Перший Урок "Дружба це - сила, сила - це я!"

Про матеріал
Даний матеріал буде корисним учителям початкових класів у проведенні першого уроку з першокласниками
Перегляд файлу

                                                                                   Лобанчук Юлія Карлівна,

                                                                                   вчитель вищої категорії,

                                                                                   старший вчитель

    ПЕРШИЙ УРОК «ДРУЖБА – ЦЕ СИЛА, А СИЛА – ЦЕ Я!»

     Мета: Розкрити значення слів «школа», «школяр»; розширювати пізнавальну діяльність  

     дітей, формувати інтерес до навколишнього світу; створити святковий мікроклімат в

     класі для знайомства дітей; розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, усне мовлення;

прищеплювати інтерес до навчання, бажання дізнаватися щодня щось нове, плекати почуття товариськості, доброзичливості, щирості, толерантності.

Обладнання: квітка, обруч, ракета, букви, дзвінок, музика, торт, свічка, маркери

Хід уроку

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ

Вчитель: - Увага! Увага! Всім чути довкола? Вас вітають учні - нової української школи!

     Доброго, доброго, доброго дня!

Вас вітає школяриків нова сім’я!

Нумо, першокласники, всі разом руш!

Вступаємо впевнено в країну НУШ!

Всі сьогодні тут збираймося!

Зранку весело всміхаймося!

Станьмо разом в дружне коло,

Привітаймо всіх навколо!

Любі друзі! Добрий день! (-Добрий день!)

Рідні люди! Добрий день! (-Добрий день!)

Дорогі гості! Добрий день! (-Добрий день!)

Люба вчителько! Добрий день! (-Добрий день!)

УЧЕНИЦЯ                                                      УЧЕНЬ


          Сьогодні нас вітає Україна,

          І чути скрізь дзвінкий, веселий сміх.

          Настала радісна для всіх хвилина –

          Переступаємо шкільний поріг!

Гляньте, як радіють тата й мами,

Що ми - такі дорослі стали.

І бабусі, з дідусями – теж із нами,

І від щастя сяють усмішками.


Вчитель: - Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший шкільний урок

     Тож  кожен із вас має право

Дзвінком срібним подзвонити жваво.

Бо Школа двері усім  відкриває,

На Вас вона давно чекає!                      

 (Діти дзвонять дзвінком - по колу)

Вчитель: - Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних дошкільняток хлопчиків і дівчаток, перетворились на учнів, школярів.

Ви прийшли нині в перший клас.

Ви всі прийшли сюди учитись.

Життя цікаве буде в нас,

Лиш треба добре потрудитись.

Бо тільки праця вам дає:

Знання, уміння й інше диво!

Коли ж у тебе все це є,

То ти зростатимеш щасливо.

«Знайомство»

А щоб вдало з усіма завданнями  впоратися, нам потрібно познайомитися!

Давайте разом кожен викрикне своє ім’я (не виходить), давайте пошепки промовимо своє ім’я (знову не виходить) Так, діти, добре разом грати, співати, а ось говорити краще по одному, по черзі. Це і є перше наше шкільне правило яке вам потрібно добре засвоїти!

І Правило: МАЄ ГОВОРИТИ ХТОСЬ ОДИН, ІНШІ СЛУХАЮТЬ

ІІ Правило: ХОЧЕШ ЩОСЬ СКАЗАТИ – ПІДНЕСИ РУКУ

Передаємо квіточку і називаємо своє ім’я. (Я - …)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності школярів.

- А ви любите подорожувати? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в подорож. Це буде  подорож  Країною Знань і мрій. А щоб її здійснити, нам потрібно подружитись. Тож запам’ятаймо ці слова: ДРУЖБА – ЦЕ СИЛА, А СИЛА – ЦЕ Я!

- А на чому можна вирушати у подорож?  (Відповіді)

- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми здійснимо нашу подорож.

Хвіст яскравим полум'ям горить.

Вона по повітрю летить.

Прощай улюблена планета

У космос мене везе… (Ракета)

- Я сьогодні Ваш капітан. Всі зайняли свої місця? Дивіться який у нашої ракети довгий хвіст. Полетіли  (У-у-у-у-!)

 ІІІ. Робота над темою уроку

1 зупинка – «Загадкова» - зустріч зі Знайком

У нього є до вас запитання. Хто знає, підносить руку і відповідає.

  • Чим незвичайний перший день вересня?
  • Що змінилося у вашому житті?
  • У якій школі будете навчатись? А в якому класі?

ЗНАЙКО любить навчатись у грі.  Отже слухайте питання і показуйте:

  1.               Тут є хлопчики - підніміть руки вгору!
  2.               А дівчатка – присядьте!
  3.               Хто сьогодні вмивався – потріть щічки!
  4.               Кому подобається сьогоднішнє свято - покрутіться!
  5.               Хто полюбляє цукерки - пострибайте!
  6.               Хто хоче гарно  навчатися у школі – подає знак рукою!

 А сьогодні, в день Знань, вам прислали привітання казкові герої з дитячих книжок, які вам читали ваші мами й тата. Адже всі казкові герої теж колись навчалися в школі, і тепер вони вміють читати і писати. Казкові персонажі вітають вас із першим навчальним днем і передають свої поради. А ваше завдання - відгадати, хто саме вам їх надіслав.

- Якщо ви в полі знайшли грошик, то не поспішайте купувати самовар, а краще купіть цікаву книжку. (Муха-Цокотуха)

- Ми три веселих рожевенький братика, радимо вам вчитися якнайкраще, і тоді ви зможете побудувати такий же міцний кам'яний будинок, як один із нас! (Три поросяти)

- Діти, майте на увазі, що вази і квіткові горщики в класі не золоті, а прості. Тому не бігайте по класу на перервах, а то можете ненавмисно їх зачепити і розбити. (Курочка Ряба)

- Бажаю всім першокласникам навчитися читати і берегти підручники. І якщо мій тато Карло подарує вам абетку, не міняйте її на квиток до лялькового театру! (Буратіно)

- Поводьтеся в школі зразково, вчіться гарним манерам і ввічливості. Не будьте такими, як Маша, яка в гостях не вміла поводитися: з'їла всю кашу і зламала меблі! (Маша і Ведмідь)

- Я теж хочу піти до школи, як і ви! По дорозі до школи не розмовляйте з незнайомими Сірими Вовками і не розповідайте, де живе ваша бабуся. (Червона Шапочка)

- Не вчіть уроки, не пишіть чисто в зошитах і не виконуйте домашні завдання! А на всі питання вчителів відповідайте мою улюблену фразу: "Не знаю!" (Незнайко)

 2 – Зупинка – «Шкільне приладдя» - зустріч з Незнайком 

              Гра «Так чи ні»

Вчитель: - Готові продовжувати подорож? Тоді летимо далі.  3, 2, 1… Старт! Полетіли!

Слідуюча зупинка - пограємо в гру «Так чи ні». Якщо «так» плескайте в долоні, а якщо «ні» – тупаємо ніжками..

- Треба гарно вам читати?  (Так)

- Треба менших ображати?  (Ні)

- На перерві пострибати?  (Ні)

- А всі парти пописати?  (Ні)

- Друга треба виручати?  (Так) 

- А треба слухати матусю?  (Так)

- Брудне взуття носіть до школи?  (Ні)

- І книги кидайте додолу?  (Ні)

- Завжди старших поважайте!  (Так)

- І малюків не ображайте!  (Так)

- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.

Тоді пограємо ще у гру «Допоможи Незнайкові зібрати ранець»

Ми з портфеликом йдемо/ 2р. Що у нього кладемо? (Діти йдуть по колу. У кінці слів накриваємо обручем одного з дітей. Він відповідає.)

3 - Зупинка: «Посвята в першокласники» -зустріч із Кнопочкою

 Готові продовжувати подорож? 3- 2- 1. Старт! Полетіли!

А зараз Кнопочка заглянула у колодязь країни знань і побачила, що там є завдання для вас.

  • А хто скаже їй, як називають дітей, які ходять до школи? ….

- Тепер і Вас можна вважати справжніми школярами. Саме час виконати завдання: розпочинати обряд посвяти в школярі.  Увага! Увага! Прошу всіх першокласників дати урочисту обіцянку бути працьовитими і старанними, Після кожної строфи обіцянки Ви маєте дружно відповісти: «Обіцяємо!»

      1. Буду я в школі вчитись читати,

          Гарно писати і рахувати

          Буду в альбомі своїм малювати,

          Добре співати і вірші вивчати

                                              (Обіцяємо)

        2.  Книги й зошити любити,

           Берегти, а не губити,

           Акуратним завжди бути,

           Щоб нічого не забути

                                               (Обіцяємо)

        3.  Вчитись будемо сумлінно

           І поводитись відмінно,

          Щоб батьки могли радіти,

          Що такі в них гарні діти

                                               (Обіцяємо)

- Іменем Науки учням 1-А класу  ЗОШ І-Ш ступенів №3 м. Славути присвоюється почесне звання «Учень»

4 Зупинка: «Галявина дружби» - зустріч із Поспішайком

- Готові продовжувати подорож? Тоді летимо далі, щоб зустріти Поспішайка.  Полетіли!

    Ми всі різні-маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас і багато спільного. Нас об`єднала наша школа, наш клас, ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, гратися, ходити на екскурсії, у походи.

Девіз, з яким ми будемо зустрічатися щодня:

В цьому класі друзі всі, ти і ми і ви і я.

Посміхнись тому хто справа,

посміхнись тому хто зліва – ми одна сім’я.

Гра «Я – чарівник» (на зразок гри «Хустинка», замість хустки – паличка, кому дісталась, той чаклує щось хороше для усіх дітей)

  1. зупинка – «Мрійлива» - зустріч з Розумницею

Вчитель: - Рушаймо далі. Летимо на ракеті до маленьких людей.

  • Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на небі свічку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, а інші ледь видно? Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді і зірочка-ясна і видно її далеко.
  • А без чого не буває дня народження?
  • Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель запалює свічку і всі разом співають на мелодію «Happy Birthday to You»)
  • З днем народження, наш клас!
  • З днем народження, наш клас!
  • З днем народження, вітаєм!
  • З днем народження, наш клас!
  • – Отже, загадаємо жити в мирі й злагоді, більше посміхатися, ніж плакати, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, задуємо свічку.

Вправа «Мікрофон» (Діти стають у коло і по черзі промовляють побажання)

Вчитель: - Нехай для вас роки навчання стануть щасливими!  Зростайте під мирним небом та хай завжди над вашою головою світить ясне сонечко.

6 зупинка – «Астрологічна»

І наостанок батькам астрологічний прогноз, що чекає їх в цьому навчальному році:

 180 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі;

180 разів зустріти посмішкою дитину зі школи;

180 разів лагідно запитати дитину як пройшов день у школі;

180 разів приготувати смачний і корисний перекус у школу.

З посмішкою 180 разів цікавитись, що дитина робила сьогодні в школі.

Терпляче сім днів на тиждень почитати з дитиною та з цікавістю запитати про що вона прочитала.

Повторити таблицю множення і ділення числа п’ять та охоче вивчити її разом з дитиною.

П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі.

З задоволенням відвідувати батьківські збори, на які запросить вчитель.

З цікавістю спілкуватися з вчителем стосовно успіхів дитини в школі.

Охоче брати участь у проведенні масових шкільних заходах.

З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть якщо пізно приїхали з роботи).

Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, які не під силу справитись дитині самій.

З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі.

Лагідно запитати яких речей(папір, клей і т.д.) не вистачає дитині у школі.

Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, дати пораду, як домовитися і подружитися.

   ВЧИТЕЛЬ: А дітям я бажаю, ще більше знати і вміти!

               Навчитися з правдою і добром дружити,

               Кожній миті у житті радіти.

                         Та рідну Україну шанувати й любити!


І з радістю в «Інтелекті України» щодня здобувати нові знання!

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку