Виховний захід "Свята моєї Батьківщини"

Про матеріал
Метою виховного заходу є дати учням поняття про державні та народні свята в Україні; розширювати пізнавальний інтерес школярів; сприяти формуванню національної свідомості; виховувати почуття патріотизму і гордість за свою Батьківщину.
Перегляд файлу

 

Тема: Свята моєї Батьківщини.

Мета: дати учням поняття про державні та народні свята в Україні; розширювати пізнавальний ін­терес школярів; сприяти формуванню національної свідомості; виховувати почуття патріотизму і гордість за свою Батьківщину.

Обладнання: таблиці  та дитячі малюнки зі святами, кульки, презентація про свята.

Хід уроку

  1.                ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1.                     Прийом “Психологічна хвилинка”

( Діти порівнюють кульки в обох руках вчителя: кульки ненадуті і  кульки наповнені повітрям. Вчитель дає надуті кульки з посмішкою та побажаннями учням, а ті передають один одному, бажаючи гарного настрою)

Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм,плідно попрацювати і отримати  гарні результати.

 

А епіграфом нашого уроку будуть слова:
Ніколи не говори: «Я - неук»,
А завжди кажи «Я - зірка».


На парту кожному із вас упала зірка. І нехай кожен із вас пам’ятає:
Я - учень
Я - хочу знати
Я - думаю
Я - вмію
Я - знаю
Я - особистість творча
Я – зірка


- Сьогодні ви матимете змогу показати свої:


1. Знання
2. Уміння
3. Навички
4. Ерудицію
5. Кмітливість

 

  1.              АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  •    Яку тему вивчали на минулому уроці?
  •    Що означає бути громадянином і патріотом?
  •    Чи всі українці є патріотами?
    1.              Фронтальне опитування. Гра-змагання «Права та обов’язки »

(Дівчатка називають права, а хлопці – обов’язки )

 

  1.             Казкова правова вікторина (проводять заздалегідь підготовлені учні)

  Права дитини не забудь,

             Уважним завжди й всюди будь!

Які права  було порушено? Вживайте в мовленні слова: « Я так думаю…», «Я переконаний…», « На мою думку…» тощо.

Права

1. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

-  З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

 

2. "Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !"

-  З якої казки цей лист? («Вовк і козенята».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на життя.)

 

3. «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку.»

-  З якої казки цей лист? («Попелюшка».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на відпочинок.)

4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому."

-- З якої казки цей лист? («Снігова королева».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на вільне пересування.)

 

5.  "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."

-  З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців».)

- Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

6.  «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пір’ячка. Не можу так більше жити»

-  З якої казки цей лист? («Кривенька качечка».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі.)

 

7.  «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

- З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик».)

-  Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

8) Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу.

 Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

ОБОВ’ЯЗКИ

1. О. Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

«Рано – вранці Буратіно поклав абетку в торбинку і підстрибом побіг до школи… До школи треба було повертати праворуч, музика лунала ліворуч. Буратіно почав спотикатися. Ноги самі повертали до моря, де грала музика.

- Школа ж нікуди ж не втече ж, - сам собі голосно промовив Буратіно, - я тільки погляну, послухаю – і бігцем до школи!

Що є духу він кинувся бігти до моря.»

(Короткий варіант

Який обов’язок не виконував Буратіно із казки «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»?)

(Перший обов’язок усіх дітей це учитися, систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками. Буратіно цього обов’язку не виконував)

 

2.  M. Носов «Пригоди Незнайка та його друзів»

«Незнайко з цікавістю дивився на все. Найбільше його вразила надзвичайна чистота. По всіх дворах працювали малючки. Одні підстригали ножицями траву, щоб вона була рівненька, інші, озброївшись мітлами, підмітали доріжки, треті вибивали пилюку з довгих підстилок. Цими підстилками в Зеленому місті застеляли не тільки підлоги, а навіть тротуари на вулицях.»

(Тут малючки виконують обов’язок , який говорить про те, щоб берегти природу, шанувати своє місто і опікуватися ним)

 

  1.                 Народна казка «Котик та півник»

Зранку глянув півник у віконце – бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана.

- Піду – но я трошки подзьобаю – нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.

Тільки – но півник за поріг, а лисичка його хап! – та й помчала до своєї хати.»

(Короткий варіант

Який обов’язок не виконав півник із укр..народної казки «Котик та півник»?)

(Обов’язок усіх дітей – слухатися старших - батьків, учителів. Дотримуватися моральних та етичних норм. Півник забув про свою обіцянку Котикові, зачинитися у хатці і не виходити, не послухався його)

 

  1.             Робота з картками(індивідуальна перевірка д/з)

 

  1.              Створення проблемної ситуації.

(На столі стоїть ваза з квітами, кульки, цукерки,  книга, картина, листівка, книга…)

  •    Яка тема нашого уроку?
  •    Що може об’єднати ці всі предмети? (Подарувати на певне свято)
  1.              ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Отож, тема нашого уроку «Свята моєї Батьківщини»

  •         Сьогодні на уроці ви  розширите свої знання про  свята своєї Батьківщини; дізнаєтесь на які групи вони поділяються; на яку дату  припадають;створимо карту свят.
  1.              ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1)Робота за підручником (с. 93-96)

Вправа «Мікрофон»

  •         Які свята відзначає ваша сім'я?
  •            Розгляньте малюнки на с. 93. Назвіть зображені на малюнках свята. Чи святкують їх у вашій родині?
  •            Прочитайте текст на с. 94 і поділіться своїми думками щодо прочи­таного.
  •         Що із прочитаного було вам знайоме?
  •         Що нового ви дізналися?
  •         На які дві групи можна розподілити всі свята?
  •         Хто встановлює державні свята?
  •         Яке головне державне свято нашої країни?
  •         Коли його відзначають?
  •         Про які інші державні свята ви прочитали?
  •         Які бувають професійні свята?
  •            Розгляньте малюнки на с. 94. Про які свята нагадують малюнки? Хто в ці дні приймає вітання? Складіть речення.

2)Робота із словничком

  •            Знайдіть у словничку (с. 140-141) слово свято. Дізнайтеся його зна­чення.

3)Презентація (про свята)

 

  1.           Фізкультхвилинка (мультимедійна про Україну)

 

  1.              УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
    1. Робота в парах.

Працюємо в зошитах (с. 29  завдання № 2 «Впізнай та підпиши свято»

  1.              Робота в групах

Група  № 1 На квіточках написати назви державних свят(можна і дату, коли святкуємо дане свято)

 

Група № 2 На квіточках написати назви народних  свят(можна і дату, коли святкуємо дане свято)

Група № 3 На квіточках написати назви професійних  свят

(можна і дату, коли святкуємо дане свято)

 

Група № 4 На квіточках написати назви особистих свят

(можна і дату, коли святкуємо дане свято)

 

2) Вікторина «Чи знаєш ти свята нашої країни?»

(На зірочках написані дати свят. Діти беруть зірочку і називають свято, яке припадає на цю дату.)

  •           День Незалежності України? (24 серпня).
  •           День Державного Прапора України? (23 серпня).
  •           День Конституції України? (28 червня)
  •            Міжнародний жіночий день? (8 березня)
  •           Шевченківські дні (вшанування пам'яті українського генія — Тараса Шев­ченка)? (9-10 березня)
  •           День пам'яті про Чорнобильську трагедію? (26 квітня)
  •           День праці і солідарності трудящих? (1-2 травня)
  •           День Перемоги? (9 травня)
  •           День Матері? (Друга субота травня)
  •           День знань? (1 вересня)
  •           День Збройних Сил України? (6 грудня)
  1.        ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Чи сподобався  вам урок?

Чим сподобався?

На свята завжди дарують  подарунки. Ось і я вам хочу подарувати подарунки за гарну роботу на уроці. Діти отримують кульки.

  1.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 29-30 у зошиті доробити завдання;

намалювати малюнок  про улюблене свято і підготувати розповідь про нього, або

виготовити подарунок до улюбленого свята.

А на зірочці, яка впала на парту, написати своє улюблене свято.І  ми дослідимо, яке улюблене свято нашого класу.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Мандзик Тетяна
Додано
30 липня 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку