Перші батьківські збори. Знайомство.

Про матеріал
Перші збори мають на меті знайомство з батьками, допомогти їм познайомитися один з одним та краще пізнати один одного; сприяти формуванню батьківського колективу, створенню позитивного психологічного клімату у колективі; ознайомити з особливостями програми Інтелект України; сприяти зміцненню зав’язків сім’ї та школи.
Перегляд файлу

Батьківські збори № 1 ( 1 клас, за програмою Інтелект України)

Мета: познайомитися з батьками, допомогти їм познайомитися один з одним та краще пізнати один одного; сприяти формуванню батьківського колективу, створенню позитивного психологічного клімату у колективі; ознайомити з особливостями програми Інтелект України; сприяти зміцненню зав’язків сім’ї та школи.

Хід зборів

Перш за все, я щиро вітаю вас з початком навчального року, цікавого але водночас  і важкого року у вашому житті, тому що 1 клас – це важлива  сходинка як у житті дитини так  і у вашому житті також.

                    Тому я бажаю вам розуміння, терпіння,  уваги до дітей та батьківської мудрості, а нам усім швидкої перемоги і мирного неба !!!!!!!

Для злагодженої роботи, пропоную скласти правила , яких ми будемо дотримуватися в ході наших неодноразових зустрічей.

Правила роботи:

  1. Не запізнюватись.
  2. Бути позитивно налаштованим.
  3. Бути щирим.
  4. Говорити по черзі.
  5. Мобільна тиша.
  6. Поважати думку іншого.
  7. Бути активними.

 

  1. Вправа « Візитка»

 Пропоную підводитися тим , кого це стосується :

1.Хто прийшов сьогодні на нашу зустріч з гарним настроєм і хоче отримати  позитивні  враження і корисні поради

2.Маю доньку першокласницю.

3.Маю сина першокласника.

4. Маю доньку і сина.

5. У мене більше двох дітей.

6.  Займаюся спортом.

7. Маю цікаве ХОББІ.

8. Люблю свою професію і  роботу.

9. Люблю  подорожі.

10.  Для мене  сім’я – найдорожче у житті.

11. Прагну зробити своїх дітей успішними і щасливими .

Привітайте одне одного оплесками.

  1. Вправа «Знайомство»

Я розпочну першою: “Мене звати .... . Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними під мирним українським небом.

 

  1. Основна частина

 Адаптація першокласників до школи

Незабаром ваша дитина стане вже не просто дитиною, а буде учнем, школярем, першокласником.

Вступ до школи – це радісна, хвилююча подія і водночас це додаткові складності. В житті дитини відбувається зміна провідного виду діяльності. Місце гри буде займати навчання. Все буде підпорядковуватись навчанню в школі. А ці нові обов’язки потребують від дитини затрат духовних і фізичних зусиль.  Виникає цілий ряд труднощів, особливо в перший період навчання. На скільки легко і швидко дитина адаптується до зміни умов залежить від здоров’я дитини, індивідуальних особливостей, сімейної ситуації, від того чи відвідувала дитячий садок…

 Як зазначають психологи, лише на 5- 6 тиждень навчання в дитини повністю зникає напруга і тривожність та підвищується працездатність. Що ж відбувається в організмі дитини в перші дні навчання ?

  • Зниження працездатності;
  • Високий рівень напруги;
  • Може виникати головний біль, сонливість, зниження апетиту;
  • Розгальмованість або навпаки пасивність.
  • Для того , щоб допомогти дитині перебороти труднощі першого періоду ви повинні будете пожертвувати власним часом і приділяти дитині максимум уваги.

Ось кілька порад. Спробуйте!

1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше‚ щоб збирання до школи не перетворювалось на щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не підганяйте малюка, розраховувати час — це ваш обов’язок, якщо ви не вирішили цієї проблеми — дитина не винна.

3. Обов’язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хворобам шлунка.

4. Давайте дитині в школу бутерброд, фрукти, овочі, печиво, обов’язково воду. Бажано в окремому рюкзачку, щоб там ще були серветки.

5. Привчіть дитину збирати портфель з вечора. Перевірте‚ чи не забула вона чого-небудь важливого. 

6. Проводжаючи дитину до школи‚ побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів‚ без застережень на кшталт: «Дивись‚ поводься гарно!», «Щоб поганих оцінок не було!» тощо. У дитини попереду — важка праця.

 7. Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?!», а краще запитайте: «Про що нове ти сьогодні дізнався?». Зустрічайте дитину спокійно, не питайте в неї про все відразу, дайте їй можливість розслабитись (пригадайте‚ як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена й хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому‚ вислухайте.

 8. Після закінчення занять дозвольте дитині відпочити. Обід — зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і в такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.

 9. Якщо дитина замкнулась у собі‚ чимось стурбована‚ не вимагайте пояснень‚ хай заспокоїться, а тоді все сама вам розповість.

10. Не перевантажуйте дитину позашкільною діяльністю із самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спершу переконайтеся в тому, що в дитини вистачить сил та часу. Початок навчального року — це період стресу‚ тож перевантаження можуть тільки зашкодити.

11. Упродовж дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими мають бути справи дитини‚ її біль‚ її радощі.

 12. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі розбіжності щодо виховання дитини вирішуйте без неї.

13. Із перших днів навчання привчайте дитину дотримуватися режиму дня, вона має лягати спати в один і той самий час. Сон для школярів має першочергове значення. У 1-й чверті дитина мусить спати не менше 10—11 годин‚ надалі сон можна скоротити до 9—10 годин.

 14. Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не думайте‚ що першокласник уже достатньо дорослий для того‚ щоб йому розповідали казки. Скористайтеся способом‚ перевіреним століттями: тихо поговоріть із дитиною перед сном‚ попросіть її щонебудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини — одна з небагатьох можливостей для справжнього спілкування.

16. Батькам потрібне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко минає‚ його місце заступає втома.

17. Успішність дитини в жодному разі не повинна впливати на ваші стосунки з нею. Гарні довірливі стосунки й усвідомлення того‚ що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх із початку нового навчального дня.

 18. Дитина має відчувати, що ви любите її завжди, що ви завжди їй допоможете та підтримаєте.

Притча

 «СКІЛЬКИ ЧАСУ ВАРТО ПРИДІЛЯТИ ДІТЯМ»

Після нелегкого робочого дня повернувся батько додому. Час був пізній, він змучився і втомився, але зрадів, побачивши, що п’ятирічний син чекає його на порозі будинку.
– Тату, – привітавши батька, тихо промовив малюк, – можеш відповісти? Я чекав, щоб запитати …
– Звичайно, питай! – Вигукнув батько.
 Скільки грошей ти отримуєш?
– Та хіба це твоя справа ?! Нема чого тобі про це знати!
Дитина підняла на нього сумні очі.
– Я дуже-дуже прошу тебе, скажи, скільки ти заробляєш за одну годину?
– Ну, припустимо, п’ятсот. І що далі? Тобі-то яка різниця?
– Будь ласка, тато, – дуже серйозно промовила дитина, – позич мені триста гривень.

Батько вийшов з себе і закричав до сина:
– Ти поводиш себе огидно! Я так втомився, але змушений стояти тут і слухати твою порожню балаканину! Думаєш тільки про іграшки, чекав мене лише для того, щоб випросити грошей на всякі дурниці!

Опустивши голову, хлопчик зник за дверима дитячої. А батько, розсерджений і засмучений, так і стояв, притулившись до стіни. «От нахаба, – думав він, – який же мій син егоїстичний. Однак … Може, і я був не в усьому правий? .. Я даремно на нього накричав, адже зазвичай дитя ніколи не просить у нас з матір’ю грошей. Значить, дитина звернулась до мене неспроста».

Він тихенько зайшов до кімнати сина і сів біля дитячого ліжка.
– Ти ще не заснув, мій хороший? – Шепнув він.
– Ні, я лежу і думаю …
– Не гнівайся на мене, синку, я сьогодні страшенно втомився, тому й нагрубив тобі. Ось, візьми гроші і, будь ласка, вибач мене.

Малюк обійняв батька за шию, його оченята радісно засвітилися.
– Тату, спасибі, велике-велике спасибі!Хлопчик витягнув з кишені піжами кілька зім’ятих банкнот і додав до них щойно отримані купюри. Батько знову почав бурчати:
– У тебе, як виявилося, предостатньо грошей, а ти скупишся і просиш ще.
– Ні, татко, мені якраз цих трьохсот не вистачало. Ось тепер я зібрав рівно стільки, щоб купити одну, всього лише одну годину твого, тату, часу. Можна? Я дуже прошу, прийди завтра трохи раніше, щоб ми сіли вечеряти всі разом: ти, мама і я …

Дитина щаслива лише тоді, коли вона вірить у найдорожчих для неї людей – маму і тата, а вони вірять у неї, розуміють її та сприймають такою, якою вона є. Головною умовою шкільних успіхів є усвідомлення дитиною, що вона любима, дорога для своїх батьків.

 Науково-педагогічний проект «Інтелект України»

 

Науково-педагогічний проект «Інтелект України» ввібрав усе найкраще з відомих педагогічних проектів .

 Науковий керівник проекту – Гавриш Ірина Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і методики професійної освіти Харківського національного університеті імені Г.С. Сковороди..

 Цей проект був створений у 2006 році харківськими науковцями, які добре знають особливості розвитку і формування дитячої психіки. Програма розроблялася таким чином, щоб врахувавши вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Зараз «Інтелект України» відповідає державним стандартам і діє у багатьох областях країни.

Першою особливістю дидактичної освіти у проектному класі «Інтелект України» є системна пропедевтика шкільної неуспішності з таких, традиційно складних для учнів основної та старшої школи, навчальних предметів як математика, фізика, хімія, біологія та географія.

Другою особливістю дидактичної освіти у проектному класі є включення до навчального плану предмету «Навчаємося разом».

  Метою якого є формування в учнів ключової компетентності «умій учитися». При цьому навчально-методичний комплект з «Навчаємося разом» створено таким чином, щоб забезпечити:

- формування в учнів усіх компонентів навчальної діяльності,

- навичок раціонального читання,

- розвиток пам`яті, уваги, мислення, усного та писемного мовлення.

Таких якостей особистості як наполегливість, охайність, уміння долати труднощі, організовуватись. Системна робота з формування компетентності «умій учитися» здійснюється на уроках з усіх інших навчальних предметів.

Третьою особливістю дидактичної моделі освіти в проекті «Інтелект України» є потужні міжпредметні зв`язки.

Четвертою особливістю дидактичної моделі освіти в проекті «Інтелект України» є включення до навчального плану предмету «Еврика» ( з другого класу). Метою якого є розвиток в учнів інтелектуальної креативності, формування в них прийомів евристичної діяльності, а також здатності до інноваційного мислення.

П`ятою особливістю навчання у проектному класі є створення на кожному уроці ситуації успіху, зацікавленості, комфорту. На всіх, без виключення, уроках фізкультхвилинки проводяться із використанням тематичних мультфрагментів. На кожному уроці проводяться вправи змагального характеру, які дуже подобаються дітям. «Великі перегони» з математики, «Зоряні перегони» з предмету «Людина і світ», « Кубок мудрої Сови»  українська мова.

Шостою особливістю дидактичної освіти у проектному класі «Інтелект України» є використання високоефективних педагогічних технологій. Так формування навичок каліграфічного письма здійснюється з використанням алгоритмів написання букв і з`єднань, формування культури грамотного письма з використанням алгоритмів перевірки правильного написання слів і речень. Велику роль відіграють алгоритмічні методи навчання під час формування в учнів умінь розв`язувати задачі й приклади на уроках математики та «Еврики».

  Проект пропонує вже з другого місяця навчання читання народних казок, роботу з ними.

Під час роботи на уроках у дітей відбувається потрійне сприйняття матеріалу: бачу, чую,роблю(творю, перетворюю тощо). Звісно, це дає кращі результати в навчанні, засвоєнні нового матеріалу, « вирощуванні нових інтелектуалів країни».

Отож, швидкий темп уроку не дає розслабитися ні дітлахам, ні вчителеві. Протягом уроку в учнів проектних класів через кожні кілька хвилин змінюється вид діяльності. Спочатку вони працюють разом, а потім дивляться відео. Далі у них завдання на розвиток пам’яті, а зовсім скоро вони вже малюють в зошитах. Тепер працюють по рядах, після цього у них фізкультхилинка.

Протягом кожного уроку учні виконують від 10 до 13 завдань. Протягом уроку застосовуються різні форми навчання.

4.Вправа « Моя дитина»

Прошу створити силует своєї дитини з аркуша паперу ( склавши його навпіл, без ножиць) .

А потім напишіть на ньому прізвище та ім’я своєї дитини, що їй подобається, що ні, чим особлива ваша дитина, що про неї потрібно обов’язково знати вчителю.

5. Режим роботи.

6. Вправа « Скади рюкзак»

Що необхідне дітям  для навчання у школі.

7.Підсумок .

Вправа « Шлях до зірок»

Пропоную батькам написати на зірочках побажання своїм діткам на навчальний рік.( На першому уроці діти оберуть свою зірку).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Касіянчук Мар'яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 липня 2023
Переглядів
3748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку