Перший урок "Ми – діти твої, Україно!"

Про матеріал

Перший урок проведений у 2015 році у 2 класі.

Мета. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.

Перегляд файлу

Квітка С. С.,

учитель початкових класів

Кременчуцької ЗОШ І –ІІІ ст. №28

Кременчуцької міської ради

Полтавської області

Тема. Ми – діти твої, Україно!   

Мета. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.                                                                     

Обладнання. Таблиці «Моя країна – Україна», «Київ – столиця України», сонце і промінці із завданням, мікрофон, ноутбук, презентація до уроку, пісня Андрія Малишка про Київ, кольорові стрічки, карта України, державна символіка, конверти з пазлами, гелеві кульки.             

Хід уроку

І. Організація до уроку.   

Учитель. Добрий день, мої милі діти,                                              ви підросли і змужніли у нас.                                                                                                  Будемо вчитись, дружити, радіти                                                                                    й називатись 2 клас.                                                                                                                        Я сьогодні всіх щиро вітаю                                                                                                   в нашій школі, у дружній сім’ї,                                                                                                  і міцного здоров’я бажаю                                                                                                                й щастя-радості, любі мої.                                         

— Ми раді вітати у нашій класній родині та хай ваші зірочки яскраво сяють на зоряному небі країни знань.             

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів     

Учень.           Увага! Увага! Скінчилося літо!                                       А скільки пригод неймовірних прожито!                                                               Поїздки до моря, веселі походи,                                                                                           Ігри та сонце, дарунки природи.                           

Вчитель.      Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?                                      І з чим на лінійці нас всіх привітали?             

Учень.             Цей день незвичайний приходить до нас,                                             І всім до навчання ставати вже час.                                                                               Зібрались ми разом знання вшанувати,                                                                 Бо трішки набридло вже відпочивати.                           

Вчитель.        Що ж, Перше вересня – чарівний день,                                             Це перша пісня із шкільних пісень,                                                                                     Що буде цілий рік дзвеніти                                                                                             І закликати учнів вчитись.             

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

— Країна  знань незвичайна, чарівна. Слайд 2. В ній багато  таємниць, несподіваних зустрічей, випробувань. І вас чекають  випробування.

ІV. Повідомлення і теми уроку.    

— Дітки, хто до нас заглядає у вікно? Слайд 3. Так сонечко, воно зігріває нас своїм теплом, але поки ми були на лінійці, хмаринки заховали від нас його промінці. І ми будемо збирати їх. Щоб повернути промінчики, треба виконати різні завдання.                                          

— Діти, допоможемо сонечку? Тож до роботи. Ось і перше випробування – перший промінчик                                         

Перший промінчик

І в скарбничку нашу, поки вивчим тему,

Різних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

— Щоб дізнатися про що будемо говорити на уроці треба відгадати загадку.

1. Загадка

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ... (Україна) Слайд 4.

— Так, Україна – це славетна історія, чарівна природа, рідна мова, культура, традиції. Це все, що навколо нас, усе чим живемо і про що мріємо, це наші батьки, рідні, друзі. Україна – це та земля, де ми народилися, де завжди нас чекає батьківська домівка, зігріта родинним затишком, добром і материнською ласкою, це наша Батьківщина, найкраща, найрідніша земля.

2. Декламування вірша учнями «Країна, в якій ми живемо» Слайд 5.

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна,

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ –  столиця у храмах і славі –

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Усіх областей в нас є двадцять чотири.

Бажають народи всі злагоди й миру,

У нас в Україні є місце усім.

V. Робота над темою уроку.

— Що ж ви вже знаєте про Україну, молодці, а ще багато цікавого дізнаєтеся, коли знайдемо всі промінці сонечка.

— Ось знайшла другий промінчик.

Другий промінчик.

Треба гарно працювати,

щоб кросворд цікавий відгадати

Розгадування кросворда «Загадки про Україну»  Слайд 6.                  

Цих загадок рівно сім,

Пропонуємо усім:

Їх сумлінно розгадати

Та у стовпчик записати.

З перших літер скласти слово,

Якщо впорались - чудово!

1. Коли все у тебе гарно,

    Коли день пройшов не марно,

    Наче квітка розквітаєш,

    На обличчі її маєш.

    Посміхаються вуста.

    Що це? Відповідь проста.

2. В ньому сторінок багато,

    Там і будні, там і свята.

    Він події позначає,

    Історичні дати знає,

    Та рахує залюбки

    Тижні, місяці, роки.

3. Ось стоїть біленька хата -

    Там твої матуся й тато,

    Твої сестри та брати

     І, звичайно, там є ти.

     Ще бабусі, дідусі,

    Зібралися геть усі!

    Бути в кожного повинна

    Дружня та міцна _ _ _ _ _ _!

 4. Рідну мову я вивчаю,

     З літер вже слова складаю.

     Помічниця ось моя -

     Букви в ній від А до Я

     Стали лагідно в рядки.

     Що це, знають малюки?

5.  І вареники в сметані,

     І крученики духмяні,

     Сало, терте з часником,

     Борщ червоний з буряком.

     Одним словом як назвати,

     Щоб гостей почастувати?

6.  Вони смачненькі та чорненькі,

     У ґрунт попали навесні,

     Тепер із них у полі зріють

     Яскраві соняхи рясні.

     А згодом буде і олія

     Прозора, жовта, запашна.

     Їх можна з друзями лузати.

     Про що ця загадка, хто зна?

7.  Цей фахівець нам розказав

     Про долі націй та держав,

     Де наші пращури жили,

     Які в них звичаї були?

     Які одежа, посуд, хата,

     Та ще цікавого багато.

     Розкопки буде він вести,

     Щоб нам минуле довести.  Автор: Юля Турчина

— Яке слово ви змогли прочитати? (Україна)

Третій промінчик.

Мікрофон до рук візьміть,

Про Україну розкажіть.

1. Гра «Мікрофон»

Діти (з буквами):  У всіх людей одна святиня,

                                Куди  не глянь, де не спитай.

                                Рідніша їм своя пустиня,

                                А ніж земний в пустині рай.

                                Її всі згадують щоднини,

                                Нема без кореня  рослини,

                                А нас, людей, без Батьківщини. Слайд 7

— Яке слово ви змогли прочитати? (Україна)

2. Гра «Добав риму»

— Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …(моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна …  (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.) 

3. Гра «Павутинка»

— Діти, а які слова можна дібрати до слова Україна

          Батьківщина  рідний дім            домівка

        рідна  мова  слово культура  родина

      жито                                                                                                                            

      Вітчизна                                                               рушник

              лелека      сім’я   барвінок   калина

— Молодці, гарні слова ви всі назвали.

Четвертий промінчик

Великих і славних міст багато,

будемо про головне місто України говорити.

(Лунає пісня Андрія Малишка про Київ у виконанні Олега Вінніка) Слайд 8

— Діти, відгадайте, про яке місто йдеться у пісні.(Головне місто країни). А чому воно головне місто? (Тому, що там всі головні владні будівлі країни)                                                                                   

Пятий промінчик.

Про Київ ви дізналися, Слайд 9

А символи державні також треба знати

— Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи. Про них послухайте казку.

Казка про символи

Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя.

Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї памятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину імя – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому імя – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос соловя. І дали йому імя – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

(Демонстрування державних символів України)

— То хто ж ця матір, діти? (Так, це матір – Україна)

(Прослуховування Гімну України, вчитель наголошує на тому, як слід поводитися під час його звучання)

Шостий промінчик

А зараз без зупинки

продовжимо урок фізкультхвилинкою

Фізкультхвилинка  «Україно, ми твоя надія» (музичний супровід) Слайд 10

Одягну в неділю рано вишиту сорочку,

Вийду з хати закружляю весело в таночку.

Засміється, заспіває сонце над ланами,

Прийми землю калинову срібними піснями.

В кожнім серці синьоока мрія,

Що для тебе розквітає знов.

Україно, ми твоя надія,

Україно, ми твоя любов.

Сьомий промінчик

Щоб патріотом-українцем зростати,

треба багато про рідне місто знати.

— Яку назву має наше рідне місто? (Кременчук)Слайд 11 

— Скільки років йому виповнюється у цьому місяці?  (444 роки)

— Де воно знаходиться? ( Розташоване на річці Дніпро) 

— Щоб виконати наступне завдання, я запрошую усіх діток стати у наше дружне коло.                                                                                   

Восьмий промінчик.

А тепер повідомляємо,

як рідний край ми любимо та знаємо.

Діти виходять з кольоровими стрічками Слайд 12

— А зараз  кожен з вас розповість як ви любите свій рідний край і привяжете свою стрічку до кульки.

1.   У всьому світі – кожен зна:      

      Є Батьківщина лиш одна.       

2.   І в нас вона одна-єдина -        

      це наша славна Україна.      

3.   Не забувай Шевченка слів      

      про  горду славу козаків.      

4.   Не забувай, що ти дитина     

      землі, що зветься Україна.     

5.   Звідки ти і хто такий?       

6.   Україна – дім це мій.       

7.   І яку ти знаєш мову?       

8.   Українську, чорноброву.      

9.   Де живеш, дитино?        

10. В тополиній Україні.       

11. Ким ти станеш, як зростеш?     

12. Вибір є у нас без меж.       

13. Але завжди будем вірні      

      нашій матері – Вкраїні.      

14. Ми всі діти українські,     

      український славний рід.      

15. Дбаймо, щоб про нас, маленьких,   

      добра слава йшла у світ.      

16. Свої здібності і сили     

      розвиваймо раз у раз.      

17. Щоб народу була втіха,       

      і щоб користь була з нас.      

18. Все, що рідне, хай нам буде    

      найдорожче і святе.       

19. Мої рідні, рідна мова,      

      рідний край наш над усе.      

20. Щоб про це ми не забули       

      ні на хвилю, ні на мить,      

21. Хай Господь святий із неба      

      нас, малих, благословить.      

22. Щоб ми у школі виростали,     

      вершини знань усі здолали.     

Девятий промінчик.

Зі мною грайте,

себе перевіряйте.

Гра «Дешифрувальник» Слайд 13

  На карточках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст. Це завдання ви будете виконувати у групах.

номуКож лами ясво ростона        - Кожному мила своя сторона.

зеБ тьківБанищи маєне дилюни  - Без Батьківщини немає людини.

аЗ їмсво ємкра рцесе литьбо       - За своїм краєм серце болить.

жнеКо йкра єма йсві чайзви        - Кожен край має свій звичай.

наРід лязем і в ніжме лами          - Рідна земля і в жмені мила.

Десятий промінчик.

Думай, гадай

Пазли складай

Завдання «Пазли»: «Що єднає українців?» Слайд 14

  земля    лани    домівка    родина    сімя

  мамина пісня    традиції     історія    свобода

мужність     відвага     любов до рідної землі

  батьківське мудре слово       українська мова

працелюбність     природа      народні символи      

 

— Ми нація, діти – єдина, бо в єдності – сила – це коли ніхто не зазіхає на її територію, не порушує кордони держави. Коли кожен українець шанує історичне минуле, традиції, виконує закони, не шкодує життя для захисту рідної землі. «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека).

Нас єднає рідна земля, сила духу, мова, віра в майбутнє, бо «людина без рідної землі – як соловейко без гнізда».

— Дітки, а хто з Вас памятає наш девіз?    

Девіз класу: «Промінчики сонця, зігріті теплом,

                        Будем веселі й щасливі разом!» 

(звучить пісня «Ми - діти,України» у виконанні Світлани Весни) Слайд 15

VІ. Підсумок уроку.       

— Багато ви знаєте про Україну, а головне те, що любите її, любите своїх рідних і працею своєю допомагаєте їм. Ми працювали дружно і впевнено, тому змогли повернути промінці нашому сонечку. Тепер воно і надалі буде зігрівати нас своїм теплом.               Сподіваюсь, що ваші оченята будуть сяяти радістю пізнання щодня.

(Перегляд відеокліпу «Україна») Слайд 16

— Любі діти! Бажаю вам гарних успіхів у навчанні. Шануйте своїх рідних, любіть Батьківщину. Нехай ваші знання і вміння принесуть користь рідній землі, а згуртованість допоможе подолати труднощі і досягти перемоги. Чекаю на ваші малюнки до теми сьогоднішнього уроку:  «Ми - діти твої, Україно!».

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
2307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку