Мета уроку: ознайомити з артикуляцією звуків [р] [р'] і позначенням їх відповідною буквою; вчити чітко вимовляти звуки [р] [р'] під час читання; розвивати фонетичний слух, артикуляційний апарат, пам'ять, логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, повагу до тварин.
Тема: Звуки [р] [р’], позначення їх буквами Рр. Словниково-логічні вправи.
Мета: ознайомити з артикуляцією звуків [р] [р’] і позначенням їх відповідною буквою; вчити чітко вимовляти звуки [р] [р’] під час читання; розвивати фонетичний слух, артикуляційний апарат, пам’ять, логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, повагу до тварин.
Обладнання: предметні малюнки, складова таблиця, картки звуків
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1. Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєм собі ми здоров’я й добра!
2. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
«Чищу зуби»
Відкрити рот і кінчиком язика почистити зуби з внутрішнього і зовнішнього боку, рухаючи язиком зліва направо і навпаки.
«Індик»
Водіть язиком по верхній губі із сторони в сторону – спочатку повільно, потім швидше; додайте голос. (Звук нагадує белькотання індика).
« Лошатка стукає копитцем»
Прицмокуйте кінчиком язика по твердому піднебінню.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Біла латка, чорна латка
По дереву скаче.
( Сорока)
.
Сорока сіла на дерево.
• губи набувають положення наступного голосного звука;
• зуби злегка розкриті;
• широкий кінчик язика піднятий та вібрує в інтенсивному струмені повітря;
• бічні краї язика стискаються з верхніми кутніми зубами;
Встановлення схожості з навколишніми предметами.
Виліз равлик на стеблину,
зупинився і завмер.
На собі несе хатину,
А вона, - як буква «ер».
«Р» - як хвостик в порося,
хоч воно цього не зна.
Встаньте діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться.
І до сонця потягніться,
Веретеном покрутиться.
Раз – присядьте, два – присядьте
І за парти тихо сядьте.
ІV. Закріплення нового матеріалу
а) звуковий аналіз слів «рак», «ворона», «ріпка»
б) утворення і читання складів
в) читання чистомовки
Ра-ра-ра – багато у бобра добра.
Ру-ру-ру – шкода бобру
Ро-ро-ро своє добро
Рі-рі-рі – віддати дітворі
Ри-ри-ри – ось такі бобри!
а) Читання складової таблиці
б) Словниково – логічні вправи. Утворення і читання слів із запропонованих складів
в) відгадування загадок
Я кругленький хлопчик,
Як у мишки хвостик,
Червоненький я на вроду,
Хочу в борщик із городу.
(Буряк)
Що це за будинок
Ходить без доріжки,
Схожий він на колобок,
А під дахом ріжки?
(Равлик)
У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
(Риба)
г) звуковий аналіз слів-відгадок з опорою на схеми
3. Робота над скоромовкою
Марина варила,
А Лариса солила.
а) читання вчителем
б) читання окремими учнями
в) заучування хором напам’ять
4. Логічна вправа «Хто у кого?»
У корови… (теля)
У свині…(порося)
У курки … (курча)
V.Підсумок уроку
1. Узагальнююча бесіда
- Яку букву сьогодні вивчили?
- Які слова з новою буквою запам’ятали?