Перший урок-інтелектуальна гра «Знання – це скарб»
Мета: - познайомити учнів з поняттями «увага», «уважність», «спостережливість», навчити дітей розрізняти ці поняття; - визначити рівень переключення уваги в учнів, логічне мислення; - виробити вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; - розиришти пізнавальні інтереси учнів; - виховувати уважність як рису характеру, культуру поведінки, підвищувати самооцінку.
Обладнання: дошка, проектор, роздатковий матеріал, секундомір, екран, презентація заняття, плакати «Увага», вислови видатних людей про увагу.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
І. Емоційна та психологічна підготовка дітей до заняття
Доброго дня, дорогі діти! Рада бачити вас, усміхнених, щасливих, загорілих.
Ось вкотре ви переступаєте поріг нашої школи, залишаючи позаду 3 веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку, мої шестикласники, був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми.
ІІ. Основна частина уроку.
Учитель. Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний і сьогоднішній день не є винятком.
Сьогодні ми зібралися, щоб визначити, для чого потрібна людині увага? Яке значення вона має в житті людини? А як ви вважаєте, для чого людині потрібно бути уважною? На це питання ми будемо шукати відповідь упродовж нашого уроку-гри «Знання – це скарб».
Під час нашого заняття ми познайомимось з поняттями «увага», «уважність», «спостережливість», навчимося розрізняти ці поняття; розширимо пізнавальні інтереси; виховуватимемо уважність як рису характеру, культуру поведінки, підвищуватимемо самооцінку.
Шановні учасники! Перед початком заняття я хочу звернути увагу на правила: - працюємо не заради користі, а заради задоволення свого та інших;
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Потрібно вміти відрізняти увагу від уважності і спостережливості.
Увага — це психологічний процес (Слайд ).
Уважність та спостережливість — риси характеру, які формуються в людині завдяки добре розвинутій увазі (Слайд ).
►► Розминка. Вправи на концентрацію уваги (Слайд )
З зачитую перелік слів: лом, гном, сом, том.
Запитання:
- у цьому переліку слово «сом» стоїть другим?
- а яке слово стоїть другим?
Ви купили масло, груші, сірники, мило.
Що ви забули купити? (яблука)
Що купили зайве? (груші)
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА. ТРЕНІНГ ЯКОСТЕЙ УВАГИ.
Спробуємо в межах однієї гри розв’язати завдання, які пов’язані з багатьма предметами.
Працюємо сьогодні за таким розкладом:
- Урок математики.
- Урок природознавства.
- Урок фізкультури
- Урок української літератури.
- Урок основ здоров’я
- Урок малювання.
Увага допомагає нам бути грамотними, розвиває логічне мислення.
Давно вже визнали всі люди
Її главою всіх наук.
Вона потрібна всім і всюди –
Без неї ми, немов без рук.
Це ж звичайно цариця наук - математика
►► Завдання на переключення уваги. Робота з таблицею Шульте
Дітям показується таблиця з числами протягом 40 секунд.
Завдання 1 команді запам’ятати всі чорні цифри,
2 команді – всі червоні числа.
Записати їх протягом 1 хвилини. По закінченню часу команди називають числа, порівнюючи їх з правильними відповідями таблиці.
►► Робота з геометричними фігурами (Слайд ).
1 команда:
Яка фігура зайва і чому? (Відповідь: трикутник, він розділений на 3 частини).
2 команда:
Протягом трьох секунд необхідно побачити ряд чисел, скласти їх і записати суму
А ми, діти, продовжуємо відвідувати уроки.
Командам роздаються картки з малюнками, за 3 хвилини необхідно знайти по 10 відмінностей, обводячи їх кружечкам.
Гра «З вболівальниками на футболі»:
Зал ділиться на 2 команди
– Помах лівої руки – кричать ГОЛ, Помах правої руки – МИМО! Дві руки разом – команди кричать УРА!
По-своєму кожна
Пташина співає,
По-своєму кожен
Народ розмовляє.
У мене й народу мого
Українська є мова чудова,
Своя, материнська.
►► Вікторина «Визнач героя» Визначте за описом , про якого героя йде мова.
1 команда. Ім’я хлопчика, якого врятувало від баби Яги гусенятко. (Телесик)
2 команда. Ім’я героя чарівної казки, що народився з горошини. (Котигорошко)
1 команда. Чим хата багата, тим і пригощу! Розмазала тоненько по тарілці. Високе горнятко з вузькою шийкою. Навіть не подякувала за гостину.(«Лисичка і Журавель». )
2 команда. Кругленькі, рожеві, з однаковими веселими хвостиками. Пора подумати про зиму. Збудував будинок із соломи. Будинок для поросяти повинен бути фортецею.
«Троє поросят».
Як ми знаємо, на сьогодні про здоров’я говорять повсюди: на вулицях, по телебаченні, в соцмережах, по радіо… І цей перелік можна продовжувати і продовжувати. Я впевнена, що Ви знаєте безліч інформація про хворобу, яка розповсюджується по усюму світі, про КОРОНАВІРУС.
Пропоную пограти з вами у вікторину.
Вікторина «Правда чи Міф».
Перегляд відео «СУПЕРГЕРОЇ ЙДУТЬ ДО ШКОЛИ»
Практикум «Як правильно користуватися маскою?»
Відео «ЯК ПРАВИЛЬНО МИТИ РУКИ»
Я зараз покажу малюнок (малюнки можуть бути різними), ви їх уважно розглянете протягом 30 с. Потім я приберу малюнки, вам необхідно буде відповісти на запитання.
Запитання: Скільки метеликів було зображено на малюнку (4 штуки).
2 команда: (Слайд )
Запитання: Який приклад було написано на малюнку, яка сума чисел? (3+7=10)
Бути уважним — означає відчувати зміни в самому собі, в настрої інших людей: близьких, друзів, учителів. Будьмо уважнішими один до одного, і тоді перед нами відкриється прекрасний світ, який нас оточує.
Я хочу закінчити наше заняття словами видатного англійського літературного критика «Запам'ятовувати уміє той, хто уміє бути уважним» (Слайд ).
Будьте уважними на уроках, у спілкуванні з близькими та рідними, і тоді у вашому житті завжди буде все гаразд.