Урок "Прямокутна система координат у просторі"

Про матеріал
Підсумковий урок у 10 класі з теми: "Прямокутна система координат у просторі".
Перегляд файлу

Тема уроку:  Прямокутна система координат у просторі.

Формування компетентностей:

предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання учнів про прямокутну систему координат у просторі; закріпити навички обчислення координат середини відрізка, довжини відрізка; показати практичне застосування теми на при розв’язуванні задач при підготовці до ЗНО;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему;
  • уміння вчитися впродовж життя — аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
  • ініціативність і підприємливість — аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати;

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання та наочність: підручник, презентація, роздатковий матеріал, правила вправи «Світлофор», мультимедійна дошка, google таблиці, цифрова дошка Jamboard

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Повідомлення теми, мети, завдання уроку і мотивація навчальної діяльності.

Викладач: Діти, ми закінчуємо з вами вивчати розділ курсу геометрії «Декартові координати і вектори у просторі». На цьому уроці ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо знання з даної теми. Тема уроку: «Прямокутна система координат у просторі». Запишіть, будь ласка, в зошитах дату і тему уроку.

Нещодавно я дізналася, що наше місто Кобеляки розташоване на 49°08′50″ пн. ш. і 34°11′57″ сх. д.

  • Звідки  можна  це  взнати?  (за  допомогою  географічних  карт). 
  • Що  використано  для  визначення  положення  міста?  (прямокутна  система  координат  на  площині).
  • А скільки  координат потрібно для того, щоб задати точку на прямій? (одну)
  • Скількома координатами задається точка на координатній площині? (двома)
  • А скількома координатами задається точка у просторі? (трьома)

Отже, зробимо висновок про те, що ми вже знаємо про прямокутну систему координат. Суть координат або системи координат полягає в тому, що це правило, по якому визначається положення об’єкту. Система координат оточує нас всюди. Навіть спілкуючись один з одним люди часто говорять: «Залиште свої координати». Для чого?  Для того, щоб людину було легко знайти. Це може бути: номер телефону, домашня адреса, місце роботи, електрона адреса.

Де ще людина зустрічається з координатами:

Очікувані відповіді:

а) місце в кінотеатрі;

б) система географічних координат (широта, довгота);

в) гра «Морський бій»

г) льотчики, моряки за допомогою координат визначають положення об’єкту;

д) туристичні схеми;

є) при астрономічних спостереженнях.

IІІ. Актуалізація опорних знань.

Викладач: На сьогоднішньому уроці ми повторимо всі поняття пов'язані з  прямокутною системою координат в просторі, згадаємо як  знаходити координати точки в прямокутній системі координат.

Ви знайомі з таким поняттям як піксельне мистецтво?

А що таке мозаїка знаєте? Або вишивка хрестиком?

Піксельне мистецтво – це вид сучасного мистецтва, суть якого полягає у створенні та редагуванні зображень на рівні пікселів за допомогою ґаджетів та програм для редагування графіки. Ефект - візуальний стиль, дуже схожий на мозаїчне мистецтво, вишивку хрестиком та інші види вишивки.

За допомогою такого зображення ми з вами повторимо вивчену тему.

У вас є лист з посиланням на це завдання. Вводьте його в адресний рядок і виконуйте роботу. У вас на виконання 5 хвилин і будемо всі разом перевіряти.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PKTSbOROE066xMOcl5ITC5R7qhKFg_51QXGBf-0_eK4/copy

Викладач: Молодці! Добре справилися із завданням.

А зараз перевіримо домашнє завдання. Діти підготували презентації, які і пропонують до нашої уваги.

1: Ставицька Катерина « Із історії виникнення координат»;

2: Коломієць Катерина « Види систем координат»;

3: Винник Іван « Системи координат в ігри»;

4: Пащенко Єлизавета « Координати в літературі».

Викладач: Дякуємо! Чудове виконання домашнього завдання!

ІV. Повторення та усвідомлення вивченого матеріалу.

Викладач:

Вправа 1: Проведемо з вами гру «Світлофор». Це буде робота в парах.

У вас є кольорові картки. Я зачитаю десять тверджень, частина з яких містить помилки. Після кожного речення ви підніматимете картку з потрібним кольором.

 

 

 

 

  1. https://i.pinimg.com/originals/08/a8/13/08a8132ad1ec23bac5074820de73de3d.pngДекартова система координат була створена французьким вченим Рене Декартом (зелений жетон).
  2. Кожній точці простору, можна поставити у відповідність два числа (х;у), які називають її координатами (жовтий жетон).
  3. Три взаємно перпендикулярні прямі з вибраними на них напрямками називають осями координат (зелений жетон).
  4. Початок координат розбиває кожну з осей на дві півосі – одна додатна з напрямком (вказано стрілкою) (жовтий жетон).
  5. Абсциса  -- це перша координата точки (зелений жетон).
  6. Апліката – це друга координата точки простору (червоний жетон).
  7. Через осі координат проходять три площини, їх називають координатними площинами і позначають Оху, Оуz (жовтий жетон).
  8. Точка (0;0;-3) лежить на осі ординат (червоний жетон).
  9. Точка (5;-3;0) лежить у координатній площині Оху (зелений жетон).
  10. Початок координат позначається буквою О і має координати (0;0;0) (зелений жетон).

Викладач:

Вправа 2: Перед тим, як перейти до розв'язування завдань, згадаємо декілька формул. Але згадаємо в дещо незвичний спосіб, з допомогою вправи «Знайди помилку».

Будьте уважні, піднімайте руку, хто знає правильну відповідь.

Молодці!

Вправа 3: « Знайди відповідність»

а) Вибрати точки, які лежать у площині Oxz;

б) Вибрати точки, які лежать у площині Oxy;

в) Вибрати точки, які лежать у площині Oyz .   

 

 

 

 

 

 

 

Викладач:

1. Чому точка F (1;2;3) не потрапила ні в яку групу?

2. Чому точки В (0;0;-7),  С (2;0;0) та Е(0;-3;0) потрапила в дві групи?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Викладач: А тепер у зошитах записуємо:

№ 1. Накреслити прямокутну систему координат і визначити в ній точки:

А (1;4;3); В(0,5,-2) С (0;0;3);  D (4;0;4)

  1. самостійна робота (учні самостійно в зошитах виконують завдання)
  2. взаємоперевірка (учні перевіряють роботи один одного)
  3. перевірка відповіді на дошці (учні звіряють виконані завдання з відповідями на дошці).

Викладач: Сьогодні на уроці ми з вами розв'яжемо декілька вправ, які зустрічалися на ЗНО у різні роки. І хоча ви навчаєтеся тільки на 2 курсі, але час плине швидко і ви навіть не помітите коли прийдуть випускні екзамени. Тому продовжуємо з вами підготовку до ЗНО.

Записуйте в зошитах № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, 3 7.

Викладач: Наш урок добігає до кінця. Ми з вами сьогодні добре і плідно попрацювали.

VI. Підсумок уроку(рефлексія).

За допомогою Jamboard –цифрової дошки, оцініть, будь ласка, свої знання з вивченої теми. Перейдіть за посиланням, виберіть оцінку і поставте «галочку»(перетягніть її).

https://jamboard.google.com/d/1Js_lyhpyK4-t3IKhL4KkMA69Vacj2bYXA54Kswe7UcQ/edit?usp=sharing

VII. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Викладач: Сьогодні на уроці мені допомагали та гарно працювали протягом уроку такі здобувачі освіти: (прізвища).

Ви всі отримаєте оцінки. Підійдете на перерві, я їх озвучу кожному.

VIII. Домашнє завдання.

Викладач: Запишіть завдання додому.

Задача.

Точки М(-4; 5; 6), N(5; 7; 4) і К(5; -7; 2) — середини сторін трикутника. Знайдіть координати вершин цього трикутника.

 

На цьому наш урок закінчений, дякую вам за співпрацю.

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2023
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку