Перший урок на тему: "Тридцятиріччя незалежності України" для учнів 5- 11 класів

Про матеріал
Матеріали містять розробку першого уроку для старнших класів (9-11) до 30-річчя незалежності України. Урок містить авторські матеріали (автори дають згоду на використання публікації). Дану розробку можна використати не лише як перший урок , а й як звичайний під час вивчення теми в 11 касі "Україна періоду незалежності".
Перегляд файлу

 

НІЖИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №1

НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

«Тридцять років по десять кроків»

(9-11кл.)

 

 

Номінація

«Перший урок (до 30-ї річниці незалежності України)»

 

 

Педагог-організатор - Ярош О. Б.

 

 

 

2021 р.


 Тема:   «Тридцять років по десять кроків» (9-11кл)

Урок - подорож

Мета: 

  • ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;
  • формувати національну свідомість, почуття поваги, гордості за Батьківщину, розвивати в учнів навички роботи з історичними документами,  творче мислення, комунікабельність, вміння працювати в групах;
  • виховувати любов і повагу  до України, її символів та історії

Очікувані результати: зміцнювати патріотичні почуття, спрямовувати духовний розвиток учнів.

Обладнання:  пазл «Карта України», прапорці з найважливішими датами періоду незалежності, плакати: «Прапор України», «Гімн України», «Герб України», відеоролик «Україна моя», відеоролик «Гімн України», аудіозапис  гімну, пісня С. Весна «Діти України», авторське відео (Рудик В.І.), «Революція Гідності», відео «Білі лебеді»(ютуб), авторські вірші (Саєнко Я.В.), жовто-блакитні прапорці з написами на них найважливіших дат та подій по кожному десятиліттю незалежності України, різнокольорові стікери, жовто-блакитні квіти з зображенням на них написів демократичних цінностей та загальнолюдських  ідеалів: «гідність», «патріотизм», «верховенство права», « демократичні свободи», «честь», «совість», «повага», «справедливість», «людська гідність» .

ХІД УРОКУ

Епіграф до уроку

Усе моє, все зветься Україна

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори

(Ліна Костенко)

 

І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.

Учитель:  Дорогі учні, сьогодні ви піднімаєтеся на сходинку вище  у вирі шкільного життя, яке закружляє вас на 2021-2022 навчальний рік. Він стане пам’ятним, бо український народ святкує  30-ту річницю незалежності України.

Як довго українці йшли до цього

Тернистий шлях спіткав патріотичні почуття,

А серце стукало тривогу за тих,

Хто віддавав своє життя

За незалежність і за перемогу,

І за можливість вільно думати щодня

Щоб українці були впевнені у тому,

Що їх держава -  це броня!

Яку пробити і зламати неможливо,

І думка кожного- важлива,

Бо Україна  -  справжнє диво!

Яна Саєнко

  Час прозвучати головній пісні нашої держави «Ще не вмерла Україна». (відеоролик «Гімн України»). Всі піднімаються, звучить гімн.                                                  

 

II. Основний зміст уроку.

Учитель: Діти, ви вже зрозуміли, що сьогодні на уроці ми будемо говорити про найцінніше, що є у кожної   людини, про її серце, про Батьківщину, про неньку  - Україну!

Батьківщина – це мати, яку не вибирають. Це доля, яка випадає раз на вік. Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.

Вправа “Асоціативний кущ”

- А що для кожного з вас значить Україна? (думки, висловлення учнів).

За допомогою жовто-блакитних квіток із  зображенням цінностей, учні створююсь на дошці інсталяцію.

 

ІII. Повідомлення теми і мети уроку.


Учитель:  Ми пишаємося тим, що святкуємо 30-ти річчя нашої держави. Українці горді тим, що  ніколи не поневолювала інші народи, не вели загарбницькі війни, а лише захищала себе  і завжди мріяла про незалежність,  яку і  здобули в 1991 році.

Як і коли з’явилась Україна?

Мабуть, Всевишній захотів її життя.

І чути зараз всім народам її палке серцебиття!

Бувало так, що серце зупинялось, і жити не хотілося…. Журба

Свята земля стогнала . Була тьма.

Сумна-сумна свій хрест несла.

Сповита горем, не вимагала співчуття.

Несамовито йшла вперед!

А скільки душ загинуло, скалічило  на цій дорозі!

А скільки сліз пролито!

Осиротіла  матінка-земля , ховаючи дітей своїх.

Вона свята! Бо вистояла, вижила, злетіла!

І заявила на весь світ сміливо

Що незалежна вже вона.

30-ту весну зустріча!

Яна Саєнко

Учитель: А зараз я запрошую  вас  до віртуальної гри-подорожі історією доби незалежності України.   Ви зможете  відчути  себе справжніми істориками - дослідниками. Подорожувати будемо командами, кожна з яких  представлятиме  десятиліття незалежності нашої держави.

 (об’єднуємось  в команди, шляхом жеребкування. На папірцях написано 10, 20, 30 років. Діти тягнуть папірець з цифрами  і об’єднуються в команди по періодах :

  • 1 -10 років незалежності.
  • 2 -20 років незалежності,.
  • 3 - 30 років незалежності .

Коли команди сформовано, діти налаштовуються на роботу в групах, обирають :

  • секретаря (веде записи),
  •  доповідача (ставить запитання щодо змісту матеріалу або доповідає про результати роботи групи),
  • спікера (головуючий),
  • “охоронця часу” (учня, що стежить за часом).

Учитель: А зараз прошу підійти секретарів  команд та  взяти прапорці свого періоду:(команди попередньо визначаються з назвами (1-2 хв.)

  1. Перша команда - “каменярі”, отримує дати від 1991 - по 2001рр.
  2. Друга команда  - “реформатори”, отримує дати від 2001 -по 2011рр.
  3. Третя команда - “міленіум”, отримує дати від 2011 - по 2021рр.

Учитель: Тепер кожна з команд, опрацювавши інформацію на прапорцях, складає коротку  характеристику кожного десятиліття.

(На роботу ви маєте 5 хвилин. На виступ кожен спікер  має до 3 хвилини на обговорення: запитання - відповіді - 1 хв.)

Поки команди готуються на екрані відбувається демонстрація  відеоролику «Україна моя»

 

IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.

Учитель: 

Діти виконують завдання. Після того, як усі  справились, розпочинаються виступи спікерів та групове обговорення 3-ох десятилітніх періодів становлення незалежності нашої держави  у вигляді конференції.

Узагальнюємо віртуальну подорож авторською поезією.

(Учениця декламує вірш «  Історія тридцяти  років »)

 

Історія тридцяти років

Всього лиш  тридцять! Молодість яка!

Багато вже позаду, попереду ще більше,

А я вам розкажу це все у вірші!

Облич в  історії держави так багато,

Що всіх і  не перелічить!

Країну будували  геть завзято.

Подій  вирували:

 Революція на граніті – студенти голодували,

Конституцію приймали,

 Грошову реформу пережили.

Такі собі роки були…

Час плинув, нові думки  в головах ожили,

Ідеї кращого життя з’явились.

Динаміка зростала , усі зашевелились.

І  колір сонця на Майдані  вже  домінував.

«Помаранчева революція – мирний шлях до кращого життя!»

Так говорили і співали українці!

 Так думали і переконані були!

 Блискуча перемога на Євробаченні!

 Здавалось, Україна на  Олімпі!

 Але чи так?....  Пишалися недовго.

Відчули  гіркоту, відчули смак,

Який  ніколи не забути,

Відчули біль, який ні з чим не порівнять.

 Революція гідності  дала про себе знать.

 Небесна Сотня у вічність полетіла!

Запанувала хаотичність.

 Неоголошена війна!

 Що буде далі? Ми не знаєм.

 Лиш серце трепетно щемить,

 А у душі мелодія бринить:

  Країну треба захистить!

Яна Саєнко


V. Творча робота.

Складання пазлу «Карта України»

Учитель: Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням, а ми з вами є частинкою цього пазлу.

Ви вже багато знаєте про Україну. А скажіть, скільки областей має наша держава? Зараз запрошую з кожної команди по три учасника щоб спільно скласти карту України. Решта учнів мають по черзі написати назви областей.

(Діти  складають на дошці пазл карти України, та підписують області під пісню С. Весна «Діти України»)

Учитель: Вивчаючи минуле української нації, осмислюючи його духовні цінності, ми бачимо кращі риси наших предків: патріотизм, волелюбність, повага до свого народу. Але чи легко бути патріотом? Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?

Діти ланцюжком один за одним висловлюють власні думки про поняття патріотизму.

 

 VІ. Підсумок уроку

Зараз так важливо бути патріотом своєї Батьківщини, коли твоя країна переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, не залишають байдужими жодного громадянина нашої держави. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану, заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», заради чого наші українські воїни обороняють територіальну цілісність нашої рідної землі, рідного міста.

                                                     Як довго спала я

Добридень, сонечко тобі,

Вітаю вас, хмаринки.

Струмочку, ти так дзюркотів, що сон мій розбудив.

І вітер колискову більше не співає.

Птахи  летять на Україну звідусіль.

Земля вкраїнська так чекає,  мене, весну надій!

 І я, крокуючи назустріч Україні,

Йду не сама до вас ,

Веду я за собою  Надію, яка живе у кожного із вас.

Трима за руку  вона Віру!

 Любов до України нехай єднає вас,

Щоб Україна, українці були єдині у думках,

Щоб слово ваше рідне лунало на вустах.

А я , Весна, сміливим кроком іду вперед, я вирушаю у дорогу,

Щоб звільнити вас від колючих, чорних, отрутою пронизаних тенет, які окутали всю Україну.

 Я подарую вам блакитні крила,

А журавлі ключем надії

Несуть мене по всій країні.

 Ой, приземліться, журавлі. Я бачу Ніжин сивочолий….

Він теж знаходиться в біді…

Його синів в АТО забрали і вже достатньо поховали на кладовищах

Їх нам не забуть.

Церковні дзвони в храмах тих святих вже не співають,

Сумну мелодію гудуть

В ріці Остер течуть солоні, гіркі і вічні сльози матерів

А Гоголівська проводжає їх синів

Героям слава! Ніжинці говорять

І мріють про повернення з війни свої орлів.

Весну надій сьогодні Ніжин так чекає!

Всі барви подарую я йому:

 Відтінки сірого і чорного стираєм,

Яскраві лише залишаєм:

Блакитне небо, золоті поля, волошки сині, мак червоний

Ми скажем: ні біді.

Ми переможем!

Ми  Ніжинці – частина України, а значить ми єдині!

                                                                                                      Яна Саєнко

      Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто віддав своє життя  заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

       Хвилина мовчання (відео «Білі лебеді»)

Інтерактивна вправа «Додай барв» (Побажання Україні)

Учитель: Дуже хочеться щоб  у нашій країні нарешті настав мир. А що б побажали ви? Напишіть свої думки на різнокольорових стікерах та приклейте їх до нашої карти. Давайте розфарбуєм Україну яскравими барвами?

(Діти, прикріплюючи стікери з побажаннями, озвучують їх)

Заключне слово

Учитель:  Україна стала незалежною державою. Століттями, віками наш народ йшов до цієї особливої події. На цьому шляху полягло немало відомих і безіменних героїв. Гинуть і зараз на Сході України, утверджуючи наше право на волю і свободу. Як показав час, боротьба за своє право бути незалежним і самостійним є постійною. Якою наша держава буде ще через 30 років, буде залежати від вас. Хочеться вірити, що уроки історії не пропадуть даремно для вас, а любов, повагу до Батьківщини ви пронесете в своєму серці й передасте наступним поколінням.

Авторське відео «Революція Гідності» (автор: Рудик В.І.)

Додаток1

Написи демократичних,  загальнолюдських цінностей та ідеалів для жовто-блакитних квіточок

«гідність»

«патріотизм»

«верховенство права»

«демократичні свободи»

«честь»

«совість»

«повага»

«справедливість»

«людська гідність»


Додаток 2

Дати з подіями для команд по десятиліттях на прапорці

Перша команда 1991 -2001рр

  • 1.24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.
  • 2.1 грудня 1991 року  референдум за незалежність України, обрання главою держави Леоніда Кравчука - 1 грудня 1991 р.
  • 3. Обрання президентом України Леоніда Кучми -10 липня 1994 р.
  • 4.4грудня 1994року відмова України від ядерного потенціалу
  • 6. Вступ України до Ради Європи - 9 листопада 1995 р.
  • 7. Прийняття Конституції України - 28 червня 1996 р.
  • 8.Перше олімпійське золото для незалежної України виборола на зимових Олімпійських іграх 1994 р. у Лілліхаммері Оксана Баюл (фігурне катання).
  • 9. Введення національної грошової одиниці - гривні - 2 вересня 1996 р.
  • 10. Обрання президентом України Леоніда Кучми - 14 листопада 1999 р.

Друга команда 2001 -2011рр.

  • 1. Майдан, Помаранчева революція - 21 листопада-26 грудня 2004 р.
  • 2. Обрання президентом України Віктора Ющенка - 26 грудня 2004 р.
  • 3.Перемога Руслани Лижичко на Євробаченні 15 травня 2004 р. А 14 травня 2016 р. перемогла Джамала.
  • 4. Верховна Рада України ухвалила закон, яким визнала Голодомор 1932-1933 рр. Геноцидом українського народу - 28 листопада 2006 р.
  • 5.2006 р,2009 р. газові війни між Україною та Росією
  • 6. Вступ України до Світової Організації Торгівлі -16 травня 2008 р. (заявку було подано 30 листопада 1993 р.)
  • 7.У 2007 році тандем Україна - Польща отримали право на проведення однієї із найголовніших спортивних подій світу, і вже влітку 2012-го футбольне свято прокотилося 4-ма українськими містами - із 8 червня по 1 липня.
  • 8.Донецький «Шахтар» виграв Кубок УЕФА 20 травня 2009 р.
  • 9.Обрання президентом України Віктора Януковича - 7 лютого 2010 р.
  • 10. Підписання Харківських угод, арешт Ю. Тимошенко та Ю. Луценко.

Третя  команда 2011 -2021рр.

  • 1. «Євро 2012р»
  • 2. Євромайдан, Революція Гідності (21 листопада 2013 р. - лютий 2014р.). Втеча Президента В. Януковича з України до Росії.
  • 3. Анексія Криму Росією протягом березня 2014 року.
  • 4. Російська збройна агресія на Сході України 2014-2016 роки. В середині квітня 2014 року озброєні групи проросійських активістів почали захоплювати адмінбудівлі та відділки міліції у містах Донбасу Українська влада у відповідь заявила про проведення Антитерористичної операції (АТО) із залученням Збройних сил. Поступово протистояння переросло у масштабний воєнний конфлікт.
  • 5. Позачергові вибори Президента України, що відбулися 25 травня 2014 року. Президентом обрано Петра Порошенка.
  • 6. Угода про асоціацію України з Європейським Союзом. Політичну частину угоди було підписано 21 березня 2014 року, економічну частину - 27 червня 2014 року.
  • 7. 2015 рік -Мінські угоди
  • 8. 2017рік- безвіз України з ЄС
  • 8.2018 заміна -АТО на ООС
  • 9.2019 рік -обрання В. Зеленського президента України.
  • 10. 2020 рік -COVID -19

 

 


Перелік джерел

Інтернет джерела:

  1. https://www.google.com/search?q=%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B8+%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8&oq=%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B8+%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97&aqs=chrome.0.0i355j46j0l2j69i57j0l4j0i20i263.4370j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
  2. https://ogo.ua/articles/view/2015-08-31/66534.html
  3. https://naurok.com.ua/post/dobirka-scenari-v-do-dnya-nezalezhnosti-ukra-ni
  4. http://cls.ks.ua/chitacham/nezavisimost
  5. https://shkos.at.ua/publ/uchitelska/scenariji_zakhodiv/shhob_u_serci_zhila_ukrajina_do_25_richchja_nezalezhnosti_ukrajini/20-1-0-44
  6. https://www.youtube.com/watch?v=Wx7vo__48oE
  7. https://z1.fm/song/5000273

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 30
Оцінки та відгуки
  1. Панасюк Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Клименко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Власюк Віка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бруснік Леся Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Олейник Анжелика
    Дякую за чудовий урок і за допомогу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Дикса Віта Іванівна
    Дякую за гарний конспект. Лише в 1991 -2001рр. загубилося 5 питання.)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Чистикова Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Карасьова Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Усатая Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Цуркан Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Шинкарюк Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Саюк Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Кравченко Маргарита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Захарова Лариса Віталіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  16. запорожан тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Семзенись Юлія Петрівна
    Незвично. Цікаво. Молодець!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Челбарах Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Хромчак Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Підпалько Валентина Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Цюрупа Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Дригайло Алла Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Єщенко Віра Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Тарасенко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Корольчук ОЛЕНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Вантєєва Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Равлюк Богдана Богданівна
    Пізнавально.Оригінально. Мотивує. Дякую. Корисний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Поліщук Ганна Михайлівна
    Дякую! Дуже змістовно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 27 відгуків
docx
Додано
29 березня
Переглядів
78726
Оцінка розробки
4.9 (30 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку