Перша психологічна допомога. Алгоритм дій.

Про матеріал
Презентацію створено для роботи з педагогічним складом. Матеріал побудований за методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України. Посилання: https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»Підготувала: Практичний психолог ЗГ№80 Дар’я Безкибальна. Запорізька гімназія №80

Номер слайду 2

Важливою характеристикою першої психологічної допомоги є їїпростота. Перша психологічна допомогаце сукупність заходів загальнолюдськоїпідтримки та практичної психологічної допомоги людям, які зазнали впливузначних стресорів. Її надання не передбачає значної професійної підготовки, достатньо педагогічних знань, отриманих в межах загальноосвітньогопсихологічного інформування, і природної здатності проявляти співчуття.

Номер слайду 3

Завдання ППД:формувати відчуття безпеки, зв’язку з іншими людьми, спокою і надії;сприяти доступу до соціальної, фізичної та емоційної підтримки;зміцнювати віру в можливість допомогти собі та оточуючим.

Номер слайду 4

ППД – це не професійне психологічне консультування, оскільки не передбачає детального обговорення, аналізу чи встановлення хронології та суті подій, які викликали стан дистресу. ППД включає:ненав'язливе надання практичної допомоги та підтримки;оцінку потреб і проблем;надання допомоги у задоволенні нагальних потреб (наприклад, таких як їжа, вода, інформація);вміння вислуховувати людей, але не примушуючи їх говорити;вміння втішити і допомогти людині заспокоїтися;надання допомоги в отриманні інформації, встановленні зв'язку з відповідними службами і структурами соціальної підтримки;захист від подальшої шкоди.

Номер слайду 5

Під час надання першої психологічної допомоги. необхідно:знайти для розмови тихе місце, де ніщо не відволікатиме;поважати конфіденційність і не розголошувати повідомлені особисті відомості;бути поруч із людиною, але дотримуватися необхідної дистанції з урахуванням її віку, статі та культури (якщо потрібно обняти, то обов’язково спитати дозволу);показувати зацікавленість, наприклад, киваючи головою чи вимовляючи короткі підтверджувальні репліки;бути терплячим і спокійним;надавати фактичну інформацію, чесно говорити про свої знання: «Я не знаю, але спробую для вас дізнатися»;надавати інформацію зрозумілою мовою, простими словами;висловлювати співпереживання людям, які говорять вам про свої почуття, перенесену втрату чи важливі події (втрата будинку, смерть близької людини тощо);надати людині можливість помовчати.

Номер слайду 6

Під час надання першої психологічної допомоги заборонено:знайти для розмови тихе місце, де ніщо не відволікатиме;поважати конфіденційність і не розголошувати повідомлені особистівідомості;бути поруч із людиною, але дотримуватися необхідної дистанції зурахуванням її віку, статі та культури (якщо потрібно обняти, то обов’язковоспитати дозволу);показувати зацікавленість, наприклад, киваючи головою чи вимовляючикороткі підтверджувальні репліки;бути терплячим і спокійним;надавати фактичну інформацію, чесно говорити про свої знання: «Я незнаю, але спробую для вас дізнатися»;надавати інформацію зрозумілою мовою, простими словами;висловлювати співпереживання людям, які говорять вам про свої почуття,перенесену втрату чи важливі події (втрата будинку, смерть близької людинитощо);

Номер слайду 7

Під час надання ППД заборонено:змушувати людину розповідати про те, що з нею відбулося;перебивати і квапити співрозмовника (наприклад, дивитися на годинник,говорити занадто швидко);торкатися до людини, якщо немає впевненості про те, чи прийнято це в їїкультурному середовищі;давати оцінку тому, що людина зробила чи не зробила, або її емоціям;вигадувати того, чого не знаєте;використовувати специфічні терміни;давати обіцянки;переказувати співрозмовнику оповідання, почуті від інших;розповідати про свої власні труднощі;думати і діяти так, немов зобов’язані вирішити за іншого всі йогопроблеми;позбавляти людину віри у власні сили і здатність самій подбати про себе;описувати людей, використовуючи негативні епітети (наприклад,називати їх «божевільними»).

Номер слайду 8

Хоча люди можуть потребувати допомоги та підтримки протягом тривалого часу після кризової події, ППД призначена для підтримки тих, хто щойно від неї постраждав. Можна надати ППД, коли вперше встановлюєш контакт з людьми, які перебувають у стані дистресу. Зазвичай це відбувається під час або відразу після події, але іноді – через кілька днів або тижнів, в залежності від того, як довго тривала подія і на скільки травмуючою вона була.

Номер слайду 9

Дякую за увагу!

Номер слайду 10

Використана література: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ (МОН) «ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. АЛГОРИТМ ДІЙ» :https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
3088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку