Тема. Перша і друга ознаки рівності трикутників
Мета: закріпити знання учнів про зміст та способи застосування теорем, що виражають першу і другу ознаки рівності трикутників, для розв'язування задач на доведення рівності трикутників; виробити вміння добирати аргументацію і доводити рівність трикутників із використанням першої і другої ознак рівності трикутників, а також використовувати доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків, кутів і для доведення паралельності прямих.
Тип уроку: закріплення знань, відпрацювання вмінь.
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця № 13 «Ознаки рівності трикутників».
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант № 8
Варіант 1 [2]
III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
Спираючись на аналіз результатів перевірки домашнього завдання, вчитель разом із учнями формулює дидактичну мету уроку: закріпити знання змісту теорем, що виражають першу і другу ознаки рівності трикутників і виробити вміння застосовувати їх при розв'язуванні задач.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Усні вправи
Рис. 78
а) О — середина АВ; |
б) AC = DB; |
в) AD = ВС; |
|
г) ОА — бісектриса - COD; |
д)
|
||
є) 1 = 7;
|
ж) а b.
|
||
Рис. 79
Рис. 80
V. Відпрацювання навичок
Методичний коментар
Для успішної реалізації основної дидактичної мети уроку бажано розв'язати якомога більше різнорівневих задач на доведення та обчислення, що передбачають:
1) пряме застосування першої і другої ознак рівності трикутників;
2) застосування ознак рівності трикутників у зміненій ситуації;
3) застосування доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків та кутів.
Письмові вправи
Рис. 81
Рис. 82
Рис. 83
Зазначимо, що вже на даному уроці можна починати формувати в учнів навички усвідомлених розумових дій, які потрібні для розв'язування геометричних задач, а саме — навички виконувати прямі та зворотні міркування, що супроводжують пошук розв'язку геометричних задач (так звані аналітичний та синтетичний способи міркувань).
VI. Підсумки уроку
Доведіть, що ВС = РК (рис. 84). Складіть план розв'язання задачі.
Рис. 84
VIII. Домашнє Завдання