ПЕРШИЙ УРОК
У 1 КЛАСІ « У дружнім колі»
Мета: сформувати в учнів уявлення про шкільне життя; ознайомити з правилами поведінки в школі; дати можливість учням відчути себе повноправними членами шкільної родини; розвивати відчуття виховувати почуття колективізму та бажання здобуття нових знань.
Обладнання: посвідчення першокласників, пучок прутиків, повітряна кулька, маркер, шнурок довжиною 20 метрів, саджанець яблуні, солодощі для дітей.
Хід уроку
1. Привітання з учнями та батьками та створення ситуації сприятливого психологічного комфорту.
- Вітаю всіх вас із чудовим хвилюючим святом – Днем Знань! Це день, із якого починається шлях до майбутнього для кожного з нас. Це день, що дає можливість дорослим повернутися у свої золоті роки, а першокласникам ступити на нову, дивовижну, часто нелегку, дорогу до знань, до нових звершень, до підкорення вершин.. Я упевнена, що зерна науки дадуть добрі сходи і зростуть у ваших душах урожаєм урожаєм мудрості та натхнення.
2. « Ранкова зустріч» та знайомство з учнями класу.
- Наразі я пропоную всім нам провести « ранкову зустріч». Для цього станьте в коло: мама чи тато з дитиною, можна разом. Стали, а тепер кожна мама по черзі підводить свою дитину на крок вперед зі слова: « Я відпускаю свою дитину до школи і надіюся ….» або « Я відпускаю свою дитину до школи і бажаю…»
- Ось, батьки, ви відпустили від себе в доросле життя своїх дітей з найщирішими побажаннями та з надією на світле майбутнє.
- А у нас утворилося нове коло, нова шкільна родина, де повинна панувати тепла атмосфера, дружба, взаємопідтримка та повага.
- Діти, огляніться назад, там ви бачите своїх батьків, свою опору і свій захист. Які завжди готові допомогти та підтримати. І є надійним щитом у житті.
- Давайте познайомимося. Щоб нам було цікавіше, нам допоможе в цьому ключ до Країни Знань. Ви передаєте ключ один-одному і при цьому називаєте своє ім’я. Ключ повернувся до мене, і ним я відкрию наш клас, де ми будемо вчитися 4 роки.
3. Експеримент з прутиками « Важливість дружби»
- Зараз хочу провести з вами маленький експеримент. Ви не проти? Для цього кожен отримає 2 прутики: один кладемо на землю, а інший пробуємо зламати. Вийшло?
- Як цього одного прутика легко зламати, так і нас, коли ми одні, без друзів, без підтримки, легко образити, засмутити, як кажуть « зламати нашу віру».
- Кладемо на землю поламаний прутик, беремо інший. Складаємо прутики в один пучок, щільно один до одного. Спробуємо переламати. Ану татусі нехай спробують. Не виходить? Ось так і з нами, коли ми дружні, коли підтримуємо один-одного, підставляємо своє плече, тоді ми успішні, впевнені в собі і нам не страшні ніякі перешкоди.
- Тепер ви зрозуміли якою важливою є дружба для людини? Хочете бути дружнім класом? І я хочу, тому я зав’яжу вас чарівним шнурочком дружби. Всі ми один дружній колектив 1-В класу. І у нас є свій дивіз. Повторюйте за мною : У нас немає ти,
У нас немає я.
Ми єдиний клас,
Ми одна сім’я.
- Запрошую всіх учнів на 1 у вашому житті урок. А про його початок нам сповістить шкільний дзвінок. ( Всі діти по черзі дзвонять)
- Щоб батьки за цей час не скучили, я залишаю вам завдання: на цій повітряній кульці написати всі свої переживання, страхи, які стосуються нашого шкільного життя. А ми йдемо до класу, як то кажуть « В добру путь!»
4. Основна частина уроку
4.1. Знайомство з Тітонькою Совою
- У нашому класі вже давно живе Тітонька Сова Мудра Голова. Вона дуже просила мене, щоб я її познайомила з вами. Тож давайте всі разом скажемо своє ім’я. Як думаєте, вона почула? Тоді спробуємо пошепки. Знову не розчула. А в мене є один перевірений спосіб познайомитися. Кожен встає і по черзі називає своє ім’я і махає привіт Тітонці Сові. Тоді вона точно запам’ятає, як вас звати. Бо з нею ми дружитимемо цілий навчальний рік.
4.2. Оголошення обіцянок вчителя та учнів.
– А зараз настав час час дати один-одному обіцянки.
Обіцянка учителя
Обіцяю, не шкодуючи часу і сил, вести вас по нелегкому, але цікавому шляху знань.
Обіцяю робити все, що у моїх силах для того, щоб цей шлях був сповнений дивовижних відкриттів і радісних перемог.
Обіцяю відразу приходити на допомогу кожному, хто її буде потребувати.
Обіцяю жодний день, який ми проведемо у школі, не пройде марно.
Обіцянка учнів
Текст читає учитель, діти в кінці фрази хором говорять: «Обіцяємо»
Завжди приходити в клас на урок
До того, як прокинеться в школі дзвінок –
Обіцяєте?
Під час уроку дружно й активно
Працювати. Учити усе, що потрібно вам знати –
Обіцяєте ?
Речі удома не забувати.
Старанно учитись читати й писати –
Обіцяєте?
Друзями добрими, вірними стати,
Товаришам завжди допомагати –
Обіцяєте?
А лінь, неохайність, підказки, брехню
Не пустите в клас ні за яку ціну –
Обіцяєте?
4.3. Обговорення порад « шкільної парти»
- Друзі, а чи знаєте ви, що наші шкільні парти вміють розмовляти. І не тільки розмовляти, а й дають поради. Ці поради заховалися під деякими шкільними партами. Давайте послухаємо їх.
1 парта Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
2 парта Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому- усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
3 парта На уроці не гукай
Завжди руку підіймай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності не має.
4 парта На перерві в ігри грайся,
А не бігай. Не штовхайся.
Як ведеш себе негоже -
Завжди травма бути може.
5 парта До порядку сам привчайся,
Біля кафів не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
6 парта Наполегливо учися
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов до школи-
Не забудь про це ніколи!
4.4. «Таємниці шкільного рюкзака»
- Тепер ви школярі, а що потрібно мати кожному школяреві? ( рюкзак). В мене є рюкзак. Його нам зібрала Тітонька Сова Мудра Голова. Давайте поглянемо, що ж вона туди поклала і чи все нам знадобиться в школі. Може є щось зайве?
4.5. Наповнення « Серця вчителя»
- Знаєте, що це таке? Це велике учительське серце, яке уміщує любов до всіх вас, всі ваші тривоги, переживання та досягнення. Давайте кожен по черзі вкладе своє сердечко у кишеньку великого серця. Бачите, яким гарним вийшло наше спільне серце. І нехай воно залишиться символом нашого новоствореного класу!
4.6. Нагородження учнів свідоцтвами першокласників.
4.7.Обіцянки батьків
- Отже, батьки, ми з дітьми дали обіцянки один-одному, щодо нашого шкільного життя. А тепер ваша черга. Після кожного пункту ви маєте сказати « обіцяємо»
Ніколи не заходити у школу…
Більше десяти разів на тиждень.
Ніколи не дивитися щоденники своїх дітей…
У поганому настрої.
Ніколи не ходити на батьківські збори…
Без привітної посмішки.
Сварити своїх дітей…
Тільки у крайніх випадках.
Виконувати за дітей домашнє завдання…
Не будете!
5. Підсумок уроку
5.1. Солодке пригощання
- Дайте. Будь ласка, кулькуна якій ви писали свої тривоги та переживання. ( Проколюю) Все ми їх утилізували. Немає більше в нас ніяких пароблем і ніякого негативу. А щоб наше життя було приємнішим і солодшим я проопоную учням засолодити його.
5.2. Висаджування дерева
- На завершення нашої зустрічі, я пропоную залишити згадку про цей день – посадити дерево нашого 1 –В класу. В цьому нам допоможуть татусі.І нехай це дерево росте разом з нами, набирається сили, енергії з землі. І з часом дасть плоди – яблука, а наші діти, в що я щиро вірю, з часом наберуться знань, мудрості, а основне виростуть справжніми людьми!
5.3. Підсумкове слово вчителя
В очах малих дітей цікавість і тривога.
Повсюди море сонечка й тепла.
Найкраща в світі чарівна дорога
Сьогодні вас до школи привела.
Ідіть сміливо! Це дорога в казку.
Я вас туди за руку поведу.
І подарую вам любов, тепло і ласку,
На всі питання відповідь знайду,
Навчу всього, що для життя потрібно,
Відкрию дивовижний світ для вас.
Учитись дітям просто необхідно.
Прошу ласкаво в школу, в перший клас!