Урок літературного читання у 2 класі на тему « Вірші Наталки Поклад «На веселій вулиці», «Що за день?», «Небилиця»»

Про матеріал

Розробка уроку літературного читання на тему "Вірші Наталки Поклад "На веселій вулиці", "Що за день?", "Небилиці" полегшить роботу вчителям початкових класів у вивченні творів авторів, яких було додано до програми.

Перегляд файлу

Урок літературного читання у 2 класі на тему

« Вірші Наталки Поклад «На веселій вулиці», «Що за день?», «Небилиця»»

Мета:  ознайомити учнів з творчістю української поетеси, виробляти вміння   визначати риму у віршах, аналізувати вірші, розвивати навички виразного, свідомого, правильного читання , виховувати доброзичливість, вміння планувати свій день, дружити, мати почуття гумору та веселий настрій, вміння працювати в групі

Обладнання: вірші, портрет, зошити, ручки

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Створення доброзичливої атмосфери та позитивного настрою учнів.

 

Пролунав веселий дзвоник,

Розпочався вже урок,

З неба сонце посміхнулось,

Вітерець притих, замовк.

Нас чекають жарти, вірші,

Тож почнемо, малюки!

У пригоди Наталки Поклад

Вирушаймо залюбки.

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Ви вже здогадалися хто стане героїнею нашого  уроку? Наталка Поклад.
  • Чи чули ви раніше це прізвище та імʼя? Ні?
  • Наше завдання на сьогодні дізнатися про Наталку Поклад  та її творчість.
  1. Вивчення навчального матеріалу.
  1. Ознайомлення з поетесою.

Презентація за участі учнів.

    Наталка Поклад  — знана українська поетеса, публіцист, педагог.

      Народилася Наталя 3 вересня 1951 р. у селі Маньківка Бершадського району на Вінниччині. Її мама все життя працювала в ланці, а тато — водієм.  Мати Наталії Іванівни  дуже співуча. Із її вуст доня записала весільні пісні, що увійшли до збірки «Маньківське весілля».

    Дівчинка змалку любила гратися в буденні  ігри сільських дітей: «Подоляночку», саморобні ляльки, хованки, гойдалку, «партизани». Любила й читати. Серед її улюблених книжок українські народні казки. Серед мультиків  віддає перевагу «Пригодам Вінні-Пуха».

    Для дітей Наталка Поклад видала книжки: «Хрущикова наука» (1975), «Абетка», «Чарівні шовковиці» (2010), «Небилиці» (2008), «Веселі віршики» (2010, 2011), «Сонячні віршики» (2011), «Ходить червень-чародій» (2013), «Ластівчин привіт» (2014), «На веселій вулиці» (2014).

 

  1. Передбачення.

Відгадаймо назви віршів:

 

«На  севелій ливуці»,  «Що за дьне?», «Цяилбине»

- Передбачте, про що йтиметься мова в кожному з віршів?

-В чому полягає особливість віршів? Є рима.

 

3) Словникова робота:

Смішливий, вітаннячко, живчик, смішинки, погойдаються;

Морока,зосталось; чкурнув, шаснув, туркотіти, задзижчали,іржати, гелготав.

 

-Які слова вам не зрозумілі? Хто може їх пояснити?

Можливо зрозуміємо, читаючи вірші.

 

4) Читання віршів.

    Робота в групах.

Поділ учнів на 3 групи «Котики», «Зайчики», «Горобчики».

Учні кожної групи готуються до виразного читання окремого вірша.

 

5) Представлення віршів командами.

«Котики» - вірш «На веселій вулиці»

 

Учні команди читають вірш частинами.

 

Робота над змістом.

-Хто головний герой? З ким він дружить?

-До якої частини мови належить слово кіт? Що ще скажемо про цей іменник?

-Знайдіть слова, що описують кота. Яка його вдача?

-Який настрій вірша?

-Як зрозуміли слова « Дві смішинки всядуться на його хвоста»?

-Знайдіть рими.

-Чи можна сказати що цей вірш написаний у наш час? Напій «Живчик».

-Що сподобалося у вірші?

 

Читання вірша всіма учнями класу хором.

 

«Зайчики» - «Що за день?»

Учні команди читають вірш частинами.

Робота над змістом:

- Яким був день у героїв вірша?

-Хто герої?

- Чи могли б ми бути на їх місці? Чому?

-В чому морока?

-Як би ви спланували свій день?

 

Фізкультхвилинка:

імітація рухів котиків, горобчиків, зайчиків

 

«Горобчики» - «Небилиця»

Учні команди читають вірш частинами.

 

Робота над змістом:

 -Чому вірш має таку назву?

-Яка неприємність трапилася у героїв вірша? Переплуталися мови.

-Як би ви назвали вірш?

 

Попрацюймо в групах:

Випишіть у стовпчик всі іменники, що є назвами істот.

Поверніть тваринам їх мови.

Представники команд презентують виконану роботу.

 

4. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Порівняння віршів «Круги Ейлера».

-Що спільного у віршах? Автор, веселий настрій, герої – тварини.

-Чим відрізняються?

Вірш «На веселій вулиці» – вчить дружити, бути веселими,щедрими.

«Що за день?» - вчить планувати свій день, дотримуватися режиму, не лінуватися.

«Небилиця» - вчить бути веселими, жартувати, але говорити власною мовою.

 

5. Підсумок уроку.

Бесіда:

  • Вірші якої поетеси звеселяли нам сьогодні настрій?
  • Що запам’ятали про Наталку Поклад?
  • Які вірші читали?
  •  Який вірш сподобався найбільше і чому?
  • Чи хотіли б прочитати інші вірші поетеси?

Оцінювання діяльності учнів:

Дякую за роботу на уроці. За активність… За виразне читання… За розуміння прочитаного… За наполегливість…

Рекомендую … бути більш  активними…

Повідомлення домашнього завдання:

прочитати інший вірш Наталки Поклад

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грабчук Наталія Вікторівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
3415
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку