Виховний захід(5 клас)
Знаємо свої права, виконуємо обов'язки
Мета:
Хід заходу
Добрий день, дорогі діти! Сьогодні ми будемо удосконалювати свої знання з прав дитини та її обов’язків . І зараз ми проведемо «тест на п’ять почутів». У будь-якої людини їх п’ять, ви це знаєте: зір, слух, смак, нюх та дотик. У вас ще має бути шосте почуття – почуття гумору. Тому почуття зору ми замінемо на почуття гумору, так як у вас будуть зав’язані очі. Тож, починаймо.
«Тест на п’ять почуттів»
(Діти сидять групами, кожній групі своє завдання.)
1.Перевіримо смак:(двом гравцям з протилежних команд дають на блюдцях цукерки). Визначить на смак сорт цукерки.( Карамель та Мармелад)
2.Перевіримо нюх: (флакони з одеколоном). Ним зазвичай користуються чоловіки після гоління. (Одеколон)
3.Перевіримо дотик:(в руки даються два предмета)З якого матеріалу зроблено цей предмет? Що у вас в руках? (Дерево, Рукавичка)
4.Перевіримо слух:(по черзі звучать мелодії). Назвіть мелодії? (Кан – кан та Ламбада)
5.Перевіримо почуття гумору: У оси – посередині,у собаки – попереду? Не голосна, не приголосна, буква – знак?(«С». «Ь»)
Чому ви зробили такий вибір? Скажіть для чого ми з вами зав’язували очі? Щоб зробити свій вибір, покладаючись тільки на свої почуття, і прийняти правильне рішення.
Всі знають, що є богиня , яка з'являється між людьми із зав’язаними очима. Скажіть , як її звуть? (Феміда) Так, це богиня правосуддя. У неї зав’язані очі. Це для того, щоб нічого не могло вплинути на справедливість прийнятого рішення. І сьогодні Феміда допоможе удосконалити наші знання з прав дитини та її обов’язків. Давайте привітаємо Феміду оплесками!!!!!
На сцену виходить Феміда. На ній довге біле вбрання , в руках терези, зав’язані очі.
Феміда:
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, маленький громадянин,
Бог дав закони нашого народу.
Від дня народження, від іменин-
Він твій, цей світ широкий за вікном,
Ти на життя і щастя маєш право
Під жовто – синім прапором
Своєї Української Держави.
У мене в руках чарівна скринька, у ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути в скриньку. Кого ви побачили в чарівній скриньці?
(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина –це найцінніший скарб.
Кожна людина є неповторною та унікальною. Усі люди на Землі мають однакові права. А що таке право?
Право – система обов’язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.
Дитина від народження має права. Права дитини – це певні можливості, які потрібні вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Ваші права визначено в Конвенції ООН.
Учень 1:
20 листопада 1989 року Генеральною асамблеєю ООН було ухвалено Конвенцію про права дитини. 27 вересня 1991 року її було ратифіковано Верховною Радою України.
Учень 2
У кожної держави є один найголовніший закон - Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати гідний Основний Закон. Від цього залежить доля нашого народу і кожної людини. 28 червня 1996 року є днем народження Конституції України. Кожен громадянин повинен її знати, розуміти, виконувати і боронити.
Феміда:Давайте пригадаємо наші права згідно з Конвенцією.( слайд 2-12 )
Молодці! А тепер давайте ми з вами подивимося фрагменти з мультиків, і розберемо ,чи були порушені права казкових героїв?
( слайд 13-15)
Кожна людина має не тільки права, але й обов'язки перед суспільством, у якому живе, і повинна поводитися так, щоб дотримання власних прав і обов'язків не заважали іншім людям.
Гра «Права та обов’язки» (сигналізуй відповідними картками права, обов’язки. Червоного кольору-права, жовтого кольору- обов’язки, слайд 16-18 )
|
Рефлексія «Галявина квітів»
У кожного з вас є квітка, на ній написано початок речення.Вам потрібно його продовжити.
Давайте тепер прикрасимо нашу галявину.
(блакитні квіти: Я маю права…..; жовті квіти – Я зобов’язаний….)
Феміда(слайд 19):
Сьогодні – діти, завтра – народ. Звичайно, діти – майбутнє нашої держави, і від вашої правової культури , знать, вмінь залежатиме, якою буде наша Україна. У житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому слід бути уважним, розсудливим, розумним, не квапитись із рішенням і висновками. Я хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права та обов’язки, і бути Людиною.
Діти (всі разом):
Мораль і право, право і закон-
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
У розвитку держави – України .
Підсумок.
Учитель . Я сподіваюсь, що ви будете знати і пам’ятати не лише про права , й не забудете про дотримання власних обов’язків.