ЗБОРИ
З БАТЬКАМИ
МАЙБУТНІХ
ПЕРШОКЛАСНИКІВ
ПСИОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ
Мета: допомогти батькам познайомитися, краще пізнати
один одного для успішної взаємодії у подальшому;
познайомити їх з навчальними днями НУШ; дати змогу
зануритися в атмосферу, в якій працюватимуть
діти щодня.
Підготовка: батьки приносять одне сімейне фото.
ХІД ЗБОРІВ
Візьмемося за руки
Та станемо в коло
Радість та усмішки
Хай сяють навколо
У мене гарний настрій дуже
Посміхнись і ти, мій, друже!
Тепер діти менше сидітимуть за партами. Вони мають
змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати,
працювати в колі, в групах, парах.
Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі
дисципліни українська мова, іноземна, математика, фіз-ра та
мистецтво (музичне і трудове). Знання з решти освітніх галузей
діти отримуватимуть на уроках курсу «я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні.
Присутні займають місця. Утворюючи одне велике коло. Вчитель повідомляє мету зборів, пропонує батькам бути відвертими, відкритими, щирими.
Перше завдання – «Знайомство»
Кожен із батьків називає себе так, як би він хотів, щоб до нього сьогодні зверталися, і записує своє ім’я та по батькові на заздалегідь підготовленому вчителем аркуші або купленому (т.зв. бейджеку і прикріплює його до свого одягу)
Друге завдання – «Наші діти»
Запропонувати батькам, яких викликають у будь-якому порядку, пригадати декілька якостей своєї дитини (наприклад, Сергійко – скромний, самостійний; Миколка – мовчазний, мрійник тощо).
Третє завдання – «Розминка»
Варіанти завдань:
- пересаджуються всі ті, у кого є син (дочка);
- у кого більше двох дітей;
- у кого є музична (технічна, медична, педагогічна) освіта;
- хто полюбляє подорожі рідним краєм;
- хто захоплюється історією рідного краю;
- хто знається на українській літературі тощо.
Четверте завдання – «Оберіть собі пару»
Учитель пропонує обрати пару. Бажано запросити у пару ту людину, яку Ви менше всіх знаєте. За одну хвилину потрібно якомога більше розповісти про себе. Потім помінятися ролями. Вчитель фіксує час. Після цього класовод пропонує деяким батькам розповісти усім, що є найцікавішим з того, про що вони довідалися від співрозмовника.
(Розповіді про себе на початку завдання можна замінити системою питань, які впродовж однієї хвилини необхідно поставити, щоб якомога більше дізнатися про нього у наступну хвилину).
П’яте завдання – «Об’єднатися в групи»
Для об’єднання у групи спочатку батьки стають в рядок і послідовно називаються: червоний, жовтий, зелений, синій. Кожна група («червоні», «жовті», «зелені», «сині») сідає окремо.
Кожен із батьків розповідає усім членам групи про своє сімейне фото (де?, хто?, коли?). Далі з’ясовують , що об’єднує усі ці фото. (пора року, час, місце тощо). Вигадують назву групи та девіз. І нарешті представляють групи.
Шосте завдання - «Підсумки»
Усі повертаються до великого кола. Вчитель передає моток по колу і просить поділитися своїми враженнями: який настрій, що сподобалося, що корисного дістали для себе, побажання тощо.
Підсумок.
Заключне слово вчителя присвячене тому, що об’єднує усіх присутніх – це символічна нитка у вихованні дітей
Крім того, вчитель може розповісти батькам про підсумки адаптації дітей до школи. Обговорити проблеми, з якими зустрічаються батьки у вихованні дітей, призвичаєні їх до шкільного життя, розпорядку дня (цю інформацію можна буде використати для підготовки до наступних зборів).