перший урок на День Знань

Про матеріал
Мета: - сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, - розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, - викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, - розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Перегляд файлу

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

Перший урок. 1 клас.

 

Мета: - сформувати уявлення учнів про школу як країну знань,

- розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні             символи,

             - викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів,

   - розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання,  щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.

Обладнання: кольоровий папір для українського  віночка, ілюстрації державних і народних символів , кліпи «Моя Україна», «Изюм – город детства моего»

 

Хід уроку

І. Організація учнів


- Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією.
На дверях нашого класу сьогодні великими літерами написано «1-й клас».
Так! Сьогодні народився наш 1-Б клас!


-Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу:


Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та лиш дзвоник задзвенить –
Стане тихо, ніби в квіти
Заховались бджоли вмить.


-З чим автор вірша порівнює школу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?
(Діти дають відповіді на поставлені запитання.)


-А хто з вас знає, чому навчає школа?

 

В школі вчать дітей читати
І писати будуть вчить.
На екскурсії водить.
Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Ще навчать, як в світі жити,
Зі всіма дітьми дружити.
Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати.
Завжди правду говорити.
В світі лиш добро творити!


- Ми будемо вирушати у цікаву подорож по Країні Знань. Але кожна нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба познайомитися. Я ваша перша вчителька. Звуть мене Надія  Петрівна. Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.
Ось тепер ми друзі! А з друзями можна ділити і радість і сум, перемоги і невдачі, разом робити добрі і корисні справи.

- Діти, а чи готові ви до навчання у 1 класі?


ІІ. Перевірка знань.


-  А чи добре ви знаєте укр.. казки? Відгадайте «З якої це казки?»

(Діти піднімають руки)


- «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)
- «… Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)
- «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)
- «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)
- «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..»(«Рукавичка»)
Молодці!


-  Наступні загадки, які я вам зараз загадаю.(Відповідаємо всі разом)


- 1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)

2. Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)

3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

- В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі)

Молодці!


IІІ. Оволодіння матеріалом, шляхом застосування одержаних знань


- З сьогоднішнім святом вас вітає не тільки школа а й місто, де ви народилися і край, в якому живете.
- Як же називається край, де ми живем? (Ізюм – малюнки гімна і герба міста)

(Перегляд кліпу «Изюм – город детства моего»)

 

А чи має наша держава теж свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
Ми не дарма завели мову про Україну. Адже наш перший урок присвячений
дорогій Батьківщині, нашому рідному краю, який ми всі дуже любимо.
Усі ми одного роду – діти українського народу.
- Якими словами ще можна назвати слово Україна? (Батьківщина , рідний край, рідна домівка, рідна земля)
- Діти, громадянами якої держави ми є? ( Ми – громадяни України!)

                                                          Ми є діти українські –
                                                          Хлопці і дівчата,
                                                          Рідний край наш – Україна
                                                          Велика й багата.

                                                          Ми є діти українські –
                                                          Український славний рід!
                                                          Дбаймо, щоб про нас маленьких
                                                          Добра слава йшла у світ.
- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи. Про них послухайте казку.


      - Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя.
       Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
       Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.
      Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.
      А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
      З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
(Демонстрування державних символів України)


- То хто ж ця жінка - матір?


                                      На землі великій є одна країна:
                                      Гарна й неповторна, мила…(Україна)

 

Найвідомішим народним символом є вінок. Зараз ми створимо чарівний український віночок. Чарівний тому, що ми вкладаємо в нього свою часточку любові.

Я беру квіточку і назваю ім’я

– Вийдіть до мене і «вплетіть» квіточку у наш віночок.

За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.

 

      – Погляньте, діти, на цей чарівний віночок.

      – Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я - 1-Б клас!

Ми усі – одна сім’я,

                                                 Неповторні – ти і я!

                                                 Будемо усі дружити,

                                                 В злагоді і мирі жити.

                                                 Бо життя – це диво – казка!

                                                 В ньому є любов і ласка!

                                                 Ми прийшли у світ, щоб жити

                                                 Й на Землі добро творити!

 

Закони нашого життя.

Країна Знань, яку кожен з вас зможе відкрити завдяки своїм можливостям, зусиллям має свої закони, і ви їх повинні знати.
                                                 Заходить вчитель – треба встать,
                                                 Коли тобі дозволять – сядь.
                                 Сказати хочеш – не гукай
                                 А тільки руку підіймай.
                                                 Ручкою на парті ніколи не пиши,
                                                 Підручник і зошит ти свій бережи!
                                Будь старанним у навчанні
                                Кожен день уроки вчи !
                                                Щоб не сутулилась спина,
                                                Сядемо рівно неодмінно.
                                Уважно вчителя ти слухай
                                І не поводься ,як папуга.
                                               Прізвиськ дітям не давай,
                                               А дівчаток захищай!
                                Клас і школу бережи,
                                З цього дня вони твої!

 

ІV Підсумок уроку

– Любі першокласники, наш урок добігає кінця. Я хочу показати вам кліп, щоб ви не забували, в якій прекрасній країні ми живемо!

 

(Перегляд кліпу «Моя Україна»)

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку