Перший урок "Мистецтво – це куточок всесвіту!"

Про матеріал
Розробка першого уроку для учнів 5-го класу, під час якого діти узагальнюють та збагачують знання про живопис, театр, скульптуру як види мистецтва. Під час заняття учні зможуть спробувати себе у ролі скульпторів,акторів і режисерів, а також художників.
Перегляд файлу

 

Тема виховного заходу: Мистецтво – це куточок всесвіту.

Мета:   

  Дидактична: узагальнити та збагатити знання учнів про живопис, театр, скульптуру як види  мистецтва.  

  Розвиваюча:  вчити розрізняти види  мистецтва; формувати вміння слухати і оцінювати виступи товаришів; розвивати зорові та слухові відчуття; розвивати творчі здібності, мислення, пам'ять.

  Виховна: формувати в учнів потреби у спілкуванні з різними  видами мистецтва; виховувати почуття прекрасного, естетичний смак та любов до різних видів мистецтва. 

Обладнання : ілюстрації до мультфільмів; скринька з роздатковим  матеріалом; кольорова крейда, метрова лінійка, гімнастичний обруч.

 

Хід виховного заходу.

І. Організаційна частина.

  Доброго дня  любі  діти! Сьогодні ми  зануримось з вами  в світ мистецтва, в світ картин, скульптур та театру. Адже мистецтво - це свято, чаклунство, казка, творчість. Наше свято буде проходити на шкільному подвір’ї.

 Мистецтво! Чарівних звуків ти ріка безмежна,

    Гармонія тих фарб, що з сонцем грає джерело.

                                             Душі людської казка безсловесна

                             Чарує і манить  як восени тепло.

                             Вона саме життя, що жити всім велить!

                             Вона надія й щастя мить!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

   Ми сьогодні будемо не просто слухати, а чути, непросто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати.

  Урок незвичайний, пов'язаний з різними видами мистецтва.

 

Гра «Мікрофон»

         - А що таке мистецтво?

         - Які види мистецтва вам відомі?

         - Що таке театр?

         - Ви були в театрі?

         - Що таке скульптура?

         - А чи знаєте ви з якого матеріалу роблять скульптури?

         - Що таке живопис?

         - Які основні кольори?

         - Які теплі, холодні?

         - Скільки кольорів має веселка?

         - Назвіть їх?

  Подивіться навкруги. Наш світ наповнений кольорами. Без них він став би сірим і безрадісним.

ІІІ. Основна частина.

  На початок нашого уроку, пропоную вам поділитися своїми відчуттями, переживаннями, проговоримо про  настрій  кожного із вас.  А допоможуть нам у цьому кольорові квіточки. У кожного з вас є квіточки трьох кольорів. Виберіть зараз квітку того кольору, який відповідає вашому настрою на даний момент і прикріпіть до дерева (Додаток №1).

Жовтий - це спокій. 

Червоний – важкість, хвилювання.

Зелений  - це радість, приємні емоції.

  Діти вибирають квітку за кольором, який відповідає його настрою і прикріплюють до дерева.

  Перед вами знаходиться скринька з різноманітними предметами у вигляді  кульок ( яблуко, апельсин, помідор, грейпфрут). Вони мають однакову форму, а розпізнати їх можна лише дивлячись на них. Запрошую кожного з вас до скриньки та дістати свою кульку-загадку, але перед цим запропонувати варіант відповіді. Таким чином, клас поділимо на чотири групи (Додаток №2).

  Учні по черзі дістають кульки і промовляють один варіант відповіді.

(Орієнтовні відповіді: яблуко, апельсин, помідор, грейпфрут, маленька динька, м’ячик).

1 вид мистецтва – скульптура.

  Скульптура — вид мистецтва, пов'язаний зі створенням об'ємних художніх форм у реальному просторі. Саме тому скульптор спирається на прак­тику пластики та моделювання, які необ­хідні йому для відтворення об'ємності фігури чи предмета. Мистецтво скульптури вибирає своїм об'єктом переважно людину, іноді — тварину, значно рідше — натюрморт чи пейзаж.       Скульптури мають реальний об’єм і специфічний матеріал. Це викликає у споглядача бажання доторкнутися до скульптури, зрозуміти пластичну позу, ритмічну композицію.

  Зараз кожна з груп по черзі продемонструє різні скульптури, вибираючи своїм об’єктом тварин, птахів чи людей. Кожен учень першої групи зображує скульптуру, а інші учні вгадують. І так по черзі продемонструють свої вміння кожна з груп.

  Демонстрація та відгадування скульптур учнями.

  Динамічна пауза.

 «Грім — ураган — землетрус».
  Учні об'єднуються в трійки. У кожній трійці двоє учасників беруться за руки і, піднявши їх угору, утворюють «хатинку», а третій учень стає між ними — це мешканець хатинки.
  Якщо ведучий говорить «Грім», мешканці хатинок намагаються знайти собі нові хатинки й забігають усередину нової пари. Якщо він говорить «Ураган», «хатинки» шукають собі нових мешканців. А за командою «Землетрус» усі трійки розпадаються і створюють нові. Завдання ведучого — знайти собі трійку. Той, хто не встиг знайти нову хатинку або нового мешканця, стає ведучим.

2 вид мистецтва – театральний.

   Театр — один із найдавніших видів видовищного мистецтва, його історія налічує більше двох із половиною тисяч років.

   Як і будь-який інший вид мистецтва, театр має свої особливі ознаки. Це мистецтво синтетичне:  спектакль складається з тексту п’єси, роботи режисера, актора, художника й композитора. Театр — мистецтво колективне. Спектакль — це результат діяльності не лише тих, хто з’являється на сцені, але й тих, хто шиє костюми, майструє предмети реквізиту, установлює світло, зустрічає глядачів. Недарма існує визначення «працівники театрального цеху». Спектакль — це і творчість, і виробництво.

  Бесіда:

  • Які є професії в театрі?
  • Хто хоче бути актором?
  • З чого починається театр?
  • Що потрібно мати, щоб потрапити до театру?

   Завданням для кожної групи буде таким: отримати ілюстрацію з відомих мультфільмів і відтворити побачене на ілюстрації з продовженням.

  • І група отримує ілюстрацію до мультфільму «Мадагаскар».
  • ІІ група отримує ілюстрацію до мультфільму «Льодовиковий період».
  • ІІІ група отримує ілюстрацію до мультфільму «Сезон полювання».
  • ІV група отримує ілюстрацію до мультфільму «Вовки і вівці».

(Додаток №3)

   Кожна група продумує хід своєї вистави та демонструє її.

3 вид мистецтва – живопис.

  Живопис – це вид мистецтва, який являє собою нанесення зорових образів за допомогою фарб на основу.

  У сучасному світі до цього виду мистецтва також відноситься створення зображень за допомогою цифрових технологій.

  Крім того, живопис – це важливий спосіб передачі дійсності, почуттів і стану душі людини. Крім картин, зображених на полотні, до живопису відносять і розпис стін, судин складної форми, дерева, картону, паперу та інших поверхонь.

  Зародився живопис у первісно-суспільному ладі. Ще первісні люди бачили красу навколишнього світу  й відображали її в малюнках, скульптурі, різьбленні по дереву, кості, каменю. Мисливці кам’яного віку створювали в печерах цілі галереї малюнків. На них різнокольоровими фарбами ( червона, жовта, коричневі глини ) та сажею зображали різних звірів: коней, бізонів, мамонтів, оленів, а інколи - і якісь знаки. 

   Уявіть, що ви зараз знаходитесь у кам’яному віці і хочете передати красу нашого святкового дня  для нащадків,  намалювавши   малюнок  на асфальті.

   А який же буде  цей малюнок ми зараз побачимо. 

  Команди малюють на асфальті для нащадків подію дня.

ІV. Підсумок заходу.

  Ось і добіг кінця наш захід. Пропонує вам, ще раз поміркувати над вашим настроєм, відчуттям. Якщо вони змінилися, то зніміть квітку з дерева і прикріпіть квіточку іншого кольору, який буде відповідати вашому настрою.

                   Ось такі види мистецтв побували у нас,

                   Хай і до вас приходять й не раз...

                   Хай несуть радість та творчість крилату,

                   І хай вам зігріють і будень , і свято.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1.

2 (2).jpg2.jpg

 

2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2.

 

LidjLdndT.png534804517.jpg

 

 

Orange_PNG_Vector_Clipart_Image.pngзагруженное.jpgdc9XBagEi.png          


Додаток №3.

 І група

 

db738b26c87dcab21c0339d190b5d624.jpg

 

ІІ група

 

Когда-выйдет-Ледниковый-период-Столкновение-неизбежно.jpg

 

 

 

 

ІІІ група.

 

 

287116-aliya06.jpg

 

ІV група.

 

b9d49eaf698d4844b7894a017a11.jpg

docx
Додано
10 липня 2019
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку