Перший урок у 1 класі « У дружнім колі»

Про матеріал
Розробка першого уроку-знайомства спрямована на те, щоб формувати в учнів почуття повноправного члена великої шкільної родини; ознайомити з правилами поведінки в школі,правами та обов'язками школярів. Успішно пройдена адаптація до навчання стане запорукою учнівського успіху у подальшому.
Перегляд файлу

ПЕРШИЙ УРОК

У 1 КЛАСІ « У дружнім колі»

 

Мета: сформувати в учнів уявлення про шкільне життя; ознайомити з правилами поведінки в школі; дати можливість учням відчути себе повноправними членами шкільної родини; розвивати відчуття виховувати почуття колективізму та бажання здобуття нових знань.

Обладнання: посвідчення першокласників, пучок прутиків, повітряна кулька, маркер, шнурок довжиною 20 метрів, саджанець яблуні, солодощі для дітей.

 Хід уроку

 

1. Привітання з учнями та батьками та створення ситуації сприятливого психологічного комфорту.

- Вітаю всіх вас  із чудовим хвилюючим святом – Днем Знань! Це день, із якого починається шлях до майбутнього для  кожного з нас. Це день, що дає можливість дорослим повернутися у свої золоті роки, а першокласникам ступити на нову, дивовижну, часто нелегку,  дорогу до знань, до нових звершень, до підкорення вершин.. Я упевнена, що зерна науки дадуть добрі сходи і зростуть у ваших душах урожаєм урожаєм мудрості та натхнення.

2. « Ранкова зустріч» та знайомство з учнями класу.

- Наразі  я пропоную всім нам провести « ранкову зустріч». Для цього станьте в коло: мама чи тато з дитиною, можна разом. Стали, а тепер кожна мама по черзі підводить свою дитину на крок вперед зі слова: « Я відпускаю свою дитину до школи і надіюся ….» або «  Я відпускаю свою дитину до школи і бажаю…»

- Ось, батьки, ви відпустили від себе в доросле життя своїх дітей з найщирішими побажаннями та з надією на світле майбутнє.

- А у нас утворилося нове коло, нова шкільна родина, де повинна панувати тепла атмосфера, дружба, взаємопідтримка та повага.

- Діти, огляніться назад, там ви бачите своїх батьків, свою опору і свій захист. Які завжди готові допомогти та підтримати. І є надійним щитом у житті.

- Давайте познайомимося. Щоб нам було цікавіше, нам допоможе в цьому ключ до Країни Знань. Ви передаєте ключ один-одному і при цьому називаєте своє ім’я. Ключ повернувся до мене, і ним я відкрию наш клас, де ми будемо вчитися 4 роки.

3. Експеримент з прутиками « Важливість дружби»

- Зараз хочу провести з вами маленький експеримент. Ви не проти? Для цього кожен отримає 2 прутики: один кладемо на землю, а інший пробуємо зламати. Вийшло?

- Як цього одного прутика легко зламати, так і нас, коли ми одні, без друзів, без підтримки, легко образити, засмутити, як кажуть « зламати нашу віру».

- Кладемо на землю поламаний прутик, беремо інший.  Складаємо прутики  в один пучок, щільно один до одного. Спробуємо переламати. Ану татусі нехай спробують. Не виходить? Ось так і з нами, коли ми дружні, коли підтримуємо один-одного, підставляємо своє плече, тоді ми успішні, впевнені в собі і нам не страшні ніякі перешкоди.

- Тепер ви зрозуміли якою важливою є дружба для людини? Хочете бути дружнім класом? І я хочу, тому я зав’яжу вас чарівним шнурочком дружби. Всі ми один дружній колектив 1-В класу. І у нас є свій дивіз. Повторюйте за мною : У нас немає ти,

       У нас немає я.

       Ми єдиний клас,

       Ми одна сім’я.

- Запрошую всіх учнів на 1 у вашому житті урок. А про його початок нам сповістить шкільний дзвінок. ( Всі діти по черзі дзвонять)

- Щоб батьки за цей час не скучили, я залишаю вам завдання: на цій повітряній кульці написати всі свої переживання, страхи, які стосуються нашого шкільного життя. А ми йдемо до класу, як то кажуть « В добру путь!»

4. Основна частина уроку

4.1. Знайомство з Тітонькою Совою

- У нашому класі вже давно живе Тітонька Сова Мудра Голова. Вона дуже просила мене, щоб я її познайомила з вами. Тож давайте всі разом скажемо своє ім’я. Як думаєте, вона почула? Тоді спробуємо пошепки. Знову не розчула. А в мене є один перевірений спосіб познайомитися. Кожен встає і по черзі називає своє ім’я і махає привіт Тітонці Сові. Тоді вона точно запам’ятає, як вас звати. Бо з нею ми дружитимемо цілий навчальний рік.

4.2. Оголошення обіцянок вчителя та учнів.

 – А зараз настав час час дати один-одному обіцянки.

 Обіцянка учителя

        Обіцяю, не шкодуючи часу і сил, вести вас по нелегкому, але цікавому шляху знань.

        Обіцяю робити все, що у моїх силах для того, щоб цей шлях був сповнений дивовижних відкриттів і радісних перемог.

         Обіцяю відразу приходити на допомогу кожному, хто її буде потребувати.

         Обіцяю жодний день, який ми проведемо  у школі, не пройде марно.

                                                              Обіцянка учнів

         Текст читає учитель, діти в кінці фрази хором говорять: «Обіцяємо»

 Завжди приходити в клас на урок

 До того, як прокинеться в школі дзвінок –

                                                                      Обіцяєте?

 Під час уроку дружно й активно 

 Працювати. Учити усе, що потрібно вам знати –

                                                                      Обіцяєте ?

 Речі удома не забувати.

 Старанно учитись читати й писати –                                 

                                                                       Обіцяєте?

 Друзями добрими, вірними стати,

 Товаришам завжди допомагати – 

                                                                       Обіцяєте?

 А лінь, неохайність, підказки, брехню

 Не пустите в клас ні за яку ціну –

                                                                       Обіцяєте?

 

4.3. Обговорення порад « шкільної парти»

- Друзі, а чи знаєте ви, що наші шкільні парти вміють розмовляти. І не тільки розмовляти, а й дають поради. Ці поради заховалися під деякими шкільними партами. Давайте послухаємо їх.

1 парта  Вчасно йди завжди до школи

                           Та не спізнюйся ніколи.

 Вчись раніше пробудитись,

 Щоб до школи не спізнитись.

2 парта              Чемним будь, завжди вітайся

 І при цьому-  усміхайся.

 Всіх вітай: дітей, батьків,

 Друзів і учителів.

3 парта                На уроці не гукай

                           Завжди руку підіймай.

                          Там, де шум і крик буває

 Працездатності не має.

4 парта              На перерві в ігри грайся,

                          А не бігай. Не штовхайся.

                         Як ведеш себе негоже -

                         Завжди травма бути може.

5 парта             До порядку сам привчайся,

 Біля кафів не штовхайся.

 Одяг власний зберігай

 І чужий не розкидай.

6 парта              Наполегливо учися

 У житті це знадобиться.

 Вчитись ти прийшов до школи-

 Не забудь про це ніколи!

  • Якщо ми будемо дотримуватися всіх цих правил, то життя у школі буде приємним та цікавим.

4.4.  «Таємниці шкільного рюкзака»

- Тепер ви школярі, а що потрібно мати кожному школяреві? ( рюкзак). В мене є рюкзак. Його нам зібрала Тітонька Сова Мудра Голова. Давайте поглянемо, що ж вона туди поклала і чи все нам знадобиться в школі. Може є щось зайве?

 

4.5. Наповнення « Серця вчителя»

- Знаєте, що це таке? Це велике учительське серце, яке уміщує любов до всіх вас, всі ваші тривоги, переживання та досягнення. Давайте кожен по черзі вкладе своє сердечко у кишеньку великого серця. Бачите, яким гарним вийшло наше спільне серце. І нехай воно залишиться символом нашого новоствореного класу!

4.6. Нагородження учнів свідоцтвами першокласників.

4.7.Обіцянки батьків

- Отже, батьки, ми з дітьми дали обіцянки один-одному, щодо нашого шкільного життя. А тепер ваша черга. Після кожного пункту ви маєте сказати « обіцяємо»

 

 Ніколи не заходити у школу…

                                                    Більше десяти разів на тиждень.

 Ніколи не дивитися щоденники своїх дітей…

                                                    У поганому настрої.

 Ніколи не ходити на батьківські збори…

                                                     Без привітної посмішки.

 Сварити своїх дітей…

                                     Тільки у крайніх випадках.

 Виконувати за дітей домашнє завдання…

                                                      Не будете!

 

5. Підсумок уроку

5.1. Солодке пригощання

- Дайте. Будь ласка, кулькуна якій ви писали свої тривоги та переживання. ( Проколюю) Все ми їх утилізували. Немає більше в нас ніяких пароблем і ніякого негативу. А щоб наше життя було приємнішим і солодшим я проопоную учням засолодити його.

5.2. Висаджування дерева

- На завершення нашої зустрічі, я пропоную залишити згадку про цей день – посадити дерево нашого 1 –В класу. В цьому нам допоможуть татусі.І нехай це дерево росте разом з нами, набирається сили, енергії з землі. І з часом дасть плоди – яблука, а наші діти, в що я щиро вірю, з часом наберуться знань, мудрості, а основне виростуть справжніми людьми!

5.3. Підсумкове слово вчителя

В очах малих дітей цікавість і тривога.
Повсюди море сонечка й тепла.
Найкраща в світі чарівна дорога
Сьогодні вас до школи привела.
Ідіть сміливо! Це дорога в казку.
Я вас туди за руку поведу.
І подарую вам любов, тепло і ласку,
На всі питання відповідь знайду,
Навчу всього, що для життя потрібно,
Відкрию дивовижний світ для вас.
Учитись дітям просто необхідно.
Прошу ласкаво в школу, в перший клас!

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Кордяк Наталія
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку