрямими, по яких площина, перпендикулярна до ребра двогранного кута, перетинає даний двограннийкут називається... 8. Міра кута між прямою і площиною знаходиться в межах… 6. Відстань між мимобіжними прямими дорівнює довжині…5. Міра двогранного кута знаходиться в межах… від 0° до 180°їхнього спільного перпендикуляралінійним кутом двогранного кутавід 0° до 90°

Номер слайду 4

Задача 1. (за зразком)Разом. Пряма CD утворює з площиною α кут 30°. Знайти похилу, якщо її проекція дорівнює 8𝟑см.  О DαСРозв’язок За означенням 𝒄𝒐𝒔∠𝑫=𝑶𝑫𝑪𝑫CD =𝑶𝑫𝒄𝒐𝒔∠𝑫𝒄𝒐𝒔∠𝑫=𝒄𝒐𝒔𝟑𝟎° =𝟑𝟐 CD = 𝟖𝟑𝟑𝟐 = 8𝟑 * 𝟐𝟑 = 16 Відповідь: CD= 16 см.

Номер слайду 5

Пряма CD утворює з площиною α кут 45°. Знайти довжину перпендикуляра, опущеного з точки C на площину α, якщо довжина похилоїCD дорівнює 10𝟐см. Задача 2. Самостійно. О DαСРозв’язок 1) За означенням 𝒔𝒊𝒏∠𝑫= 2) CO = ----* 𝒔𝒊𝒏∠𝑫 3) 𝒔𝒊𝒏∠𝑫=𝒔𝒊𝒏__° = 4) CO = ___*___ = ___ Відповідь: CO= ___ см.

Номер слайду 6

Пряма CD утворює з площиною α кут 45°. Знайти довжину перпендикуляра, опущеного з точки C на площину α, якщо довжина похилоїCD дорівнює 10𝟐см. Задача 2. Перевіряємо О DαСРозв’язок 1) За означенням 𝒔𝒊𝒏∠𝑫=𝐂𝐎𝑪𝑫 2) CO =C𝐃 * 𝒔𝒊𝒏∠𝑫 3) 𝒔𝒊𝒏∠𝑫=𝒔𝒊𝒏45°° =𝟐𝟐 4) CO = 10𝟐 * 𝟐𝟐 = 10  Відповідь: CO= 10 см.

Номер слайду 7

Задача 3. До площини α проведено перпендикуляр АВ і похилу АС. Знайти довжи­ну проекції похилої, якщо АС = 10 см, АВ = 8 см. Обери правильну відповідь:а) 8 см; в) 6 см; б) 10 см; г) 2 см.

Номер слайду 8

Задача 4. Дано: МО ⊥ α, МА і MB – похилі, МО = 5 см, МА = 𝟔𝟏см, MB = 13 см. Знайти: відношення проекцій похилих. Розв’язок1)Якщо МО ⊥ α, МА і MB – похилі, то ВО і АО – проекці похилих. 2) ΔМОВ і ΔМОА – прямокутні. З т. Піфагора: ВО𝟐 = МВ𝟐 - МО𝟐= 𝟏𝟑𝟐 - 𝟓𝟐= 𝟏𝟔𝟗 - 𝟐𝟓= 144(см) ВО =12 см. АО𝟐 = МА𝟐 - МО𝟐= (𝟔𝟏)𝟐 - 𝟓𝟐= 𝟔𝟏 - 𝟐𝟓= 36 АО = 6 см3) АО : ВО = 6 : 12 = 1 : 2 Відповідь: 1 : 2.

Номер слайду 9

Задача 5. Точка А знаходиться на відстані 6 і 8 см від двох перпендикулярних площин. Знайдіть відстань від цієї точки до лінії пе­ретину площин. АВСОαꞵДано: α ⊥ꞵ, АВ ⊥ꞵ, АС⊥α, АС =6см, АВ = 8см. Знайти: АО.  Розв’язок. Розглянемо АВОС – це прямокутник, отже ОС = ВА =8см.2) ΔОАС – прямокутний. За т. Піфагора. АО𝟐 = ОС𝟐 + АС𝟐= 𝟖𝟐 + 𝟔𝟐= 64 +36 =100 АО = 10 см. Відповідь: 10см.

Номер слайду 10

Задача 6. З вершини А прямокутного рівнобедреного трикутника АВС ( C = 90°) проведено перпендикуляр SA до площини трикутника АВС. SA= 4𝟑 см, AC =12 см. Знайдіть кут між площинами трикутників SBC і АВС. 1) SС – похила, AC – проекція SA – перпендикуляр, ВС ⊥ АС(за умовою). SС⊥ ВС(за т. про три перпендикуляри) Отже  SСA – шуканий кут між площинами ΔSBC і ΔАВС. 2) ΔSАС – прямокутний SС – гіпотенуза, АС та SА – катети.𝒕𝒈𝑪=SА𝑨𝑪=𝟒𝟑𝟏𝟐=𝟑𝟑  C = 30o. Відповідь: 30o. Розв’язок

Номер слайду 11

Задача 7. Точка S віддалена від вершин квадрата зі стороною 𝟔 см на 2см. Чому дорівнює відстань від точки S до площини квадрата? АS ОB CDт. О – точка перетину діагоналей. Отже SО – відстань між точкою S і площиною квадрата. Розв’язокΔАDС – прямокутний. АС = АD𝟐 = 𝟔· 𝟐 = 𝟏𝟐 ΔSОС – прямокутний. З т. Піфагора = 2𝟑 ОС = 2𝟑𝟐 = 𝟑 (см) SО𝟐 = SС𝟐 - ОС𝟐=  𝟐𝟐 - 𝟑𝟐= 4 – 3 = 1 SО = 1 см. Відповідь: 1 см.

Номер слайду 12

Задача 8. Точка S віддалена від усіх сторін правильноготрикутника на 𝟏𝟐 см, а від площини трикутника на 3 см. Чому дорівнює сторона три­кутника?  Самостійно виконати рисунок і розв'язати задачу.

Номер слайду 13

Які теореми, означення, властивості повторили на уроці?Чи все було зрозуміло?Що було найскладнішим при виконанні завдань?Чи задоволені своєю роботою на уроці?Що треба ще вивчити вдома?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
2180
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку