Тема уроку: Прямокутна система координат у просторі.
Формування компетентностей:
предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання учнів про прямокутну систему координат у просторі; закріпити навички обчислення координат середини відрізка, довжини відрізка; показати практичне застосування теми на при розв’язуванні задач при підготовці до ЗНО;
ключові компетентності:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання та наочність: підручник, презентація, роздатковий матеріал, правила вправи «Світлофор», мультимедійна дошка, google таблиці, цифрова дошка Jamboard
Хід уроку
Викладач: Діти, ми закінчуємо з вами вивчати розділ курсу геометрії «Декартові координати і вектори у просторі». На цьому уроці ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо знання з даної теми. Тема уроку: «Прямокутна система координат у просторі». Запишіть, будь ласка, в зошитах дату і тему уроку.
Нещодавно я дізналася, що наше місто Кобеляки розташоване на 49°08′50″ пн. ш. і 34°11′57″ сх. д.
Отже, зробимо висновок про те, що ми вже знаємо про прямокутну систему координат. Суть координат або системи координат полягає в тому, що це правило, по якому визначається положення об’єкту. Система координат оточує нас всюди. Навіть спілкуючись один з одним люди часто говорять: «Залиште свої координати». Для чого? Для того, щоб людину було легко знайти. Це може бути: номер телефону, домашня адреса, місце роботи, електрона адреса.
Де ще людина зустрічається з координатами:
Очікувані відповіді:
а) місце в кінотеатрі;
б) система географічних координат (широта, довгота);
в) гра «Морський бій»
г) льотчики, моряки за допомогою координат визначають положення об’єкту;
д) туристичні схеми;
є) при астрономічних спостереженнях.
IІІ. Актуалізація опорних знань.
Викладач: На сьогоднішньому уроці ми повторимо всі поняття пов'язані з прямокутною системою координат в просторі, згадаємо як знаходити координати точки в прямокутній системі координат.
Ви знайомі з таким поняттям як піксельне мистецтво?
А що таке мозаїка знаєте? Або вишивка хрестиком?
Піксельне мистецтво – це вид сучасного мистецтва, суть якого полягає у створенні та редагуванні зображень на рівні пікселів за допомогою ґаджетів та програм для редагування графіки. Ефект - візуальний стиль, дуже схожий на мозаїчне мистецтво, вишивку хрестиком та інші види вишивки.
За допомогою такого зображення ми з вами повторимо вивчену тему.
У вас є лист з посиланням на це завдання. Вводьте його в адресний рядок і виконуйте роботу. У вас на виконання 5 хвилин і будемо всі разом перевіряти.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PKTSbOROE066xMOcl5ITC5R7qhKFg_51QXGBf-0_eK4/copy
Викладач: Молодці! Добре справилися із завданням.
А зараз перевіримо домашнє завдання. Діти підготували презентації, які і пропонують до нашої уваги.
1: Ставицька Катерина « Із історії виникнення координат»;
2: Коломієць Катерина « Види систем координат»;
3: Винник Іван « Системи координат в ігри»;
4: Пащенко Єлизавета « Координати в літературі».
Викладач: Дякуємо! Чудове виконання домашнього завдання!
ІV. Повторення та усвідомлення вивченого матеріалу.
Викладач:
Вправа 1: Проведемо з вами гру «Світлофор». Це буде робота в парах.
У вас є кольорові картки. Я зачитаю десять тверджень, частина з яких містить помилки. Після кожного речення ви підніматимете картку з потрібним кольором.
Викладач:
Вправа 2: Перед тим, як перейти до розв'язування завдань, згадаємо декілька формул. Але згадаємо в дещо незвичний спосіб, з допомогою вправи «Знайди помилку».
Будьте уважні, піднімайте руку, хто знає правильну відповідь.
Молодці!
Вправа 3: « Знайди відповідність»
а) Вибрати точки, які лежать у площині Oxz;
б) Вибрати точки, які лежать у площині Oxy;
в) Вибрати точки, які лежать у площині Oyz .
Викладач:
1. Чому точка F (1;2;3) не потрапила ні в яку групу?
2. Чому точки В (0;0;-7), С (2;0;0) та Е(0;-3;0) потрапила в дві групи?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Викладач: А тепер у зошитах записуємо:
№ 1. Накреслити прямокутну систему координат і визначити в ній точки:
А (1;4;3); В(0,5,-2) С (0;0;3); D (4;0;4)
Викладач: Сьогодні на уроці ми з вами розв'яжемо декілька вправ, які зустрічалися на ЗНО у різні роки. І хоча ви навчаєтеся тільки на 2 курсі, але час плине швидко і ви навіть не помітите коли прийдуть випускні екзамени. Тому продовжуємо з вами підготовку до ЗНО.
Записуйте в зошитах № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, 3 7.
Викладач: Наш урок добігає до кінця. Ми з вами сьогодні добре і плідно попрацювали.
VI. Підсумок уроку(рефлексія).
За допомогою Jamboard –цифрової дошки, оцініть, будь ласка, свої знання з вивченої теми. Перейдіть за посиланням, виберіть оцінку і поставте «галочку»(перетягніть її).
https://jamboard.google.com/d/1Js_lyhpyK4-t3IKhL4KkMA69Vacj2bYXA54Kswe7UcQ/edit?usp=sharing
VII. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
Викладач: Сьогодні на уроці мені допомагали та гарно працювали протягом уроку такі здобувачі освіти: (прізвища).
Ви всі отримаєте оцінки. Підійдете на перерві, я їх озвучу кожному.
VIII. Домашнє завдання.
Викладач: Запишіть завдання додому.
Задача.
Точки М(-4; 5; 6), N(5; 7; 4) і К(5; -7; 2) — середини сторін трикутника. Знайдіть координати вершин цього трикутника.
На цьому наш урок закінчений, дякую вам за співпрацю.