План
виховної роботи
з учнями 1 класу
Мета виховання:
Організувати роботу з моделювання та побудови виховної системи класу, спрямованої на розвиток і розкриття індивідуальності дитини, що вміє жити в класному колективі і будувати зі своїми однокласниками відносини взаємодопомоги та взаємоповаги, шанобливо ставитися до життя і до всього живого, як прояву життя.
Виховні досягнення роботи
- формування дружного колективу з активною життєвою позицією;
- формування основ громадянських та загальнолюдських цінностей;
- формування основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості;
- формування понять та уявлень про важливість праці для людини, родини та держави;
- формування понять та уявлень про довкілля;
- формування естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне у житті;
- формування основних понять про народ, націю, суспільство, державу.
Завдання виховної роботи
Характеристика класу
В 1 класі ____ учнів. З них ___ дівчаток та ___ хлопчиків. Діти веселі, спостережливі, допитливі, рухливі та активні.
Починається формування колективу, тому треба використовувати різноманітні методи і форми роботи, щоб зробити класне життя насиченим, сповненим цікавими та корисними подіями.
З перших тижнів навчання у школі діти намагаються здружитися один з одним, більше дізнаються про кожного; вчаться слухати один одного, розуміти один одного, домовлятися один з одним.
Дуже люблять приймати участь в ранкових зустрічах, колективних та групових дидактичних іграх, шкільних та класних заходах.
Самоврядування в класі знаходиться на стадії формування.
Поки що працюють окремі учні, які виконують окремі доручення, більшість учнів ще потребують систематичного контролю збоку вчителя та постійного нагадування про доручення в класі.
В цілому учні класу досить уважні та тактовні, ввічливі та поступливі, з повагою ставляться один до одного. Але є учні, які не вміють правильно спілкуватися з іншими учнями класу, можуть влаштувати суперечку, тому організовано індивідуальну роботу з ними.
План виховної роботи на вересень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
місячник подорожі «Країна талантів» 1. Свято «Перший дзвоник». 2. Спортивні змагання присвячені Дню фізичної культури та спорту. 3. Конкурс малюнків до дня міста. Перегляд фільму «Моє місто». |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Первинні інструктажі:
Бесіда на тему «Зовнішній вигляд учня» |
|
|
Ціннісне ставл. до сім’ї, родини, людей |
Бесіда з теми: «Чарівні слова відкривають серця»
|
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Гра: «Вчуся все робити сам» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Екскурсія: «Збережемо чистим довкілля» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда:«Як фарбами передати настрій» |
|
|
Ціннісне ставл. особ. до сусп.-ва і держави |
Урок: «Україна – єдина країна» Конкурс малюнків « Моє рідне місто». |
1.09 |
|
Робота з класним самоврядування |
Вибір активу класу. |
|
|
Індивід. робота |
Бесіди з учнями з метою виявлення їхніх рис характеру, особистих інтересів. |
|
|
Робота з батьками |
Батьківські збори-тренінг «Адаптація першокласників»
|
|
|
План виховної роботи на жовтень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
подорож «Маленький правознавець» 1.День людей похилого віку «Як я допомагаю бабусі та дідусю» 2.«Тварини світу, що занесені у Червону Книгу» 3. До дня вчителя «Професія – вчитель». 4. День Українського козацтва. 5. Конкурс поробок «Осінь мила! Осінь славна! |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі:
Бесіда на тему «Я і мій клас».
|
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Гра-вікторина: «Школа гарної поведінки» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда: «Бджілка мала, та й та працює» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Бесіда:«Чистий клас» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда:«Краса природи в пісні і в слова» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Бесіда: «Символи моєї держави» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Бесіда-контроль: обов’язки чергових. |
|
|
Індивід. робота |
Індивідуальні бесіди з учнями про поведінку на перервах. Індивідуальні бесіди-поради «Чим займатися під час канікул?» |
|
|
Робота з батьками |
Індивідуальні бесіди, поради батькам щодо формування в учнів потреби самообслуговування. |
|
|
План виховної роботи на листопад
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Козацькому роду нема переводу» 1. Конкурс малюнку «Ми роду козац. діти» 2. День української писемності та мови. «Плекай свою мову» 3. Всесвітній день вітань. Чарівні слова 4. Конкурс малюнку «Ми – жителі однієї планети Земля».
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі:
Бесіда з теми: «Як треба поводитись у школі, вдома, на вулиці»
|
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда: «Мої обов’язки в школі і вдома» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда: «Про двох братів – Умійка та Невмійка» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Бесіда: «Милуйся красою рідної природи» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда: «Барви пір року» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Бесіда: «У країні рідної мови» «Тривожні дзвони історії до Дня пам’яті жертв Голодомору» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Контроль за виконанням громадських доручень. |
|
|
Індивід. робота |
Інд.бесіди з окремими учнями – про поведінку на уроках. Індивідуальні бесіди з учнями, які виявляють ознаки дезадаптації. |
|
|
Робота з батьками |
Організація зустрічі та консультацій психолога для групи батьків класу «Про причини труднощів, що виникають у процесі адаптації дитини до школи, та спільна робота батьків і школи щодо їх подолання» |
|
|
План виховної роботи на грудень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Зимовий місяцелик» 1. Міжнародний день боротьби зі СНІДом. 2. День Збройних Сил України. 3. Про звичаї та обряди українців. Конкурс на кращу новорічну композицію. 4. День Святого Миколая . 5. Загальношкільне свято «Новорічна казка».
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі:
Бесіда з теми: «Хочу і можу бути здоровим»
|
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда: «Відкриваємо скриньку добрих справ» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Гра: «Збережемо книгу» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Бесіда - гра: «Екологічна стежка» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Вікторина: «Музичні фантазії» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
«Ми – українці» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Перерозподіл громадських доручень серед учнів класу, пропозиції цікавих та корисних справ. |
|
|
Індивід. робота |
Інд.бесіди з окремими учнями щодо активізації їх навчання і обговорення щодо режиму харчування окремих учнів |
|
|
Робота з батьками |
Засідання батьківського комітету класу (підведення підсумків роботи за вересень – грудень, підготовка аудиторії до роботи у зимових умовах. Батьківські збори «Любов до читання – запорука успішного навчання». |
|
|
План виховної роботи на січень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Сімейно-родинне виховання» 1.Новий рік за старим стилем. День Василя Великого – конкурс знавців колядок, щедрівок. 2. Конкурс малюнку «Моя сім'я». 3. День Соборності України. 4. Бесіда «День державного Гімна України»
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі:
- Обережно, ожеледиця (перехід доріг за несприятливих умов) (ПДР).
Бесіда: «Бути вихованим. Що це означає?»
|
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда з теми:«Скриня народної мудрості» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда: «Ми працю любимо» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Екскурсія:«Збережемо красу природи» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда-гра: «Ліпимо казку» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
«Мила та земля, де мати народила» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Рейд активу класу. Перевірка стану підручників. |
|
|
Індивід. робота |
Індивідуальні бесіди з учнями про виконання громадських доручень. Індивідуальні бесіди з учнями про прочитані книги. |
|
|
Робота з батьками |
Анкетування батьків «Як змінилась Ваша дитина за час навчання в школі?». Аналіз анкет. Індивідуальні бесіди, поради батькам з проблеми формування в учнів інтересу до знань. Індивідуальні поради батькам щодо дотримання дітьми режиму дня. |
|
|
План виховної роботи на лютий
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Школа етикету» 1. Конкурс на кращий клас. 2. День Святого Валентина (взаємні привітання друзів). 3. Міжнародний день рідної мови. 4. Поетичне слово Лесі Українки (25.02.1871 – 01.08.1913). + фільм.
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі: -правила поведінки у класі під час перерв; - правила поведінки під час екскурсій; - правила поведінки у спортивному залі; - Пішохід і машини. Автомобіль- джерело небезпеки на дорозі (ПДР). - Надзвичайні ситуації. Твої дії.(ЦО). - Режим дня молодшого школяра (СГ). - Якщо пожежа у сусідів. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки (ПБ). Бесіда з теми: «Я і мої друзі» |
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда з теми:«Яким має бути добро на Землі» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда: «Знайомимось з професіями» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Екологічна вікторина |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда «Музика поруч з нами» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Бесіда «Я маю право… кожна людина має право» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Круглий стіл: «Клас – наша сім’я». |
|
|
Індивід. робота |
Спостереження за учнями із відхиленнями у поведінці. Індивідуальні бесіди та корекція поведінки. Індивідуальні бесіди з учнями у яких проявляються ознаки негативного ставлення до товаришів по класу. |
|
|
Робота з батьками |
Індивідуальні консультації, як виховувати в дитині бажання та уміння вчитися. Батьківські збори «Швидке читання – запорука успішного навчання». |
|
|
План виховної роботи на березень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«У світі прекрасного» 1.Тиждень мистецтв. День іграшки. 2. «Мамине свято». 3.Конкурс віршів «Шевченко – поет і художник» + фільм. 4. Всесвітній день поезії. Конкурс віршів та малюнків.
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі: -правила поведінки у шкільних коридорах; -правила поведінки на вулицях міста; -правила поведінки під час масових заходів; -правила поведінки під час весняних канікул; - Дорожні знаки (ПДР). - Всесвітній день цивільної оборони (ЦО). - Гігієна школяра (СГ). - Уникай небезпеки. Наодинці вдома (ПБ). Бесіда з теми: «Я хочу стати кращим»
|
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда: «Сила і слава твого роду» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда: «Коли я виросту» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Бесіда з теми: «Перші весняні квіти» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда: «Музика в природі: пори року» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Година пам’яті |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Бесіда-контроль щодо виконання обов’язків активом класу. |
|
|
Індивід. робота |
Індивідуальна робота з учнями з проявами агресивної поведінки. Обговорення з ними їхніх вчинків. Індивідуальні бесіди з учнями з метою підвищення їхньої відповідальності за навчання. |
|
|
Робота з батьками |
Бесіда з батьками «Як уникнути травм серед дітей?» Привітання мам і бабусь класу зі святом «8 Березня» Бесіди, поради батькам щодо організації відпочинку дітей на канікулах. |
|
|
План виховної роботи на квітень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Світ природи. Екологічне виховання» 1.Міжнародний день сміху (цікаві смішинки). 2. День авіації і космонавтики. 3. Всесвітній день Землі та довкілля. «Планета Земля – наш рідний дім». 4.День пам'яті Чорнобильської катастрофи.
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі:
Бесіда з теми: «Якщо хочеш бути здоровим - загартовуйся» |
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда: «Як інших навчити поваги до себе» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда з теми:«Місто веселих майстрів» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Екскурсія: «Зустріч пернатих друзів» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда: «Абетка мистецтва» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Бесіда: «Сторінки історії рідного міста» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Звіт активу класу про виконання громадських доручень. |
|
|
Індивід. робота |
Індивідуальні бесіди «Що таке дружба і товаришування» Індивідуальні бесіди про правила дорожнього руху з учнями, які живуть далеко від школи. |
|
|
Робота з батьками |
Бесіда з батьками про їхню роль у загартуванні та збереженні здоров'я дитини. |
|
|
План виховної роботи на травень
Розділ |
Зміст діяльності |
Термін |
Прим. |
Година класного керівника |
«Бережи здоров'я змолоду» 1.День Перемоги. Зустріч із ветеранами. 2. День матері. «Мама на Землі одна». 3.Міжнародний день музеїв. Екскурсія до художнього музею. 4.Свято «Прощавай, перший клас». 5.Свято «Останній дзвоник».
|
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інструктажі: - правила поведінки під час перерви; - правила безпечної поведінки на вулицях міста та села; -правила поведінки на водоймах улітку; -правила безпечної поведінки під час екскурсій; -правила безпечної поведінки під час літнього відпочинку; - Бесіда-конкурс на кращого знавця ПДР та конкурс малюнків «Веселий світлофор»;(ПДР) - Сигнали цивільної оборони (ЦО). - Сонце, повітря і вода – кращі друзі школяра!(СГ). - Безпечна поведінки в природі. Запобігання пожеж (ПБ). Бесіда з теми: «Абетка пішохода» |
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда:«Пізнай, прийми і руку протягни» |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда:«Праця та відпочинок влітку» |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
Конкурс малюнків: «Зелені друзі мого краю» |
|
|
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва |
Бесіда: «Музичний фольклор рідного краю» |
|
|
Ціннісне ставлення особист. до сусп.-ва і держави |
Бесіда: «Мої права та обов’язки» |
|
|
Робота з класним самоврядування |
Вибори активу класу на наступний навчальний рік. |
|
|
Індивід. робота |
Обговорення з учнями їх участі у справах класу. Індивідуальні репетиції з учнями – учасниками класних свят. Індивідуальні бесіди з учнями щодо їхнього ставлення до друзів. Індивідуальні бесіди – настанови учням з охорони життя і здоров'я під час літніх канікул. |
|
|
Робота з батьками |
Бесіди-поради батькам щодо змістовного відпочинку дітей влітку, їх загартування. Батьківські збори «Спілкування у сім'ї. Активне спілкування». Участь та допомога батьків у проведенні екскурсій класу. |
|
|
1