Тема. Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати .
Мета:Продовжити знайомити учнів із поняттям «здоров’я», ознаками та чинниками здоров’я. Виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього. Сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя. Вчити розпізнавати власні корисні й шкідливі звички. Розповісти про корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я. Прищеплювати інтерес загартовувати свій організм і до занять фізичною культурою.
Обладнання: карта подорожі із зупинками; загадки;ілюстрації із зображенням людей, які загартовують свій організм; плакат «Способи загартування»; таблиця «Коли ми миємо руки»; карточки із зображенням овочів і фруктів, які містять вітамін С; сигнальні картки «ТАК» зеленого кольору, сигнальні картки «НІ» червоного кольору.
Форма проведення: гра – подорож
Хід заняття
I.Організація класу.
II.Повідомлення теми та мети.
-Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож. Ця подорож буде незвичайна: вона казкова і повчальна. Але спочатку я хочу вам подарувати квітку, але ця квітка не проста. Ця квітка-семицвітка, яка може виконати одне ваше бажання.
-Подивіться на дошку (квітка з пелюстками), давайте прочитаємо, які бажання записані на її пелюстках. (щастя, здоров’я, успіхів у навчанні, гроші, сила, розум, краса)
-Подумайте і скажіть, щоб ви хотіли найбільше, але вибрати можна щось одне. (вислуховую думки дітей)
-Ваші бажання і думки різні. Давайте подумаємо, що ж для людини найголовніше в житті? (здоров’я)
Створення «асоціативного куща»
-Діти, з чим у вас асоціюється слово «здоров’я»? (учні відповідають, а вчитель записує на дошці:хороший настрій, правильне харчування, сила, режим дня та інше)
Слово вчителя.
-Сьогодні ми з вами будем говорити,
Як ніколи в житті не хворіти,
Як здоров’я міцне мати,
А про ліки і не згадувати!
-Щоб попасти в країну «Здоров’я», нампотрібно пройти декілька зупинок. А подорожувати будемо ось по цій карті.
-Розпочинаємо. Перша зупинка «Чистоти».
1.Зупинка Чистоти.
- Діти, скажіть, як вмивається кішка? (вилизує себе язиком)
-А як інші тварини доглядають за собою?(слон з хобота обливає себе водою, мавпи чистять один одного)
-Правильно.
-Не виносять бруду і безладу борсуки. Навесні і восени вони прибирають і ремонтують свої підземні будинки.
-Бурі ведмеді часто купають своїх ведмежат, тримаючи їх за комір.
-Отже, навіть звірі постійно купаються і чистять своє тіло.
-Діти, відгадайте загадку.
Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно,
Цю роботу я люблю,
Хоч від неї худну. (мило)
Метод «Мікрофон»
-А навіщо нам потрібне мило?(учні висловлюють думки)
Слово вчителя.
-Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні один раз на тиждень.
-Також постійно треба стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, тримаємо у руках багато різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до рота. Регулярно обрізуйте і не гризіть нігті.
- Діти, давайте разом складемо правила «Коли ми миємо руки милом».
-А що нам допоможе перемогти мікроби?(чистота)
-Відгадайте наступну загадку.
Загадка.
Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять-волосся в порядок приводять.(гребінець)
-Для чого потрібен гребінець?(відповіді)
-Так, правильно потрібно мити голову, слідкувати за охайністю зачіски, прочісувати власним гребінцем 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.
-Слухаєм наступну загадку: Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…(щітка)
-Скільки разів треба чистити зуби?(учні висловлюють свої думки).
Слово вчителя.
-Щоб зуби були здоровими треба їх чистити вранці і ввечері перед сном. А також 2-3 рази на рік ходити на огляд до зубного лікаря.
-Так чому погано бути брудним і неохайним?(ніхто не захоче дружити з бруднульою).
-Продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Загартування».
2.Зупинка «Загартування»
-Діти, а хто з вас загартовується?
Метод «Мікрофон»
-Які є способи загартування?(діти висловлюють свої думки; на дошці малюнки «підказки», як можна загартовуватись)
Слово вчителя.
-Діти, для правильного загартування потрібно дотримуватись основних правил загартування.
-Послухайте вірш, який вам підготувала ваша однокласниця.
Учень:Повітря, сонце і вода
Для всіх хвороб просто біда.
Тож загартовуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
-Отже, ви тепер знаєте, як можна загартовуватись. І хтось з вас обов’язково буде загартовувати свій організм. А ми продовжуємо подорожувати і наступна наша зупинка «Здорове харчування».
3. Зупинка «Здорове харчування».
Слово вчителя.
-Нерідко вам доводиться чути фразу «Щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися!»
-Не всі продукти, якими харчується людина, корисні для здоров’я.
-Правильне харчування-умова здоров’я, неправильне-призводить до хвороб. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я.
Гра «Корисна та шкідлива їжа»
-Подивіться на дошку, тут картинки з різними продуктами. Завдання таке: відібрати корисні продукти від шкідливих.(один учень виходить до дошки).
-А тепер подивіться і скажіть, чи все правильно?(обговорення)
(картинки роздруковую, і розрізаю кожен продукт окремо; розміщую на дошці в довільному порядку).
Метод «Мікрофон»
-Розкажіть, як правильно харчуватися? Що обов’язковоповинно входити в наш раціон?(м'ясо, риба, злакові, бобові культури, молочні продукти і обов’язково овочі та фрукти)
Слово вчителя.
-А ви знаєте, що білки-це будівельний матеріал для організму.
-Жири-забезпечують організм теплом.
-Вуглеводи-забезпечують роботу м’язів.
-Також для нормального росту і розвитку дитячого організму потрібні вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita»-життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамін не вистачає, людина тяжко хворіє.
-Діти, а в яких овочах і фруктах найбільше вітаміну С?(на дошці картинки овочів та фруктів, які містять вітамін С)
-Отже, пограємо в гру ,підсумовуючи те, про що ми дізналися на цій зупинці.
Якщо це корисно-показуємо зелений сигнал, а якщо ні-сидимо червоний.
Гра «Так чи Ні».
1).Їсти треба 4 рази на день?(так)
2).Їжа повинна бути різноманітною і збалансованою?(так)
3).Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу?(ні)
4).Корисно вживати солодощі та цукор?(ні)
5).Ваш раціон повинен включати-м'ясо, рибу, молоко?(так)
6).Корисно їсти смажену та жирну їжу?(ні)
7).Їжу потрібно ретельно пережовувати?(так)
8).Сіль потрібна людині у великій кількості?(ні)
9).Вітаміни краще вживати в натуральному вигляді?(так)
10).Джерело енергії для організму ліки?(ні)
11).Їжа-наше тепло, енергія, ріст і здоров’я?(так)
-Молодці!
-Рухаємось далі і наступна зупинка « Шкідливі звички».
4.Зупинка «Шкідливі звички».
Слово вчителя.
-Діти, більшість з вас мають свої звички, хтось гризе нігті на руках, хтось захоплюється грою на комп’ютері, хтось вживає слова-паразити та інші.
-Діти, звички має кожен, та погано, коли вони шкідливі.
-Розгляньте плакат і скажіть, які шкідливі звички руйнують здоров’я?
-Шкідливі звички-це постійне недотримання
правил гігієни, паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Ці звички переростають у хворобу, заволодівають тілом людини, її душею, а здоров’я покидає людину назавжди.
Аналіз ситуації.
-Послухайте розповідь і допоможіть герою розібратися в його проблемі.
У мене є два друга: Коля і Толя. Коля дуже самостійний. Він останнім часом став палити і тепер виглядає як дорослий. Дівчата звертають на нього увагу. Але я чув, що це дуже шкідливо: в сигаретах є отрута, він отруює організм. Курять люди частіше хворіють і частіше вмирають.
А Толя виглядає не так модно, як Коля з цигаркою. Але Толя завжди бадьорий, веселий і сильний. Він займається спортом.
А я все думаю, що мені робити: закурити, як Коля, або спортом зайнятися, як Толя?
-Де місце хлопців, які хочуть потрапити в країну здоров’я: поруч з Толею або з Колею?
Куріння-найпоширеніша шкідлива звичка. Сигарети містять нікотин, отруйні смоли і багато інших канцерогенів.
-Діти, ми говоримо все про шкідливі звички, а подивіться на ці картинки і скажіть, які корисні звички тут зображені.
Отже,Запам’ятайте!
-Куріння особливо шкодить дітям. Курці часто хворіють на рак легенів. Намагайся не перебувати в одному приміщенні з курцями. Ніколи не кури. Щоб позбутися куріння, необхідно мати дуже сильну волю.
-Продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Режим дня»
5.Зупинка «Режим дня».
Слово вчителя.
-Правильно розподілити свій час вам допоможе…режим дня.
-Режим дня це основа здорового способу життя. Режим-слово французьке і в перекладі означає «управління».
-В першу чергу це управління своїм часом.
-Але зрештою-і своїм здоров’ям, і своїм життям.
- Діти, пропоную разом скласти наш режим дня.
-На (магнітній) дошці я розвісила картинки із серії «Режим дня», а ви повинні пригадати свій режим дня з самого ранку і послідовно розташувати картинки.
7.00- ранкова зарядка та водні процедури
7.30- сніданок
7.45-дорога до школи
8.00-12.35-заняття в школі
13.00-обід
13.30-15.30-післяобідний відпочинок
15.30-17.00-самопідготовка
17.00-підвечірок
17.30-19.00-прогулянка, ігри на свіжому повітрі
19.00-вечеря
19.30.-21.00.-читання художньої літератури, домашні ігри
21.00.-водні процедури, сон.
Отже,якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня- спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час,- вашому організмові буде легко працювати, і ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.
III.Підсумок заняття.
-Ось ми і завершили нашу подорож і потрапили в країну «Здоров’я».
-Давайте підсумуємо все те про що ми говорили.
-То, щоб бути здоровими, потрібно…
-Діти, пам’ятайте: Здоров’я-це багатство, яке Господь нам дав
І треба, щоб з дитинства його ти цінував.
Здоров’я не придбаєш, за гроші пам’ятай
Його від Бога маєш про це не забувай.
Разом. Здоров’я-це сила,
Здоров’я-це клас
Хай буде здоров’я у вас і у нас.