Перший урок у 1 класі «Школа радо нас вітає»

Про матеріал

Перший урок важливий для кожного школяра, а особливо для першокласника. Екскурсія по школі – це перший крок для створення рутин. Змінився статус дитини, ШКОЛЯР. Важливо зберегти відчуття приналежності до великої шкільної родини назавжди.

Основна мета уроку - розказати дітям про школу, ознайомити їх із традиціями та правилами закладу, його внутрішнім розпорядком. А щоб першачкам було цікавіше, перший урок 1 вересня проводиться в ігровому форматі. Спочатку діти знайомляться зі вчителькою та одне з одним, потім тренуються збирати уявний портфель, а потім уже подорожують шкільною країною. Сценарій першого уроку у першому класі пропонує першачкам здійснити подорож через найважливіші шкільні приміщення, одночасно дізнаючися про правила поведінки у школі. 

Перегляд файлу

ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ

Тема. Школа радо нас вітає.

Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про школу, її значення в житті кожної людини; познайомити дітей зі школою, у якій вони будуть учитися (місцезнаходженням, внутрішнім розпорядком, правилами, традиціями, її співробітниками); формувати шанобливе ставлення до школи та її співробітників; навчити дітей слухати, підтримувати бажання вчитися. Розвивати увагу, уяву, монологічне мовлення, розширювати кругозір учнів. Виховувати товариськість, культуру поведінки, інтерес до навчання.

Наочне обладнання: тематичні ілюстрації, схема маршруту уявної подорожі, повітряні кульки.                                                                                                               Хід заняття

І. Організаційна частина.

1. Вступна бесіда.

- Діти! Ось і стали ви школярами. Усі ви чекали цього щасливого дня. І я дуже рада, що ви прийшли до нас. Я ваша перша вчителька Оксана Володимирівна (учні повторюють). Сьогодні у вас радісний день – ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.

1 вересня – найважливіший день у вашому житті, діти, тому що це ваш перший трудовий день. Я надіюся, що кожного дня ви радісно поспішатимете до школи, туди, де на вас чекає цікава та нелегка робота. Ваші рідні та знайомі радіють за вас, тому що ви стали школярами. А ще вони хвилюються, чи зможете ви працювати в школі так, щоб усі раділи вашим успіхам.

http://www.bloknot-odessa.com.ua/img/eshop/products/942.jpghttp://textiles-shop.com.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________4fa8e0301ef87.jpghttp://pp-books.com.ua/images/books/380/book_100001041.jpghttp://s010.radikal.ru/i313/1010/e6/5f30687142c8.jpghttp://elizium.net.ua/users/images/items/big/7FnGzd.jpg2. Гра "Я школярик".На дошці вивішується малюнок портфеля, а діти отримують предметні малюнки різних речей на картках – скотчах.  Завдання: вибрати і "покласти" до портфелика потрібні речі.

 

 

 

 

 

  1. Слухання вірша.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку, книги, ручку, зошит, гумку,

М'яч, перо, граблі, подушку, на обід м'яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату, білочку руду хвостату,

Лук, і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола, і парту, і географічну карту,

Трактора, машинку, мило - вже й на дворі звечоріло.

  Сів Миколка, дума думку: "Чи усе поклав у сумку?"            Надія Кир'ян

- Діти, куди збирався Миколка?

- Чи все потрібне він зібрав?

4. Оголошення теми заняття.

- Щоб ви не опинилися в такий ситуації, як Миколка, наше сьогоднішнє заняття присвячене знайомству зі школою. Ми його проведемо у формі гри. Готові? Тож розпочнемо.

ІІ. Основна частина.

1. Розповідь вчителя.

- Першого вересня, входячи на шкільне подвір'я, ви сказали: "Здрастуй, школо!" А що ви знаєте про неї?

(Наша школа дуже давня. Їй понад двадцять століть. Перші школи з'явились у стародавній Греції. Вам вони зда­лися б дивними. Це було місце, де діти проводили свій ві­льний час. Та могли відвідувати школу лише хлопчики з вільних родин, дітей рабів до школи не приймали. Не ходили до школи й дівчатка.

Школи були не однакові, а різні. В кожній з них навчали якомусь одному предмету. Спочатку хлопчики ходили до шко­ли, в якій їх учили читати, писати й рахувати. З цієї школи вони переходили до іншої, де їх навчали співу, музики, поезії. Завер­шувалося навчання в школі, яка готувала майбутніх воїнів. Тут хлопці загартовувалися, вчилися володіти різними видами то­гочасної зброї.

У деяких країнах школи і досі незвичайні і дуже цікаві. Ось, наприклад:

Китай.Учні тримають руки не на парті, а за спиною (вчитель демонструє). Це корисно для постави.

Індія. В одній провінції існує звичай: якщо учень прогулює урок, то замість нього в школу йде хтось із членів сім’ї.

Америка. У школу йдуть у 5 років. Парти на коліщатах. На дошці пишуть фломастерами.

Японія. Заняття починаються 1 квітня. У класах можна побачити живих рибок, красивих жуків і птахів.

Ізраїль. Діти пишуть не зліва направо, як ми, а справа наліво. )

- А ми знову повернемося до нашої школи. І щоб краще з нею познайомитися, ми з вами здійснимо невеличку подорож.

2. Гра "Подорож по шкільній країні за картою - схемою".

Уявна подорож по школі за допомогою гри "Маршрут із зупинками". Від зупинки до зупинки діти будуть подорожувати на уявних транспортних засобах. Маршрут: зупинки у вигляді кроків, на зворотній стороні яких написана назва зупинки. Діти імітуючи відповідний транспортний засіб (під відповідний музичний супровід) рухаються від зупинки до зупинки, знайомляться з зупинкою та правилами для учнів. Учитель зачитує назву зупинки, потім цікавиться, що діти можуть про неї розповісти, після чого доповнює відповіді учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Зупинки:

 

1. Вестибюль

 

2. Коридор

 

3. Клас

 

4. Їдальня

 

5. Спортивний зал

 

6. Учительська

 

7. Бібліотека

 

ІІІ. Заключна частина.

- З якими шкільними приміщеннями ви познайомилися на уроці?

- Які основні правила поводження в школі ви запам’ятали?

- Які емоції залишив у вас перший урок? Давайте свій настрій подаруємо повітряним кулькам. (Кожному учневі учитель вручає повітряну кульку та маркер. Завдання: намалювати обличчя своїй кульці. Передати свій настрій. Під гарну музику діти малюють свій настрій на повітряній кульці і відпускають у небо).


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимша Оксана
    Загальна:
    3.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
40692
Оцінка розробки
3.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку