Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати

Про матеріал
Виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього. Сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя.
Перегляд файлу

Тема. Про здоров’я  треба знати, про здоров’я треба дбати .

Мета:Продовжити знайомити учнів із поняттям «здоров’я», ознаками та чинниками здоров’я. Виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього. Сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя. Вчити розпізнавати власні корисні й шкідливі звички. Розповісти про корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я. Прищеплювати інтерес загартовувати свій організм і до занять фізичною культурою.

Обладнання: карта подорожі із зупинками; загадки;ілюстрації із зображенням людей, які загартовують свій організм; плакат «Способи загартування»; таблиця «Коли ми миємо руки»; карточки із зображенням овочів і фруктів, які містять вітамін С;  сигнальні картки «ТАК» зеленого кольору, сигнальні картки «НІ» червоного кольору.

Форма проведення: гра – подорож

 

Хід заняття

I.Організація класу.

II.Повідомлення теми та мети.

-Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож. Ця подорож буде незвичайна: вона казкова і повчальна. Але спочатку я хочу вам подарувати квітку, але ця квітка не проста. Ця квітка-семицвітка, яка може виконати одне ваше бажання.

-Подивіться на дошку (квітка з пелюстками), давайте прочитаємо, які бажання записані на її пелюстках. (щастя, здоров’я, успіхів у навчанні, гроші, сила, розум, краса)

-Подумайте і скажіть, щоб ви хотіли найбільше, але вибрати можна щось одне. (вислуховую думки дітей)

-Ваші бажання і думки різні. Давайте подумаємо, що ж для людини найголовніше в житті? (здоров’я)

Створення «асоціативного куща»

-Діти, з чим у вас асоціюється слово «здоров’я»? (учні відповідають, а вчитель записує на дошці:хороший настрій, правильне харчування, сила, режим дня та інше)

Слово вчителя.

-Сьогодні ми з вами будем говорити,

Як ніколи в житті не хворіти,

Як здоров’я міцне мати,

А про ліки і не згадувати!

-Щоб попасти в країну «Здоров’я», нампотрібно пройти декілька зупинок. А подорожувати будемо ось по цій карті.

-Розпочинаємо. Перша зупинка «Чистоти».

1.Зупинка Чистоти.

- Діти, скажіть, як вмивається кішка? (вилизує себе язиком)

-А як інші тварини доглядають за собою?(слон з хобота обливає себе водою, мавпи чистять один одного)

-Правильно.

-Не виносять бруду і безладу борсуки. Навесні і восени вони прибирають і ремонтують свої підземні будинки.

-Бурі ведмеді часто купають своїх ведмежат, тримаючи їх за комір.

-Отже, навіть звірі постійно купаються і чистять своє тіло.

-Діти, відгадайте загадку.

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно,

Цю роботу я люблю,

Хоч від неї худну. (мило)

Метод «Мікрофон»

-А навіщо нам потрібне мило?(учні висловлюють думки)

Слово вчителя.

-Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні один раз на тиждень.

-Також постійно треба стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, тримаємо у руках багато різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до рота. Регулярно обрізуйте і не гризіть нігті.

- Діти, давайте разом складемо правила «Коли ми миємо руки милом».

  • Руки треба мити перед їдою;
  • Після відвідування туалету;
  • Після ігор з тваринами;
  • Якщо ви звідкись прийшли;
  • Після брудної роботи.

-А що нам допоможе перемогти мікроби?(чистота)

-Відгадайте наступну загадку. 

Загадка.

Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків  

По голівці ходять-волосся в порядок приводять.(гребінець)

-Для чого потрібен гребінець?(відповіді)

-Так, правильно потрібно мити голову, слідкувати за охайністю зачіски, прочісувати власним гребінцем 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.

-Слухаєм наступну загадку: Чищу зубки кожен день

                                                     Дуже добре й швидко

                                                      Мені в цьому допоможе

                                                      Моя зубна…(щітка)

-Скільки разів треба чистити зуби?(учні висловлюють свої думки).

Слово вчителя.

-Щоб зуби були здоровими треба їх чистити вранці і ввечері перед сном. А також 2-3 рази на рік ходити на огляд до зубного лікаря.

-Так чому погано бути брудним і неохайним?(ніхто не захоче дружити з бруднульою).

-Продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Загартування».

2.Зупинка «Загартування»

-Діти, а хто з вас загартовується?

Метод «Мікрофон»

-Які є способи загартування?(діти висловлюють свої думки; на дошці малюнки «підказки», як можна загартовуватись)

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

-Діти, для правильного загартування потрібно дотримуватись основних правил загартування.

  • Загартовувати організм систематично – щодня протягом тривалого періоду.
  • Умови і дозування змінюйте поступово. Повітряні і водні процедури починайте влітку і продовжуйте восени й зимою, поступово знижуючи температуру повітря та води.
  • Привчайте організм до систематичного впливу подразників різної сили. Для цього перебувайте на вітрі, на сонці, у воді різної температури.

-Послухайте вірш, який вам підготувала ваша однокласниця.

Учень:Повітря, сонце і вода

Для всіх хвороб просто біда.

Тож загартовуватись, друже, слід, 

Щоб врятуватися від бід.

На сонце личко підставляй,

Водою тіло обливай, холоду не бійся,

А для сміливості ти смійся.

-Отже, ви тепер знаєте, як можна загартовуватись. І хтось з вас обов’язково буде загартовувати свій організм. А ми продовжуємо подорожувати і наступна наша зупинка «Здорове харчування».

3. Зупинка «Здорове харчування».

Слово вчителя.

-Нерідко вам доводиться чути фразу «Щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися!»

-Не всі продукти, якими харчується людина, корисні для здоров’я.

-Правильне харчування-умова здоров’я, неправильне-призводить до хвороб. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я.

Гра «Корисна та шкідлива їжа»

-Подивіться на дошку, тут картинки з різними продуктами. Завдання таке: відібрати корисні продукти від шкідливих.(один учень виходить до дошки).



-А тепер подивіться і скажіть, чи все правильно?(обговорення)

(картинки роздруковую, і розрізаю кожен продукт окремо; розміщую на дошці в довільному порядку).

Метод «Мікрофон»

-Розкажіть, як правильно харчуватися? Що обов’язковоповинно входити в наш раціон?(м'ясо, риба, злакові, бобові культури, молочні продукти і обов’язково овочі та фрукти)

Слово вчителя.

-А ви знаєте, що білки-це будівельний матеріал для організму.

-Жири-забезпечують організм теплом.

-Вуглеводи-забезпечують роботу м’язів.

-Також для нормального росту і розвитку дитячого організму потрібні вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita»-життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамін не вистачає, людина тяжко хворіє.

-Діти, а в яких овочах і фруктах найбільше вітаміну С?(на дошці картинки овочів та фруктів, які містять вітамін С)

-Отже, пограємо в гру ,підсумовуючи те, про що ми дізналися на цій зупинці.

Якщо це корисно-показуємо зелений сигнал, а якщо ні-сидимо червоний.

Гра «Так чи Ні».

1).Їсти треба 4 рази на день?(так)

2).Їжа повинна бути різноманітною і збалансованою?(так)

3).Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу?(ні)

4).Корисно вживати солодощі та цукор?(ні)

5).Ваш раціон повинен включати-м'ясо, рибу, молоко?(так)

6).Корисно їсти смажену та жирну їжу?(ні)

7).Їжу потрібно ретельно пережовувати?(так)

8).Сіль потрібна людині у великій кількості?(ні)

9).Вітаміни краще вживати в натуральному вигляді?(так)

10).Джерело енергії для організму ліки?(ні)

11).Їжа-наше тепло, енергія, ріст і здоров’я?(так)

-Молодці!

-Рухаємось далі і наступна зупинка « Шкідливі звички».

4.Зупинка «Шкідливі звички».

Слово вчителя.

-Діти, більшість з вас мають свої звички, хтось гризе нігті на руках, хтось захоплюється грою на комп’ютері, хтось вживає слова-паразити та інші.

-Діти, звички має кожен, та погано, коли вони шкідливі.

-Розгляньте плакат і скажіть, які шкідливі звички руйнують здоров’я?

-Шкідливі звички-це постійне недотримання

правил гігієни, паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Ці звички переростають у хворобу, заволодівають тілом людини, її душею, а здоров’я покидає людину назавжди.                                                                                          

 

Аналіз ситуації.

-Послухайте розповідь і допоможіть герою розібратися в його проблемі.

У мене є два друга: Коля і Толя. Коля дуже самостійний. Він останнім часом став палити і тепер виглядає як дорослий. Дівчата звертають на нього увагу. Але я чув, що це дуже шкідливо: в сигаретах є отрута, він отруює організм. Курять люди частіше хворіють і частіше вмирають.

А Толя виглядає не так модно, як Коля з цигаркою. Але Толя завжди бадьорий, веселий і сильний. Він займається спортом.

А я все думаю, що мені робити: закурити, як Коля, або спортом зайнятися, як Толя?

-Де місце хлопців, які хочуть потрапити в країну здоров’я: поруч з Толею або з Колею?

Куріння-найпоширеніша шкідлива звичка. Сигарети містять нікотин, отруйні смоли і багато інших канцерогенів.

-Діти, ми говоримо все про шкідливі звички, а подивіться на ці картинки і скажіть, які корисні звички тут зображені.

Отже,Запам’ятайте!

-Куріння особливо шкодить дітям. Курці часто хворіють на рак легенів. Намагайся не перебувати в одному приміщенні з курцями. Ніколи не кури. Щоб позбутися куріння, необхідно мати дуже сильну волю.

 

-Продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Режим дня»

5.Зупинка «Режим дня».

Слово вчителя.

-Правильно розподілити свій час вам допоможе…режим дня.

-Режим дня це основа здорового способу життя. Режим-слово французьке і в перекладі означає «управління».

-В першу чергу це управління своїм часом.

-Але зрештою-і своїм здоров’ям, і своїм життям.

- Діти, пропоную разом скласти наш режим дня.

-На (магнітній) дошці я розвісила картинки із серії «Режим дня», а ви повинні пригадати свій режим дня з самого ранку і послідовно розташувати картинки.

7.00- ранкова зарядка та водні процедури

7.30- сніданок

7.45-дорога до школи

8.00-12.35-заняття в школі

13.00-обід

13.30-15.30-післяобідний відпочинок

15.30-17.00-самопідготовка

17.00-підвечірок

17.30-19.00-прогулянка, ігри на свіжому повітрі

19.00-вечеря

19.30.-21.00.-читання художньої літератури, домашні ігри

21.00.-водні процедури, сон.

Отже,якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня- спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час,- вашому організмові буде легко працювати, і ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.

 

 

III.Підсумок заняття.

-Ось ми і завершили нашу подорож і потрапили в країну «Здоров’я».

-Давайте підсумуємо все те про що ми говорили.

-То, щоб бути здоровими, потрібно…

  • Багато рухатись
  • Мити руки
  • Правильно харчуватись
  • Не курити
  • Побільше перебувати на свіжому повітрі
  • Дотримуватись режиму дня і відпочинку.

-Діти, пам’ятайте: Здоров’я-це багатство, яке Господь нам дав

                                  І треба, щоб з дитинства його ти цінував.

Здоров’я не придбаєш, за гроші пам’ятай

                                  Його від Бога маєш про це не забувай.

         Разом. Здоров’я-це сила,

                       Здоров’я-це клас

                       Хай буде здоров’я у вас і у нас.   

 

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку