Розробка уроку на тему "Рівнобедрений трикутник"

Про матеріал
Мета: домогтися засвоєння учнями змісту означення рівнобедреного трикутника, назви його елементів та формули периметра рівнобедреного трикутника; сформувати вміння: розрізняти на готовому рисунку елементи рівнобедреного трикутника, виконувати зображення рівнобедреного трикутника за умовою задачі і розв'язувати задачі на застосування формули периметра рівнобедреного трикутника.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Рівнобедрений трикутник

Мета: домогтися засвоєння учнями змісту означення рівнобедреного трикутника, назви його елементів та формули периметра рівнобедреного трикутника; сформувати вміння: розрізняти на готовому рисунку елементи рівнобедреного трикутника, виконувати зображення рівнобедреного трикутника за умовою задачі і розв'язувати задачі на застосування формули периметра рівнобедреного трикутника.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця № 14 «Рівнобедрений трикутник».

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Оскільки на попередньому уроці було задано виконати самостійно аналіз контрольної роботи, на поточному уроці вчитель може перевірити виконання роботи, зібравши зошити учнів на перевірку та порівнявши виконану вдома роботу з розв'язаннями задач під час виконання контрольної роботи.

 

III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Оскільки трикутник та його види за сторонами і кутами вже розглядались у п'ятому класі, бажано звернутися до знань учнів і, активізувавши ці знання, сформулювати мету і завдання уроку (див. вище).

 

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів   

Усні   вправи

Виберіть серед трикутників, на яких указані довжини їх сторін (рис. 87), один зайвий. Поясніть свій вибір.

Рис. 87

 

V. Засвоєння нових знань   

План вивчення нового матеріалу

  1. Означення рівнобедреного трикутника; його елементи. Периметр рівнобедреного трикутника.
  2. Рівносторонній трикутник як особливий випадок рівно­бедреного трикутника. Периметр рівностороннього три­кутника.

Методичний   коментар

Означення рівнобедреного трикутника і назва його еле­ментів знайомі учням ще з п'ятого класу, тому, нагадавши учням зміст цих тверджень, учитель має акцентувати увагу учнів на тому, що назва сторін рівнобедреного трикутника ви­значається не їх положенням, а співвідношенням їх довжин. Також учитель має конкретизувати інтуїтивні знання учнів про спосіб обчислення периметра рівнобедреного трикутника, записавши це у вигляді формули Р = 2а + b, де Р — це пери­метр рівнобедреного трикутника, а — довжина бічної сторони, а b — довжина основи рівнобедреного трикутника.

Питання, що потребує роботи над узагальненням поняття рівнобедреного трикутника — це означення рівносторонньо­го трикутника, як окремого виду рівнобедреного трикутни­ка, у якого будь-яка сторона є основою. Спосіб обчислення периметра рівностороннього трикутника, знайомий учням з п'ятого класу, вчитель також має записати у вигляді фор­мули (Р = 3а).

У кінці уроку учні мають узагальнити набуті знання про класифікацію трикутників за сторонами на різносторонні, рівнобедрені та рівносторонні.

Зрозуміло, що роботу з теоретичним матеріалом слід під­кріплювати наочністю — таблиця № 14.

 

Таблиця № 14

Рівнобедрений трикутник

 

1. Рівнобедрений трикутник

Означення: трикутник на­зивається рівнобедреним, якщо в нього дві сторони рівні.

АВС  — рівнобедрений (АВ = ВС).

АС — основа, АВ і ВС — бічні сторони. РАВС = 2АВ + АС.

2. Рівносторонній трикутник

Означення: трикутник на­зивається рівностороннім, якщо в нього всі три сто­рони рівні.

∆АВС  — рівносторонній

(АВ = ВС = АС). РАВС = 3АВ.

3. Властивості кутів трикутника

У рівнобедреному трикут­нику АВС кути А і С рів­ні.

У рівносторонньому трикут­нику АВС: A = B = C = 60°.

4. Ознаки

Ознака рівнобедреного три­кутника: якщо в ∆АВС кути А і С рівні, то ∆АВС — рівнобедрений.

Ознака рівностороннього трикутника: якщо в ∆АВС: кути А, В і С рівні, то ∆АВС — рівносторонній.

 

VI. Первинне усвідомлення матеріалу  

Усні   вправи

  1. Які трикутники є рівнобедреними (рис. 88)?

Рис. 88

  1. Назвіть основи та бічні сторони рівнобедрених трикутни­ків, зображених на рис. 88. Обчисліть периметр кожного з рівнобедрених трикутників найзручнішим способом.
  2. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, якщо:

а) бічна схорона дорівнює 6 см, а основа в три рази менша;

б) основа дорівнює а см, а бічна сторона на 2 см більша за основу.

  1. Знайдіть:

а) Периметр рівностороннього трикутника зі стороною 6 см; 2,4 см;         (а - 2) см.

б) Сторону рівностороннього трикутника, якщо його периметр 6 см;      2,4 см; (а - 2) см.

Письмові   вправи

  1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 2,6 м. Знайдіть сторони трикутника, якщо його основа більша від бічної сторони на 0,2 м.
  2. Якщо бічна сторона й кут, протилежний основі одного рівнобедреного трикутника, відповідно дорівнюють бічній стороні й куту, протилежному основі, іншого рівнобедреного трикутника, то такі трикутники рівні. Доведіть.
  3. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 21 м. Знайдіть сторони трикутника, якщо одна з них більша за іншу на 3 м. Скільки розв'язків має задача?
  4. № 407.

 

VII. Підсумки уроку    

Яке число можна підставити замість *, щоб трикутник ABC був рівнобедреним (рис. 89):

а) з основою АВ; б) основою АС?

Рис. 89

 

VIII. Домашнє завдання    

  1. § 13 — вивчити означення рівнобедреного та рівностороннього трикутників.
  2. Письмово: № 386, 387, 394.
  3. На повторення: задача № 4 (див. самостійна робота № 2, с. 71, варіанті, 2, 3, 4).
  4. Усно: № 384, 385, 406.

 

doc
Додано
14 березня 2020
Переглядів
2951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку