Виховна година 5 клас.Знаємо свої права, виконуємо обов'язки.

Про матеріал
• ознайомити дітей із Конвенцією ООН про права дитини, правами та обов’язками; • сприяти поширенню правової культури серед учнів; • виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами.
Перегляд файлу

Виховний захід(5 клас)

Знаємо свої права, виконуємо обов'язки

Мета:

  • ознайомити дітей із Конвенцією ООН про права дитини, правами та обов’язками;
  • сприяти  поширенню  правової культури серед учнів;
  •  виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись  правових обов’язків  та користуватися своїми правами.

 

 

 

Хід заходу

Добрий день, дорогі діти! Сьогодні ми будемо удосконалювати свої знання з прав дитини та її обовязків . І зараз ми проведемо «тест на п’ять почутів». У будь-якої людини їх п’ять, ви це знаєте: зір, слух, смак, нюх та дотик. У вас ще має бути шосте почуття – почуття гумору. Тому почуття зору ми замінемо на почуття гумору, так як у вас будуть зав’язані очі.   Тож, починаймо.

«Тест на пять почуттів»

(Діти сидять групами, кожній групі своє завдання.)

1.Перевіримо смак:(двом гравцям з протилежних команд дають на блюдцях цукерки). Визначить на смак сорт цукерки.( Карамель та Мармелад)

2.Перевіримо нюх: (флакони з одеколоном). Ним зазвичай користуються чоловіки після гоління. (Одеколон)

3.Перевіримо дотик:(в руки даються два предмета)З якого матеріалу зроблено цей предмет? Що у вас в руках? (Дерево, Рукавичка)

4.Перевіримо слух:(по черзі звучать мелодії). Назвіть мелодії? (Кан – кан та Ламбада)

5.Перевіримо почуття гумору: У оси – посередині,у собаки – попереду? Не голосна, не приголосна, буква – знак?(«С». «Ь»)

Чому ви зробили такий вибір? Скажіть для чого ми з вами завязували очі? Щоб зробити свій вибір,  покладаючись тільки на свої почуття, і прийняти правильне рішення. 

Всі знають, що є богиня , яка з'являється між людьми із зав’язаними очима. Скажіть , як її звуть? (Феміда) Так,  це богиня правосуддя. У неї  зав’язані очі.  Це для того, щоб нічого не могло вплинути на справедливість прийнятого рішення. І сьогодні  Феміда допоможе удосконалити наші знання з прав дитини та її обов’язків. Давайте привітаємо Феміду оплесками!!!!!

 

 

На сцену виходить Феміда. На ній довге біле вбрання , в руках терези, завязані  очі.

Феміда:

Дитя моє! Бог дав тобі життя,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, маленький громадянин,

Бог дав закони нашого народу.

Від дня народження, від іменин-

Він твій, цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під жовто – синім прапором

Своєї Української Держави.

У мене в руках чарівна скринька, у ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути в скриньку. Кого ви побачили в чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина –це найцінніший скарб.

Кожна людина є неповторною та  унікальною. Усі люди на Землі мають однакові права. А що таке право?

Право – система обов’язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.

Дитина від народження має права. Права дитини – це певні можливості, які потрібні вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Ваші права визначено в Конвенції ООН.

Учень 1:

20 листопада 1989 року  Генеральною асамблеєю ООН було ухвалено Конвенцію  про права дитини. 27 вересня 1991 року її було ратифіковано Верховною Радою України.

Учень 2

 

У кожної держави  є один найголовніший  закон - Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати гідний Основний Закон. Від цього  залежить доля нашого народу і кожної людини. 28 червня 1996 року  є днем народження  Конституції  України. Кожен громадянин повинен її  знати, розуміти, виконувати  і боронити.

 

Феміда:Давайте пригадаємо наші права згідно з Конвенцією.( слайд 2-12 )

Молодці!  А  тепер давайте ми з вами подивимося фрагменти з мультиків, і розберемо ,чи були порушені права казкових героїв?

( слайд 13-15)

 

 

 

 

 Кожна людина має не тільки права, але й обов'язки перед суспільством, у якому живе, і повинна поводитися так, щоб дотримання власних прав і обов'язків не заважали  іншім людям.  

 

Гра «Права та обов’язки» (сигналізуй відповідними картками права, обов’язки. Червоного кольору-права, жовтого кольору- обов’язки, слайд 16-18 )


Права


                     Обов’язки

1 . Усі діти мають любов і турботу.

 3.Особлива турбота — дітям-інвалідам .
 

5. Усі діти мають повноцінне харчування. 
 

7. Усі діти мають…  відпочинок і дозвілля .

 

 

 

 9. Усі діти мають…  освіту. 

12. Діти мають… вільно висловлювати свої погляди .
 

 

 

 

 

 

 

14. Всі діти мають … на медичну допомогу. 
 

16. Всі діти мають… на вільне спілкування. 

 

 

 

 

19. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці .

20. Всі діти мають інформацію .

22. Жодну дитину не можна ображати або принижувати .
24. Всі діти мають … на життя .


2. Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

4. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
 

6. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

8. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.

10. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

11. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

13. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

15. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

17. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

18. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

21. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

23. Не ображати і не принижувати оточуючих.
 

25. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Рефлексія «Галявина квітів»

У кожного з вас є квітка,  на ній написано початок речення.Вам потрібно його продовжити.

Давайте тепер прикрасимо   нашу галявину.

(блакитні квіти: Я маю права…..; жовті квіти – Я зобовязаний….)

Феміда(слайд 19):

Сьогодні – діти, завтра – народ. Звичайно, діти – майбутнє нашої держави, і від вашої правової  культури , знать, вмінь залежатиме, якою буде наша Україна. У житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому слід бути уважним, розсудливим, розумним, не квапитись із рішенням і висновками. Я хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права  та обовязки, і бути Людиною.

 

 Діти (всі разом):

Мораль і право, право і закон-

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

У  розвитку держави – України .

 

 

Підсумок.

Учитель . Я сподіваюсь, що  ви будете знати і памятати не лише про  права , й не забудете про дотримання власних  обовязків.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баштова Наталія Вікторівна
    Розробка чудова, давно шукала таку, де йдеться не лише про права, але й про обов'язки. на жаль, немає презентації, хоча текст на неї посилається. Напишіть, будь ласка, хоча б назви мультфільмів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
2971
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку