Перший урок
«Ми українці: честь і слава незламним!»
Мета: розширити поняття про єдність та нероздільність нашої нації, незалежність і суверенність держави; розвивати в учнів бажання брати посильну та активну участь у розбудові та зміцненні України; дати розуміння поняттям: захисник, волонтер; наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше ідей та здобутків Батьківщині; формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів; виховувати патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину – Україну
І. Організаційний момент
1. Привітання учнів з Днем знань.
- Шановні батьки, любі першокласники! Сьогодні я рада від усієї душі привітати вас з чудовим днем - першим днем шкільного життя! Для всіх вас настає новий життєвий етап, повний дивовижних відкриттів, нових вражень, важливих досягнень і перемог. Не приховую, майбутніх школярів на шляху чекає чимало труднощів і перешкод, але ми – дорослі (батьки, вчителі) - завжди будемо поруч, будемо допомагати у вирішенні складних завдань, спрямовувати та надихати на звершення. Сподіваємося, що роки шкільного життя будуть щасливими, подарують світло знань, навчать доброті і справедливості.
- Нехай цей перший дзвінок на урок стане для вас символом миру, безпеки, благополуччя.
- Які в нас гарні діти: чепурненькі, веселі, жваві, непосидючі, розумні. А батьки? Я впевнена : кращих батьків просто не існує.
- 2. Оголошення теми уроку
- Сьогодні у нашій країні свято науки та знань. Ми розпочинаємо новий навчальний рік у незвичному форматі - дистанційно. Адже півроку тому з повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української війни, яка триває з 2014 року.
- І тому тема нашого першого уроку «Ми українці: честь і слава незламним!»
3. Хвилина мовчання (відео)
- Пропоную розпочати нашу зустріч з шанування героїв, які загинули, захищаючи нашу державу.
ІІ. Основна частина
1. Вступне слово
- Вже півроку Україна живе в умовах найжорстокішої війни і часто ми чуємо сигнал повітряної тривоги – сповіщення про небезпеку з повітря. Тому ми маємо бути відповідальними і бути готовими за будь-яких умов.
2. Бесіда про Україну
- Отже, тема нашого уроку «Ми українці: честь і слава незламним!»
- А чи знаєте ви, хто такі українці? (це люди, які живуть в Україні і її люблять)
- А чим ми відрізняємось від інших національностей?
( ми хоробрі, щедрі,щирі)
- Що ви знаєте про свою Батьківщину ?
- За що ви її любите?
- Зараз український народ згуртувався наче одна родина. Україна стала одним домом для усіх українців. Багато наших громадян втратили власні домівки і їх прихистили в інших містах і селах не лише України, а й усього світу. Але всі, хто вимушено покинув власну Батьківщину, мріють повернутися на рідну землю і відбудовувати зруйноване ворогом, будувати нову процвітаючу країну, зміцнювати державу. Тому українці почали ще більше цінувати державні символи.
3. Герб, Прапор і Гімн – три основні Державні символи України.
- Які державні символи України ви знаєте? Кольори України можна зустріти у всіх куточках нашої планети.
-Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?
-Пригадайте, що означають ці кольори?
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
-Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?(Відповіді дітей)
-Що таке Гімн?
-Як називається Гімн України?
Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
Звучить державний гімн України « Ще не вмерла Україна…»
4. Розповідь про дітей, які наближають перемогу
- Нажаль, в нашій державі відбуваються жахливі події.
- Але чи вірите ви в нашу перемогу?
- Що можна робити для її наближення?
- Кого ми називаємо захисниками? (Пояснити, що на війні працюють всі: солдати, командири, медики, парамедики, волонтери, рятувальники ДСНС, поліція).
- Чи є серед Ваших рідних чи близьких Захисники чи Захисниці? (Навчіть дітей віддавати знак пошани захиснику (рука на серці); попросіть дітей, які знайомі із захисниками передати слова вдячність від вас та від усієї класної спільноти).
- Але крім дорослих навіть і діти наближають нас до перемоги.
- Що ви знаєте про дітей, які допомагають ЗСУ?
- Але крім фінансової допомоги, захисникам треба слова вдячності і підтримки. За бажанням можете намалювати листівки.
5. Розповідь про пісні-символи
- Наші захисники і захисниці живуть і борються у важких умовах, але гарний настрій, бадьорість допомагає їм зберігати велику силу.
- Великою підмогою на службі є пісня. З початку війни складне вже багато нових пісень і проспівано старих.
- Яка пісня стала символом?
- Пропоную вам послухати і за бажанням її проспівати.
- Які ще пісні ви знаєте?
ІІІ. Підсумок заняття
- Отже, про що ми з вами говорили?
- Що нового ви дізналися?
- Що сподобалось найбільше?
- А завершити наш урок я б хотіла словами великого українського письменника Володимира Сосюри:
Любіть Україну
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
В годину щасливу і радості мить
Любіть у годину негоди!...
Любіть Україну ві сні й наяву, вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову, і мову її солов'їну.